Ботас ще стартира пред Хамилтън в Гран при №1000 във Формула 1

Ботас ще стартира пред Хамилтън в Гран при №1000 във Формула 1

© Reuters



Валтери Ботас ще стартира от първа позиция в Гран при на Китай, старт №1000 в историята на Формула 1. Пилотът на "Мерцедес" беше най-бърз в квалификацията, като затвърди доброто представяне на отбора от началото на уикенда. Той изпревари съотборника си Люис Хамилтън в невероятна битка, която няколко пъти променяше баланса между двамата.


Разликата между двамата беше само 23 хилядни.


За седми път в своята кариера Ботас ще стартира от полпозишън, като това е първа спечелена квалификация за него от Гран при на Русия 2018 г. (миналия септември). За 59-и път Сребърните стрели стартират от първа редица.




Зад пилотите на "Мерцедес" на втора редица се наредиха съотборниците във "Ферари" Себастиан Фетел и Шарл Льоклер. Разликата между тях също беше минимална – 17 хилядни от секундата.


В последните пет години в Гран при на Китай само веднъж пилотът, който стартира от полпозишън не успява да спечели. Това стана през 2018 г., когато Фетел потегли пръв, но победата беше за Даниел Рикардо.



От началото на сезона обаче победите в първите два старта отидоха в пилоти, които не бяха на първа позиция. В Австралия Ботас победи, след като Хамилтън беше на полпозишън, а в Бахрейн Шарл Льоклер стартира пръв, докато победата беше за световния шампион.


"Чувствах се отлично в болида през целия уикенд. Още на тренировката знаех, че съм много бърз и балансът беше отличен. Разликата с Люис е много малка и ще бъде интересно", каза Ботас след квалификацията.


Зад водещите два тима подредбата също беше отборна. На трета редица ще стартират Макс Верстапен и Пиер Гасли с "Ред бул", а зад тях останаха Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг с "Рено". На пета редица са съотборниците в "Хаас" Кевин Магнусен и Ромен Грожан.


В първата част на квалификацията Валтери Ботас имаше голямо предимство пред останалите. Финландецът направи само една бърза обиколка, но тя беше с близо половин секунда по-добра от тази на Хамилтън.


Верстапен беше по-бърз от Фетел, а проблеми имаше Шарл Льоклер с втория болид на "Ферари". Пилотът от Монако трябваше да излиза още веднъж на трасето в края на първата част и да използва още един комплект нови гуми от меката смес.


Борбата напред не продължиха Ланс Строл с "Рейсинг пойнт", за когото това беше седмо поредно отпадане в първата част, както и пилотите на "Уилямс" Джордж Ръсел и Роберт Кубица. Антонио Джовинаци ("Алфа Ромео") и Алекс Албън ("Торо Росо") изобщо не излязоха на пистата.


Втората част на квалификацията беше много интересна, като пилотите на двата водещи тима заложиха на гуми от средния тип "медиум", с които да започнат и състезанието в неделя.


Фетел успя да изпревари съотборника си Шарл Льоклер.

© Reuters

Фетел успя да изпревари съотборника си Шарл Льоклер.


Ботас направи отлична обиколка, докато при първия си опит Хамилтън беше по-бавен с почти девет десети от секундата. Световният шампион направи още една обиколка с нови гуми "медиум" и даде най-доброто време, докато Ботас вече търсеше баланс с меките гуми, без да подобрява времето си.


Извън топ 10 останаха Даниил Квят ("Торо Росо"), Серхио Перес ("Рейсинг пойнт"), Кими Райконен ("Алфа Ромео") и съотборниците в "Макларън" Карлос Сайнц и Ландо Норис. Финландският ветеран не успя да се класира за последната част на квалификацията за пръв път от Унгария 2016.


Във финалните 10 минути Ботас и Хамилтън бяха с най-добрите обиколки при първите опити. Финландецът продължи да бъде най-бърз, но световният шампион навакса с добър трети сектор, като в края на обиколката само седем хилядни ги разделиха.


Пилотите на "Ферари" нямаха скорост и изостваха с половин секунда.


При вторите обиколки Хамилтън започна отлично с рекорден първи сектор, а Ботас беше значително по-бавен. В крайна сметка финландецът компенсира в останалата част от обиколката и дори подобри времето си, грабвайки полпозишъна с 1:31.547. Хамилтън не подобри времето си и така 23 хилядни разделиха двамата съотборници. Зад тях Фетел успя да изпревари със 17 хилядни съотборника си Льоклер.


Състезанието за Гран при на Китай е в неделя от 9.10 часа.


Ботас ще стартира пред Хамилтън в Гран при №1000 във Формула 1

© Reuters


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3185 Любопитно

    Страхотно....!Доста изравнени са силите в Мерцедес!Ботас е амбициран да заслужи мястото си!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12366 Любопитно

    Мустаците ли са на мода?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3185 Весело

    Мустаците ли са на мода?
    —цитат от коментар 2 на penetrating


    При Фетел -да!!

    До истината се достига с познание!
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4442 Неутрално

    Първите стартове във Ф1 тази година са по-интересни, дано така продължат

  6. 6 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Формула 1 си замина със Сена.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4733 Неутрално

    До коментар [#6] от "qwerty 500":

    Така е ! +
    А ерата Шумахер беше катастрофална за F1 !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 4686 Неутрално

    Мерцедес отново с предимство

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK