Себастиен Ожие триуфмира с титлата във WRC за шеста поредна година

Себастиен Ожие триуфмира с титлата във WRC за шеста поредна година

© Red Bull Content Pool



Французинът Себастиен Ожие спечели за шеста поредна година титлата в Световния рали шампионат (WRC) след драматичен финален ден на рали "Австралия". Пилотът на "М-Спорт Форд" завърши едва пети, но неговите съперници Тиери Ньовил и От Танак отпаднаха, което му позволи да финишира спокойно и да грабне титлата.


Серията на Ожие започна през 2013 г., когато беше началото на четирите му поредни титли с "Фолксваген". През последните два сезона той караше "Форд" и се разделя с тима с титла, като от 2019 г. се завръща в "Ситроен". Ожие се доближава на три титли от рекорда на своя сънародник Себастиен Льоб, който триумфираше в девет поредни години (2004-2012).


"Беше невероятен сезон, толкова малки разлики, толкова много драма. Не беше далеч моментът, когато ни бяха отписали, но ние не спряхме да се борим. Дадохме всичко от себе си с моя навигатор Жулиен (Инграсия), а имахме и блестящ отбор зад нас. Много е емоционално, че печелим титлата в последния старт", каза Ожие.




Той изрази задоволството си, че се разделя с "М-Спорт" с титлата.



Ожие завършва сезона с 219 точки, докато Ньовил и Танак останаха с актива си от преди рали "Австралия" – 201 и 181 точки.


Ралито спечели Яри-Мати Латвала, който се представи много силно. Финландецът взе първа победа във WRC от февруари 2017 г., а по този начин запази традицията да печели поне по един старт всеки сезон от 2008 г. насам.


Неделният ден започна драматично, след като през нощта беше валяло дъжд и той разкаля пътищата през горите. В 20-ия етап лидерът до момента Танак изпусна контрол над своята "Тойота" и се удари в дърво. Той продължи, но вече беше с пет секунди зад съотборника си Латвала.


Ньовил също пострада и в 22-ия етап удари задницата на своята "Хюндай", с което изгуби задната си лява гума и нямаше как да продължи. В следващия етап Танак също отпадна след втори удар в дърво.


Двамата нямаше как да поправят своите автомобили за пауър етапа, като нямаше и смисъл. Ожие вече беше сигурен шампион и успя да спечели отсечката пред Есапека Лапи ("Тойота"), Мадс Остберг ("Ситроен"), съотборника си Елфин Еванс и Латвала.


Яри-Мати Латвала спечели рали "Австралия".

© Red Bull Content Pool

Яри-Мати Латвала спечели рали "Австралия".


В класирането за ралито зад Латвала се нареди новозеландецът Хейдън Падън на 32.5 секунди. Трети остана Остберг на близо минута, а Лапи завърши четвърти пред Ожие, Еванс и Крейг Брийн.


Победата на "Тойота" донесе титлата на отбора при конструкторите. Японският производител се завърна във WRC през 2017 г. след 17-годишно отсъствие и триумфира с 368 точки пред "Хюндай" (341) и "М-Спорт Форд" 324.


Пилотите на "Тойота" спечелиха пет от 13-те ралита (Аржентина, Финландия, Германия, Турция и Австралия), като четири от тях бяха за Танак. "М-Спорт" взе четири победи през сезона (Монте Карло, Мексико, Корсика и Великобритания), всичко с Ожие, а "Хюндай" три чрез Ньовил – Швеция, Португалия и Сардиния. "Ситроен" също спечели едно рали – "Каталуня" чрез Себастиен Льоб.


Белгиецът Ньовил остава втори в крайното класиране за трета поредна година. След силното начало на сезона, когато беше водач през юни, той се качи само веднъж на подиума във втората половина на сезона.


Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK