Контадор предлага намаляване на бюджетите в професионалното колоездене

Контадор предлага намаляване на бюджетите в професионалното колоездене

© Associated Press



Алберто Контадор прекрати състезателната си кариера преди повече от година, но продължава да бъде много близо до професионалното колоездене. Испанецът е мениджър на тима "Комета", в който дава шанс на млади таланти, като им предава опита си.


Преди началото на новия сезон Контадор говори за това какви промени трябва да се направят в колоезденето, за да се повиши конкурентността. Според него са необходими промени, за да се прекъсне доминацията на "Скай".


"За колоезденето не е добре един отбор да може да привлича най-добрите състезатели в света и да ги обгражда с най-силните помощници, които в друг тима биха били лидери", каза Контадор.




Изказването му идва месец, след като стана ясно, че компанията "Скай" прекратява спонсорството на колоездачния отбор след 2019 г.


В кариерата си испанецът спечели два пъти Обиколката на Франция 2007 и 2009 (през 2010 г. победата му беше отнета), дв пъти Джиро д’Италия (2008 и 2015) и три пъти Вуелтата (2008, 2012 и 2014). Според него трябва да се постави горна граница на бюджета, като така ще има по-равностойни отбори.


Контадор говори и за забрана за използване на технологията в спорта. В последните години всички колоездачи използват потенциометри, които в реално време показват силата, с която педалират. В днешно време се разчита на ватова мощ, която развиват колоездачите, които знаят какви усилия трябва да поддържат на определени изкачвания.


"Още през 2016 г. Иван Басо ми каза, че колоезденето умира и трябва да направим нещо, за да го спасим. Готов съм да предложа на UCI (Международния колоездачен съюз) да забраним компютрите. Ако са съгласни нашият отбор първи ще ги премахне", добави Контадор.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Че нали след този сезон Скай се оттегля, разликата между отборите няма да е толкова голяма, пък и без това в колоезденето бюджетите са направо мижави в сравнение с една камара спортове.
    И най-важното Контадор беше един от най-високо платените и тогава мълчеше, отказа се и започна да ръси акъл

  2. 2 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Ако спрат телевизионните предавания,колоезденето не е атрактивен за публиката спорт.
    Доста пъти съм бил на Обиколката на България и само за секунди минават покрай теб.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4893 Неутрално

    Трябва да се ограничат отборните заповеди по време на състезанието.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    "Трябва да се ограничат отборните заповеди по време на състезанието."

    Защо? Състезанията са по тактически и съответно по интересни. Колоезденето на шосе в съвременноя си вид не е индивидуален спорт.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4893 Неутрално

    До коментар [#4] от "George Svinarov":

    За да има индивидуален състезателен елемент, както в много други спортове, вкл. и отборни, без слушалки в ушите...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Това не е формула 1, не са точно "заповеди", поне не за лидерите. При грегарите ясно. Но тях директно си ги командва лидерът на отбора. Добрите състезатели като Конта се водят от своя инстинкт, а не какво ще им каже някой от колата. Но пък други, нямат толкова акъл.
    Самат идея за премахването на радио връзката, освен за повикване на сервизна кола при повреда или инцидент си витае стред професионалистите и явно има резон. Но не смятам, че кой знае колко ще се променят нещата. При тактика като на Скай на при, която целият отбор се нарежда пред лидера и всеки знае в кой участък да кара все тая дали ще имат връзка с колата.
    А в колоезденето винаги е имало доминиращи отбори. Сещам се отбора на ОНС в исторически план. А какво да кажат конкурентите на Куик степ в класиките или спринтовите етапи





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK