Пет години след създаването му Формула Е реализира печалба

Пет години след създаването му Формула Е реализира печалба

© Associated Press



Формула Е – световният шампионат за болиди, задвижвани от ток, излезе на печалба пет години след неговото създаване, съобщава Financial Times. Надпреварата, която се провежда под егидата на Международната автомобилна федерация (ФИА), беше на загуба във всяка година от 2014 г. насам.


Независимо че в края на сезон 2017-2018 приходите на Формула Е достигнаха до рекордните 133.4 милиона евро, загубата беше 26.4 млн. В първата година от създаването му шампионатът дори беше близо до фалит, но получи подкрепа от Liberty Global и "Дискавъри", за да оцелее.


Още тогава изпълнителният директор Алехандро Агаг обяви, че се очаква през 2020 г. Формула Е да бъде на печалба. В крайна сметка това се случва година по-рано.




Според Financial Times причината са подписаните спонсорски договори с "Хайнекен", "Бош", авиопревозвача на Саудитска Арабия, както и Moet&Chandon. Пред изданието Агаг казва, че приходите за последната година надхвърлят 200 милиона евро.


Чистата печалба е 1 милион евро и макар да не е голяма, Агаг и екипът му са убедени, че сериите са на прав път. Това е постигнато и без да се увеличава бюджетът на Формула 1 за маркетинг, който е около 30 милиона евро.


"Да реализираме печалба и да сме над чертата е нещо невероятно, историческо постижение. Все пак говорим за бизнес, който беше на ръба след третото състезание, а сега след 60-ата надпревара сме на чисто. Това само показва колко продължава да расте Формула Е", каза Агаг.


Въпреки успехите си Формула Е среща и противници, които са най-вече от Формула 1. Изпълнителният директор на най-престижната автомобилна надпревара Чейс Кери е негативно настроен към Формула Е заради зависимостта от спонсори. "Това е нещо, което зависи от бизнеса, съвсем различно от спорта", каза Кери.


Въпреки това Агаг допълва, че в последната година е отчетен ръст на приходите от билети, телевизионни права и др. Формула Е е събрала кумулативна аудитория от 411 милиона зрители през последния сезон. Това е увеличение с 24% от предходната година.


Новият сезон във Формула Е 2019-2020 започва на 22 ноември в Рияд, Саудитска Арабия.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Можеше и ние да сме там Какви електрокари имахме. Всичко съсипаха.

  2. 2 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Формула 1 са притеснени защото ще се превърнат в нещо конните надбягвания когато формула Е стане най-популярноти автомобилно състезание. Следват и Е ралита, Е мотори и т.н.

  3. 3 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#2] от "Big Muzzy":
    Прочети в текста кои фирми да ударили по едно рамо и провери кои са те. Най-лесното е Ф1 да стане електрическа.

  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Бях на тазгодишното състезание в Рим. Едва ли ще повторя в следващите поне пет години.
    За ел. автомобили и камиони съм, но ревът на мотор Ферари, не бих го заменил втори път с дразнещото свистене и жужене на лагери и гуми...

  5. 5 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#3] от "yardadin":

    това е НАЙ-ТРУДНОТО НЕЩО НЕ СВЕТЪ! ЩИ КАЖЕМ ЩО!
    СЕ ЕДНО, САМО СИ ПРЕДЦТАВИ - негъръ ти води надпревара от формула 1. 2 обиколки преди края, болидчето нещо губи можност, след което го изпреварват фетел отляво и ботас отдесно. негъръ се заглавичква нещо, завърта надесно, оттам бам-бум, болидчето се удра и удвата конкурента и заспива у мантинелата. Тез, двамата продължават с повреди по окачването, биват задминати от още 10 редовни болида зад тех.
    И НЕМА САНКЦИИ! НЕМА СТЮАРДИ ДЕТ "КОРИГИРАТ РЕЗУЛТАТА", публиката у екстаз......а, прибави и това, че преди сблъсъка е имало най-малко 20 изпреварвания на афтомобилчета по трасето.
    ТОВА, А НЕ ТЕХНИКАТА ПРАВИ ФОРМУЛА Е ГЛЕДАЕМА И ВЕЛИКА! ПРАВИЛАТА ГЛУПАКО.......................

  6. 6 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 981 Неутрално

    "Изпълнителният директор на най-престижната автомобилна надпревара Чейс Кери е негативно настроен към Формула Е заради зависимостта от спонсори"

    А Ф1 колко време ще може да издържи без спонсори?

  7. 7 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#5] от "scott":
    С твоя стил, аз пък щ’и ка’а, че ако Либерти ски’ат добър кеш във ФЕ, ще направят и Ф1 електрическа. Правила на бизнеса, ш’от’ са ‘мериканци и обичат кеш. Няма технологии, само $$$.
    ... а дотогава тво’а неприАтел че е пенционер, не се притеснявай за него.

  8. 8 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 807 Неутрално

    След създаването СИ.

    Ако ще пишем вестник, поне да е грамотно, става ли?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално



    Нико Розберг е един от най-ранните инвеститори във Формула - Е.

  10. 10 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1406 Весело

    А, Формула А кога? За автономни....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK