Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Reuters



След 14 дни и 254 мача първият за годината турнир от Големия шлем завърши така, както последният за 2018 г. - с триумф за Новак Джокович и Наоми Осака. 31-годишният сърбин и 21-годишната японка покориха Australian Open и затвърдиха позицията си на най-добрите тенисисти в света в момента.


Джокович вдигна трети пореден трофей от Големия шлем и увеличи аванса си на върха в световната ранглиста пред Рафаел Надал. Осака спечели втора поредна титла от Шлема и стана първият тенисист от Япония, който достига до №1 в света.


Извън успеха на сърбина и японката надпреварата в Мелбърн беше белязана от силно представяне на няколко представители на новото поколение, едно паметно завръщане на голямата сцена и може би последната поява на двукратния олимпийски шампион и носител на три титли от Големия шлем Анди Мъри.




Въпреки че сезонът едва сега започва, Australian Open традиционно очертава посоката, в която ще се развият следващите десет месеца. Силно представяне на австралийска земя дава импулс за добро представяне през годината. И обратното - разочароващи резултати след зимната подготовка много често водят до колебливи изяви в оставащата част от сезона.


Какво ни показа първият за годината турнир от Големия шлем? Какво можем да очакваме през сезона? Кои са фаворитите за най-значимите трофеи? Кои от младите тенисисти могат да предизвикат големите имена?


Джокович е крачка пред останалите


Световният №1 започна Australian Open като абсолютен фаворит на специалистите и букмейкърите. Въпреки че загуби от Роберто Баутиста Агут в полуфиналите на първия си турнир за сезона - Откритото първенство на Катар, никой не се съмняваше колко далеч може да стигне той.


Това обаче, което Джокович направи във финала срещу Рафаел Надал, беше неочаквано дори за най-големите му почитатели. Сръбският тенисист даде само осем гейма на най-големия си съперник на корта и му нанесе най-тежката загуба във финал на турнир от Големия шлем.


Фотогалерия: Тенис от друго измерение, или как Джокович покори Australian Open >


Джокович разби по категоричен начин очакванията за епичен петсетов дуел. По впечатляващо е, че го направи срещу тенисист, който стигна до финала без загубен сет, който показваше много качествен и атакуващ тенис и който имаше предимство в мачовете помежду им в Големия шлем.


Надал опита да бъде максимално агресивен от първата точка, но Джокович имаше отговор на всичко, което съперникът му предложи. Сърбинът допусна едва девет непредизвикани грешки за целия мач и не остави никакви шансове на испанеца.


"Опитвам да осъзная какво се случи през последните 12 месеца. Както и Рафа, аз също имах сериозна контузия, най-тежката в кариерата ми. Точно преди година претърпях операция, а сега съм тук и печеля трета поредна титла от Големия шлем. Това е удивително. Нямам думи", заяви световният №1 при награждаването.


Начинът, по който Джокович надигра втория най-добър играч в света в момента, е притеснителен за всички останали тенисисти. И показва, че сръбският тенисист е способен да постигне исторически неща както през този сезон, така и през следващите няколко години.


Надал има много поводи за оптимизъм


Въпреки тежкото поражение във финала испанският тенисист изпрати един отличен турнир. Той изглеждаше безпомощен в голяма част от мача, но срещу него беше най-успешният тенисист в историята на Australian Open, който нямаше и продължава да няма загубен финал.


Още повече, че сезонът за Надал започна така, както завърши предишния - с притеснения за физическото му състояние.


Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Associated Press


Той получи контузия в коляното по времена US Open, която го принуди да се откаже в полуфиналите срещу Хуан Мартин дел Потро и да пропусне остатъка от 2018 г.


Нaдал планираше да се завърне на корта с турнира в Бризбейн, но в последния момент реши да се откаже. Така той пристигна в Мелбърн без официален мач от септември и без да даде ясна представа в какво състояние е коляното му.


Носителят на 17 титли от Големия шлем обаче демонстрира изключителен тенис и преодоля с лекота всичките си съперници по пътя към финала. Той впечатли специалисти и фенове, като показа страхотен напредък в елементи, които през годините не са били сред най-силните в играта му - сервис и бекхенд.


Фактът, че Надал нямаше никакви трудности до финала, със сигурност имаше и своя негативен ефект. Той нито веднъж не беше тестван - както физически, така и тактически, докато Джокович изигра два четирисетови мача срещу двама от големите таланти - Денис Шаповалов и Данийл Медведев.


"Това не беше моята вечер. Срещу себе си имах съперник, който игра невероятно. За мен обаче тези две седмици бяха много важни с оглед проблемите, които имах през последната година. Ще продължа да се боря, да тренирам и да се усъвършенствам", заяви Надал след финала с Джокович.


Именно това прави носителят на 17 титли от Големия шлем през цялата си кариера - бори се и се усъвършенства. Затова той остава тенисистът, който има най-големи шансове да се бори с изглеждащия непобедим в момента Джокович.


Най-значимият рекорд на Федерер е под заплаха


В последните години легендарният швейцарец често е бил отписван за големите трофеи. Той обаче продължава да оборва всички прогнози за залез на кариерата му, като показва изумителна за възрастта си физическа форма и страхотна игра, на която малцина могат да се противопоставя.


Загубата на Федерер от Стефанос Циципас в осминафиналите в Мелбърн даде повод да се заговори за "смяна на поколенията". Подобно мнение изказа и носителят на седем титли от Големя шлем Джон Макенроу. Думите му не бяха посрещнат добре от швейцареца, който - напълно основателно - даде пример с други подобни прогнози през последните години.


Докато не окачи ракетата, Федерер ще продължи да бъде почти непреодолимо препятствие за повечето играчи, в това число за т.нар. изгряващите звезди. Налице е обаче напълно реална възможност той да не спечели повече титла от Големия шлем.


Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Reuters


През август Федерер ще навърши 38 години и за него става все по-трудно да поддържа темпото на пет-шест години по-младите от него Джокович и Надал. Това поставя под заплаха най-значимото постижение на швейцареца - 20-те титли от Големия шлем.


Надал има 17, а след триумфа в Мелбърн Джокович е с 15. И испанецът, и сърбинът са се прицелили към рекорда. Преди година подобряването му изглеждаше трудно постижимо. 12 месеца по-късно обаче изглежда напълно реалистично.


Циципас е лидерът на новото поколение


В последните години много млади тенисисти бяха сочени за тези, които най-накрая ще разбият доминацията на Федерер, Надал и Джокович. Особено след проблемите с контузии, които тримата имаха в последните сезони.


Нищо подобно обаче не се случи. Швейцарецът, испанецът и сърбинът продължават да властват в мъжкия тенис, а въпреки някои проблясъци талантите от следващите поколения така и не успяват да се утвърдят като постоянни претенденти за най-значимите отличия.


Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Reuters


В лицето на 20-годишния Стефанос Циципас най-накрая се откроява тенисист, който има потенциал да се намеси трайно в битката на тримата големи. Освен със солиден сервис, мощни удари от основната линия и страхотен бекхенд с една ръка той впечатлява с изключително зряла за годините си игра, спокойствие в напечените ситуации и способност да разнообразява играта си в зависимост от съперника. В комбинация с физическата издръжливост, която демонстрира, той изглежда надраснал своята възраст и вече готов за големи успехи.


Той далеч не е първият, който в ранна възраст прави пробив в Големия шлем. Само преди година кореецът Хьон Чун игра полуфинал, след като няколко месеца преди това спечели младежките финали на АТП. В случая на Циципас обаче има постоянен и скоростен прогрес.


Гъркът започна миналия сезон под №91 в света. Днес заема 12-ата позиция, а зад гърба му са титла от "АТП 250", финали в "АТП 500" и "Мастърс 1000", полуфинал в Големия шлем и осем победи срещу тенисисти от топ 10. Впечатляващият начин, по който детронира Федерер в Мелбърн, и голямото разочарование, което имаше след загубата от Надал в полуфиналите, показаха колко големи са не само възможностите, но и очакванията, които Циципас има към себе си.


Осака е новата кралица на тениса


Само на 20 години Наоми Осака вече има две титли от Големия шлем и заема първото място в света. Тя показа, че не е чудо за един ден и станата първата тенисистка, спечелила два поредни турнира от Шлема, от Серена Уилямс през 2015 г.


Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Reuters


Осака притежава всичко необходимо, за да доминира в женския тенис в следващите години. Тя разполага със страхотен сервис и огромна мощ в ударите, съпоставими с тези на Серена Уилямс. В същото време японката се движи перфектно по корта, разполага с бързина и е способна да генерира сила в ударите си дори в защитна позиция, което е нещо изключително за женския тенис.


Въпреки че е толкова млада, Осака е много уравновесена на корта и не позволява на негативните емоции да се отразят на играта й. Извън корта тя изглежда скромна и доста притеснителна, но в същото време с чувство за хумор, което бързо я превърна в любимка на феновете и медиите.


Това, в комбинация с уменията й на корта и азиатския й произход, дава предпоставки японката да се превърне не само в много успешна тенисистка, но и в глобална спорна звезда.


Голямото завръщане на Квитова


Преди две години Петра Квитова нямаше представа дали някога ще може отново да държи тенис ракета. На 20 декември 2016 г. тя беше нападната с нож при опит за грабеж в дома й. Инцидентът завърши с тежка травма в ръката, с която чехкинята играе, и постави под въпрос кариерата й.


Две години по-късно Квитова стигна до финала на Australian Open и беше на една победа от третата си титла от Големия шлем и първото място в световната ранглиста. Двукратната шампионка от "Уимбълдън" не успя да я спечели след драматична загуба от Осака с 6:7 (2), 7:5, 4:6 в 148-минутна битка.


Какво ново (и старо) показа първият турнир от Големия шлем за 2019 г.

© Associated Press


Характерът, който демонстрира в мача за титлата, и цялостното й представяне от началото на сезона обаче дадоха ясен знак, че Квитова се връща към най-силните си дни на корта. Тя започна 2019 г. с 11 поредни победи преди двубоя с Осака, като спечели титлата в Сидни и стигна до финала в Млебърн без загубен сет. В този период чехкинята записа впечатляващи и много категорични победи срещу тенисистките като Анжелик Кербер, Арина Сабаленка, Белинда Бенчич, Ашли Барти и др.


"Щастлива съм, че съм тук. Благодаря на моя екип, че остана с мен, дори когато не се знаеше дали ще мога да държа ракетата. Малко хора вярваха, че ще мога да го направя отново - да изляза на корта и да играя тенис на такова ниво", каза Квитова след финала.


Серена Уилямс и мечтата за 24-а титла от Шлема


Американката отново не успя да изравни легендарното постижение на Маргарет Корт от 24 индивидуални титли от Големия шлем. Тя направи много добро завръщане след раждането на първото й дете и показва, че рекордът все още е по силите й.


Трофеят обаче продължава да й убягва. След двата поредни финала, които изигра на "Уимбълдън" и US Open, 37-годишната Уилямс отпадна в четвъртфиналите в Мелбърн. В четвъртия кръг тя изигра страхотен двубой срещу световната №1 Симона Халеп, но след това загуби спечелен мач срещу Каролина Плишкова.


Уилямс ще навърши 38 години през септември. Пред нея има достатъчно време, за да изравни и дори подобри рекорда на Корт. С всеки следващ турнир от Големия шлем обаче шансовете й да изиграе седем поредни мача на най-високо ниво ще намаляват.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Любопитно

    Ролан Гарос не е далече, според мен като нищо Джокович ще вземе и него и ще направи шлем в 2 поредни години, тенисът, който показа, е абсолютно извънземен.
    При жените не знам, на Ролан Гарос виждам отново Симона Халеп като фаворит, но на Уимбълдън Серена Уилямс, Осака и Квитова са по-вероятни победителки.
    Чака ни интересна година, а от всичко поне на мен най-любопитно ми е дали Гришо ще се върне в Топ 10.

  2. 2 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Весело

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    В тениса като бизнес се цени плурализма и не знам дали ще е добре да има носител на календарен шлем. Това си е конспиративна теория. Не искам да я пробутвам. ;)

    За Халеп силно се надявам да успее, но зависи от физическото й състояние. Осака като номер едно и носителка на последните два ГШ турнира може и да усети напрежение, а дали ще се справи зависи от това колко ще си развие играта, защото не е много вариативна.

    За Григор ще е много трудно да подобри нещата. От думите на Агаси ми се струва, че му влиза в положение:) Бил творчески настроен, били близки, соулмейтс го играят. Може би просто трябва да му стъпи на врата както направи Рашиид, както опитаха Магнус Норман и компания, както опита Франко Давин. По мое мнение Велверду е слаб треньор въпреки, че под негово ръководство записа номер 3, мастърс титла и АТП Лондон. Имал и други слаби периоди, но играта му последните 2 години стана много хаотична. Много грешки прави, въпреки че го издърпа да играе по-назад от основната линия, точно с тази цел - да намали грешките. Това само показва колко не може да си наложи волята над него и да го накара да тренира по-отдадено. Всичко проблеми на Григор произтичат от това. Той просто не тренира колкото тренират другите топ играчи! А това е незаобиколим фактор за успеха.

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Весело

    До коментар [#2] от "cool_hand_luke":

    Ако питаш Джокович, той няма да хареса тезата ти за плурализма.
    А иначе за Гришо се надявам да не си прав и да се подобри, ако и тази година продължи да се дъни, и то с Агаси в екипа, ще се самоотпише от големия тенис. Все пак, годината е пред него, да видим.

  4. 4 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Не съм съгласен, че шансовете на Серина намаляват с всеки турнир от шлема.
    В дългосрочен план е ясно, че всички ще сме мъртви :)
    В краткосрочен план обаче ясно се вижда, че тя влиза в добра физическа форма и шансовете ѝ всъщност се подобряват от турнир на турнир.

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  5. 5 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    Е то там е уловката, той е един от тези, които защитават спорта. Защото много го обичат и заедно с Надал, Мъри и Федерер подсигуряват и проучват възможностите за други, които да ги заменят.

    За мен победата на гърчето(когото много харесвам) над Федерер е необяснима. Защото да загубиш от Чилич, Дел Потро или Вавринка е едно, да загубиш от 20-годишен в 3 от 5 ми е силно съмнително.

    Пак отбелязвам, че това са леко конспиративни теории, но тези неща се случват с други млади играчи. Така големите ги "бутат". Григор преди 10 години победи Бердих в Ротердам когато беше на 17 години, а в следващия кръг взе сет на Надал, което също беше съмнително. :) Бердих на 23 години в първите 20 на света и с начина си на игра...Никакъв шанс! Просто много рано се виждаше в Григор бъдещ доминант. Всичките му покани за тренировки в академията на Надал, пеене на песни с Федерер и Томи Хаас на вечеря около пианото. Избирането му на топ треньори от америкнаския му мениджърски екип. Всичко това е свързано с подковаването на един талант, млад състезател, които се е трудил много като юноша, изглежда добре...Брилянтен спортен продукт, комплексно погледното! Само дето са подценили момента, че той ще се задоволи с малко и няма да е достатъчно отдаден да стигне върха:)

    После се насочват към други момчета и така. Виландер, Макенроу и други "старци" надуват балона по телевизиите и се държи интереса към спорта.

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Весело

    До коментар [#4] от "kilgore":

    Според мен Серена има голям шанс на Уимбълдън и нелош на Ю Ес Опън, за Ролан Гарос - по-скоро не, но да видим. Тя все пак е истинско явление, въпросът е, че вече е на 37, възрастта не прощава. Ето, Федерер как беше отнесен от Циципас, това никога нямаше да се случи, ако беше по-свеж и концентриран.
    А иначе си прав - всички ще умрем, дотогава да се забавляваме.

  7. 7 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#4] от "kilgore":Ето, Федерер как беше отнесен от Циципас, това никога нямаше да се случи, ако беше по-свеж и концентриран.
    —цитат от коментар 6 на boevbisser


    Федерер го гледах срещу Фриц и преди това малко с Истомин. Свеж като краставичка, с перфектна форма :)

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#7] от "cool_hand_luke":

    Аз гледах репортажи, така беше. Федерер обаче е на 37, над 1500 мача, толкова титли, победи, пари, абсолютно невъзможно е да продължиш да поддържаш това ниво ден след ден, след ден, та така. Пред него всъщност няма цели, които да постига, играе вече за основно за кеф, и лошите му дни ще се увеличават.
    С Джокович не е точно така - може и кариерен шлем да вземе, че и да стигне по победи Надал, в отлична физическа форма е, има още 2-3 години за голям тенис.
    Очаква ни супер интересна година, само ми се ще Гришо да се съвземе.

  9. 9 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#5] от "cool_hand_luke":Всичко това е свързано с подковаването на един талант, млад състезател, които се е трудил много като юноша, изглежда добре...Брилянтен спортен продукт, комплексно погледното! Само дето са подценили момента, че той ще се задоволи с малко и няма да е достатъчно отдаден да стигне върха:)

    Не става дума за отдаденост, а за възможности, колега! Навремето в Църквата е имало много отдадени монаси, които не са успели да станат дори Игумени на манастир. Имало е и много мъченици, които само след месец са били забравени от тълпата, пред която са били посечени в името на Бога. От Григор няма да излезе "месия" - прекалено е елементарен и тривиален в реакциите и в играта си. Да, по-добър е от мен в тениса, но проблемът е, че няма да играе с мен, а с много по-добри от него.

  10. 10 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#9] от "otg46594191":

    С църковните въпроси не съм много наясно, но Григор като качества за тенис е топ 10 в исорията на спорта! Казвам го с абсолютна убеденост! Но! Незаобиколим фактор е тренировката и отдадеността към целта ти. Иначе влизаш в смешни оправдания като неговите, които четем и слушаме. Ако невъзможността да осъзнае тези незаобиколими фактори и да си наложи волево да работи отдадено, то тогава наистина е елементарен :( за жалост! Тези неща трудно се обясняват на децата

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  11. 11 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":


    Джокович вече има кариерен шлем. Григор ако не почне да работи здраво, няма да има никакъв успех. Независимо колко го искат едни, или пък колко го псуват други

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  12. 12 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#10] от "cool_hand_luke":Тези неща трудно се обясняват на децата

    Благодаря за комплимента! На достолепна възраст съм и по стечение на обстоятелствата съм длъжностно свързан със Светата Църква. Затова и дадох примери от тази сфера. Но ако трябва да се върнем към темата за спорта, то голият стремеж към първенство и моментна слава е оправдан само доколкото с това помагаш на ближния, да се извиси морално и материално. Дори Григор да е №1 в тениса, това няма да донесе нищо повече на българина от кръчмарска гордост.

  13. 13 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#12] от "otg46594191":

    За децата го казвам, защото ми се налага да общувам с деца на тая тема почти ежедневно

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  14. 14 Профил на старонов дневникар
    старонов дневникар
    Рейтинг: 217 Неутрално
  15. 15 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#13] от "cool_hand_luke":

    Благодаря Ви за отговора и пояснението. Желая ви много здраве и успех в общението с тези чисти създания.

  16. 16 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#15] от "otg46594191":

    Благодаря ви! Всички да сме здрави и отдадени в заниманията си. Така ми се струва, че ще сме по-щастливи

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  17. 17 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#16] от "cool_hand_luke":

    Радвам се, че разговарях с вас. Благороден човек сте.

  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3406 Неутрално

    Нито един тенисист роден след 1990 г. не е печелил титла от Шлема.
    Интересно кой ще бъде първият и кога ще стане това.

  19. 19 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    Че той си има кариерен шлем.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  20. 20 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#2] от "cool_hand_luke":
    До коментар [#5] от "cool_hand_luke":

    Не съм съгласен с конспиративните теории. Нека започнем с това, че подценяваш спортната злоба, дух и тотална непримиримост към загубата на въпросните трима (Федерер, Надал и Джокович... а може би и на още няколко като тях). Всъщност това е и едно от изконните качества, извели ги през годините на мястото, където са сега. Може много да се говори, но едно е сигурно - точно тези хора не дават даром мач. Не дават! Било то и за "благородни" каузи и "идеални цели" като популярността на тениса... Който пък, всъщност, хич не я е закъсал откъм популярност и приходи.

    Отделно от това, описаните от теб случаи си имат напълно логични обяснения. При Федерер това е възрастта. Да, той все още играе уникално, свеж е, бърз е, и в добрите си дни може да победи всеки. Но именно поради възрастта, все по-често има и лоши дни, все по-често е извън "зоната". И макар като цяло и това да не му се случва често, все по-трудно става да се изиграят 7 последователни мача на високо ниво. Отделно, мачът им преди това на Хофман Къп беше доста оспорван - очаквано беше, че Циципас и този път ще даде сериозен отпор.
    Който е спортувал (дори непрофесионално), вероятно знае колко е трудно умишлено да се "оставяш" и да падаш - дори да имаш някакво желание да го направиш. Това просто не е в концепцията на самата дейност, на съревнованието. Представи си го на такова високо ниво и от такива отдадени хора в нечовешки лудо съревнование за титли и история - невъзможно.

    Примерът с Григор също ми се струва несъстоятелен. Онзи мач с Бердих ми е доста мътен, но Бердих не е някаква непреодолима машина, нито пък е известен с психическата си устойчивост. Възможно е да е имало леко подценяване. А и като добавим, че мачът е бил в зала, както и че Григор е играл освободено (знаем го как играе, когато е освободен) и без напрежението за фаворит... Нещата стават долу-горе ясни.
    Освен това, дори да влезем в конспиративната ти логика... Бердих тогава беше догонващ на големите, с пълни обороти, въобще не е бил в състояние (или пък желание) той да пуска аванта на други.

    Като личен съвет мога да ти кажа да не гледаш на това като "леко конспиративни теории", допускайки, че сигурно има 50% или дори 30% шанс да са верни... Защото вероятно шансът е точно 0.

  21. 21 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Пред него всъщност няма цели, които да постига, играе вече за основно за кеф
    —цитат от коментар 8 на boevbisser

    Според мен цел има и тя е една - печелене на поне още една титла от Шлема. Федерер ще направи всичко възможно - и доколкото е по силите му - да не бъде задминат по титли от Надал и най-вече от Джокович.
    В момента, в който се убеди, че това вече няма шанс да се случи, вероятно ще се откаже. Ще иска да се оттегли докато е на (или поне около) върха, няма да допусне да бъде бит от този и онзи. И това принципно може да се случи още тази година, ако не му потръгнат добре нещата - говори се за Лейвър къп в Цюрих.

  22. 22 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Весело

    Имах предвид не кариерен шлем - Джокович има такъв от 2016, когато взе Ролан Гарос, а 4 поредни титли в 2 различни години, не знам как точно се казва.
    Абе да е жив и здрав, очаква ни супер интересна година.

  23. 23 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#2] от "cool_hand_luke":До коментар [#5] от "cool_hand_luke":

    Не съм съгласен с конспиративните теории.

    Принципно и аз, но те моля да приемеш на доверие, че като гледам тенис виждам повече неща. Ти виждаш 3 неща, а аз 10. Колкото и самохвално да е това. Не държа особено на тая тоерия, не искам да я налагам. Просто да става дискусия:)

    Нека започнем с това, че подценяваш спортната злоба, дух и тотална непримиримост към загубата на въпросните трима (Федерер, Надал и Джокович... а може би и на още няколко като тях). Всъщност това е и едно от изконните качества, извели ги през годините на мястото, където са сега. Може много да се говори, но едно е сигурно - точно тези хора не дават даром мач. Не дават!

    Мноого силен довод! Много си прав!

    Било то и за "благородни" каузи и "идеални цели" като популярността на тениса... Който пък, всъщност, хич не я е закъсал откъм популярност и приходи.Отделно от това, описаните от теб случаи си имат напълно логични обяснения. При Федерер това е възрастта. Да, той все още играе уникално, свеж е, бърз е, и в добрите си дни може да победи всеки. Но именно поради възрастта, все по-често има и лоши дни, все по-често е извън "зоната". И макар като цяло и това да не му се случва често, все по-трудно става да се изиграят 7 последователни мача на високо ниво.

    Тук не съм съгласен въобще! Защото от 2014 го отписват и коментатори, и фенове а той оттога спечели 3 ГШ и няколко мастърса. Ще те цитирам от друга статия "Няма стари, а можещи и неможещи."
    Това също е част от генерирането на непрестанен интерес към спорта. Безмислените дискусии дали е свършил с тениса, какво може и какво не. Популярността на спорта се крепи на големите имена и за жалост няма интерес на повечето турнири какъвто заслужават и останалите тенисисти. Първата година в София на първия мач от основната схема(Хаасе-Росол) имаше 12 зрители в залата. На много от турнирите имена като Серина, Шарапова(преди да се дискредитира с наказанието, до което дори и моят конспиративен ум не може да си обясни), Надал, Федерер и Джокович държат до последно неизвестни дали ще участват на деден турнир, за да продължи продажбата на билетите. Това стана особено често в по-малките турнири. Дори Мъри, Вавринка, Мугуруса, Халеп и други не могат да генерират такъв интерес.
    Това за "зоната" е много фенски термин. В теорията на спорта и подготовката не значи нищо.

    Отделно, мачът им преди това на Хофман Къп беше доста оспорван - очаквано беше, че Циципас и този път ще даде сериозен отпор. Хопман къп е демо-подгряващ турнир по същество. Да загуби от Джон Милман -да; да загуби от Циципас на този етап и в тази му форма от предните мачове - много ми е съмнително. Мое мнение, не искам да го натрапвам!


    Който е спортувал (дори непрофесионално), вероятно знае колко е трудно умишлено да се "оставяш" и да падаш - дори да имаш някакво желание да го направиш.

    Това не е вярно! Много е лесно да оставяш някои, когато си достатъчно добър можеш да си избереш и до голяма степен как да се развие резултата:)

    Това просто не е в концепцията на самата дейност, на съревнованието. Представи си го на такова високо ниво и от такива отдадени хора в нечовешки лудо съревнование за титли и история - невъзможно.

    Има смисъл в този довод:)

    Примерът с Григор също ми се струва несъстоятелен. Онзи мач с Бердих ми е доста мътен, но Бердих не е някаква непреодолима машина, нито пък е известен с психическата си устойчивост. Възможно е да е имало леко подценяване. А и като добавим, че мачът е бил в зала, както и че Григор е играл освободено (знаем го как играе, когато е освободен) и без напрежението за фаворит... Нещата стават долу-горе ясни.Освен това, дори да влезем в конспиративната ти логика... Бердих тогава беше догонващ на големите, с пълни обороти, въобще не е бил в състояние (или пък желание) той да пуска аванта на други.

    Тук няма да те убеждавм също:) Бердих е известен с неустойчивост и танкиране, прав си. Младеж на 17 години е невъзможно да победи играч от първите 20 на света в нито един момент и при никакви обстоятелства. Можеш да си го сравниш за трета поредна година с предстоящото представяне на Адриан Андреев на турнира в София. Отново ще го размятат като прани гащи. И то просто играчи от първите 100. Той е далеч от придвижването с краката на Григор и неговите удари.

    Като личен съвет мога да ти кажа да не гледаш на това като "леко конспиративни теории", допускайки, че сигурно има 50% или дори 30% шанс да са верни... Защото вероятно шансът е точно 0.
    —цитат от коментар 20 на ntonev
    Благодаря за съвета!

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  24. 24 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Няма да коментирам точка по точка, че и без това много се разводнява и ще отидем в друга посока... но все пак няколко съвсем конкретни неща:

    Младеж на 17 години е невъзможно да победи играч от първите 20 на света в нито един момент и при никакви обстоятелства.
    —цитат от коментар 23 на cool_hand_luke

    Рафаел Надал, 17-годишен, побеждава тогавашния №1 Роджър Федерер с 2-0 сета в първия мач помежду им.
    Бьорн Борг, 17-годишен влиза в топ 20, като има победи над тогавашните №1 Илие Настасе и №4 Джими Конърс.
    Арън Крикщайн, 17-годишен влиза в топ 10, като има победи над тогавашните №4 Матс Виландер и №5 Джими Ариас.
    И спирам дотук.

    Това за "зоната" е много фенски термин. В теорията на спорта и подготовката не значи нищо.
    —цитат от коментар 23 на cool_hand_luke

    Не е фенски термин. Използват го самите играчи, на първо място, както и треньори и анализатори (често пак бивши играчи). Не съм си го измислил аз я.

    Принципно и аз, но те моля да приемеш на доверие, че като гледам тенис виждам повече неща. Ти виждаш 3 неща, а аз 10.
    —цитат от коментар 23 на cool_hand_luke

    С оглед на горното, единственото, което разбрах и приех, е че за някои (подчертавам - за някои, не генерализирам) неща говориш наизуст и се изказваш много неподготвен. Няма лошо, не го казвам с обидна цел. Личното и различно мнение е хубаво, но понякога има факти, които просто не могат да се пренебрегнат или омаловажават.

  25. 25 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    Рафаел Надал, 17-годишен, побеждава тогавашния №1 Роджър Федерер с 2-0 сета в първия мач помежду им.
    Бьорн Борг, 17-годишен влиза в топ 20, като има победи над тогавашните №1 Илие Настасе и №4 Джими Конърс.
    Арън Крикщайн, 17-годишен влиза в топ 10, като има победи над тогавашните №4 Матс Виландер и №5 Джими Ариас.
    И спирам дотук.

    Само на това ще обърна внимание. Надал е изключение от това мое твърдение. Останалите, които си споменал плюс Бекер, Едберг, Виландер и Ченг също имат пробиви на по-ранна възраст. Всички, които си описал освен Надал са състезатели прообили преди момента на техническия прогрес в тениса - средата на 90-те. Когато технологиите на ракетите, кордажите и нивото на физическата подготовка на състезателите е далеч от настоящото.

    Характерът е по-рядко явление от таланта
  26. 26 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#25] от "cool_hand_luke":

    Странно. Не видях, когато така смело изцепваше
    "на 17 години е невъзможно да победи играч от първите 20 на света *в нито един момент и при никакви обстоятелства*"
    да е имало някакви условности да "изключения", технически прогрес и прочие извинения.
    Много е удобно хем да си краен и категоричен, хем после (ама после, нали!) да оставяш някакви вратички.

  27. 27 Профил на cool_hand_luke
    cool_hand_luke
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#26] от "ntonev":

    Прав си. Много генерално и категорично съм го заявил.

    И все пак си запазвам позицията за нещата каквито ги виждам и анализирам

    Характерът е по-рядко явление от таланта




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK