Сезон 2019 във WRC: Тройна битка за световната титла

Шесткратният шампион Себастиен Ожие отново е претендент №1 за титлата.

© Associated Press

Шесткратният шампион Себастиен Ожие отново е претендент №1 за титлата.



Юбилейният 40-и сезон в Световния рали шампионат (WRC) стартира през този уикенд с рали "Монте Карло". По традиция надпреварата в княжеството дава начало на битката между най-бързите състезатели на четири колела. Със спечелването на титлата в последните шест сезона, отново основният въпрос е има ли кой да спре Себастиен Ожие.


Френският пилот отваря нова страница в своята кариера, като отново ще кара за "Ситроен". Конкурентите му обаче са много и изгарят от желание да сложат край на доминацията му.


Сезон 2019 ще включва 14 старта и ще продължи близо 11 месеца – последното състезание е в средата на ноември с традиционната си спирка рали "Австралия". Освен това WRC ще има две надпревари в Южна Америка, след като Чили също взеле като домакин.


Ожие на пътя към рекордите




За трети път в своята кариера Ожие поема голямо предизвикателство със смяната на отбора си. Шесткратният световен шампион има опит в изграждането на отбор от нулата, като това вече му се случи с "Фолксваген" и "М-Спорт Форд". През 2012 г. той напусна "Ситроен", за да се озове в германския производител, с който стана шампион четири път поред.


След оттеглянето на "Фолксваген" от WRC Ожие премина в "М-Спорт" и изненада всички, като взе две титли.


Сега със "Ситроен" французинът ще доказва, че има недовършена работа. Напрежението от преди години, което се породи с мениджмънта и бившия му съотборник Себастиен Льоб е забравено.


"Обичам предизвикателствата и знам, че "Ситроен" е точното място за мен. Хубаво е, че след толкова години отново ще бъда във френски отбор", каза шампионът.


Пред французина има и друго голямо предизвикателство. Той може да стане едва вторият пилот в историята, който печели титлата с три различни тима. До този момент единствено легендата Юха Канкунен го е постигал с "Пежо" (1986), "Ланча" (1987 и 1991) и "Тойота" (1993).


Макар да е в нов отбор Ожие има шанс да започне сезона с победа. Надпреварата в Монте Карло е неговата любима, като французинът я печели неизменно в последните пет години. Единствено през 2013 г. Ожие остана зад Льоб, а във всички останали случаи печелеше рали "Монте Карло" и след това и титлата.


Успех в княжеството ще бъде още по-ценен за Ожие, който може да се изравни с Льоб с по седем успеха.


След оттеглянето на Абу Даби като спонсор на "Ситроен", френската марка ще има само две коли през сезона. Ожие пристигна с "Ред бул", който го спонсорира, а негов съотборник ще бъде много бързият финландец Есапека Лапи, който за два сезона в "Тойота" впечатли, макар и да беше трети пилот.


Кои са претендентите за титлата


След три втори места в последните три сезона се очаква отново Тиери Ньовил да бъде основен конкурент на Ожие за титлата. Белгийският пилот взе три победи през 2018 г., но във втората част от сезона се качи само веднъж на подиума, което предопредели втората му позиция.


"Мисля, че ни липсваше скорост и малко късмет през сезона. Също така научихме много, през цялото време бяхме прекалено добри към другите. "М-Спорт" започнаха с игрите на нерви от втория кръг и го правиха до последно. Сега вече сме по-подготвени", каза белгиецът.


Сезон 2019 във WRC: Тройна битка за световната титла

© Associated Press


"Хюндай" ще разчита на него и Андреас Микелсен, които ще участват с пълна програма. Третата кола пък ще си поделят ветераните Себастиен Льоб и Дани Сордо. Зимата донесе и промени в "Хюндай", като тимът се раздели с дългогодишния си мениджър Мишел Нандан, а на негово място пристигна Андреа Адамо.


С трима равностойни и много бързи пилоти ще бъде "Тойота". В третия си сезон след завръщането си във WRC японската марка се надява най-накрая да вземе титлата. През миналата година воденият от Томи Макинен тим триумфира при конструкторите, но голямата цел е злато при пилотите.


От Танак безапелационно заслужи титлата "най-бърз пилот" на 2018 г. Естонецът спечели четири ралита и още два пъти беше на подиума, като никой не спечели толкова етапи, колкото Танак през сезона. Въпреки това в ключови моменти пилотът имаше някои технически проблеми, които го лишиха от титлата.


"Мисля, че имаме голям шанс. Сега сме с една година по-опитни и знаем какво трябва да правим", каза Танак.


Във втория си сезон с "Тойота" Танак се надява да се пребори със своя бивш съотборник Ожие. В тима обаче нямат изявена йерархия, като големи амбиции има и Яри-Мати Латвала. Бързият финландец печели поне по едно рали във всяка една година, откакто е част от WRC.



В "Монте Карло" Латвала ще изравни и рекорда на Карлос Сайнц за най-много стартове в световния шампионат (196). "Научих много през 2018 г., най-вече от моя съотборник Танак, който ми доказа, че невинаги агресията ти носи победи".


Третият пилот на "Тойота" е Крис Мийк, който прави завръщане. Северноирландецът винаги е бил много бърз, но честите му катастрофи го лишиха от място в "Ситроен".


Досегашните шампиони "М-Спорт" ще разчитат на Тему Сунинен, Елфин Еванс и новобранецът в елитния клас Понтус Тидеманд. Очакванията са тимът да се бори за победа в някое рали, но да не се намеси в битката за титлата.


Завръщането на краля


Сезон 2019 е чакан и заради завръщането на Себастиен Льоб в ралитата. Деветкратният световен шампион и легенда в спорта подписа с "Хюндай", след като "Ситроен" не успя да си осигури финанси за трети автомобил. За 44-годишният французин това е първи договор извън концерна "Пежо-Ситроен".


След сензационната си победа в рали "Каталуня" през миналия октомври французинът изрази желание да участва в повече състезания от новия сезон. Оттеглянето на "Пежо" от Световния раликрос шампионат също помогна за това. Макар да няма много тестови километри зад гърба си и да идва директно от рали "Дакар", Льоб винаги е заплаха.


Льоб ще участва в шест ралита през 2019 г.

© Red Bull Content Pool

Льоб ще участва в шест ралита през 2019 г.


Той ще кара в шест ралита, като сигурните дотук са "Монте Карло" и "Швеция".


"Това е моят спорт и дисциплината, която познавам най-добре, така че предложението от "Хюндай" беше добре дошло. Наистина съм много развълнуван и амбициран да покажа най-доброто от себе си", каза Льоб.


Календар на WRC
"Монте Карло" (24-27 януари)
"Швеция" (14-17 февруари)
"Мексико" (7-10 март)
"Корсика" (28-31 март)
"Аржентина" (25-28 април)
"Чили" (9-12 май)
"Португалия" (30 май – 2 юни)
"Сардиния" (13-16 юни)
"Финландия" (1-4 август)
"Германия" (22-25 август)
"Турция" (12-15 септември)
"Уелс" (3-6 октомври)
"Каталуня" (24-27 октомври)
"Австралия" (14-17 ноември)

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Невероятни пилоти! С удоволствие ще следя изявите им.

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Дано Льоб се завърне подобаващо.

  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Този автомобилен спорт е най-интересния и опасния, но за съжаление не може да бъде предаван концентрирано за няколко часа, като пистовите състезания и пилотите остават някак по-недооценени в сравнение с пилотите от формула 1.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK