Изгря ли новата голяма звезда във Формула 1

Изгря ли новата голяма звезда във Формула 1

© Associated Press



Възможно ли е да не спечелиш състезание и въпреки това да засенчиш пилоти с общо девет световни титли? Това направи в неделя Шарл Льоклер, който беше много близо до своята първа победа във Формула 1. Само 10 обиколки преди финала на Гран при на Бахрейн болидът "Ферари" на 21-годишния пилот получи повреда в задвижващата система и изгуби мощност, което доведе до свличането му на трето място.


С представянето си в едва втория си уикенд като пилот на "Ферари" и общо в 23-ото си състезание Льоклер получи много похвали. Състезателят, роден в Монако, стартира от полпозишън и показа характер, за да поправи своя грешка в надпреварата, като остана близо до победата.


Неслучайно след състезанието на пистата "Сахир" всички гледаха повече към Льоклер, а не победителя и петкратен световен шампион Люис Хамилтън. Британската преса нарече пилота на "Ферари" бъдещ световен шампион, а самият Хамилтън му предрече бляскаво бъдеще.


Кой е Льоклер




В последните няколко дни пилотът на "Ферари" предизвика голям интерес към себе си. След спечелването на съботната квалификация в Бахрейн името му генерира над 100 хиляди туита в "Туитър".


Льоклер е роден в семейството на бивш състезател в мотоспорта – Ерве Льоклер. Той обаче се отказва от своята кариера, за да се ангажира с обучението на синовете си Лоренцо, Шарл и Артур. Настоящият пилот на "Ферари" показва най-големи заложби, като се впуска в картинга едва четиригодишен.


Роденият в Монако пилот има много добър учител, като това е осем години по-големият от него Жул Бианки. Двамата бързо стават близки, като Льоклер често кара картинг на пистата на бащата на Бианки в Бриньол, близо до Ница.


Изгря ли новата голяма звезда във Формула 1

© Associated Press


"Спомням си, че веднъж накарах моя баща да не ходя на училище, а да ме закара на пистата. Цял ден карах, докато горивото не свърши и още тогава знаех, че искам да се занимавам само с това", казва Льоклер за началото на кариерата си.


Печели първата си надпревара едва на 7 години и от тогава във всички серии, в които участва много рядко не е на най-високото стъпало. Картинги, а след това и едноместни формули, Льоклер бързо показва скоростта си и природния си талант.


"Моят баща не беше доволен, когато завършвах втори, затова правех всичко възможно да печеля и на финала да го виждам усмихнат", добавя Льоклер.


В продължение на десет години той доминира в своите възрастови групи, като върви по стъпките на добрия си приятел Бианки. Единствените състезания, които Льоклер не успява да спечели, са шампионатът във Формула Рено, както и Гран при на Макао за болиди от Формула 3.


Въпреки това получава покана да се присъедини към академията за пилоти на "Ферари" (FDA) и се възползва от шанса си. За кариерата му започва да се грижи Никола Тод - син на президента на ФИА Жан Тод и мениджър, който е представлявал много талантливи пилоти. След това прогресът му е забележителен – титлата в GP3 в едва първия му сезон (2016 г.), влизане във Формула 2 на следващата година допълнено от нова титла рекордните седем победи и забележителните осем полпозишъна (6 поредни, което е рекорд) в общо 21 старта.


Кариера, белязана от ударите на съдбата


Наред с невероятните си успехи на пистата, Льоклер калява и своя характер заради много удари, които понася. Още преди да е навършил 20 години младият пилот губи двама от най-важните хора в живота си, на които дължи и кариерата си в мотоспорта – Жул Бианки и баща му Ерве Льоклер.


Приятелят му Бианки загина през юни 2015 г., девет месеца след фаталния инцидент в Гран при на Япония 2014 във Формула 1. Французинът така и не се възстанови от контузиите, които получи и не излезе от кома.


"Това е нещо, което ме срази. Не успях да го превъзмогна и сигурно никога няма да успея. Въпреки това никога не съм спирал да искам да вляза във Формула 1, дължа го и на Жул".


На 20 юни 2017 г. умира и бащата на Льоклер, но въпреки трагедията само четири дни по-късно младият пилот е на старт във Формула 2 за четвъртия кръг от сезона. Той печели квалификацията в Баку, както и едно от двете състезания, а освен това прави най-бърза обиколка в двата старта.


Льоклер по време на Гран при на Азербайджан през 2018 г.

© Associated Press

Льоклер по време на Гран при на Азербайджан през 2018 г.


"Беше ми много тежко през тази година, защото съдбата ме покоси още веднъж. Работих много и с психолог от академията на "Ферари". Мисля, че всичко това ме направи по-устойчив и много по-зрял преди да съм съзрял на години. Сега имам двама души отгоре, които ме гледат и ме пазят. Надявам се те да се усмихват, когато ме виждат във Формула 1", обясни младият пилот след дебюта си в шампионата през 2018 г.


"Ти получи пореден удар от съдбата, но те следя от много време. Виждал съм как реагираш на всички проблеми и трудности, и сега съм убеден, че ще те видим още по-силен", обърна се бившият пилот Мартин Брандъл към Льоклер след края на Гран при на Бахрейн.


Ден след като стана вторият най-млад пилот, записал полпозишън във Формула 1, той беше близо до победата на пистата "Сахир". Льоклер направи лош старт, но после изпревари с чиста скорост съотборника си Себастиан Фетел, направи редица бързи обиколки и 10 обиколки преди края се виждаше сигурен победител. Тогава обаче проблеми с хибридната система и турбото в двигателя на "Ферари" лишиха пилота от Монако от успех.


Прецизен стил с минимални грешки


Така специалистите описват карането на Льоклер с болид от Формула 1. След като беше част от академията за пилоти на Скудерията, а от 2018 г. и титуляр в "Заубер", който е Б-отбор на "Ферари" Льоклер търпеливо чакаше да му се отвори шанс да премине и в Скудерията.


Прогресът му в първия му сезон беше забележителен. Той бързо свикна с болида от Формула 1 и се представи далеч по-добре от по-опитния си съотборник Маркус Ериксон. В дебютния си сезон Льоклер влезе осем пъти в третата фаза на квалификацията и девет пъти завърши в зоната на точките. На края на сезона той имаше 39 точки (12-и в таблицата) и беше най-добрият сред дебютантите.



Привличането му във "Ферари" не беше изненада. Той направи смела заявка, казвайки че иска да получи равни права с Фетел, а не да бъде втори пилот. Представянето му в предсезонните тестове показа, че Льоклер се учи много бързо. Той записа обиколка с едва 10 хилядни по-слаба от тази на Фетел.


Въпреки това от Скудерията обясниха, че германецът остава със статут на първи пилот и ще е "предпочитаният в борбата за титлата". Имаше и обещания да не се стига до заповеди от бокса в началото на сезона, но още в първия старт Льоклер беше спрян, когато в Австралия бързо започна да застига съотборника си.


"В събота Льоклер направи звучна заявка, като отвя своя съотборник Фетел и грабна полпозишъна. В състезанието представянето му беше още по-впечатляващо. Той е бъдещ световен шампион и показа, че е една от звездите в спорта. Млад, но вече зрял. С много скорост и агресия на пистата, но без да е безразсъден", написа в колонката си експертът Джеймс Алън.


Неслучайно след драматичния край на Гран при на Бахрейн световният шампион Хамилтън дълго говори с Льоклер. Камерите уловиха репликите на британеца докато тримата с Льоклер и Валтери Ботас чакаха да се качат на подиума. "Ти кара фантастично през този уикенд, човече. Наистина имаш дълго и светло бъдеще пред себе си, ще печелиш много. Знам, че сега е кофти и те боли, но ще го превъзмогнеш", каза световният шампион.


Изгря ли новата голяма звезда във Формула 1

© Associated Press


Самият Льоклер обеща след надпреварата това да бъде само първият от добрите му резултати с "Ферари". "Знам, че имаме силен отбор и силен болид. Отборът беше перфектен, дадоха ми отличен болид през уикенда. Ще се върнем още по-силни", закани се младата звезда на Скудерията.


Ръкавицата от младият Шарл Льоклер вече е хвърлена.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Неутрално

    Пилот, който кара вече ВТОРИ СЕЗОН във Формула 1
    няма как да го наречем "нова звезда".
    Още повече, че първият му сезон е стандартен
    сезон за дебютант - нито много успешен, нито разочароващ.

    Дай Боже, Льоклер да стане наистина голяма звезда.
    Но това ще стане с постоянство.
    Да се врачува подобно нещо само от едно силно състезание
    е глупаво и наивно.

    Успех на момчето, и дано успее !

  2. 2 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Как засенчваш някого като караш най-бързата кола, която така я караш, че я чупиш.

    -voxy
  3. 3 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3487 Неутрално

    Според мен е твърде рано да се говори за нови звезди във Ф1. Сезонът е в началото. Аз не гледам самото състезание, просто се интересувам от борбата и класирането, не знам за колко време се прави една обиколка, но мисля предвид това, че победата виси често на стотни от секундата, че 10 обиколки не са никак малко. Щото така пише"само на 10 об. от финала".Както и да е, явно машината трябва да е супер, а пилотът ас от класа, и като водач, и като тактик и психика.

  4. 4 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3392 Неутрално
  5. 5 Профил на VladyG
    VladyG
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Очевиден е талантът му, дано тимът му даде поле за изява. Според мен ще засенчи именития си съотборник, на който последните години просто не му издържат нервите. Лично аз никога не съм подкрепял Ферари, но това момче просто носи прекалено много зрялост, спокойствие и жажда за успех...как да не му се радва човек! Успех, Льоклер, победите са за и за Жул!

  6. 6 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Единственното което знам че най-надценената звезда е Фетел.
    А друго което не ми харесва във формулата е тоталната липсва на "мъже" от сорта на Ървайн, Култард, Хакинен, Алонсо, Марк Вебер... Само някви лапета дето се дразнят по между си

  7. 7 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Рано е за дитирамби. Коментаторите по Диема прекалиха с хвалебствията - "шампион и т.н." Момчето има талант, но все още няма и една победа. Най-доброто му класиране е третото място онзи ден.
    Не знам какво си мислят, но ако във Ферари-то седяха примерно Верстапен или Рикардо, най-вероятно също щяха да са по-бързи от Фетел.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  8. 8 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2086 Весело

    До коментар [#3] от "man_un":

    Следващото състезание го гледай - неделя сутрин така или иначе няма какво по-интересно да прави човек, докато си пие кафето, в Китай е, а пистата там е с една от най-дългите прави и фераритата ще имат огромно предимство, тъй като разполагат с доста по-мощен двигател от този на Мерцедес.
    Ще е интересно да се види какво мазало ще заформят от бокса на Ферари и какви скандали ще последват, когато Льоклер за пореден път "изяде с дрехите" най-посредствения световен шампион, който помня - Себастиан Фетел.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3533 Любопитно

    Мааалко го прехвалват,момчето!Нека да покара...да влезе в интригата,напрежението и стреса напълно!Някога и на Алези предричаха бляскава кариера....побеждавал навсякъде до Ф1...пък!?!?Пожелавам му успех!

    До истината се достига с познание!
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Явно е голям талант,но във Ф1 винаги влиза шампиона от Ф2-всички шампиони са таланти.Всички са почнали на карта още 4-5 годишни.Да видим какво ще направи.Стискам му палци.Натовариха го с големи очаквания дано не прегори момчето.Когато Фетел караше най-бързата кола и него нямаше кой да го бие.Да сме здрави ще гледаме.

  12. 12 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Рано е за дитирамби. Коментаторите по Диема прекалиха с хвалебствията - "шампион и т.н." Момчето има талант, но все още няма и една победа. Най-доброто му класиране е третото място онзи ден.Не знам какво си мислят, но ако във Ферари-то седяха примерно Верстапен или Рикардо, най-вероятно също щяха да са по-бързи от Фетел.
    —цитат от коментар 7 на vladivlad


    а интересното е, че рикардо сега се затруднява много с един хулкенберг, възприеман като средняк. Доста са относителни нещата.
    Шарл е много талантлив, но имаше невероятно лош късмет. Понякога е трудна тази първа победа. Не знам колко хора тук гледат НАСКАР, но малко ми напомниха патилата му на Чейс Елиът.

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    Още миналата година "изгря"...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  14. 14 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4274 Весело

    Може би да, това е само началото на сезона ще видим в Китай.

    klimentm
  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4274 Весело

    До коментар [#12] от "Alex Prime":

    Къде му е лошия късмет? Състезава се в един от най престижните отбори с една от най добрите коли?!

    klimentm
  16. 16 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Начи, явно не сте слушали състезанието в неделя. Бате ви Момчил го каза много просто и ясно на моторспорт жаргон, при това само около милион пъти - "Леклер" е бъдеща голяма звезда, бъдещ МНОГО-кратен победител и бъдещ МНОГО-кратен световен шампион.
    Това е, човекът го казА.
    Впрочем, не знам как и този път Георги Иванов успя да си сдържи смеха при горепосочените пророчества.

  17. 17 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    И във второто състезание са му казали да стои зад Фетел. Нека да ги пуснат с равни болиди и да не раздават заповеди и ще се види кой е по-добър.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK