Какво трябва да знаете, ако ще участвате във "Витоша 100"

Какво трябва да знаете, ако ще участвате във "Витоша 100"

© Антонио Вълчев



Часове остават до едно от най-масовите състезания за бегачи и колоездачи в България - Обиколката на Витоша. Надпреварата, чиито корени са в 70-те години на миналия век, ще събере над 2300 участници.


Пред "Дневник" Теодора Пенчева от организационния екип заяви, че най-важният съвет към състезателите е да преценяват много добре възможностите си и да са внимателни през цялото време. Тя отбеляза, че това важи както за дебютантите, така и за тези с голям опит.


В основата е това, че обиколката е много дълга и е необходимо участниците да са съсредоточени до края. "Много опитни състезатели са казвали, че в края се е случвало да се спъват дори на равен терен от схващания. Затова трябва да приемат течности и минерали от подкрепителните пунктове", каза Пенчева.




Тя уточни, че няма определено място в маршрута, за което хората да внимават. "Това е планински терен и участниците трябва да са концентрирани постоянно".


Екипировката


"Витоша 100" включва състезание за скороходци, за колоездачи, както и дуатлон. На 15 юни в 06:00 часа първи ще започнат колоездачите и дуатлонците. В 23:59 ч. същия ден тръгват скороходците и участниците във втория етап на дуатлона.


Фотогалерия: Слънце, кал, 100 км и хиляди емоции в Обиколката на Витоша >


От изключителна важност е участниците да са с подходяща екипировка. Скороходците трябва да носят челник, а колоездачите каска.


В последните години често се случваше да вали. "Не бива да се забравя, че времето в планината може да се промени много бързо. Преди няколко години имаше случай, в който в рамките на час се промени и както беше топло, заваля. Част от скороходците не бяха подготвени, а това създава опасности", каза Пенчева.


В сайта на надпреварата е написано, че е добре да се носят компресионни чорапи (намаляват напрежението на мускулите на прасеца и умората), тънко яке или блуза с дълъг ръкав (за ранните часове и за преминаването край яз. "Студена", където обикновено е хладно). Също така се препоръчва носене на щеки, слънцезащитен крем, пудра за крака и крем против подсичане и протриване.


Колоездачите е хубаво да носят смазка за верига, инструменти, звено за свързване на верига, резервна гума и лепенки за гума.


Организаторите подчертават изрично, че ако по трасето някой реши да се откаже, задължително трябва да ги уведоми.


Хранене


През няколко километра има разположени подкрепителни пунктове, като те са съобразени с нуждите на участниците, обясни Пенчева.


По думите ѝ е много важно състезателите да приемат течности и минерали, за да се избягват крампи. В сайта е отбелязано, че по време на състезанието се горят между 6000 и 8000 калории, заради което участниците трябва да приемат храна, изотонични напитки, сушени плодове, протеинови или енергийни барчета.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK