Прототип на "Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" за втора поредна година

Прототип на "Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" за втора поредна година

© Associated Press



Прототип на "Тойота" с екипаж Себастиен Буеми, Казуки Накаджима и Фернандо Алонсо спечели "24-те часа на Льо Ман". Автомобилът на японския производител с №8 спечели за втора поредна година най-престижната надпревара за издръжливост, след като завърши с 16 секунди пред другия прототип на тима с №7.


Буеми, Накаджима и Алонсо направиха 385 обиколки в рамките на едно денонощие. Това е с три тура по-малко от постижението им преди година. Тогава те покриха дистанция от 5286.88 километра, а през 2019 г. - 5246.01 км.


В надпреварата участваха 61 екипажа, от които 49 стигнаха до финала.




Освен успеха в "Льо Ман" екипажът на прототип №8 триумфира и с титлата в Световния шампионат по издръжливост (WEC). В суперсезона, който започна с "6-те часа на Спа" на 5 май 2018 г., "Тойота" №8 на Буеми, Алонсо и Накаджима спечели пет победи (два пъти на "Спа" и "Льо Ман" и веднъж на "Себринг"). В "6-те часа на Фуджи" и "6-те часа на Шанхай" победата беше за "Тойота" №7, а единственият старт спечелен от друг тим беше "6-те часа на Силвърстоун", когато двата прототипа на "Тойота" отпаднаха.


На пистата "Сарт" в клас LMP1 прототип №7 на Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес стартира от първа позиция и водеше убедително с кратка размяна на позициите с другата "Тойота" преди нощните стинтове. Кобаяши зададе много добро темпо през нощта и даде комфортен аванс на тима си.


Около час преди края на състезанието Хосе Мария Лопес се сблъска с куриозна ситуация. Той имаше спукана задна дясна гума, но от бокса погрешка смениха само предна дясна гума. Така обиколка по-късно аржентинецът се прибра в бокса още веднъж за смяна на пълен комплект гуми. За капак се появи и проблем с датчик, който отчиташе ново спукване на гума.


В крайна сметка "Тойота" №8 с Накаджима излезе начело и завърши състезанието с аванс от 16 секунди. Грешката в бокса на №7 обаче реши надпреварата.


Трети финала пресече прототип на SMP с екипаж Михаил Алешин, Виталий Петров и Щофел Вандорн. Те бяха затворени с шест обиколки от победителите.


В клас LMP2 победата грабна протоип на "Сигнатех" с Никола Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо. Те направиха 368 обиколки, със 17 по-малко от победителите в кралския клас. В оспорвана битка екипажът на "Сигнатех" все пак се справи с този на "Джеки Чан рейсинг" воден от Хо-Пин Тунг, Габриел Обри и Стефан Ришелми.


Най-интересна по традиция беше битката в клас LMGTE Pro. Там "Ферари" взе първа победа от 2014 г., след като екипажът на AF Corse с Джеймс Каладо, Алесандро Пиер Гиуди и Даниел Сера беше най-бърз. Общо пет отбора се събраха в една обиколка, като направиха 342 тура в 24-те часа. Зад "Ферари" се наредих "Порше" №91 и №93, а четвърти и пети останаха два екипа на "Форд" №68 и №67.


При аматьорите победата грабна "Кийтинг моторспорт" с екипаж Бен Кийтинг, Йерон Блекемолен и Фелипе Фрага с "Форд" GT.


Прототип на "Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" за втора поредна година

© Associated Press

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1399 Весело

    "за втора победа година"
    Що речи??:)

  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4866 Неутрално

    Toyota е империя !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5155 Неутрално

    Шефовете на Тойота решиха победата

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5169 Весело

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Така е, но ти как разбра, като беше на 49-я конгрес?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5155 Весело

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Сети се . Нали си много умен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Това състезание си остава една прекрасна и престижна атестация за надеждността на всяка автомобилна марка. От както съществува!

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Тойота почна да се бие сама след като няма кой. Иначе бая затъпява това състезание, и май ще става още по-лошо след 2020. Да, ГТЕ беше интересно до края, но всичко се решава от това колко добре някои отбори крият скоростта си, та да получат най-добри условия от баланса на силите. Един от пилотите на Ферари #51 даже леко се изпусна в интервю относно стратегията за квалификацията. И другото беше тези непрестанни коли за сигурност. Първо нацепиха ГТЕ-ПРО на две, после отцепиха първите 4-ма, на края и първите двама от Поршетата #91 и #93. Такива неща става не за първи път, ама тази година се повтаряше като основен решаващ елемент.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    Тойота си е единствената заводска марка, оставаше и да не победи.

  9. 9 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    Пуста злоба и завист, щото няма немци и на теб не ти е интересно , на мен ми е все тая , не го гледам така или иначе ...

  10. 10 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoyen":

    Едно време е било такА , но вече не можем да го броим за атестат , защото тези отбори нямат нищо общо с конвейра , където се правят коли. Дадена марка решава да навлезе в спорта и си наема специалисти в бранша дали Рали , Формула или Льо Ман и те им изграждат , конструрат колата, а не в някой завод на Порше , Бентли или Тойота , между королите направят и състезателна кола , затова и ги няма другите заводски отбори преценили са , че не им трябва подобен род реклама.

  11. 11 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Журналистът пак не е разбрал за какво точно трябва да пише в статията, за състезанието ли, за класирането ли или затова, за което се е опитал да ни каже в заглавието използвайки думата "прототип"...
    Добре, че е извадката от Туитър, където се прокрадва думата "хибрид" (имам предвид английската дума), та да разберат по-образованите (все пак не всички разбират чужди езици) за какъв прототип иде реч.
    Аз лично очаквах да намеря информация за този прототип на Тойота ама ей на...

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иван К.":

    Каква злоба и завист? Както обикновено дрънкаш неподготвен. Това се коментира и във форума където са хората, които следят това състезание (и шампионата) от години и много от тях ходят на това състезание да го гледат на живо. Даже феновете на Тойота или поизчезнаха, или много не се радват.
    А теб като не те интересува и не го гледаш, защо изобщо коментираш?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К.":


    До коментар [#6] от "citoyen":Едно време е било такА , но вече не можем да го броим за атестат , защото тези отбори нямат нищо общо с конвейра , където се правят коли. Дадена марка решава да навлезе в спорта и си наема специалисти в бранша дали Рали , Формула или Льо Ман и те им изграждат , конструрат колата, а не в някой завод на Порше , Бентли или Тойота , между королите направят и състезателна кола , затова и ги няма другите заводски отбори преценили са , че не им трябва подобен род реклама.
    —цитат от коментар 10 на Иван К.



    Ако погледнеш историята на този тип състезания, има възходи и спадове. Другите производители ги няма, защото разходите се надуха прекалено много, а реално само това състезание носи добър ПР, не и останалите в шампионата. Освен това няна никаква стабилност в регулациите. Кой ще дойде да участва и да налее куп пари след като след 2020 идва изцяло нова концепция и правила? А като видиш какво са решили за тогава става ясно защо и за тях няма голям интерес.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Журналистът пак не е разбрал за какво точно трябва да пише в статията, за състезанието ли, за класирането ли или затова, за което се е опитал да ни каже в заглавието използвайки думата "прототип"...Добре, че е извадката от Туитър, където се прокрадва думата "хибрид" (имам предвид английската дума), та да разберат по-образованите (все пак не всички разбират чужди езици) за какъв прототип иде реч.Аз лично очаквах да намеря информация за този прототип на Тойота ама ей на...
    —цитат от коментар 11 на slon


    Не си прав. Думата е точно прототип. LMP1 i LMP2 означава Льо Ман Прототип формула 1 и 2. Има си строга регулация за това какво е позволено и какво не. А това че колита се случиха да са хибриди не означава че не са прототипи. Прототип идва от това че не са серийни автомобили. ГТПто и ГТ са другите две формули но с автомобили клас Гранд Туризмо. Най-близки до продукцията са най-слабия клас - ГТ. На мене много ми харесват мулти-клас състезания където коли от разлличен клас се състезават защото непрекъснато се задминават и се създават много интересни и сложни ситуации.
    Разбира се фирмените отбори винаги печелят в ЛМП1 Но програмата за участи и подръжка на две коли за един сезон е над $1 милиард. Когато Ауди ни лъжеше с чистия дизел, само те печелеха защото само те слагаха толкова пари. Сеха още не им стига акъла за добра хибридна кола освен ако не похарчат милиарди. А и да го направят ... къде са елекрическите и хибридни Аудита?
    Тойота е водеща в хибридите с Приус поне 20 години вече и с тези победи си прави реклама на хибридната технология. Преди 2 години Порше пуснаха хибрид за над $2 милиарда и те спечелиха. Срещу парите не можеш да се бориш. Затова и феновете повече следят двата ГТ класа. Там е наистина интересно и оспорвано а прототипите са само за екзотика. Там често се знае кой ще спечели. Ако не точно коя кола то поне коя марка. вчера Тойота имаха 90% вероятност да спечелят и спечелиха.

    California Über Alles
  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Когато Ауди ни лъжеше с чистия дизел, само те печелеха защото само те слагаха толкова пари. Сеха още не им стига акъла за добра хибридна кола освен ако не похарчат милиарди. А и да го направят ... къде са елекрическите и хибридни Аудита?
    —цитат от коментар 14 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Омразата ти към Ауди отново си пролича😒😒 Дечко, Ауди където отидат, печелят. Дали ще е рали, дали ще е Транс-Ам, или състезания за издържливост. Ауди са на Льо Ман от 1999-та, много преди да те лъжат с чистия дизел, и взеха подиум още с първото си участие. Следващите години R8 бие всички, дори когато Ауди ги няма и прототипите се карат от частни отбори с наказателни тежести и по-малки рестриктори. Това е само с изключение на 2003-та, когато Ауди застанах за отбора на Бентли за да го направят победител. Ако не вярваш, питай Мр. Льо Ман какво мисли за R8-та.

    Когато минават на R10 който е първият от ормазните за теб дизели, имат само една година "без никой да хвърля пари", след което идват Пежо също с дизел, и стават едни от най-епичните битки на Льо Ман.

    Колкото до въпроса за хибридите на Ауди, мисля всички знаят, че за добро или лошо, концернът работи над изцяло електрически коли, за сега под марката ФВ. Не случайно чисто електрически протоип на ФВ преди седмица постави смайващ рекорд при електромобилтие на Нурбургринг, а миналата година поставиха абсолютен рекорд на Пайк Пийк със общо взето същия прототип, но с други настройки.

    Отделно и цитираните бюджети от теб звучат фантастично. Имаш ли източник за тези 1-2 милиарда? Защото във Ф1 бюджетът на един топ отбор за сезона е около 450 милиона.
    И между другото, повечето разходи изобщо не идват от двигателя, а от аеродинамиката. При Тойота тези разходи ще са най-ниски, защото си имат собствена база в Кьолн и не само, че аеро рисърчът им е ин-хаус, ами и правят пари като дават базата си на други отбори. А пък Ауди трябваше да плаща на Саубър за да им позлва въздушния тунел.

    А ако видиш правилата според ЕоТ 2014-2016, те бяха силно в ущърб на дизеловите протоипи (Ауди в случая) и развитието в двигателите и хибридите беше невъзможно (освен пакетирането, охлаждането), защото като дръпнат и ЕоТ веднага им го взема. За това единствената възможност за развитие по тези правила беше скъпата аеродинамика.....което много отнема смисъла от този тип състезания. И да, прототишът на Ауди от 2012-та също е хибрид. Даже първият, който печели ЛМ - и по старите правила от 2012-2012 и по новите от 2014-2017.

    Другото е, че ще стане много тъпо да имаш два отбора, които правят едно и също нещо - в случая Ауди и Порше. Но това, че и Порше напуснаха в победен ход (а Пежо отказаха да се върнат след изявен интерес) показва, че нещо е много гнило в сериите.



    Затова и феновете повече следят двата ГТ класа. Там е наистина интересно и оспорвано а прототипите са само за екзотика
    —цитат от коментар 14 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Където обаче всичко може да се реши от игричките на някои отбори, като АФ Корсе тази година, Форд през 2016, защото там пък има абсолютно класически БоП.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Хубаво, но това не "оневинява" журналистът, който си мисли, че всички следят до най-малкия детайл тези състезания.
    Чудно ми е кога ще им уврят главите на журналистите в България, че когато предават новина, то тя трябва да е пълна и достъпна за всички...
    Ако изключим хората, които са в час с 24 часа на Льо Ман, 99% от читателите ще си помислят това, което и аз съм си помислил.
    И този проблем с новинарството не е само тук, повсеместен е.


  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    https://sportscar365.com/lemans/wec/keating-ford-stripped-of-le-mans-gte-am-win/

    https://racer.com/2019/06/17/no-68-ford-disqualified-after-le-mans-gte-am-in-question/?


    Един от Фордовете в ГТЕ-ПРО е дисквалифициран, докато победилият в ГТЕ-АМ Форд на Кийтинг е наказан и е на второ място в крайното класиране. Малко жалко за тях, защото направиха добро състезание, а и получиха странна заповед да си оправят предницата при работещи фарове, но от друга страна избягват дисквалификация като на другия Форд, защото по неофициална информация са имали същия нерегламентиран резервоар.
    Сега Проджект 1 с Порше стават победители в ГТЕ-Ам, но и без това бяха взели и двата трофея в ГТЕ-Ам за суперсезон 2018-2019.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Вече и Кийтинг са дисквалифицирани

    https://sportscar365.com/lemans/wec/keating-ford-stripped-of-le-mans-gte-am-win/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#16] от "slon":

    Не си съвсем прав. Това е все едно да кажеш "болид". От друга страна е ненужно да се казва "прототипът на Тойота" след като стига само "Тойота". А и на английски рядко тези коли се споменават като прототипи, макар официлано да се водят такива. Но всеки следящ тези състезания знае за какво става въпрос като чуе "ЛМП1", "ЛМП2" от коментаторите, защото така се казват класовете.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Dude, relax! Ша спукаш някоя вена за нищо. ОК AUDI, AUDI über alles,
    Über alles in der Welt.
    Пойна е че който иска да сложи големи пари ще спечели. През 90те години формулата за Р8 дизел беше толкова в полза на дизелите че чак беше смешно. А когато концерна ФВ реши да пусне Ауди и Порсше заедно похарчиханад $1 милиард за двата тийма заедно.
    Същото е и във Ф1, Ако похарчиш $150 милиона ще си в първите 3 тийма. За $100М ще си в следващите 5 места.
    Аз се интересувам и занимавам с автомобилен спорт от поне 40 години. подържам спортна кола която въперки че е стрийт лигъл е по-скоро само за писта. Имам много реалистичн поглед на това какво е възможно и какво не и за какви пари. Всичко опира до парите! 100% !!! Пилотите нямат никакво знаечние вече. На Льо ман поне от 20 години се кара на макс от първата до последната обиколка. Никой не щади спирачки, мотори или други агрегати. Затова и само можеш да си спомниш марките на колите които са спечелили не и имената на пилотите.
    Това се прехвърли и в Ф1. Там все още пилота е звезда но ..... фетел беше непобедим когато колата му беше непобедима. Сега не е непобедим, нали. Сигурен съм че не е станал по-лош пилот в последните 2, 3 години. Тури го Хамилтън в Уилиамс и ти гарантирам че няма да има нито един пол посишън и нито един подиум.
    Затова и аз не се захласвам по пилоти звезди нито по марки. Който иска да сложи парите ще вземе медала. Другите няма. Победата на Тойота нищо друго не означава освен че те сложиха пари тази и миналата година. Победите на Ауди също. Затова по-леко с автомобилния шовинизъм. Той е точно толкова просташки колкото и селския шовинизъм.

    California Über Alles
  21. 21 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Хубаво, но това не "оневинява" журналистът, който си мисли, че всички следят до най-малкия детайл тези състезания.Чудно ми е кога ще им уврят главите на журналистите в България, че когато предават новина, то тя трябва да е пълна и достъпна за всички...Ако изключим хората, които са в час с 24 часа на Льо Ман, 99% от читателите ще си помислят това, което и аз съм си помислил.И този проблем с новинарството не е само тук, повсеместен е.
    —цитат от коментар 16 на slon


    Пич, тази статия е превод. И понеже става дума за много специфично състезание, авторите а и преводача не са помислили че е необходимо да изясняват тези детайли. Всеки който поне малко се интересува от тази серия знае. А който не се интересува .. не се очаква да му е интересна статията като цяло.
    Това състезание е 24 часа. Може да ти се струва тъпо но аз го бях пуснал да бръмчи цяла събота и през нощта в неделя. На мене ми е интересно. не чак толкова че да го гледам непрекъснато. Върших сии друга работа но му хвърлях по едно око.
    Интригите и статиите за състезанието преди и след него са по-интересни от самото състезание. Но трябва да си любител за да схванеш интригата. Провежда се за 89 години ако не се лъжа. По традиция поне 60% от публиката са британци. Купона е голям. До пистата не може да се стои без тапи за учите. особено през нощта на по-ниските температури е невъзможно да си без защита на учите. Интересно и доста вълнуващо е. Но трябва да си поне малко фен. Ако не си ще умреш от скука.

    California Über Alles
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    До коментар [#15]ОК AUDI, AUDI über alles,
    Über alles in der Welt.
    —цитат от коментар 20 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Thank you!

    Сега сериозно, Нито има толкво за какво да се дразня тук (Порше взеха абсолютно всяка възможна титла и трофей в ГТЕ Про и Ам в първия и последния Суперсезон), нито смятам, че става въпрос за шовинизъм.

    Да почнем с това, че R8 никога не е бил дизел. Първият дизел на Ауди, както и на ЛМ, е R10 от2006!
    Когато Ауди влзиа с R8 влиза ЛМ з апърви път през 1999, няма как да клеймваш, че правилата били в негова полза, защото просто не бяха. 1999 беше една от най-конкурентнтие години от гледна точка на производители - и въпреки че това беше първа година за Ауди и дори още не им беше ясня концепцията с какво точно да се състезават, завършиха на подиума. Голяма част от тези производители просто си тръгнаха след 1999-та. Други останаха - Бентли, Паноз, проекти на Кадилак и на Форд. Но правилата изобщо не са били в полза на R8. Просто това беше най-добрия прототип и само Порше можеше да ги спре, ама двете марки постигнаха споразумение да не си пречат на ЛМ в онези години и да си сътрудничат над работата на СУВ.

    Единствената лесна година за Ауди беше 2006, но с чисто новия R10 и с чисто нова концепция. В следващите години дизелите наистина бяха смайващо бързи (до 2011 когато яко намалиха скоростта им), но първо, не е все едно от АСО не пробваха да ги позабавят, второ, това беше толкова в полза на Ауди колкото и на големия им конкурент Пежо.

    Не си прав за пилотите. Всеки който следи това състезание знае почти всеки пилот и дори се правят анализи и коментари кой как се е справил в даден отбор и кога е трябвало да се сложи в колата. Например, в последното състезание много се коментираше как Лопез от #7 беше най-слабия пилот в тази кола и правеше грешки, но как в последния решаващ стинт се е справил доста прилично. Коментира се лошия късмет на Майк Конуей и че може би трябваше той да е бил планирал за последния стинт. Коментират се и самите коментари на Лопез за куриозната случка.

    Всеки знае кой е Том Кристенсен и Алън Макниш. Както и много други, като много силния отбор на Ауди - Фаслер, Лотърър, Трелуйе, и кой за какво е добър. Аз лично забелязах уменията на Николас Лапиер (който също носи много силни сентенименти и мнения в тази надпревара) и Люик Дувал като пилоти на Пежо 908 на Орека от 2010 и особено смайващата състезателна обиколка на Дувал, която остана рекорд до 2015.

    Да не говори мза другите класове, като ГТЕ-Ам и ЛМП2, където има изисквания да се покрият определен брой часове от "джентълмен драйвър" аматьор.

    Та не, няма шовинизъм при мен, и не се дразня, ама айде да обръщаме внимание на фактите, че започва да прилича на Тръмо рАли, където се дрънкат едни лъжи и полуистини и всичкото това минава.

    Не, дори Ауди + Порше не е струвало 1 милиард на ВАГ. И можеш да похарчиш едни големи пари и пак да не печелиш - справка, Тойота харчеха най-много във Ф1 без да спечелят повече от едно състезание. Сигурен съм, че Ферари харчи много вув Ф1, но пърформанса им не достига. За Фетел съм съгласен, но според мен реално формата му е спаднала последните 1-2 години заради деморализиране. Ако пък погледнеш в WRC - да, Ожиер все още успява да спечели титлата, но не чуваш много за Латвала или Микелсен, които няколко години подред бяха 1-2-3 в шампионата като пилоти на ФВ, а основният конкурент Хюндай бяха доста чупливи на моменти, а днес дори Льоб не може да сътвори чудеса с тях.

    Но това са други спортове. На ЛМ карат 3 пилота, това го няма другаде.

    Та просто не ми хареса пдохода ти с твоя анти-Ауди сентимент. Имаш право да не ги харесваш, ама ти го изкарваш едва ли не как били мошеници. А то всъщност Тойота го играха хитреци. Иначе както вече писах, Тойота (TMG) имат изградена база в Кьолн от много години и дори правят пари с нея, та за кост-ефективнес имат приемущество. И между другото много се коментираше в по-задълбочените кръгове защо Тойота имаха толкова "лош късмет" и консенсусът беше, че пдоходът на Тойота е бил да правят бързи, олекотени прототипи, с приоритет способностите на пистата, както във Ф1. Но това означава, че един прецакан сензор може да ти изгори няколко снопа жици и да доведе до пълен електрически крах. Или ако ти се наложи да изпозлваш съединителя за потегляне (повторно, защото е планирано едно потегляне, и на ток) това да го повреди терминално. Или разпадаща се гума да може да причини пълна загуба на худравликата. Та и подходът е важен, не само парите - ще залагш на олекотяване и поведение на пътя, или ще обърнеш внимание на survivability и serviceability.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И между другото да те питам, повече ли ти харесва DPi? Спек серии май с някаква Орека, сложили двигател и лепенки, примерно, на Шеви, пълен БоП преди всяко състезание - по-добре ли е?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#23] от "deutschwagen":

    не

    California Über Alles
  25. 25 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#19] от "deutschwagen":

    Абсолютно прав съм, щом не съм разбрал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK