Какво доведе до голямото предимство на "Мерцедес" в началото на сезона във Ф1

Какво доведе до голямото предимство на "Мерцедес" в началото на сезона във Ф1

© Associated Press



Три състезания, три двойни победи за "Мерцедес" – това е равносметката от началото на сезона във Формула 1. Пилотите на тима Люис Хамилтън и Валтери Ботас доминират в първите уикенди и бележат най-успешния старт в историята на "Сребърните стрели". Всичко това се случва в сезон, в който се очакваше "Ферари" да има предимство и всички погледи бяха насочени към Скудерията.


Вместо това тимът от Маранело трябваше да се задоволи с две трети места, които са сериозно отстъпление от стандартите в последните години. В предходните два сезона "Ферари" печелеше два от първите три старта, а през 2018 г. ги допълни с две трети места.


Първите състезания дадоха начало на развитие на сезона, която отвори немалка разлика между водещите тимове. Това ли обаче е истинската разлика между двата водещи отбора?


Прогрес в "Мерцедес" или отстъпление във "Ферари"




Ситуацията може да бъде разглеждана от двете гледни точки, най-вече на базата на спечелените точки. В предходните два сезона "Ферари" стартираше силно и успяваше да се конкурира с "Мерцедес" до лятото както при пилотите, така и при конструкторите, сега ситуацията изглежда различна.


На същата фаза от сезона през 2017 г. Хамилтън имаше 61 точки, а година по-рано беше с едва 45 (второ, трето и четвърто място). Сега световният шампион е с две победи и едно второ място и актив от 68 точки.


Още преди началото на сезона най-коментираната тема беше двигателят на "Ферари". В тестовете в Барселона Скудерията показа мощност на правите и в бързите завои, на която "Мерцедес" нямаше отговор. Специалистите веднага предрекоха, че в първите състезания предимството ще бъде на страната на "Ферари". От "Мерцедес" също се включиха с твърдения, че фаворит е тимът от Маранело.


В Австралия пилотите на "Ферари" имаха огромни проблеми, като останаха едва четвърти и пети, на минута зад "Мерцедес". След това в Бахрейн скоростта на тима беше отлична на писта, която фаворизира болида на Скудерията. Грешка на Себастиан Фетел и проблемът в двигателя на Шарл Льоклер обаче лишиха "Ферари" от победа.


В Китай се очакваше да се види истинското разпределение на силите, на писта, където "Ферари" окупира първа редица в квалификацията през 2018 г. Очакванията за превес на Скудерията не се сбъднаха, като по-добре балансираният болид на "Мерцедес" стоеше много по-добре в завоите и не губеше толкова на правите.


"Мисля, че вече е време да спрем да говорим за двигателя на "Ферари", защото се вижда, че той просто не им носи резултатите, които се очакваха. Може и да сме рано през сезона, но проблемите са видими", каза анализаторът на Sky Sports Мартин Брандъл.


Според световния шампион от 2016 г. Нико Розберг "Ферари" има проблеми с аеродинамиката. Германецът смята, че в Скудерията трябва да свършат много работа преди следващото състезание в Азербайджан.


"От това, което чувам, просто са на съвсем грешна посока по отношение на аеродинамиката. Ще са им нужни промени, като трябва да се види къде се греши и какво може да се подобри. Това обаче ще отнеме време", каза Розберг.


Германецът допълва, че трасето в Баку, където е следващият старт на 28 април, фаворизира по-мощния двигател, но резултатът там няма да даде крайна оценка.


В същото време съперникът "Мерцедес" се радва на здравословната конкуренция между Хамилтън и Валтери Ботас. Финландецът, който имаше много труден сезон 2018, започна по отличен начин новата година и спечели в Австралия, а в Китай грабна полпозишън с много постоянно представяне.


"Мерцедес", който доминира в турбо-хибридната ера от 2014 г., бележи най-силното си начало на сезон. "Сребърните стрели" станаха първият отбор от 1992 г. насам, който печели двойни победи в първите три старта. Преди 27 години това постигна "Уилямс" с Найджъл Менсъл и Рикардо Патрезе.


Хаосът в Скудерията


Липсата на резултати във "Ферари" поставя всички в отбора под голямо напрежение, при което отговорните фактори се огъват. Това важи както за пилотите Фетел и Льоклер, така и за мениджмънта.


В първите три състезания от сезона четирикратният световен шампион записа четвърто, пето и трето място, като едва в Китай победи съотборника си Льоклер. И в трите състезания обаче от бокса на "Ферари" имаше заповеди към привлечения през зимата пилот от Монако. В Австралия нареждането към Льоклер беше да не изпреварва съотборника си, като това се повтори и в Бахрейн. Той обаче пренебрегна заповедта и направи изпреварване.


Какво доведе до голямото предимство на "Мерцедес" в началото на сезона във Ф1

© Reuters


В Китай позициите им бяха разменени, след като Фетел се движеше зад Льоклер, но обяви, че има повече скорост, което не се реализира накрая. Всичко това показа, че решения, които се взимат под напрежение, не носят резултат на Скудерията.


"В момента, когато имаше заповед, знаех, че ще ме питате след края на състезанието. Предпочитам да не говоря по тази тема, защото отговорите ми винаги се интерпретират в негативна светлина", каза Фетел с ядосан тон на журналистите след състезанието.


Той се оправда, че в момента, когато е бил пуснат от Льоклер, колата му не се е движела толкова бързо, колкото е очаквал, въпреки липсата на турбулентен въздух. Според германеца в края на дистанцията той вече е имал скорост, но болидите на "Мерцедес" са били прекалено далеч, за да ги настигне.


Директорът на Скудерията Матиа Биното защити решението на всички да дадат шанс на Фетел. "Трудно е за всеки отбор да дава заповеди, защото разбираме пилотите и битката, която водят. Опитахме всичко, за да не губим време от "Мерцедес" и към онзи момент това беше единственият ни шанс", каза Биното.


Льоклер не остана доволен от развитието на ситуацията, но отказа да прави повече коментари, заявявайки, че разбира решението на всички в бокса.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Льоклер не остана доволен от развитието на ситуацията, но отказа да прави повече коментари, заявявайки, че разбира решението на всички в бокса.
    ------
    Льоклер за момента се държи доста адекватно - не цепи басма на Фетел при удобна ситуация, но и се държи на "партийна" линия, защото знае, че във Ферари тийм елемента е много силен и ако е прекалено истеричен може да настрои фераристите срещу себе си.

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Фетел, милият, не е свикнал колата му да няма скорост. Него не го търсете, когато колата му не е по-бърза с 1 секунда от конкуренцията.

    Не знам кой изобщо продължава да гледа това измъчено нещо Формула 1, претендиращо да е "шоу". Никакво шоу вече не е, а пълна загуба на време, като на всичкото отгоре трябва през цялото време да се занимаваме с инфантилни циврещи разглезени псевдо-звезди.

  3. 3 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 1107 Разстроено

    Подобни доминации са вредни за увеличаване на интереса към надпреварите...

  4. 4 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 890 Любопитно

    Скоро не бях гледал Формула 1.
    Но то май са останали 4 отбора Мерцедес, Ферари, Ходна и Рено, а останалото е пълнеж със стари двигатели на горните 4 фирми.

    Dosis sola facit venenum!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK