© Reuters

увеличи
, 11009

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Много хубава галерия +++

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  2. 2 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1109 Весело

    "... летателен апарат, при който подемната сила създава от свободно въртящ се носещ винт. Задвижването му не се създава от двигателя, а от насрещния въздушен поток..."
    боже, боже... като си им давал пръсти да клецат по клавиатурките, що не им даде малко разум да питат некой преди да тургат букви у гъзетите...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9262 Неутрално

    Много красиви снимки, великолепни са.

  4. 4 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Много се смях на този превод.Все пак техническия английски е специфичен за превеждане и завършили хуманитарни специалности им идва трудно.
    Някои от снимките са поапдения в 10-та.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  5. 5 Профил на Ivan Dimitrov
    Ivan Dimitrov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Е ми в действителност е точно така. Витлото отгоре изобщо не е свързано с двигателя отзад. То се върти свободно, за разлика от хеликоптерите. За излитане носещото витло се накланя назад, за да може задната перка да го обдухва и развърти. Веднъж набрал достатъчно скорост носещото витло постоянно се развърта от насрещния въздушен поток. Двигателя отзад върти само перката, която движи апарата напред. Реално излитането с този апарат не е вертикално като при хеликоптерите, а ми му трябва някаква къса писта. Информация за тези летателни апарати има от десетилетия, всеки може да провери.

    https://youtu.be/DgLuILEJYkA

    human
  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1109 Весело

    До коментар [#5] от "Ivan Dimitrov":
    това е ясно на нас двамата и можеби на още тоя-оня... масовата публика от тоя текст по-скоро би разбрала, че апарата се движи не от двигателя, а от некакъв мистичен насрещен поток...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    До коментар [#4] от "sandman":

    Google translate е далеч от иститата! А интелектът на българските журналисти не е особено висок. 😣

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално
  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2729 Любопитно

    До коментар [#5] от "Ivan Dimitrov":

    Изгледай си линка който предлагаш и особено след 35-тата секунда!
    Подемната сила идва от въртенето на носещото витло и то за разлика от хеликоптера не спомага движението напред и за това е нужен друго тласкащо малко витло отзад
    И другата разлика освен че му е нужна макар и къса писта е , че не може да "зависне " във въздуха катохеликоптера.
    Между другото полетите с автожир са по напред от тези с хеликоптер . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    До коментар [#6] от "tucker case":

    реално в това което си написал се говори за подемната сила само. в самолетите подемната сила се създава от неподвижно крило. как и защо се движат напредне ясно от този факт само.

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  11. 11 Профил на Ivan Dimitrov
    Ivan Dimitrov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чардо":

    Е аз къде съм написал, че подемната сила не идва от носещото витло? То е ясно, че от там идва. А иначе наистина забравих да напиша, че и тези апарати не могат да зависват като хеликоптерите, а ми за да могат да са във въздуха непрекъснато трябва да се движат напред. Между другото при тях има едно нещо, което се нарича авторотация на витлото, така , че дори и да спре двигателя отзад апарата ще продължи да лети като постепенно ще намалява височината, и така може да кацне сравнително безопастно. И да прав си за това, че автожира е доста от рано като концепция

    https://en.wikipedia.org/wiki/Juan_de_la_Cierva ,_1st_Count_of_la_Cierva

    human
  12. 12 Профил на Ivan Dimitrov
    Ivan Dimitrov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#10] от "chkn41566335":

    Най-просто казано при самолетите двигателите движат самолета напред, като с увеличаването на скоростта въздушния поток, който обтича крилата, чиито профил е такъв, че въздушния поток който преминава под крилото създава отдолу високо налягане, докато въздушния поток който преминава отгоре на крилото създава по-ниско налягане, и тази разлика в налягането създава подемна сила в крилата и за това самолета се издига.
    Обратното на това например са спойлерите в задната част на болидите от Формула 1, където силата е надолу.

    https://rcmania.bg/index.php?threads/Аеродинамика-за-абсолютно-начинаещи.95/

    human
  13. 13 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 974 Любопитно

    До коментар [#6] от "tucker case":


    масовата публика от тоя текст по-скоро би разбрала, че апарата се движи не от двигателя, а от некакъв мистичен насрещен поток...
    —цитат от коментар 6 на tucker case


    Хм...
    "Масовата публика" би разбрала, че ако летателния апарат е на място и е подложен на силен насрещен вятър, и носещия винт не е застопорен, пак би се отлепил от земята!
    Това е и предназначението на тласкащия пропелер!
    ....................................
    Не подценявай никого!

    Да разлая троловете!!
  14. 14 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Концепцията на автожира е неординарна и е трудна за възприемане. Коментарите го доказват.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "Задвижването му не се създава от двигателя, а от насрещния въздушен поток..."


    Ми не:
    -движението напред се създава от двигател посредством пропелер
    -издигането и спускането става посредством свободно въртящ се ротор

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  16. 16 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Такива жирокоптери се правят и у нас, при това са доста добри: https://www.nikiaviation.com/en/

    Отделно, едни пичове от София, направиха, с помощта на техния карбонов кокпит, двуместен електрически дрон: https://www.youtube.com/watch?v=V3pi4HfQ0Gc

  17. 17 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 845 Неутрално

    За пръв път чувам за такъв летателен апарат. Значи перката отгоре е едно крило, което за разлика от крилото на самолет се върти. А какъв е смисъла да се върти? Това увеличава ли подемната сила?

    И как се компенсира да не се развърта и кабината под крилото?

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  18. 18 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ivan Dimitrov":
    АНаписали са, че подемната сила се създава от свободно въртящ се винт, вместо витло. Вероятно технически грамотните в това виждат проблема.

  19. 19 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Иначе снимките са хубави.

  20. 20 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    А какъв е смисъла да се върти?
    —цитат от коментар 17 на Обществен деятел


    Върти се защото така насрещния поток поддържа въртенето на подемната перка.
    .
    И как се компенсира да не се развърта и кабината под крилото?
    —цитат от коментар 17 на Обществен деятел


    Никак, перката се върти свободно спрямо корпуса. Тъй като корпуса е симетричен, насрещния поток не го завърта, като разположените отзад плоскости допълнително го стабилизират.

    Eddie lives... somewhere in time!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK