Сезон 2019 във Формула 1: Ще се намесят ли други в битката между Хамилтън и Фетел

Сезон 2019 във Формула 1: Ще се намесят ли други в битката между Хамилтън и Фетел

© Reuters



За 70-и път най-престижната и известна автомобилна надпревара в света Формула 1 ще прикове милиони любители. Сезон 2019 започва този уикенд с Гран при на Австралия и ще покаже накъде ще се насочи битката. И през тази година основни претенденти за шампионската корона ще бъдат Люис Хамилтън, който е действащ шампион, и Себастиан Фетел. Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Валтери Ботас и Даниел Рикардо обаче също имат своите надежди.


Сезон 2019 ще бъде най-дългият в историята и ще продължи близо 10 месеца, като финалът е на 1 декември в Абу Даби.


Извън вълнението от започването на поредната година, светът на Формула 1 беше сполетян и от трагедия, след като дългогодишният рейс директор Чарли Уайтинг почина на 66 години. Той претърпя белодробна емболия в ранните часове на четвъртък в Мелбърн, след като трябваше да изпълнява служебните си задължения през уикенда.




Състезанието за Гран при на Австралия е в неделя от 7.10 часа българско време.


Какво показаха тестовете


Осемте дни на тестове в края на февруари и началото на март показаха, че и през тази година ще има разделени между двата водещи тима "Мерцедес" и "Ферари", и останалите. "Ред бул" имаше известни проблеми и не успя да се доближи до другите два отбора в квалификационно темпо, като за момента остава загадка колко близо са двигателите "Хонда" на "биковете" до останалите.


"Ферари" беше отборът, който записа най-добрия резултат в предсезонните тестове и най-бързо успяха да отключат потенциала на своя болид SF90. Себастиан Фетел и Шарл Льоклер завършиха със съответно първи и третия най-добър резултат в тестовете. Германецът направи обиколка за 1:16.221 минути в последния ден от изпитанията при една от квалификационните си симулации. Това беше с едва 0.010 секунди по-добро от постигнатото ден по-рано от Льоклер.

До последния ден предимството на "Ферари" изглеждаше наистина голямо, след като пилотите на "Мерцедес" не се доближаваха до темпото на съперниците си, а и упорито залагаха на дълги серии от обиколки и състезателни симулации. В крайна сметка Люис Хамилтън постигна 1:16.224, или само с три хилядни по-слаб резултат от този на Фетел.



"Напълно грешно е да се правят генерални изводи от тестовете. Не съм убеден, че сме по-бързи от тях, защото мисля, че сме били с различно количество гориво, а имаме и различни програми, които следваме. Мисля, че битката ще бъде много оспорвана още в Австралия", каза новият директор на "Ферари" Матиа Биното.


Тестовете показаха и изравнените сили на отборите зад водещите три. Т.нар. среда на таблицата в изпитанията беше от шест отбора, които са събрани в рамките на една секунда. Това са "Рено", "Хаас", "Торо росо", "Макларън", "Алфа Ромео" и "Рейсинг пойнт". Единствено "Уилямс" изостава драстично.


Сезон 2019 във Формула 1: Ще се намесят ли други в битката между Хамилтън и Фетел

© Reuters


"Трудно е да се определи кой отбор има предимство, но видяхме наистина много добро представяне от "Ферари". В предишните години винаги "Мерцедес" имаше лекото предимство в тестовете, което много често означаваше и лидерска позиция в Австралия", каза след тестовете анализаторът на Sky Sports Джони Хърбърт.


Промените в правилата


И през този сезон правилата претърпяха леки промени, но нищо драстично, което на този етап да размести пластовете във Формула 1.


Болидите с по-опростени предни крила с по-голям обхват и възможност за насочване на повече въздух към предните колела, а не извън тях. Промените включват още опростени спирачни канали без извивки в краищата, както и по-широко и по-дълбоко разположено задно крило. То е повдигнато с 50 мм. На самото задно крило също има поставени стоп светлини.


ФИА прие и промени по огледалата, за по-голяма видимост на пилотите.


Сред другите новости са по-малките барджбордове, както и ръкавиците с биометрични данни. Другата голяма новост е въвеждането на допълнителна точка за пилота, който направи най-бърза обиколка в състезанието.


Сезон 2019 във Формула 1: Ще се намесят ли други в битката между Хамилтън и Фетел

© Reuters


Според новите правила се елиминира и предимството на по-леките пилоти. Това се дължи на решението на ръководните органи теглото на пилотите да бъде отделно от това на колата. За 2019 г. минималното тегло на болидите без гориво е покачено от 733 на 740 килограма.


Теглото на пилота ще бъде 80 кг, а за тези, които са по-леки ще бъда поставян баласт, но само в областта на седалката. Отборите няма да могат да поставят тежести в други зони на болидите.


Разлики между отделните смеси
С1 и С2 - 0.8-1 секунда
С2 и С3 - 0.7 секунди
С3 и С4 - 0.6 секунди
С4 и С5 - 0.6 секунди

Промяна има и в гумите, които през миналия сезон бяха седем отделни смеси за сух асфалт. Заради сложността на разбирането на стратегиите и различните цветове на хиперсофт, ултрасофт, суперсофт, софт, медиум, хард и супехард от "Пирели" решиха да се върнат на пет смеси.

Те ще бъдат обозначавани от С1 до С5, като С5 са най-меките, които са близки до гумите хиперсофт от миналата година. Цветовете са само три - бяло, жълто и червено, които съотвестват на твърдия, средния и мекия тип, наличен за всеки уикенд.


Хамилтън срещу Фетел - епизод пореден


С четири титли от последните пет сезона Люис Хамилтън е големият фаворит и за 2019 г. Британецът спечели петата си шампионска корона през 2018 г., като стана едва третият пилот в историята с пет титли. В предходните два сезона той надви Себастиан Фетел в пряк дуел, като отново се очаква двамата да спорят за титлата.


Хамилтън взе 11 победи през миналия сезон и стартира 11 пъти от полпозишън, за да спечели 408 точки в края на сезона (88 точки повече от Фетел).


"Сезонът е дълъг, така че не усещам напрежение да победя. Имаме работа за вършене. Разликата може да е по-малка, отколкото си мислим, може и да е по-голяма. Не знаем какво имат ("Ферари") в ръкава си", каза Хамилтън, без да отдава голямо значение на предсезонните тестове.


При Фетел ситуацията е сложна, като германецът е изправен на кръстопът. От една страна, изминаха пет години от последната му световна титла, като той беше изместен от водещото място в спорта от големия си съперник Хамилтън.


Фетел е изправен на кръстопът - да тръгне по пътя на Михаел Шумахер или Фернандо Алонсо.

© Reuters

Фетел е изправен на кръстопът - да тръгне по пътя на Михаел Шумахер или Фернандо Алонсо.


Германецът започва своя пети сезон във "Ферари", което води до интересен аналог с две от големите имена, които караха за Скудерията през 21-и век. Михаел Шумахер спечели първата си световна титла с "Ферари" точно в петия си сезон с италианския тим (2000 г.). Фернандо Алонсо пък така и не успя да завърши по-напред от второ място и през 2015 г. напусна Скудерията, за да освободи място за Фетел.

"Миналогодишните тестове не преминаха добре. Тази година сме по-подготвени и колата изглежда работи добре. Очевидно ще се опитаме да имаме страхотен и спокоен уикенд. Винаги е приятно да започнеш сезона с добър резултат", заяви Фетел.


Какво да очакваме от останалите


Вече на 21 години и започващ третия си пълен сезон в "Ред бул", Макс Верстапен е считан за третият голям претендент за титлата. Холандският пилот е сред най-големите таланти, но буйният му нрав често води до грешки. През миналата година Верстапен записа две победи и девет подиума, като показа, че може да бъде постоянен. Надеждността на двигателите "Рено" обаче го спря.


Сега "Ред бул" ще използва задвижващи системи на "Хонда", които бяха изпробвани от втория тим на концерна "Торо росо" през 2018 г.


Интересна е ситуацията и с вторите пилоти на "Ферари" и "Мерцедес" Шарл Льоклер и Валтери Ботас. Младият пилот от Монако започва първата си година в Скудерията след обещаващ дебютен сезон в "Заубер". От тима обявиха, че Льоклер ще бъде свободен да се състезава с Фетел и на този етап няма да има заповеди от бокса.


Макс Верстапен.

© Reuters

Макс Верстапен.


Ботас започна добре в "Мерцедес" през 2017 г., но миналата година не беше успешна за финландеца. Сега той трябва да се доказва, още повече че е с изтичащ договор. "Целта тази година е да победя всички и да бъда много по-добър. Знам как да бъда по-добър пилот", закани се Ботас в навечерието на новия сезон.


Под лупа ще бъде следено представянето и на другите пилоти - Кими Райконен и Антонио Джовинаци с "Алфа Ромео", Карлос Сайнц и дебютантът Ландо Норис в "Макларън", дългоочакваното завръщане на Роберт Кубица ("Уилямс"), както и какво ще постигне Даниел Рикардо, който премина в "Рено".



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Не знаем какво имат ("Ферари") в ръкава си"

    С Google ли си превеждате материалите?

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  2. 2 Профил на VladyG
    VladyG
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Страхотен обзор! Да си пожелаем един интересен и напрегнат сезон с изненади! Стискам палци за победа в неделя пред родна публика...

  3. 3 Профил на ve.lin
    ve.lin
    Рейтинг: 226 Неутрално

    С оглед първите две тренировки, където Мерцедес показаха истинското си темпо, май няма да има много разлика с миналия сезон. Освен Верстапен или Леклер в някое друго състезание.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4396 Весело

    Време е Уилямс и Макларън да се събудят!

    klimentm
  6. 6 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#5] от "klimentm":

    Време е, ама след първите два теста Уилямс са на дъното (както се очакваше), а Макларън блуждаят във втората половина на таблицата.

  7. 7 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Очаквам голямата изненада да се казва Заубер или сега както му викат - Алфа Ромео

  8. 8 Профил на Цанко Тинчев
    Цанко Тинчев
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#3] от "ve.lin":

    Темпото в тренировки и в квалификации никога не е определящо за самото състезание.

  9. 9 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Ами няма да е зле да се опитат. Аз вече споменах, че ще се опитам да симпатизирам на Алфа-Ромео. Дано не ме отчаят от самото начало!

  10. 10 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    едва ли ще е интересен сезонът. Втората тренировка Мерц доминираха като през 2015-та. Мъка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK