Собственикът на Формула 1 беше обвинен в лошо управление

Чейс Кери (вляво) и Шон Братчис ръководият "Либърти медия".

© Associated Press

Чейс Кери (вляво) и Шон Братчис ръководият "Либърти медия".



Голяма част от промотърите на състезания във Формула 1 разпространиха обръщение, в което изразяват притесненията си относно начина, по който се управлява спортът. Критиките са насочени към компанията "Либърти медия", която купи Формула 1 в началото на 2017 г.


Асоциацията на промотърите във Формула 1 (FOPA) обяви, че 16 от тях са се срещнали в Лондон, за да обсъдят ситуацията преди началото на сезон 2019. Най-дългият сезон в историята на Формула 1 започва на 17 март в Мелбърн с Гран при на Австралия и ще приключи на 1 декември в Абу Даби.


"Не е в интерес на дългосрочната стратегия на спорта, че феновете губят достъп до свободно съдържание и телевизионно излъчване. Освен това липсва яснота за новите инициативи във Формула 1 и не се вижда никаква ангажираност от организаторите за тяхното прилагане", се казва в изявление от три точки.




Промотърите заключват, че новите състезания не трябва да бъдат въвеждани в ущърб на съществуващи надпревари. Отправя се и критика към съществуващия бизнес модел в спорта.


От FOPA искат "съвместен подход" при воденето на преговори и държат да "използват своя натрупан опит в партньорството с Формула 1 и ФИА". Президент на асоциацията е Стюърт Прингъл, който е изпълнителен директор на британската Гран при. "Силвърстоун" е едно от състезанията, чийто договор изтича след настоящия сезон. Останалите са надпреварите в Германия ("Хокенхайм"), Италия ("Монца"), Испания и Мексико.


За момента единствената нова надпревара, за която е обявено, че влиза в календара на Формула 1 от 2020 г., е Гран при на Виетнам в Ханой. Очаква се официализиране и на сделка с Маями за улично състезание, което ще бъде второто в САЩ заедно с това в Остин, Тексас.


"Всички са отвратени от това, което се случва. Идеите на "Либърти" са несвързани", казва Прингъл, цитиран от "Дейли мейл".


По непотвърдена информация промотърите, които не са присъствали на срещата в Лондон, са обявили негласна подкрепа за собствениците от "Либърти медия". Това са организаторите на състезанията в Баку, Абу Даби, Сингапур, Русия и Бахрейн.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 587 Неутрално

    "Не е в интерес на дългосрочната стратегия на спорта, че феновете губят достъп до свободно съдържание и телевизионно излъчване"


    Ми не е - платени канали и голяма аудитория се несъвместими.....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5843 Неутрално

    Предполагам, че е така. Реших да посетя Формула 1 за зареждане на емоциите десетина години след последното си случайно посещение. Цените са 2.5 пъти по-високи оттогава, а емоциите по-малко

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    Не ми харесва тенденцията на толкова много съсътрезания и екзотични дестинации. Колко е популярна формука 1 в Азърбайджан?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    И Формула едно се нуждае от пари, разбира се освен формулата нужда от пари имат и промотърите и се получава, че където има кой да се бръкне, те са навити. А и знаем, е в тези, по-така страни, повечко може да се открадне - от местни и чужди свързани с Формулата лица.
    Но алчността далеч не винаги е най-добрия съветник.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK