Разлика от само три хилядни: какво показаха тестовете във Формула 1

Разлика от само три хилядни: какво показаха тестовете във Формула 1

© Reuters



Едва три хилядни от секундата толкова се оказа разликата между "Ферари" и "Мерцедес" след осем дни на изпитания от предсезонните тестове във Формула 1. Двата водещи тима в спорта дадоха заявка, че ще се борят за титлата и през новия сезон, който започва след две седмици.


За разлика от миналата година, когато тестовете в Барселона бяха провалени от лошо време и дори сняг, този път отборите имаха перфектни условия в продължения на всички осем дни. Това позволи на всички да тестват своите болиди за 2019 г. и да покажат какво са свършили през зимата.


Реална ли е разликата от три хилядни и къде в цялата картинка е отборът на "Ред бул", който се надява да се намеси в битката за първото място?


"Мерцедес", "Ферари", "Ред бул" и останалите




Изненадващо или не тестовете за сезон 2019 показаха, че отново ще има голямо разделение между първите три тима "Мерцедес", "Ферари" и "Ред бул", и останалите. Поне засега. Независимо, че и трите отбора имаха проблеми по време на изпитанията, свързани с механични дефекти или катастрофир, те завършиха след осемте дни далеч пред останалите.


"Ферари" беше отборът, който записа най-добрия резултат в предсезонните тестове и най-бързо успяха да отключат потенциала на своя болид SF90. Себастиан Фетел и Шарл Льоклер завършиха със съответно първи и третия най-добър резултат в тестовете. Германецът направи обиколка за 1:16.221 минути в последния ден от изпитанията при една от квалификационните си симулации. Това беше с едва 0.010 секунди по-добро от постигнатото ден по-рано от Льоклер. В средата на седмицата времето на Скудерията беше ограничено и заради катастрофа на Фетел. В последния ден отново германецът беше потърпевш, но този път от електрически проблем.

Въпреки отличната скорост в квалификационно и състезателно темпо проблемът пред "Ферари" може да се окаже надеждността.


До последния ден предимството на "Ферари" изглеждаше наистина голямо, след като пилотите на "Мерцедес" не се доближаваха до темпото на съперниците си, а и упорито залагаха на дълги серии от обиколки и състезателни симулации. В крайна сметка в петък Люис Хамилтън постигна 1:16.224 или само с три хилядни по-слаб резултат от този на Фетел.


"Мисля, че разликата между нас и "Ферари" е потенциално около половин секунда. Според мен именно те са най-бързите в момента, така че ни очаква най-тежката битка от години насам", каза Хамилтън пред журналисти преди последната сесия от изпитанията.


В първите дни "Мерцедес" имаше голям проблем с новите гуми на "Пирели", като болидът W10 износваше прекалено бързо предните. От тима промениха и концепцията на предното си крило посредата на тестовете. За вторите четири дни от изпитанията "Мерцедес" се появи с ново крило, като едва след това започна да показва по-добра скорост.


Темпото на "Сребърните стрели" в състезателни симулации също не беше впечатляващо, като на този етап тестовете показаха, че разликата между "Ферари" и "Мерцедес" по отношение на дългите серии е около четири десети от секундата.


Благодарение на усета си към болида и на отличните си умения все пак Хамилтън успя да направи квалификационната обиколка, която го доближи до Фетел, но на този етап лекото предимство остава във "Ферари".


"Напълно грешно е да се правят генерални изводи от тестовете. Не съм убеден, че сме по-бързи от тях, защото мисля, че сме били с различно количество гориво, а имаме и различни програми, които следваме. Мисля, че битката ще бъде много оспорвана още в Австралия", каза новият директор на "Ферари" Матиа Биното.


Третият водещ отбор "Ред бул" впечатли в състезателно темпо, като болидите на Макс Верстапен и Пиер Гасли се държаха отлично на пистата. В последните два дни, когато трябваше да се правят квалификационните симулации и да се види истинската скорост на RB15 Гасли катастрофира и разби болида си. Ден по-късно Верстапен не успя да покаже истинската си скорост заради счупена скоростна кутия.


"Ред бул" изостава леко от "Ферари" и "Мерцедес".

© Reuters

"Ред бул" изостава леко от "Ферари" и "Мерцедес".


Големият въпрос пред "Ред бул" е колко бързо отборът ще успее да постигне резултати с новите двигатели на "Хонда", които ще използва от този сезон.


Шест тима събрани в една секунда


И ако битката в челото изглежда оспорвана, в т.нар. среда на таблицата също ще бъде много интересно. В нея шест отбора се събраха в рамките само на една секунда след осем дни на изпитания – "Рено", "Хаас", "Торо Росо", "Макларън", "Алфа Ромео" и "Рейсинг пойнт". Единственият отбор, който е сигурен за дъното на колоната е "Уилямс", който имаше купища проблеми.


Славният британски тим изобщо не участва в първите два дни от изпитанията заради забавяне на FW42, след което показа че е далеч от всички останали.


В квалификационно темпо най-добрият отбор от средата на таблицата се оказа "Рено". Нико Хюлкенберг постигна обиколка със само шест десети от секундата по-слаба от тази на Фетел. В дълги серии от обиколки обаче болидите на френския производител имаха по-големи проблеми.


"Рено" и "Алфа Ромео" са два от тимовете от средата на таблицата, които бяха най-стабилни в тестовете.

© Reuters

"Рено" и "Алфа Ромео" са два от тимовете от средата на таблицата, които бяха най-стабилни в тестовете.


По-добре от тях при тези условия се представиха двата тима с двигатели "Ферари" – "Алфа Ромео" и "Хаас". Проблемите пред Кими Райконен, Антонио Джовинаци, Кевин Магнусен и Ромен Грожан, които ще пилотират тези болиди се оказа механични дефекти, довели до множество спирания на изпитанията.


"Рено", "Алфа Ромео" и "Хаас" се представиха малко по-добре от следващите ги три отбора. Постиженията на "Торо росо" загатнаха, че двигателите "Хонда" имат недостиг на мощност спрямо останалите задвижващи системи.Пилотите на "Макларън" Карлос Сайнц и Ландо Норис пък така и не успяха да намерят стабилност в дългите си серии по време на всички дни от тестовете. Същото важеше и за "Рейсинг пойнт".


Изводите


"Трудно е да се определи кой отбор има предимство, но видяхме наистина много добро представяне от "Ферари". В предишните години винаги "Мерцедес" имаше лекото предимство в тестовете, което много често означаваше и лидерска позиция в Австралия", каза след тестовете анализаторът на Sky Sports Джони Хърбърт.


Индиецът Карун Чандок, който доскоро беше в колоната смята, че от "Мерцедес" умело са прикрили скоростта си до последния ден на тестовете.


"Умишлено не видяхме нищо от тях до последния ден, но темпото на Хамилтън в петък следобяд беше впечатляващо. Помним, че през 2017 и 2018 г. в Австралия "Ферари" и "Мерцедес" бяха много близо като темпо и решенията в бокса решиха състезанията. Очаквам и сега разликаа да е малка", каза Чандок.


Още преди края на тестовете от "Мерцедес" се застраховаха, че едва след четвъртото състезание за годината ще имат по-ясна представа какво да очакват от своя болид W10. Конкурентите им от Скудерията отказха да коментират по-далечни срокове.


Първото състезание за сезона е Гран при на Австралия на пистата "Албърт парк" на 17 март.


Фотогалерия: Болидите за новия сезон във Формула 1 >


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2848 Любопитно

    малка е разликата между Ферари и Мерц, както и през последните две години. Ред Бул е енигмата.

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5263 Любопитно

    Тестовете като миналата година показаха че Мерцедес заложиха на издръжливоста....а реалната скорост я показаха когато трябва!Борбата отново ще оспорвана.....

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4519 Неутрално

    Да започнат състезанията и тогава ще разберем реалноста

  4. 4 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2848 Любопитно

    Ако водещите болиди са равностойни, може да видим интересна битка на младостта срещу опита - Себ и Люис срещу Макс и Шарл. Дали не предстои смяна на караула?

  5. 5 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3113 Весело

    До коментар [#3] от "pet_fire":

    Тестовете са си тестове, и много често резултатите
    от тях не са съзвучни с реалната класация.
    Иначе никой нямаше да ходи на състезания и
    да съществува тотализатор!

  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Тази година съм за Алфа Ромео. Все пак с двигатели на Ферари са...

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 825 Весело

    Сигурно единия пилот е пил диуретик за да се изпикае и да намали теглото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK