Най-тежката загуба за "Ферари" от година: какво показа първият старт във Формула 1

Стартът на "Албърт парк" беше единственият момент, в който болидите на "Ферари" бяха близо до тези на "Мерцедес"

© Reuters

Стартът на "Албърт парк" беше единственият момент, в който болидите на "Ферари" бяха близо до тези на "Мерцедес"



Една минута - толкова беше изоставането на пилотите на "Ферари" спрямо съперниците от "Мерцедес" в първия старт от новия сезон във Формула 1. Валтери Ботас взе безапелационна победа на пистата "Албърт парк" с отлично каране от старта до финала. Успехът на финландеца обаче остана в сянка, след като тежкото поражение на "Ферари" привлече по-голямо внимание.


От близо година пилотите на "Ферари" не бяха имали толкова голям пасив от прекия съперник. За последно това се случи в Гран при на Франция, когато Люис Хамилтън започна да обръща превеса в битката за титлата срещу Себастиан Фетел.


В Австралия Фетел и новият му съотборник Шарл Льоклер дори не бяха близо до съперниците си. Опитите за различна стратегия се обърнаха срещу Скудерията. "Ферари" пропусна и да качи пилот на подиума за пръв път от миналогодишното Гран при на Япония.




Какво обаче показа Гран при на Австралия?


Има ли вътрешна битка в "Мерцедес"


Представянето на пилотите на "Мерцедес" беше на двата полюса, след като Валтери Ботас "открадна шоуто" от своя съотборник и световен шампион Люис Хамилтън. Още в квалфикацията финландецът беше много бърз, но с обиколка, на каквато само Хамилтън е способен, световният шампион грабна полпозишъна.


В надпреварата още на старта Ботас поведе и до края беше по-добрият от двамата. След финала финландецът не сдържа емоциите си, като дори изкрещя нецензурни думи в радиото.


"Не е насочено към конкретен човек, просто дадох израз на емоциите си. Моите критици трябва да се погледнат в огледалото. Не казвам, че критиките към мен са незаслужени, но в спорта винаги има възходи и падения", каза Ботас, който спечели за пръв път от ноември 2017 г.


Състезанието повдигна въпросите дали има вътрешна битка между двамата пилоти, още повече след заповедите към Ботас през миналата година в моментите, когато остави съотборника си да спечели.


От "Мерцедес" обясниха, че след надпреварата са открити поражения по пода на болида на Хамилтън, който не му е позволил да бъде конкурентен.



Британецът беше принуден и да покрива опита на "Ферари" за пресичаща стратегия, което го остави с износени гуми в края на дистанцията и реално без възможности да се бори за първото място.


Какво объркаха във "Ферари"


"Защо сме толкова бавни", попита Себастиан Фетел към края на състезанието в радиовръзка със състезателния си инженер Рикардо Адами. Отговорът от гаража на Скудерията беше, че и в отбора не са наясно, което означаваше, че сигналната лампа в Маранело вече свети.


На пръв поглед в изоставането, което записа "Ферари" по време на състезателния уикенд в Мелбърн, няма нищо драматично. Преди година пасивът, който имаха болидите на Скудерията в квалификационно темпо, беше шест десети от секундата, а в момента беше малко над седем. Преди 12 месеца Фетел успя да открадне победата на "Албърт парк" след голяма доза късмет. "Ферари" реагира по-добре при колата за сигурност и в бокса германецът "прескочи" Хамилтън.


Голямата разлика спрямо миналата година беше подходът. През 2018 г. "Ферари" имаше проблеми в тестовете, които нямаше как да не се отразят в първото състезание. Сега обаче Скудерията влезе като фаворит заради по-доброто си представяне в тестовете на пистата "Каталуня". Само че нещо се обърка.


За притеснителното темпо на Фетел говори и фактът, че той записа най-бързата си обиколка в първата половина на състезанието, веднага след слагането на чисто новия комплект гуми медиум. В челото всички пилоти направиха най-бързите си турове в края: Хамилтън, Верстапен Ботас (57 обиколка), Льоклер (58). От завършилите състезанието освен Фетел с най-добра обиколка преди преполовяването на дистанцията беше Ландо Норис. Всички останали постигнаха това в 29-ата обиколка или по-късно.


Фотогалерия: Емоционалното начало на сезона във Формула 1 >


В часовете след състезанието новият директор на "Ферари" Матиа Биното имаше брифинг, на който въпросите към него летяха. Опитният италиански инженер демонстрира спокойствие и изрази увереност, че това не са истинските възможности на SF90.


"Още от началото на уикенда изоставахме, нито за момент не се доближихме до "Мерцедес", независимо че изпробвахме различни настройки. Този уикенд не премина добре, но съм уверен, че нашият болид е много по-добър от това, което показахме в Австралия. Все още не знаем откъде идват проблемите, защото е нужно повече време за анализ", каза Биното.


От Скудерията обясниха, че дебютантът Льоклер е попитал дали трябва да остане зад Фетел в края на състезанието, когато много бързо застигна съотборника си. "Да, и отвори малка разлика между вас", е бил отговорът към пилота от Монако.


"Двамата бяха с различна стратегия за втората част от състезанието, а Себастиан просто не намери нужното сцепление след смяната на гуми. Затова просто решихме да завършим състезанието, без да имаме критични моменти, запазвайки подредбата, която имахме", обясни Биното, без да дава подробности защо се е стигнало до заповеди още в първия старт.


Толкова голяма ли е разликата


Експертите във Формула 1 не бързат да правят задълбочени анализи още след първия старт за сезона, още повече че пистата "Албърт парк" е много по-различна от всички останали. Трасето в Мелбърн често е трудно за разбиране, а асфалтът там няма общо с другите състезателни трасета, особено тези в Европа.


Според шефа на "Мерцедес" Тото Волф лесната победа на неговия отбор не заблуждава никого в гаража на "Сребърните стрели", че "Ферари" са толкова назад в действителност.


"Първият старт за сезона винаги носи неяснота, така е за всички в колоната. Мисля, че те просто объркаха настройките и след това не успяха да влязат в ритъм в оставащите дни. Ситуацията може да се промени още в Бахрейн", обясни австриецът.


Следващият старт за сезона е Гран при на Бахрейн (31 март), където пистата "Сахир" е коренно различна от тази в Австралия. Асфалтът в Персийския залив е много по-груб и износва лесно гумите, а горещото време беше в полза на "Ферари" през 2017 и 2018 г., когато Фетел спечели.


Надпреварата в Бахрейн и най-вече тази в Китай (14 април) ще покажат какво е реалното разпределение на силите в първата част от сезона.


Къде са останалите


Гран при на Австралия предложи много интересна битка между пилоти от различни отбори. За разлика от предходните години няма т.нар. отборно придвижване, като в топ 10 освен "Мерцедес" и "Ферари", които пласираха и двата си болида, останалите бяха с по един представител - "Ред бул", "Хаас", "Рено", "Алфа Ромео", "Рейсинг пойнт" и "Торо росо".


Голямо впечатление направи Макс Верстапен, който имаше отлично състезание, с изключение на една грешка в края, когато опитваше да настигне Люис Хамилтън. Подобно на предсеознните тестове темпото на Верстапен в дълга серия от обиколки беше много добро, а той показа, че умее да се справя и с гумите. Третото място на холандския пилот и едва 11-ото на неговия съотборник Пиер Гасли обаче повдигна много въпроси.


Макс Верстапен имаше отлично състезание

© Reuters

Макс Верстапен имаше отлично състезание


Дали Верстапен се е напаснал по-бързо към болида от новия си съотборник или чисто пилотските му умения са основният фактор за драстично по-доброто представяне. В защита на втората теза Гасли дори не успя да прескочи първата фаза на квалификацията в събота.


Зад "Мерцедес", "Ферари" и "Ред бул" най-предно се класира Кевин Магнусен, който направи силно състезание. Разликите между болидите на "Хаас", "Алфа Ромео" най-вече с Кими Райконен, "Рено", "Рейсинг пойнт", "Макларън" и "Торо росо" бяха минимални. Шестте тима в средата на таблицата са задвижвани от четири различни доставчика на двигатели, което още повече засилва интригата за местата в топ 10 зад първите три водещи тима.


"Все още е рано да се каже кой отбор ще има предимство. Може да се окаже така, че опитът на пилотите да бъде решаващ. Интересно ми е дали някой ще може да се намеси още по-напред в течение на сезона", каза анализаторът на Sky Sports Мартин Брандъл.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5401 Неутрално

    Какво каза доктор Марко по въпроса: "Знаем, че имаме много работа по шасито. Гледаме напред към Мерцедес, а не назад към Ферари.“!?


    Наливане на масло в огъня и опит за интрига, за увеличаване напрежението сред италианците, което е огромно. Определено, голямо изхвърляне, след само едно изминало ГП.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    Мерцедес бяха в "дълг"към Ботас!!!!Хам показа че контролира налитащия Верстапен дори с износените гуми и занижените настройки!Ферари просто ги нямаше....жалко за теслата към Лекклер!

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    Уверено начало за "Мерцедес"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 1434 Любопитно

    Клише е, че Мелбърн не е представителна писта за възможностите на болидите. Хамилтън последните години тук е на пол-позишън и после става световен шампион. Дали е имало проблеми при Скудерията ще видим. Ако не и това си им е темпото, излагацията е грандиозна.

  6. 6 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 391 Неутрално

    "От Скудерията обясниха, че дебютантът Льоклер е попитал дали трябва да остане зад Фетел в края на състезанието, когато много бързо застигна съотборника си. "Да, и отвори малка разлика между вас", е бил отговорът към пилота от Монако."

    Дотука бехме с "няма да има заповеди от бокса". Не знам само защо малкия ги е питал - трябваше да го мине като пътен знак.

  7. 7 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Показа, че Не Хамилтън е най-добрият пилот, а Мерцедес е най-добрият болид. Но за мен този спорт е безинтересен след времето на Сена когато имаше истински битки. След това доминации на Ферари, сега на Мерцедес.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5401 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":

    Нямаш си хал хабер от този спорт, недей да се излагаш!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  9. 9 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Според мен големият проблем на Ферари е зад кормилото на колата с номер 5 - това е и отговорът на въпроса на набедения шампион Фетел "Защо сме толкова бавни?".
    Малкият Шарл трябваше да изпревари примадоната съотборник още на втори завой (ситуацията на първата снимка в статията), ако ще и да го избута и после на Мерцедес изобщо нямаше да им е толкова широко около врата през цялото състезание.
    На мястото на Шарл ако беше примерно Макс Рогача, Фетел щеше да бъде просто изринат по-встрани, да не пречи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK