Себастиан Фетел грабна полпозишъна в Канада с изумителна обиколка

Себастиан Фетел грабна полпозишъна в Канада с изумителна обиколка

© Reuters



Себастиан Фетел ще стартира от полпозишън в Гран при на Канада, седми кръг за сезона във Формула 1. Германският пилот на "Ферари" направи изумителна обиколка на пистата "Жил Вилньов" в края на квалификацията, за да изпревари световния шампион Люис Хамилтън. Фетел успя да подобри с две десети постижението на звездата на "Мерцедес".


Полпозишънът е 56-и в кариерата на Фетел и първи от Гран при на Германия 2018 насам. В 16 поредни състезания германецът не успяваше да стартира от първата позиция.


"Още съм под влиянието на емоциите. Насладих се на тази последна обиколка, защото усещах много добре скоростта в болида. Наистина е хубаво за нас, защото последните седмици и месеци бяха тежки за нас", каза Фетел след квалификацията.




Той успя да подобри представянето си от петък, след като в съботната свободна тренировка и квалификацията болидите на "Ферари" бяха много бързи. Полпозишънът е едва втори за "Ферари" от началото на сезона след този на Шарл Льоклер в Гран при на Бахрейн.



От втора редица зад Фетел и Хамилтън ще стартират Льоклер и Даниел Рикардо. Валтери Ботас с втория болид на "Мерцедес" допусна грешки и остана едва шести, като беше изпреварен дори от Пиер Гасли с "Ред бул".


От началото на сезона "Мерцедес" спечели и шестте състезания, като в първите пет старта успехите на "Сребърните стрели" бяха двойни. Стартът за Гран при на Канада е в неделя от 21.10 часа българско време.


В първата част на квалификацията всички пилоти използваха най-мекия тип гуми. Изненадващо Кими Райконен не успя да постигне резултат сред 15-те най-добри и трябваше да отпадне. Световният шампион от 2007 г. остана едва 17-и.


Заедно с финландеца от "Алфа Ромео" отпаднаха още пилотите на "Уилямс" Роберт Кубица и Джордж Ръсел и съотборниците в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл и Серхио Перес.


Втората част от сесията донесе интересни стратегически решения, след като пилотите на "Ферари" и "Мерцедес" избраха да ползват средно твърдите гуми от типа "медиум". Ботас, Хамилтън, Льоклер и Фетел без проблеми направиха добри обиколки, които им позволиха да са сигурни за третата част.


Макс Верстапен дублира стратегията на двата водещи тима, но нямаше нужната скорост и остана под чертата при първите обиколки. За сметка на това съотборникът му Пиер Гасли беше четвърти с най-меките гуми.


Секунди преди изтичане на времето Кевин Магнусен катастрофира тежко, удряйки се в "Стената на шампионите" и това доведе до червени флагове. Ситуацията обаче не позволи на Верстапен и останалите затрашени пилоти да завършат бързите си обиколки, което доведе до 11-о място за холандския състезател на "Ред бул".


За финалните 12 минути от квалификацията се класираха пилотите на "Ферари" и "Мерцедес", Гасли, съотборниците в "Рено" Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг, както и тези на "Макларън" Карлос Сайнц и Ландо Норис. По право в тях влезе и катастрофиралият Магнусен, който обаче нямаше как да излезе отново на трасето.


Финалните 12 минути от биката се забавиха, но започнаха много интересно. Льоклер даде най-добро време, което мигновено беше подобрено от Себастиан Фетел. Люис Хамилтън обаче имаше последната дума с феноменална обиколка за 1:10.493. Съотборникът му Ботас допусна грешка още в първия сектор и трябваше да се прибере обратно в бокса.



При вторите обиколки Ботас отново допусна грешка, блокирайки предна дясна гума на спиране за един от завоите. Хамилтън подобри времето си, макар да не беше на висота в последния сектор. Зад него се движеше Фетел, който изоставаше с малко в първи и втори сектор, но в третия беше по-бърз от Хамилтън с повече от две десети.


Това позволи на германеца да грабне полпозишъна с 1:10.240.


Зад първите двама се наредиха Льоклер, Рикардо, Гасли, Ботас, Нико Хюлкенберг, Норис и Сайнц.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5679 Неутрално

    Утре Фетел с победата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1890 Весело

    И един мармот тръгнал да търси станиол за шоколадите.

  3. 3 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Утре Фетел с победата
    —цитат от коментар 1 на neut


    Утре Хамилтън че мрънка както винаги,че му се спука гумата и Ботас ще финишира втори след Луис!!! Скука!!!

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Ако и утре Мерцедес бие, закриват официално шампионата за тая година. Просто ням смисъл, баси скуката.

  5. 5 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    туй някой гледа ли го въобще?

  6. 6 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 842 Неутрално

    И защо е изумителна обиколката, след като вчера Хамилтън се удари беше повече от ясно, че днес ще кара много внимателно.

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    До коментар [#5] от "Doge":

    Ми не я гледайте и не я коментирайте. Или се чувствате задължени всяка година да бълвате по 100 безсмислени коментара.

    -voxy
  7. 7 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Мачкай Себ.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#6] от "voxy":

    И защо е изумителна обиколката, след като вчера Хамилтън се удари беше повече от ясно, че днес ще кара много внимателно.
    —цитат от коментар 6 на voxy


    Жеуезна логика, както винаги от теб.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK