Испанската Ла Лига отчита огромен интерес на азиатския пазар

Испанската Ла Лига отчита огромен интерес на азиатския пазар

© Associated Press



Интересът в Азия към Ла Лига бележи сериозен ръст, показва проучване на компанията за анализ на данни Growth from Knowledge (GfK). Според изследването първото ниво на испанския футбол става все по-популярно и разпознаваемо в страните от континента.


В проучването са интервюирани 5000 души от десет държави на възраст от 16 до 69 години. От GfK посочват, че за година заинтересоваността на хората в Азия към футбола се е увеличила със 7%. Той е най-популярният спорт в Китай и Индонезия, а в Индия отстъпва единствено на крикета.


Над 80% от анкетираните твърдят, че имат положително мнение за испанското първенство. В Китай, Индонезия и Индия осведомеността за Ла Лига е нараснала с 4 до 7% в рамките на година.




"От нашия опит по отношение на проучванията за проследяване на марката, растежът на осведомеността с 1% за година е много добър. Резултатът на Ла Лига с ръст от 4% е изключителен", казва директорът на GfK Хавиер Гомес.


В последната година Ла Лига прави опити за провеждането на мачове в чужбина, като обсъжданите варианти са САЩ и Азия. "Жирона" и "Барселона" трябваше да играят в Маями в началото на годината, но предложението не срещна одобрението на всички замесени страни.


Във вторник Испанската футболна федерация обяви промени във формата на суперкупата. Предвижва се в спора да трофея да участват четири отбора в турнир, който да се играе извън Испания в началото на календарната година.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK