ПСЖ бележи спад на приходите от спонсори

ПСЖ бележи спад на приходите от спонсори

© Reuters



Френският футболен шампион ПСЖ бележи спад на приходите от спонсори. Това показва годишният финансов доклад на клуба за сезон 2017-18, който беше публикуван наскоро. Независимо че привлякоха бразилеца Неймар с най-скъпия трансфер в историята на футбола (222 млн. евро), парижани отчитат 14 млн. евро от спонсори спрямо предходната година.


Преди 12 месеца докладът показа 108.1 млн. евро приходи от спонсори, а сега е 94.1, което прави 13% спад.


Сумата е по-ниска дори от тази, която беше регистрирана перз сезон 2014-15 – 96.5 милиона евро. От клуба поясняват, че не са притеснени, след като наскоро подписаха дългосрочен договор с веригата хотели Accor. Според споразумението ПСЖ ще получава 50 млн. евро годишно, за да постави логото на хотелската верига на гърдите.




Досега на фланелките на клуба от Париж стоеше логото на дубайската авиокомпания Fly Emirates. Тя беше спонсор на ПСЖ от 2006 г., като според последния договор плащаше между 25 и 30 милиона евро. Парижани поискаха 80 млн. годишно, което отказа компанията от ОАЕ да инвестира повече.


В края на 2018 г. се заговори, че ПСЖ преговаря с авиокомпанията на Катар Qatar Airways. Клубът е собственост на кралската фамилия на страната посредством компанията "Катар спортс инвестмънт".


Въпреки отчитането на спад при спонсорите ПСЖ постига добри резултати при продажбата на артикули и мърчандайзинга. Според доклада приходите в тази графа са скочили от 36.2 до 55.3 млн. евро, или с 53%.


Общо приходите на клуба са 540 милиона евро, или със 7.3% повече от предходната година, когато бяха 503. Това е пет пъти повече от 2011 – първата година, в която клубът стана собственост на "Катар спортс инвестмът".

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    "Не става САМО с пари, трябва и акъл"!!!!
    Футболът за съжаление все повече се превръща в индустрия, но слава Богу все още не е напълно овладян и вси още в него има Дух/не само трансфери/, привърженици/не само потребители/....

  2. 2 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Ръстът на приходите е фантастичен, но никъде не се споменават разходите и в крайна сметка финансовият резултат печалба/загуба.
    Ръст от 53 % от приходи от продажбата на артикули и мърчандайзинга звучи като фантастика за българските клубове.

    Хубаво е да уточнявате "чуждиците" в статиите. Мърчандайзинг е съвкупност от техники, целящи да помогнат за продажбата на даден продукт.

  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Приходи, рекламодатели, ама като изпуснат Неймар и Мбапе, което изглежда все по-вероятно, пак няма да постигнт нищо значимо.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK