Има ли сили "Ферари" да обърне развоя на сезона във Формула 1

Има ли сили "Ферари" да обърне развоя на сезона във Формула 1

© Reuters



Шест старта от началото на сезона във Формула 1 и шест победи за "Мерцедес". Най-престижният автомобилен шампионат не беше виждал подобна доминация, каквато налагат "Сребърните стрели", което логично повдигна въпроса може ли изобщо до края на сезона битката за титлите да възобновена.


Имат ли сили все още от "Ферари" да обърнат развоя на събитията, независимо че Скудерията бележи слабо начало на сезона. В последното десетилетие три пъти (2011, 2014 и 2016) легендарният италиански отбор нямаше победа в първите шест, а критиките, които летят към Маранело, са огромни.


Част от отговорите на всички въпроси може да даде предстоящия старт за Гран при на Канада, в който Себастиан Фетел ще потегли от полпозишън. След дълги месеци на лутане от Скудерията най-накрая намериха скорост и поне в квалификацията отговориха на предизвикателството от "Мерцедес", което даде надежда на феновете им.


С положителна настройка




"Очакванията не се оправдаха с реалността" – така беше описан дотук сезонът на "Ферари" от някои от водещите анализатори във Формула 1. Скудерията започна годината с огромни надежди и добро представяне в тестовете, което вдигна очакванията към италианския тим. Реалността се оказа съвсем различна, след като в първите шест състезания от "Ферари" само веднъж бяха пред "Мерцедес" (Гран при на Бахрейн), но дори и там не успяха да вземат победата.


В Италия започнаха анализите за сгрешена концепция, не чак толкова надежден двигател, колкото се смяташе, и други. Според ръководителите на Скудерията големият проблем все още са гумите.


"Следващите няколко състезания ще бъдат ключови за нас и трябва да сме на много високо ниво. Вярвам, че можем да извлечем положителни резултати, да сме в наистина добра форма преди лятната полза, за да можем тогава да използваме инерцията и да обърнем сезона в наша полза", каза лидерът на "Ферари" Себастиан Фетел.


Лятната пауза е между 4 август и 1 септември, като дотогава има шест състезания: Канада (9 юни), Франция (23 юни), Австрия (30 юни), Великобритания (14 юли), Германия (28 юли) и Унгария (4 август).


Според германския пилот, който има четири световни титли с "Ред бул", не може да се говори за провален сезон.


Шефът на Скудерията Матиа Биното е човекът под прицел.

© Reuters

Шефът на Скудерията Матиа Биното е човекът под прицел.


"Дотук минаха шест състезания, сега сме в седмия уикенд от общо 21, така че има много време. Определено не постигаме резулатите, които искахме, но виждам как всички работят и знам, че скоро ще има подобрение", добави Фетел.


В класирането при пилотите германецът има едва 82 точки, като в Монако постигна най-добрия си резултат дотук – второ място. Изоставането му от Люис Хамилтън е 55 точки. При конструкторите "Ферари" има от какво да се притеснява, като е със само 139 точки срещу 257 за "Мерцедес". Скудерията не е чак толкова напред от "Ред бул", който въпреки колебанията на втория си пилот Пиер Гасли има 110 точки.


Цената за Фетел


Без титла от 2007 г. и поставен под огромно напрежение "Ферари" има какво да доказва през този сезон. Ситуацията не е по-различна и при Фетел, който в последните години търпи все повече критики. Четирикратният световен шампион губи битката с Люис Хамилтън по безапелационен начин в последните три сезона.


Във вече петата му година в Скудерията при Фетел започнаха и сравненията с неговите предшественици. Напрежението върху германеца е голямо, след като той е изправен на кръстопът – дали ще поеме по пътя на Михаел Шумахер, който взе своята първа титла с "Ферари" точно в петия си сезон с тима, или ще повтори съдбата на Фернандо Алонсо. За пет години в Скудерията испанецът не успя да постигне нищо повече от второ място в крайното класиране.


"Вече знаем какво ни липсва и от какво се нуждае нашият болид. Имаме краткосрочни решения и някои дългосрочни, като трябва да преценим кога е моментът да се направят корекциите, за да дадат резултат. При всички положения в следващите седмици ще знаем къде сме", каза още Фетел.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4858 Неутрално

    Не !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    До коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    И аз сьм на сьщото мнение.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  3. 3 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Не може, закъсняха... пак.

    Много хитър
  4. 4 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Мерцедес си е Мерцедес ...

  5. 5 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    "Най-престижният автомобилен шампионат не беше виждал подобна доминация, каквато налагат "Сребърните стрели"



    Не помня в кой сезон, но Шумахер имаше седем поредни победи. Така че...

    Иначе през този сезон няма да имат сили за нищо повече от второто място.

  6. 6 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Мерцедес си е Мерцедес ...
    —цитат от коментар 4 на KRAFTWERK


    Ъхъ и Ладата си е Лада!

    Имало едно време ссср...
  7. 7 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 655 Неутрално
  8. 8 Профил на Милост  за  живите
    Милост за живите
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    Нема сили,
    с Фетел-тва германско шиле!

    Душице нежна,скиталнице, Гост и приятел на тялото, Къде ще се подслониш сега, Бледа, студена, оголена, Неспособна да играеш както някога.
  9. 9 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2602 Неутрално

    Ще трябва да направят малко съспенс, че зрителския интерес отече...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  10. 10 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    Всичко е възможно! Никога не казвай “ никога”!

    klimentm
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    До коментар [#5] от "popovski31":


    Ами сезона в който Джейсън Бътън стана световен шампион с Браун?!

    klimentm
  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5844 Неутрално

    Няма сили срещу "Мерцедес"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 477 Неутрално

    С тия стратези Фетел едва ли ще спечели в Канада.

  14. 14 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#5] от "popovski31":Ами сезона в който Джейсън Бътън стана световен шампион с Браун?!
    —цитат от коментар 11 на klimentm

    В този сезон ДжеНсън (не Джейсън) Бътън стана шампион именно благодарение на силната първа част от кампанията (6 победи в първите 7 старта за Бътън плюс добри постижения за Рубенс Баричело, заради които екипът натрупа доста точки за WCC). Към средата на сезона другите големи отбори (Ferrari, RBR, McLaren) вече бяха достигнали паритет с Brawn GP и наистина състезанията станаха непредсказуеми, но историята не познава шампионат, при който след толкова солидно начало на сезона водещият екип да изгуби шампионата при пилотите и конструкторите.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  15. 15 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Ферари са наляли толкова пари във Фетел, че ги е страх от Льоклер. Как да спечелят при това положение?

  16. 16 Профил на Emil Grudev
    Emil Grudev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Първи пол от седемнадесет състезания насам и се започна едно детрониране на Мерцедес! Разбирам феновете на Ферари в редакцията, ама е доста несериозно.

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Всичко е възможно! Никога не казвай “ никога”!
    —цитат от коментар 10 на klimentm


    Винаги има следващ сезон...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK