Директорът на "Дакар" иска ралито отново да се провежда в три страни

Директорът на "Дакар" иска ралито отново да се провежда в три страни

© Reuters



Директорът на рали "Дакар" Етиене Лавин изрази своето желание за завръщане към провеждане на надпреварата в три държави. По този начин терените и предизвикателствата биха били повече пред пилотите. Въпреки това, той не е напълно сигурен до колко това е възможно.


Тазгодишното рали се проведе в Перу, след като Чили, Боливия и Еквадор не успяха да постигнат съгласие с организаторите. Освен това правителството на Перу изрази притеснения относно разходите по състезанието през миналата година, но в крайна сметка ралито се проведе без сериозни затруднения.


Според Лавин бъдещето на емблематичното състезание, поне в близък план, не е много ясно. Той обаче заяви, че се надява да има етапи поне в три държави занапред. "За съжаление не мога да предрека бъдещето на "Дакар" в момента. Не мога да заявявам неща, които не знам. А това не е добре. Иска ми се да мога да кажа къде ще се проведе надпреварата през 2020г., но не мога", каза той.


"Организирането на събитие от подобен магнитут, било то в тазгодишния формат, или в по-дълъг, винаги е трудно заради ограниченото време, с което разполагаме", продължи французинът. "За мен идеалният начин за провеждане на ралито е начинът, който използвахме през 2018г. Тогава преминахме през 3 държави, три различни типа терени, различни етапи. Надявам се да имаме възможността да повторим това, защото по този начин можем да изненадаме самите пилоти", завърши Лавин.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Сега, от ралито "Париж - Дакар", е останало само името. Да бяха го нарекли световен рали шампионат.

  2. 2 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":


    Сега, от ралито "Париж - Дакар", е останало само името. Да бяха го нарекли световен рали шампионат.
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    С непрекъснатото увеличаване на разходите и отдърпването на някой традиционни спонсори , може да остане само спомена.

  3. 3 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Направо да си го връщат в Африка. Преди години го преместиха заради терористичната опасност и Ислямска държава. Но в момента успоредно с Дакар се провежда и Рали Африка точно на терените, където преди се провеждаше самият Дакар. Страните от Южна Америка в началото с отворени обятия приемаха ралито и дори мило и драго даваха да вземат поне един или два етапа. Много им порасна работата и сега започнаха да се правят на важни.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lou":

    2008 го отмениха изцяло заради терористични заплахи, и през 2009 го проведоха за пръв път в Южна Америка. Тогава още не е имало Ислямска Държава. Маршрутът в Африка избягва териториите на ИД, но минава през Мали, а там нещата май още не са добре.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lou":2008 го отмениха изцяло заради терористични заплахи, и през 2009 го проведоха за пръв път в Южна Америка. Тогава още не е имало Ислямска Държава. Маршрутът в Африка избягва териториите на ИД, но минава през Мали, а там нещата май още не са добре.
    —цитат от коментар 4 на deutschwagen


    А тогава Рали Африка как се проведе? И нещо забавно - голяма част от участниците на Рали Дакар преди преместването му и малко след това, се върнаха в Африка и тази година участваха в Рали Африка. Говоря за типично пустинни състезатели, специалисти по пясъците, а не за бивши пилоти от WRC шампионата, какви са масовите участници в рали Дакар тази година, особено при автомобилите. Дори вече започва де чуват гласове за връщане на самото рали Дакар в Африка. С проблемите на организацията в Южна Америка тази тенденция ще се увеличава и няма да е чудно, ако в близките десетина години финалът е отново в Дакар. Но има други възможности - Сахара е огромна и раздробена на много държави. Защо финалът на ралито да не се проведе в Кайро или друго място, например?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  6. 6 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Страните от Южна Америка в началото с отворени обятия приемаха ралито и дори мило и драго даваха да вземат поне един или два етапа. Много им порасна работата и сега започнаха да се правят на важни.
    —цитат от коментар 3 на Lou


    Не е от важничене. Някои от критиките за щети по околната среда бяха спорни, но други бяха основателни.
    Там до пътищата има страшно много дребни археологически обекти, които само са маркирани, не са добре изучени и няма пари да бъдат консервирани. Състезателите често минават през древни селца, гробове, геоглифи, чупят керамика, фосили и т.н. Публиката често се събира на такива места и допълнително ги разрушава. Примерно само през 2011 от около 280 обекта по трасето в Чили почти половината бяха повредени.

    И този проблем така и не беше решен удачно вече години - грижата за тези места качва разходите на страните домакини. Някои от колите пък се губят и също минават през такива места като пак нанасят щети. Не могат навсякъде да сложат огради и пазачи.
    Тази година Перу ще разположи по маршрута едва 120 археолози, което е недостатъчно и пак ще четем оплаквания.

  7. 7 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Нищо не им е на "страните от Южна Америка", просто АСО (собствениците на ралито) започнаха да искат прекалено много пари от тях, а те са държави с нисък жизнен стандарт и е трудно да се обяснят ползите за туризма от едно такова събитие (доколкото ги има, щото има и туристи, които се гнусят от такива мероприятия, не без причина), аз като обичащ това рали все пак съм оптимист, то може да бъде затрито само от собствениците му и то на инат, а никой не робува на толкова скъп инат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK