От "Игра на тронове" до изкуствения интелект: какво показаха рекламите на Супербоул

От "Игра на тронове" до изкуствения интелект: какво показаха рекламите на Супербоул

© Reuters



За рекламите около Супербоул може да се говори много, най-вече защото те са се обособили като самостоятелно шоу в най-чакания ден в американския футбол. Тази година дефилето на компаниите отново привлече вниманието, като традиционно специализираните издания посочиха своите отличници.


По време на събитието бяха показани 93 реклами от общо 54 компании. Зрителската аудитория на Супербоул е била най-ниската за последните 11 години и е паднала под 100 милиона, показват първоначалните данни на "Нилсен".


И все пак...




Обвързването с последния сезон на сериала "Игра на тронове" се оказа големият коз за производителя на бира Anheuser-Busch в рекламата на "Бъд лайт".


За разлика от предни години компаниите, платили по около 5.25 млн. долара за 30-секундни клипове по време на най-гледаното събитие в САЩ, смекчиха тона и избягваха политически теми. Технологиите, роботите и изкуственият интелект се превърнаха във водеща тема за голяма част от рекламодателите.


Отличниците


Рекламата на "Бъд лайт", свързана с "Игра на тронове", е предизвикала близо 150 милиона реакции в социалните мрежи до почивката на мача, посочва iSpot.



"Те очевидно са опитали да се обвържат с по-младите потребители и са използвали партньорството с "Игра на тронове", за да го постигнат", заяви пред "Ройтерс" професорът по маркетинг Тим Колкинс.


В друг клип "Бъд лайт" наблегна на качествата и съставките си, като изтъкна, че не съдържа царевичен сироп. Така беше "хвърлена ръкавицата" към конкурентите, които често са критикувани за използването на подсладителя.


Това обаче не се хареса на Националната асоциация на производителите на царевица. "Бъд лайт", американските производители са разочаровани от вас. Офисът ни е съвсем наблизо. Бихме се радвали да обсъдим с вас големите ползи от царевицата", беше коментарът в "Туитър".



Добре оценена се оказа рекламата на "Пепси". Включването на компанията се очакваше с интерес заради пристигането в Атланта - града на "Кока-Кола".


Рекламата с участието на актьора Стив Карел и известните изпълнители Карди Би и Лил Джон доведе до голям отзвук в социалните мрежи. В "Туитър" е имало 18 хиляди споменавания, сочи Salesforce, а Brandwatch отчита 65.2 милиона резултата на хаштага #PepsiMoreThanOK ("Пепси" е повече от добре).


Авторекламата на Националната футболна лига (НФЛ) също заслужи похвали. Лигата обърна внимание на безграничната страст към играта, като "представи" галавечерта с честването на 100-годишнината си. В клипа участват 44 от най-големите бивши и настоящи звезди от спорта.



Интерес предизвика подходът на "Бъргър кинг", която показа как иконата на американския попарт Анди Уорхол яде бургер.


Технологии и изкуствен интелект


Представянето на дигиталния асистент "Алекса" (Alexa) на "Амазон" получи висока оценка в рейтинга на USA Today и зае второто място.



"Гугъл" и "Мерцедес" се включиха, като обърнаха внимание на технологичния напредък в продуктите си. "Това наистина е годината на технологиите в Супербоул", заяви Колкинс.


SimpliSafe, компания за домашна сигурност, се заигра със страховете на хората. И се обърна към зрителите с предупреждение да са внимателни с изкуствения интелект, като посочи, че домът е мястото, където човек трябва да се чувства защитен.


На терена "Ню Инглънд пейтриътс" спечели след 13:3 срещу "Лос Анджелис рамс" в мача с най-ниска резултатност в историята.


Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Все повече разбирам, че в Европа си е по-добре. Поне никой не прави новина от коментарите на рекламите по време на футболни мачове.

  2. 2 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":

    Само дето коментираме под новина за рекламите по време на Супербола и се намираме в Европа.

    Сега сериозно, тази реклама на Алекса е все едно направена от Алекса.

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    Те очевидно са опитали да се обвържат с по-младите потребители
    _____________
    С пряката поквара от такива реклами младите получават необратима мозъчна септикопиемия ! После защо били такива и онакива, и защо дават пари за глупости?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Весело

    До коментар [#1] от "Лео":

    Обикновено супербола е "Панаира на Суетата" на рекламите на големите корпорации, зер 30 секунди са 5 милиона долара. Не зная за причините, но според мен креативността на рекламите този път не беше на ниво, имало е къде по-добри. Куп мултимилионери, включително и такива над 70 г., разгромяващи ресорант в подхвърлянето на футбола беше динамично, но с ограничен ефект.
    А шегата за по-малкия брой зрители (със 100 милиона) е, че ако разделим зрителите гледали супербола на броя отбелязани точки, то имаме най-доброто си постижение за това хилядолетие

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    NFL рекламата, е вариация на стара Nike реклама.

  6. 6 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    След някоя друга година може да спират рекламите, за да поиграят и на терена. Ще им казват спортни паузи, а основното събитие ще са рекламите.

  7. 7 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    След някоя друга година може да спират рекламите, за да поиграят и на терена. Ще им казват спортни паузи, а основното събитие ще са рекламите.
    —цитат от коментар 6 на redguy


    точно това е - този тн футбол е някаква маркетинг пародия, направена за оптимизация на времето в което може да пускат реклами. Да не говорим, какво става със играчите малко след пенсионирането им...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  8. 8 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Все повече разбирам, че в Европа си е по-добре. Поне никой не прави новина от коментарите на рекламите по време на футболни мачове.
    —цитат от коментар 1 на Лео


    И кой направи новина от коментарите на футболните мачове в тази статия?
    В Америка коментираме победата на отбора на Тръмп, най-белият футболен отбор, в който собственикът, треньорът и куотърбекът са лични приятели на Тръмп. Коментираме 6-та победа на супербол на 41-годишния Том Брейди, който е футболист за всички времена. В България ви занимават със съдържанието на рекламите.

  9. 9 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Изгледах първите няколко, Амазон и Алекса беше много добро, останалото - нищо особено. Добре че е Карел и "цветнокожите" в клипа на Пепси, та да става за нещо въобще.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  10. 10 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Цяла седмица преди супербола медиите нахъсваха отбора на ЛА да не ходят в Белия дом,ако победят. И футболистите се скъсаха да дават интервюта за да обясняват как ще откажат поканата на Тръмп. Е, това вече няма да го мислят. Загубиха.

  11. 11 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Самоиронията на Алекса ми хареса.
    ====
    В предаване по Дискавъри твърдяха, че футболистите от НФЛ реално имат 4-5-6 години кариера на топ ниво. Брейди е на ...41.
    Сигурно е извънземен.

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Весело

    До коментар [#11] от "sasoss":

    Булка му със сигурност е, с този вегански терор. И скоро имаше един треньор на университетски футболен отбор, който наредил на състезателите си да се хранят като Брейди. Чакам революция на отбора финансирана от МакДоналдс :-)

  13. 13 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 777 Неутрално

    абе щом това нещо "американски футбол" е толкова популярно...мани мани...

  14. 14 Профил на 92fsinox
    92fsinox
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Либерастите бързо сгънаха сергията





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK