Преброяване на лайковете: докъде стигна българският футбол в социалните мрежи


"Имам голямо семейство", казва Филипе Нашименто по време на урок по български за чуждестранните футболисти в "Левски". Видео от заниманието беше публикувано в канала на сините в "Ютюб" като част от политиката на клуба да се доближи до запалянковците си.




В света на спорта надпреварата за харесвания, споделяния и коментари в социалните мрежи отдавна върви напълно равнопоставено с надпреварата за вкарване на голове и постигане на добри резултати.


Футболните клубове по цял свят са водени от стремеж да привлекат вниманието на повече хора в непрестанно променящата се среда, в която спортът има огромна конкуренция в сферата на развлеченията.


Преди дни например бяха представени данни, че финалът в Шампионската лига на 1 юни е събрал над 1 млрд. взаимодействия (харесвания, споделяния, коментари и гледания) в социалните мрежи. Клубовете по света разполагат със специални екипи, които се грижат за общуването със запалянковците в интернет.


Но как е в България? Клубовете от Първа лига (с минимални изключения) са много далеч от това, което от години се прави по света по отношение на работата за спечелване на вниманието на привържениците, за събуждане на интерес у тях и за привличането им по стадионите. В първенството все още има клуб, който дори няма сайт.


Социалните мрежи до голяма степен остават тема табу. Има клубове, които са неоткриваеми дори при целенасочено търсене. Най-предпочитани са "Фейсбук", "Инстаграм" и "Ютюб", като само три от отборите са избрали да имат профили в "Туитър".



Колко лайка имаш


"Лудогорец" е единственият клуб в Първа лига, който има повече от 100 000 последователи в някоя от социалните мрежи (във "Фейсбук"). Успехът на шампионите се дължи на последователната работа на клуба, както и на силните му спортни резултати.


В основата на това е и друг фактор. Преди години ЦСКА и "Левски" позволиха профилите им във "Фейсбук" да се управляват от един от големите спортни сайтове в страната. Това доведе до оформянето на два профила с голяма фенска маса, но по-късно червените и сините решиха сами да управляват страниците си във "Фейсбук". Те създадоха нови профили и започнаха отначало. Предишните бяха преименувани на Levski - Sofia Fans (406 828 последователи) и CSKA Sofia Fans (294 443 последователи), но продължават да имат отметка, че това е "автентична страница за тази обществена личност, медийна компания или марка".


В последните месеци "Левски" показва старание в развиването на профилите си в социалните мрежи. От клуба заявиха пред "Дневник", че работят по стратегия за управление на онлайн съдържанието.


"Клубът възнамерява да изгради екип, който да се занимава специално с това съдържание, като подбира ясните и точни послания към аудиторията там. За целта ще бъдат изградени профили на привържениците на "Левски" и подход как клубът да се обръща към всеки един от тях. Работата в канали като "Фейсбук" и "Инстаграм" вече няма да е допълнително задължение на пресаташето или човек от клубната телевизия, а ще бъде поверено на служител, който да се занимава само с това. Той ще изгражда стратегия и бюджет, необходим за пълноценното развитие на каналите, ще бъде нает и дизайнер, който да изгражда подходящи за социалните мрежи визии. Ще се търси бързо развитие", каза Иво Георгиев от "Левски" пред "Дневник".


Според него страницата Levski - Sofia Fans не води до конфликтни точки. "Не пречи на стратегията ни, която се базира единствено върху оптимизацията на нашите канали и увеличаването на аудиторията в тях", добави той.


ЦСКА има най-много последователи в "Инстаграм", а "Арда" оставя добро впечатление със старанието си

© Юлия Лазарова

ЦСКА има най-много последователи в "Инстаграм", а "Арда" оставя добро впечатление със старанието си


Положително впечатление прави новакът в елита "Арда". който има профили във "Фейсбук", "Инстаграм" и "Ютюб". За месец и половина от 1 август насам клубът увеличи с 24% последователите си в "Инстаграм".


"Социалните мрежи са за привържениците. Целта е да сме по-близо до тях, да им предоставяме допълнителна информация, която те няма как да видят", каза административният директор на "Арда" Ерай Салиф пред "Дневник". И обясни, че трима души са обвързани с работата за профилите в социалните мрежи.


Да повикаме привържениците


"Не искам да обиждам никого, но смятам, че не само феновете в Русе, а въобще феновете в България са с някакви емоционални дисхармонии. Не е нормално, когато си фен и поддържаш от сърце и душа нещо, да не го подкрепяш при всеки удобен случай."


Това беше част от изказването, с което собственикът на "Дунав" (Русев) Симеон Симеонов обяви пред "Диема спорт" преди дни, че се оттегля. Той е разочарован, че за десет години в клуба не е успял да постигне голямата си цел да изгради ясна структура, както и че привържениците не са на стадиона, за да подкрепят отбора.


По думите му "Дунав" е просто част от цялата картина в българския футбол, в която стадионите са празни. За това обяснение може да се търси на първо място в качеството на играта, в спортните резултати и в състоянието на стадионите, но също така и в усилията, които клубовете и БФС правят, за да привлекат запалянковци.


Самият Симеонов каза пред "Дарик", че при седем-осем хиляди зрители на домакински мач и билети от по 8-10 лева "Дунав" би могъл да е близо до това да изкарва достатъчно собствени средства. Условията за това бяха налице, когато при завръщането на елитния футбол в Русе през пролетта на 2017 г. на няколко мача имаше по около 10 000 зрители.



В "Арда" дават знак, че са наясно с тези предизвикателства. Стремежът е информацията да достига до привърженици и извън Кърджали. "Запалянковците в града са близо до нас, но имаме много гастербайтери в Белгия, Холандия, Турция, имаме почитатели в съседните градове и целта ни е да им доставяме информация."


Клубът гледа и по-напред. "В момента имаме онлайн магазин, но предстои да се развиваме в тази посока."


Към тези хоризонти насочват вниманието си и в "Левски". "Целта на работата оттук нататък ще е не само да поднасяме интересна и достоверна информация от кухнята на клуба, а да превърнем каналите в успешен инструмент за продажби, както правят по цял свят. Ще бъдат създадени удобни способи, чрез които привържениците да могат буквално с един клик да си закупят любим артикул или пък билет за мач. Хората, към които се стремим, са всички левскари. Без изключение", каза Георгиев.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2813 Неутрално

    Българският футбол продължава свободното си падане в търсене на дъно не само в мрежите,1 които кой знае защо още наричат "социални"!!!

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    И Да, България има 75 х. харесвания и то пише, че е спонсорирано.
    Тоест си купуваш лайкове срещу определено възнаграждение.

  3. 3 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    Докато ДНЕВНИК ни занимава с нещастните ритнитопковци, рапон и компания като луди подписват енергийни проекти с Русия!

    https://www.mediapool.bg/svetkavichen-dogovor-za-stroezha-na-turski-potok-u-nas-news298100.html

    https://www.mediapool.bg/pregovori-za-mezhdunaroden-konsortsium-za-aets-belene-news298102.html

  4. 4 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 502 Весело

    До коментар [#3] от "historama":

    Айде ни остави за 5 минути да почетем спокойно и за спорт! Съгласен съм, че има и по-важни теми, но дай право на малко... плурализъм! ;)

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5131 Неутрално

    "Преброяване на лайковете: докъде стигна българският футбол в социалните мрежи"

    Има ли въобще български футбол. Слаб национален отбор и водещи клубни отбори с по 8-10 чужденци

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    До коментар [#3] от "historama":

    БГ ритнитопковци с филия с маз и футбол, ала-бала

  7. 7 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 837 Неутрално

    само мазохисти може да "харесват това", когато става въпрос за български клубен отбор по футбол.
    Игра на терена - нема. Ефбет футболна лига пичели от залози, продадени мачове, обръщалки. Отделно от това "босовете" на футболните отборчета се изживяват като богове и унижават играчите с полиграфи и нареждания да загубят.
    Така лудогорец стана "шампиона на полиграфа", ботев пломдив наскоро проба техниката и погази честта, достойнството и личното пространство и на техните си играчи.
    ПСУВАЙ И ЗАБРАВИ.
    ДА ВИ КАЖЕМ КАК СЕ СТРОИ ПРОФИФУТБОЛЕН КЛУБ,А? НАМИРАТ СЕ ПАРИ, КУПУВАТ СЕ ИГРАЧИ С КОИТО СЕ ИЗВОЯВАТ ПОБЕДИ НА ФУТБОЛНИОТ ТЕРЕН. АКО СЕ ПАДА ОТ ПО-СИЛНИ ДА Е С ИГРА, ЕКШЪН ТРИЛЪР И РАЗДАВАНЕ......
    Чак после идват феновете, които да "харесат това". Щот домузага или боеко със пичалба от 50 милки при сделката на виваком и спас: просто нема кой да ги хареса. Ако се уважава и не им е на хранилката де...................
    УБИВАЙ И ЗАБРАВИ.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4704 Весело

    Баси смешните бройки лайкове, смешни, много меко казано...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1765 Весело

    лайковете на производителя на амфетамини от делиормана са също толкова автентични, колкото и ентусиазираните коментари за отборчето му в придворната му медия сп*ткал

  10. 10 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 674 Неутрално

    И Да, България има 75 х. харесвания и то пише, че е спонсорирано.Тоест си купуваш лайкове срещу определено възнаграждение.
    —цитат от коментар 2 на НеКой


    Правиш си реклама и плащаш на Фейсбук. Това го правят всички, които искат да натрупат лайкове.

  11. 11 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Българският футбол продължава свободното си падане в търсене на дъно не само в мрежите,1 които кой знае защо още наричат "социални"!!!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Нали трябва да си комуникират с феновете. Иначе откъде феновете ще знаят кога ще играе отбора им и къде.

  12. 12 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    Жоро, Жоро, твоичките брояха дивите зайци, тези броят лайковв....

    Мърфи е оптимист!
  13. 13 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Нямахорец с най-много последователи - баси и оксиморона....
    Явно Кировото его го мажат с лайкове, като са му празни трибуните.
    Хавайчо е типичен пример за това, предполагам има други такива в различните форуми.

  14. 14 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Въпреки, че намалиха драстично цената на билетите и входа е практически свободен, на "Българска армия" регистрират трета поредна година спад в посещаемостта, която е вече под санитарния минимум.
    На последния мач с "Царско село" има продадени ..... 684 билета.
    Показателен е сектор "В", който също вече остава почти празен.
    Парадоксът е, че приходите от тези, които плащат за да гледат мача не стига за да се плати на онези, на които им се плаща за да го гледат.
    Отделно са глобите, които донасят. Да не говорим за разходите по организацията и провеждането на мача.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK