Верстапен грабна победата в Австрия след епично състезание

Верстапен грабна победата в Австрия след епично състезание

© Reuters



Макс Верстапен с "Ред бул" спечели Гран при на Австрия, девети кръг за сезона във Формула 1. Холандският пилот триумфира по изумителен начин, след като се пребори със стартиралия от първа позиция Шарл Льоклер в изключителен дуел.


Победата е шеста в кариерата на холандеца. За втора поредна година той триумфира на австрийското трасе, което е домашна надпревара за неговия отбор "Ред бул". За доставчика на двигатели "Хонда" това е първа победа след завръщането във Формула 1.


За последен път японският производител спечели старт във Формула 1 през 2006 г. с Дженсън Бътън в Унгария.




Верстапен изпревари Льоклер за първото място само две обиколки преди края на надпреварата. Заради маневрата на холандеца спрямо състезателя на "Ферари" обаче комисарите обявиха, че разследват инцидента между двамата. При изпреварването се получи и контакт. Заради агресивната си маневра Верстапен рискува да загуби състезанието, въпреки че беше много по-бърз от съперника си.



"Ако за такива неща наказват, то по-добре ние пилотите да си стоим вкъщи", каза Верстапен след финала.


На подиума се качи и Валтери Ботас с "Мерцедес", завършил на по-малко от секунда пред Себастиан Фетел. Световният шампион Люис Хамилтън остана едва пети, най-слабият му резултат от повече от година. Британецът беше в серия от четири поредни успеха през сезона.


Състезанието на "Ред бул ринг" беляза края на серията от 10 поредни победи на "Мерцедес". "Сребърните стрели" не успяха да изравнят рекорда на "Макларън" от 1988 г. от 11 поредни успеха. За втори път "Мерцедес" се препъва на 11-ото стъпало, както през 2016 г. в Гран при на Испания.


Страхотен резултат записа Ландо Норис, който завърши шести. Младият британец стигна до финала с гуми "медиум", а всички бяха с най-твърдите комплекти. В зоната на точките влязоха още Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Кими Райконен и Антонио Джовинаци.


Надпреварата започна много интересно, като Верстапен имаше проблем на старта и потъна до седмата позиция. Льоклер поведе колоната пред пилотите на "Мерцедес" и започна да трупа аванс, а Фетел се нуждаеше от време, за да започне да си пробива път напред.


Лидерът от "Ферари" нямаше проблем, въпреки че беше с меки гуми и с напредване на обиколките успяваше да поддържа комфортен аванс, а на моменти дори и да го увеличава.


Първият пилот, който влезе в бокса беше Валтери Ботас, опитвайки пресичаща стратегия, а от "Ферари" веднага реагираха с вкарването на Фетел. Механиците на германеца обаче не бяха готови и се забавиха с поставянето на новите гуми.


Льоклер влезе обиколка след Ботас, а по-дълго на трасето останаха Хамилтън и Верстапен, сменил последен гумите си. При световният шампион боксът беше комбиниран и със смяна на предно крило, което беше увредено заради агресивно качване върху бордюрите.


Верстапен грабна победата в Австрия след епично състезание

© Reuters


След боксовете Льоклер поведе пред Ботас, Фетел, Верстапен и Хамилтън. Постепенно германецът започна да губи темпо и лесно беше изпреварен от пилота на "Ред бул", което принуди "Ферари" да го вкарат още веднъж в бокса 19 обиколки преди финала. Той сложи "софт" с надежда за по-високо темпо до края и битка за качване на подиума.


В челото Верстапен беше с 10 обиколки по-нови гуми от Льоклер и започна да печели време. Холандецът се справи с Ботас, въпреки че подаде информация по радиото, че губи мощност на своя болид. В крайна сметка той имаше нужното темпо, за да гони и Льоклер и шест обиколки преди края беше на около 2 секунди зад състезателя от Монако.


Три обиколки преди края Верстапен започна с атаките, като не успя при спирането за първия завой. Льоклер продължи с прекрасната защита, но обиколка по-късно нямаше отговор в 4-и завой. В него Верстапен имаше голямо пространство, но също отвори траекторията, а при връщането на Льоклер двамата се докоснаха.


До финала нови размествания нямаше и холандецът пресече финалната линия пръв. Назад Фетел догони Ботас, но не успя да го изпревари до карирания флаг.


Верстапен грабна победата в Австрия след епично състезание

© Reuters


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 933 Весело

    "Някой гледа ли я тая Формула? Всяка седмица едно и също! Пуснах си малко да погледам и заспах..."

    Настроение: саркастично.

    П.П. Честито на Макс, честито на Ландо, честито и на Сайнц, който завърши осми, а стартира деветнадесети. Това да се вижда!

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Хайде да видим сега стюардите!!!

  3. 3 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 682 Неутрално

    При положение,че не наказаха Верстапен за изблъскването от пистата на Льоклер при положение,че можеше да направи маневрата чисто или няколко секунди по късно доказва само едно:
    Че формула едно е стигнала до нивото на българския футбол,или до нивото на българската цацаратура в комплект с правителството на тиквата Винету.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    "Почивка" за "Мерцедес"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    В духа на новите тенденции, трябва да има наказание.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    Мега състезание! Страхотен Макс! Жалко за повредите по пода на Люис, беше със същата тактика и гуми, на едни и същи обиколки, като на Верстапен.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Тия ако всяко състезание няма по един скандал да се шуми около тях кой ще им гледа скучни те надпревари.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3218 Любопитно

    Браво на Макс ..стисках му палци да подмине Леклер....Мерцедес дойдоха,видяха...покараха!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    ...скучни те ...
    —цитат от коментар 7 на qwerty 500

    "Скучните" е една дума.
    И не само скучните...

  10. 10 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Въпреки наказанието на Намилтън, очаквах нова победа. Но
    когато при влизането в бокса на 31 обиколка се наложи да му
    сменят целия нос и предното крило и загуби повече от 11 сек,
    като че ли му спадна хъса. Но си остава най-добрият и
    най-сериозният кандидат за нова титла.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#3] от "anty":

    Някой май не разбира от формула 1, или е с червени очила?! Когато един пилот е много по-бърз, изпреварва рано или късно, с бутане или не...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#10] от "С С К":

    Брейййй, невероятно, някой поне от формула 1 разбира....
    Чудни работи стават по света...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  13. 13 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 682 Неутрално




    До коментар [#11] от "hamiltonf":

    Както казват:
    Аршина трябва да е еднакъв.
    Ако в Канада не бяха наказали Фенел макар,че тогава нямаше контакт за разлика от сега,можеше да се приеме за нормално да няма наказание за Верстапен.
    Но вече става очеизбождащо толерирането на шебека и мерцедес.
    А относно очилата,на такива като теб им трябват с големи диоптри и прозрачни, а не зацапани със сребърен феролит с който боядисват железните стълбове на НЕК.

  14. 14 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Тва не е балет а моторно състезание.
    Като беше Ферарито по цвръсто що не го изпревари на другата обиколка.
    Хонда си е Хонда пак трябва другите да имат едно наум.
    Това беше състезание борба обрати а не тръгнал пръв финиширал пръв.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  15. 15 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 933 Любопитно

    До коментар [#13] от "anty":

    Значи в крайна сметка колегата хамилтън позна за очилата, а?

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  16. 16 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 640 Весело

    До коментар [#10] от "С С К":Брейййй, невероятно, някой поне от формула 1 разбира....Чудни работи стават по света...
    —цитат от коментар 12 на hamiltonf


    Не само от F1. Все пак не съм от странджанско. И това, че
    харесвам Люис Хамилтън, не значи че питая същите
    чувства към hamiltonf1.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#14] от "dedoliben":

    Така е, деди!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  18. 18 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 312 Весело

    Ето го истинския победител Driver of the Day
    https://www.formula1.com/en/vote.html

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Весело

    До коментар [#16] от "С С К":

    Дано да отидеш някой път към странджа-нско , открих я преди 2 години, колкото и да е интересно. "Има какво да се види" е най-малкото, което може да се каже, отделно пътищата са добри, позволяват добра скорост...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    След 9 минути, стюардите излизат с решението си...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  21. 21 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 933 Весело

    До коментар [#18] от "sa6ka_grey":

    Хахахааха, скандално 😅 😆

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  22. 22 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#10] от "С С К":Брейййй, невероятно, някой поне от формула 1 разбира....Чудни работи стават по света...
    —цитат от коментар 12 на hamiltonf

    Нamiltonf, би било в кръга на нормалното като заблуден левскар, който временно е привърженик на други отбори, да се осъзнаеш и да разкриеш левскарската си идентичност. Не като чудо, а като закономерност.

  23. 23 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3571 Весело

    Чак “ епична”?!
    Интересна да!

    klimentm
  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5769 Весело

    Най-после малко екшън и съспенс!
    Че беше една скука...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Мега състезание! Страхотен Макс! Жалко за повредите по пода на Люис, беше със същата тактика и гуми, на едни и същи обиколки, като на Верстапен.
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Мерцедесът е слаба ракия в жегите, поне това каза Тото след съзтезанието и си пожела хладно време за Силвърстоун.

  26. 26 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 284 Любопитно

    А някой знае ли какво стана с Магнусен, даде 5-то най-добро време в квалификацията, а след това на нивото на Уилямс

  27. 27 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Мирише ми на конспирация срешу Ферари.Фетел го върнаха 5 секунди и му взеха титлата за далеч по малко от това,което направи Макс.Направо си го изблъска на завоя с лек завой наляво.

  28. 28 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Верстапен съвсем умишлено извади Льоклер от пистата, като дори направи допълнително второ движение за по-сигурно.

    -voxy
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4378 Весело

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Който не е за Луис Хамилтън, не разбира от Ф1 🤣

  30. 30 Профил на id.bulgarian
    id.bulgarian
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Преди години на същия завой имаше подобна ситуация между Розберг и Хамилтън. Розберг бе отвътре при влизането в завоя, при излизането си избута Хамилтън извън пистата. Стюардите наказаха Нико. Така че Макс трябва да бъде наказан. Няколко обиколки преди сблъсъка той предприе подобна атака отвътре, но на излизане остави място на Шарл и последният си върна позицията. Сега, от фенска и комерческа гледна точка шоу трябва да има. Изпреварвания, побутвания и други такива. Но е недопустимо да не се наказват изпълнения тип «или ми отстъпваш, или се удряме». Това не е картинг, далеч по-опасно е. Миналата година в Бразилия Макс бе от другата страна на барикадата, след финала налетя на Окон. Поведение, ясно показващо простака. Днес Шарл показа забележително достойнство. Нито дума не размени с Макс, на Брандъл отговори кратко «за мен нещата са ясни».

    П.С. Фен съм на Кими още от времето, когато караше за Заубер заедно с Хайдфелд. Днес си намерих млад пилот, за когото да стскам палци. И той не е Верстапен.

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#29] от "vassilun":

    Не е така, и по-обективен от мен, надали има...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#25] от "primerno":

    Чак "слаба ракия", не бих казал. Люис беше с гуми на най-малко об., заедно с Макс, правилна стратегия, но просто счупи пода, и изоставаше с 05-1.11 сек. на об. Иначе, щеше да има съспенс...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  33. 33 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 933 Весело

    VERSTAPPEN'S AUSTRIAN GP WIN IS CONFIRMED
    The result stands

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  34. 34 Профил на jcg44315995
    jcg44315995
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Преди години на същия завой имаше подобна ситуация между Розберг и Хамилтън. Розберг бе отвътре при влизането в завоя, при излизането си избута Хамилтън извън пистата. Стюардите наказаха Нико. Така че Макс трябва да бъде наказан. Няколко обиколки преди сблъсъка той предприе подобна атака отвътре, но на излизане остави място на Шарл и последният си върна позицията. Сега, от фенска и комерческа гледна точка шоу трябва да има. Изпреварвания, побутвания и други такива. Но е недопустимо да не се наказват изпълнения тип «или ми отстъпваш, или се удряме». Това не е картинг, далеч по-опасно е. Миналата година в Бразилия Макс бе от другата страна на барикадата, след финала налетя на Окон. Поведение, ясно показващо простака. Днес Шарл показа забележително достойнство. Нито дума не размени с Макс, на Брандъл отговори кратко «за мен нещата са ясни».П.С. Фен съм на Кими още от времето, когато караше за Заубер заедно с Хайдфелд. Днес си намерих млад пилот, за когото да стскам палци. И той не е Верстапен.
    —цитат от коментар 30 на id.bulgarian


    Не гледат историята и само подклаждат негодувание сред феновете. След днешното решение вече тотално се обърках кое е по правилата и кое не. За едни важат едни правила, за други - други. Кими отново беше на място и показа среден пръст на "шампионъ", респективно и на чиновниците.

  35. 35 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Ха, в Канада за нищо наказаха Фетел.
    Днес за избутване от пистата - нищо.

  36. 36 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Значи когато има опасно каране без контакт има наказание и се отнема победа, а когато има опасно каране с контакт няма каказание и отнемане на победа.

  37. 37 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#25] от "primerno":Чак "слаба ракия", не бих казал. Люис беше с гуми на най-малко об., заедно с Макс, правилна стратегия, но просто счупи пода, и изоставаше с 05-1.11 сек. на об. Иначе, щеше да има съспенс...
    —цитат от коментар 32 на hamiltonf


    Само предавам думите на Тото :)

    А като се замисля единственото друго съзтезание, на което имаха проблеми беше Бахрейн :)

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#30] от "id.bulgarian":

    Не е картинг, но не е и балет, както писа някой по-горе. На мен атаката на Макс ми се видя малко странна, но трябва да я гледам няколко пъти и да я анализирам.
    Иначе за случая с Окон миналата година, все пак Окон беше затварян с една обиколка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#14] от "dedoliben":


    Дедо, кажи ми моля те какво означава “Хонда си е Хонда”. Че след повече от 4 години уейвъри за догонване на другите, едва сега болид с техен двигател прави конкурентно състезание.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    да-права бях няма да има наказание.Така стават нещата.Това даже не е картинг-това са блъскащи колички от луна парка.Или калтинг-но от онези на начинаещи с протектори около целия карт.Съвсем умишлено изблъскване и удар в гумите.И това е-карай няма нарушение.При десен завой ,който взима отвътре той дърпа наляво-чудно защо ли и дали е умишлено.

  41. 41 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Мирише ми на конспирация срешу Ферари.Фетел го върнаха 5 секунди и му взеха титлата за далеч по малко от това,което направи Макс.Направо си го изблъска на завоя с лек завой наляво.
    —цитат от коментар 27 на dolna4erti4ka


    Спорна е ситуацията, но пък в случая си пролича, че Льоклер все още е зелен. Траекторията му изобщо не беше защитна. Ако не беше отворил толкова завоя, Макс нямаше да прибегне до тая маневра

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  42. 42 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Не бих наказал нито Фетел, нито Макс. От друга страна границата между "пюр рейсинг" както се изразяваше Сена и безрасъдно блъскане е тънка. Не знам. Специално в толкова сложен спорт съм склонен да се доверя на по-разбиращите т.е. стюардите.

  43. 43 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    и аз не бих наказала нито Фетел нито Макс нито Хамълтън.Идеята ми е да има еднакъв критерий за всички.А не-за кучета и котки може,за прасета не може.

  44. 44 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#43] от "dolna4erti4ka":

    не може да има еднакъв критерий след като решенията, които се взимат са субективни и се правят от различни стюарди на различните писти.
    Ако тук няма наказание означава, че всеки може да спира късно от вътрешната страна на завоите и на излизане да изтласква противника си извън пистата, т.е. едни от най-нечестните изпреварвания да станат норма.
    Въпреки това предвид ситуацията е по-добре, че нямаше наказание, прекалено много неприятни за формулата инциденти се навързаха между спорещите за победата пилоти и това още повече щеше да нажежи напрежението и усещането за несправедливост сред феновете.

    -voxy




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK