Роглич и всички останали: какво показа първата седмица в Джирото

Роглич и всички останали: какво показа първата седмица в Джирото

© RCS Sport



Девет етапа, 1504 километра и един колоездач над всички останали" - така някои от големите специалисти в колоезденето описаха първата седмица в Обиколката на Италия. Дотук Джирото през 2019 г. е белязано от силното представяне на Примож Роглич, който е и сред основните фаворити за крайната победа.


Словенецът взе две етапни победи и макар да не води в генералното класиране, има преднина от близо две минути пред най-опасния си конкурент Винченцо Нибали. От години в Джирото нямаше толкова доминантно представяне на един колоездач от самото начало, което повдигна и много въпроси. Мнозина обаче побързаха да напомнят характера на италианската надпревара.


През 2016 г. Винченцо Нибали спечели Джирото, след като изоставаше с пет минути в началото на последната седмица. Преди 12 месеца подобен подвиг направи и Крис Фрум, наваксал над четири минути само за един етап.




До последния етап във Верона остават точно 2074 км и 12 етапа, в които може да се случи всичко, както предупреди и Акулата от Месина Нибали. В колоната няма колоездач, който да знае по-добре от него как се печели голяма обиколка.


Кои бяха акцентите от първата седмица в Джирото?



Първите девет етапа: лошо време, (от)падания и драма


Според много специалисти профилът на обиколката през тази година беше идеален да се влезе плавно в надпреварата заради големия брой спринтьорски етапи в първите десет дни. Очакванията за спокойно преминаване на групата през въпросните етапи обаче не се сбъднаха, след като 13 колоездачи вече не са част от Джирото. Така от стартирали 176 втората седмица ще започнат 163-ма.


Лошото време и дъждовете, които съпътстваха колоната, доведоха до много падания, като най-голямата жертва след тях беше Том Дюмулен. Шампионът от 2017 г. падна в четвъртия етап, а ден по-късно слезе от велосипеда заради контузия в коляното.


В падания бяха въвлечени още лидерът Роглич, Саймън Йейтс и Микел Ланда, но никой от тях не пострада. Един от фаворитите за цикламеното трико сред спринтьорите, Фернандо Гавирия, също преустанови участие заради контузия.


Първата седмица беше белязана от много лошо време

© RCS Sport

Първата седмица беше белязана от много лошо време


Драмата в първата седмица беше допълнена и от декласиране в третия етап на Елиа Вивиани, когато победата на италианеца му беше отнета за засичане на съперник. Лошото време в Италия по време на Джирото доведе и до едно неутрализиране на финал на етап, както и протести от някои състезатели за прекалено опасни отсечки, през които се преминава.


Непобедим ли е Роглич


С две етапни победи и голяма разлика пред останалите си конкуренти в генералното класиране Примож Роглич изглежда като фаворит №1. Словенецът спечели първия етап в Болоня и веднага се заговори дали може да стане първият колоездач от 1990 г. насам, носител розовата фланелка от началото до края на Джирото. Вместо това Роглич и тимът му "Йъмбо Висма" подходиха тактически и след шестия етап предадоха доброволно трикото на Валерио Конти (ОАЕ), за да пестят сили за по-тежките изпитания.


Примож Роглич се намира в отлична форма

© RCS Sport

Примож Роглич се намира в отлична форма


В деветия етап Роглич нанесе нов удар на всички свои съперници с нова победа в бягането по часовник от Ричоне до Сан Марино. За сметка на това лош ден и проблеми имаха Саймън Йейтс, Мигел Анхел Лопес и Микел Ланда, което ги изпрати в много лоша позиция. Британецът е на 3.46 минути зад Роглич, а Лопес на още по-голямо изоставане – 4.29, докато Ланда е на близо пет минути.


"Чувствам се добре, хубаво е да печелиш етапи и време срещу останалите. Обиколката обаче ще се реши в планините, особено в третата седмица", каза Роглич след втората си етапна победа.


Единственият, който е близо до словенеца, е Винченцо Нибали. За мнозина двукратният шампион (2013 и 2016) е в най-добрата си форма от години насам, а освен това винаги е опасен във втората половина от надпреварата.


"Рано е да се говори дали Джирото ще бъде дуел между мен и Роглич. Аз се чувствам добре, не загубих много време, но не подценявайте останалите. Виждали сме големи обрати в Джирото", обяви Нибали.


Проблем пред Роглич може да се окаже именно тежкият профил на Джирото във втората и третата седмица, както и липсата на опит в отбора му. Словенецът има зад гърба си само три големи обиколки и за пръв път е в ролята на лидер. Той вече загуби най-силния си помощник за планинските етапи Лоранс де Плюс, който слезе от велосипеда. Останалите трима катерачи в "Йъмбо Висма" имат сумарно помежду си едва шест големи обиколки и никога не са били в подобна роля.


Роглич и всички останали: какво показа първата седмица в Джирото

© RCS Sport


"Джирото ще бъде много интересно, защото е Джирото. То винаги е такова. Йейтс загуби много време и единственият му шанс е да пробва с дълга атака, подобно на Крис Фрум преди година. Останалите също не са за подценяване, защото има няколко много силни отбора. Ако някой си мисли, че Джирото е решено, то значи никога не е гледал това състезание", каза експертът на "Евроспорт" сър Брадли Уигинс.


Какво предстои във втората седмица


Втората седмица започва с два спринтьорски етапа, които ще дадат допълнително време за възстановяване на претендентите за генерално класиране. Етапите във вторник и сряда нямат нито едно изкачване, като същевременно са последните шансове за спринтьорите за успех в Джирото.


В четвъртък предстои етап, който ще бъде като загрявка за фаворитите. Той включва само 158 км между Кунео и Пинероло с тежко изкачване от първа категория (Монтосо 9 км с 9.3% среден наклон) на 30 км от финала.


Първият истински тест е в петък със 196-километров етап от Пинероло до Чересоле Реале. Той включва три височини и завършва на изкачване от първа категория, дълго над 20 км. Етапът има и 4500 метра денивелация.


Следва 14-и етап, който е с пет изкачвания (Верайес, Верон, Трук д'Арб, Коле Сан Карло и Курмайор), събрани в само 131 км. Етапът е с 4000 метра денивелация и получава пет звезди за трудност от организаторите. Последният етап във втората седмица е копие на еднодневната класика Обиколка на Ломбардия с няколко тежки изкачвания и финал след спускане.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 943 Неутрално

    без отбор и с толкова много височини до края, ще е интересно джирото... Освен това последните години все в последните 2-3 етапа се случват големи обрати така че 2-3 мин не са много. Но и Роглич е в супер форма затова нека да видим.... Засега статистиката е срещу него, но все пак всичко се решава върху педалите....

    Pure Chewing Satisfaction
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4484 Неутрално

    Дошло е време Роглич да спечели голяма обиколка.

  3. 3 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Дошло е време Роглич да спечели голяма обиколка.
    —цитат от коментар 2 на pet_fire


    Прав си, ама що си мисля, че Пеу Билбао е във формата на живота си и с доста силен отбор на Астана... прогнозирам непредвидимото...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3132 Весело

    Вин - чен - цо! Вин - чен - цо!

    Той е Големият шампион, а нашичките спортни журналисти яко го неглижират.

    От няколко години не съм го виждал толкова силен в часовника ПЛЮС силни часовници на отбора. Дори Поцовиво!

    Та чакайте и сигурен съм - ще видите! ПАК!

  5. 5 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":

    само не забравяй че часовника беше на мокро, а това изравнява силите в равнината част между много добрите часовникари и всички останали

  6. 6 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Вуелта-та е най-трудното състезание. И най-интересното като етапи. В обиколките най-тъпото за мен е че един часовник за час състезание може да ти заличи изоставане от три седмици и хиляди километри. Или обратното.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  7. 7 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#6] от "qwerty 500":

    Еми то това е истинското колоездене... Не да се криеш в групата по 200 км и накрая заради яките прасци да спечелиш спринта.... Или разни джобни катерачи дето на равното ако ги духне вятъра ще ги отнесе ....

    Pure Chewing Satisfaction
  8. 8 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#7] от "serpico":


    До коментар [#6] от "qwerty 500":Еми то това е истинското колоездене... Не да се криеш в групата по 200 км и накрая заради яките прасци да спечелиш спринта.... Или разни джобни катерачи дето на равното ако ги духне вятъра ще ги отнесе ....
    —цитат от коментар 7 на serpico


    Колега, за мен истината е еднодневната класика - или - или- газ до краен предел





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK