Пълната доминация на "Мерцедес" продължи с четвърта поредна двойна победа

Пълната доминация на "Мерцедес" продължи с четвърта поредна двойна победа

© Reuters



Една година след като късметът му обърна гръб по улиците на Баку, Валтери Ботас спечели Гран при на Азербайджан, а "Мерцедес" продължи пълната си доминация във Формула 1 с историческа четвърта двойна победа от четири старта през 2019 г.


Петкратният световен шампион Люис Хамилтън завърши втори и допълни отличния уикенд на "сребърните стрели". Те станаха първият отбор в историята на Формула 1, който започва сезон с четири поредни двойни победи.


Ботас направи поредното си силно състезание и се върна начело в класирането при пилотите. Той събра 87 точки и поведе с една пред Хамилтън. Двамата имат по две победи и две втори места, но финландецът е на върха заради бонус точката, която завоюва с най-бързата си обиколка в Гран при на Австралия.




"Беше тежко състезание, въпреки че може би не се случиха кой знае колко неща в челото. Люис обаче ме притискаше през цялото време. Щастлив съм, че видях карирания флаг от първа позиция", каза Ботас след състезанието.


Пилотът на "Ферари" Себастиан Фетел допълни почетната стълбичка в Баку. Макс Верстапен с "Ред бул" се нареди четвърти, а след големите проблеми в квалификацията Шарл Льоклер класира второто ферари на пета позиция. Пилотът от Монако спечели и бонус точката за най-бърза обиколка.


Серхио Перес завърши шести, а съотборникът му в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл - девети. Между тях се наредиха двата болида на "Макларън". Карлос Сайнц зае седма позиция, а Ландо Норис - осма. Кими Райконен с "Алфа Ромео" допълни топ 10.


Състезанието


Ботас и Хамилтън потеглиха от първа редица. От самия старт британецът притисна своя съотборник и двамата преминаха гума до гума през първите завои на пистата. Финландецът все пак запази спокойствие и по чудесен начин задържа първата си позиция.


Ботас започна да прави бързи обиколки и до петата обиколка натрупа аванс от три секунди пред Хамилтън. Зад тях се движеха Фетел и Верстапен, а Льоклер, който след катастрофата в квалификацията имаше трудности и на старта днес, си проправяше път напред.


Още преди да е завършила седмата обиколка, пилотът от Монако се изкачи до петото място. В десетия тур той не остави никакви шансове и на Верстапен, за да излезе четвърти.


Льоклер започна скоростно да застига и Фетел, като в 12-ата обиколка вече беше плътно зад гърба на германеца. В този момент четирикратният световен шампион влезе в бокса. Същото в следващите две обиколки направиха Ботас и Хамилтън, а Льоклер поведе колоната.


Целта на "Ферари" беше той да остане максимално дълго на пистата, след което да се възползва от предимството на останалия му комплект меки гуми. Льоклер обаче бързо започна да губи темпо и между 32-ата и 34-ата обиколка последователно беше изпреварен от Ботас, Хамилтън и Фетел.


В 35-ата обиколка той най-накрая влезе в бокса. Разликата до пилотите пред него обаче беше твърде голяма, за да се намеси той в битката за подиума. Надеждите му бяха свързани с евентуално излизане на кола за сигурност, което обаче не се случи.


В 39-ата вторият пилот на "Ред бул" Пиер Гасли отпадна от надпреварата. Той правеше отлично състезание и се движеше шести, след като потегли от бокса. Загуба на мощност в двигателя обаче провали уикенда му.


Това доведе до виртуална кола за сигурност, която се задържа в рамките на две обиколки. При рестартирането Хамилтън се забави твърде много и изостана с цели 3.5 секунди от Ботас.


Петкратният световен шампион съкрати разликата и се доближи на по-малко от секунда преди финалните две обиколки. Ботас обаче не допусна нито една грешка и не даде шансове на своя съотборник.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    Пълната доминация на "Мерцедес" във Формула 1
    води до спад на интереса и отлив на зрители.

  2. 2 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Льоклер направо си го саботираха от Ферари.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  3. 3 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    Лада Калина все още не е във формулата?🤔 Очакваме 50 години, но няма я още.😳🤷‍♂️🤧😂😂

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4183 Неутрално

    До коментар [#2] от "ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!":

    Леклерк провали състезанието си вчера на квалификациите,днес можеха само да се опитат да поправят щетите,неуспешно както се видя.

    klimentm
  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2220 Весело

    Йессс! Двойна победа на Мерцедес, червените смешници пак са жалки, два Макларъна в топ 10. Честит Великден на всички.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4695 Неутрално

    Поредна доминация на "Мерцедес"

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Повече от ясно е, че Ферари са толкова по-напред, че се налага да дадат солидна преднина на Мерцедес за да се получи интересен сезон.

    4 двойни победи от 4 състезания си е просто невероятен късмет, както казва Тото.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Само не разбрах коментаторите от телевизията.Бяха сигурни ,че с тази тактика Льоклер ще спечели,той направи каквото трябваше и с новите гуми спря да кара.Защо стана така.

  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    Ботас се очертава като по-добрия пилот на Мерцедес.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5003 Весело

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    Доста глупости си изписал...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5679 Неутрално

    Очертава се още един победен сезон за Мерцедес

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#8] от "dolna4erti4ka":

    В 25-та обиколка Леклерк водеше колоната с над 10 секунди преднина и ако го бяха вкарали за смяна на гумите поне в следващата обиколка, щеше да се върне на около 10 секунди след водещия, но с нови гуми, докато и двата мерцедеса, и Фетел бяха вече с гуми на 15-16 обиколки. При това положение Леклерк щеше да настигне и изпревари всички още само след 5-6 обиколки, да увеличи преднината си и да успее да задържи до края първото място. За пореден път грешна тактика на екипа на Ферари, за пореден път подарена победа на Мерцедес!.

  13. 13 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Сега помните ли ,че ви говорих за Ботас-ако не го спират -лети.Идва време за поговорката-ако искаш победител-вземи фин.

  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Купи си чувство за хумор

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5003 Весело

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    И аз така си помислих, но гледам, гледам, няма настроение "весело", нито удивителна и въпросителна...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK