Стратегически грешки на "Ферари" донесоха двойна победа на "Мерцедес" в Русия

Стратегически грешки на "Ферари" донесоха двойна победа на "Мерцедес" в Русия

© Reuters



Люис Хамилтън спечели състезанието за Гран при на Русия, 16-и кръг за сезона във Формула 1, и сложи край на серията на "Ферари" от три поредни успеха. Световният шампион и екипът на "Мерцедес" се възползваха от грешки на съперника "Ферари", за да запишат двойна победа, след като Валтери Ботас завърши втори.


Около 25 обиколки преди финала всичко отиваше към двоен успех за Скудерията, но странни решения от бокса, както и отпадане на Себастиан Фетел обърнаха развоя на надпреварата.


Трети зад двамата пилоти на "Мерцедес" се нареди Шарл Льоклер, който потегли от полпозишън.




За Хамилтън победата е 82-а в кариерата му, като той вече е само на 10 от подобряване на рекорда на Михаел Шумахер. Британецът спечели за четвърти път в Русия, а "Мерцедес" запази тенденцията да печели всеки старт в Сочи от влизането на трасето в календара.


За девети път през сезона Хамилтън взима победата. Паузата от три старта без успех за "Сребърните стрели" беше най-дългата от 2017 г.


Още на старта имаше интрига, след като Фетел успя да се изстреля от третото място и да поведе колоната. Германецът не допусна Хамилтън да го затвори, използва ефекта на изтегляне от болида на съотборника си Льоклер, а на спирането за първия завой дори го изпревари.


По-назад имаше и удар в колоната, който извади Ромен Грожан, а Даниел Рикардо беше със спукана гума.


След първите обиколки стана ясно, че от "Ферари" са приложили стратегия да се справят с Хамилтън и опитаха да я коригират, обяснявайки на Фетел да пропусне Льоклер. Германецът обаче продължи да бъде с по-висока скорост, а съотборникът му не се отдалечи от Хамилтън и така позициите бяха запазени до спиранията в бокса.


Льоклер беше първият от водещите пилоти, който влезе в бокса, като това се случи в началото на 23-ата обиколка. Пилотът от Монако се върна на пистата четвърти зад Хамилтън и Ботас.


Фетел остана още четири обиколки на пистата, но не се движеше с високо темпо, като ресурсът в гумите му се изчерпа. Всичко това помогна след смяната на гумите Льоклер да бъде пред Фетел, с което се изпълни и първоначалният план на Скудерията.


Ситуацията обаче бързо се влоши за "Ферари" и след излизането си на трасето Фетел отпадна. Германецът получи повреда в хибридния двигател за кинетичната енергия и спря в зоната за сигурност.


Стратегически грешки на "Ферари" донесоха двойна победа на "Мерцедес" в Русия

© Reuters


Тогава на трасето беше активирана виртуална кола за сигурност, а от ситуацията се възползва Хамилтън, който сложи меки гуми и се върна пред Льоклер. Още едно отпадане на Джордж Ръсел от "Уилямс" доведе и до поява на реална кола за сигурност.


От "Ферари" вкараха Льоклер в бокса за втори път, за да сложи меки гуми с надежда да се бори за победата. Решението обаче се забави с една обиколка, което прати Льоклер едва трети. Преди рестартирането на състезанието Хамилтън беше пръв пред Ботас, Льоклер и Макс Верстапен.


След рестарта Льоклер беше близо до Ботас, както и с гуми на по-малко обиколки. Той успя да влезе в DRS зоната на финландеца, но не успя да го атакува и изпревари.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5167 Весело

    Бавно развиваща тактическа, италианска история, за пореден път. Още в първите обиколки, колите са №1 и №2 на пистата, и се започва едно комуникиране, планове А, В, С и т.н., пропускане, ама кога, сега, по-късно... Срамна история! Накрая, с по-нови гуми, с ДРС, по-бързата кола, тази на "Ферари", нямаше шанс да изпревари Ботас. В състезателно темпо, "Мерцедес" бяха впечатляващи!
    Брилянтен Люис, докосваме титлата!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Американците от „Либърти Медия“върнаха интереса към Формула 1.Може и без дъжд да е интересно.

  3. 3 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Проблемът на Ферари не са пилотите, а ръководството на тима.

    При Рон Денис и Жан Тод, подобни глупости почти нямаше.

  4. 4 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#3] от "popovski31":

    Рон Денис е ядрен физик - мозъка му смята по бързо и по печелившо отколкото приложенията на сегашните.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  5. 5 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4871 Весело

    Главно късмета изигра лоша шега на Ферари.Леклерк започва да додява с този хленч от колата!

    klimentm
  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4871 Весело

    До коментар [#3] от "popovski31":

    Какво можеха да сторят Ферари тактически по време на състезанието? Нищо!
    След състезанието е лесно да се види печелившата стратегия.

    klimentm
  7. 7 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2340 Весело

    До коментар [#3] от "popovski31":Рон Денис е ядрен физик - мозъка му смята по бързо и по печелившо отколкото приложенията на сегашните.
    —цитат от коментар 4 на Петър Петров




    Всъщност, имах предвид Рос Браун :)

    Обърках ги :)

    Извинявам се :)

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5167 Весело

    Махаме фолиото, и леко разтваряме тела около гърлото на бутилката шампанско...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#7] от "popovski31":

    Да бре.И аз зачудих ама ...Нали имаше Браун ГП отбор.Ама за един и същи човек става на дума.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5506 Неутрално

    Имаше интрига по време на състезанието

  11. 11 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2489 Весело

    До коментар [#4] от "Петър Петров":

    Рон Денис е "ядрен физик"... Пича дори не завършва средното си образование. Напуска училище и става механик.
    Може би говориш за друг, със същото име...

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Не можах да гледам състезанието. Колко изпреварвания имаше?

  13. 13 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Идеята на Мерцедес за състезанието започна още от всички предходни състезания в Русия, когато статистически се оказва, че винаги излиза кола за сигурност на тази писта. Така, още в квалификацията те решиха да бъдат единствените от топ-отборите, които във втората част на квалификацията да бъдат с жълти гуми, което означаваше да започнат състезанието с тях. Започвайки с гуми с по-дълъг ресурс, имаха възможност да изчакват и избират какво да направят, много след като другите вече са го направили. В конкретния случай това им се получи, защото просто изчакаха кола за сигурност, а можеха и още да чакат, и тогава влязоха в бокса. Така, докато другите се движеха с бавно темпо, успяха да излязат пред тях. Малшанс за Фетел, жалко за него, караше мъжки, за разлика от оня лигльо, който в най-скоро време ще бъде нашамаросан. Че и нагъл да се оплаква публично по време на интервюто след състезанието.

  14. 14 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2340 Весело

    До коментар [#7] от "popovski31":Да бре.И аз зачудих ама ...Нали имаше Браун ГП отбор.Ама за един и същи човек става на дума.
    —цитат от коментар 9 на Петър Петров




    То всъщност Мерцедес купуват отбора от него :)

  15. 15 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Един приятел твърди, че Ферари умишлено са спряли Фетел, затова, че не се е подчинил когато му казаха да пусне Льклер.

  16. 16 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Руснака отново не направи нищо запомнящо се.

  17. 17 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    Формулата е тъпня.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  18. 18 Профил на njp11622446
    njp11622446
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ферари не изгониха ли Кими за неподчинение или нещо такова?

  19. 19 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4871 Весело

    До коментар [#12] от "yavooor":

    0,1 изпреварвания! Прав си състезанията се превръщат в тактически надлъгвания, “ който мигне пръв” както обичат да казват коментаторите!

    klimentm
  20. 20 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4871 Весело

    Интересно тов Путин не се появи този път?!
    Миналата година лично раздаде наградите в любимия Сочи!

    klimentm
  21. 21 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Планът на Ферари беше отличен до моментът, в който Фетел трябваше да спре на пистата:
    - и двамата имаха добър старт, като не позволиха на Хамилтън да вземе слипстрийм. Явно уговорката е била Льоклер да не се защитава в първи завой;
    - размениха ги в боксовете и спечелиха време срещу Хамилтън;

    В Сингапур Мерцедес не получиха VSC или кола на сигурност, когато искаха, днес обаче получиха този шанс. Хубавото е, че двата отбора са равностойни и ни очакват все интересни състезания до края на сезонът.

  22. 22 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2489 Весело

    До коментар [#20] от "klimentm":

    А при първата си победа, подмина джуджето като маркировъчно колче.

  23. 23 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#13] от "kritikar":

    Единствената причина Ферари да имат три победи след лятната пауза са постоянните пол позишъни на лигльото, както го нарече. Ако не беше той, щяхме да четем как Фетел е карал мъжки, но Мерцедес имат най-добрата кола и поради тази причина Люис стартира първи на Спа, а в неделя печели. Същото щяха да напишат журналистите и след Монца. В Сингапур оправданието за третия на старта Фетел, и петия на старта - неговия съотборник, различен от малкия лигльо - щеше да е неудобната за Ферари. А ако вместо лигльото в Сочи караше Кими, който отдавна е преминал пика си на пилот, Фетел можеше само да ки фантазира за съотборник на първа позиция, който да го издърпа и да не му затвори вратата при спирането за първи завой. В основата на всички тези постижения е карането на малкия келеш. Разбира се, Ферари отдавна знаят, че трябва да имат дългосрочен договор с един от двама - Льоклер или Верстапен - и поради тази причина 2020 година ще е последната за Фетел

  24. 24 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    Не виждам кой знае какво тактическа грешка просто от Мечо са по-добри. Фетел за кой ли път чупи кола в напрегнат момент.
    "Ако преди битката при Ватерло не беше валял дъжд, сега картата на Европа можеше да е друга. Но Груши закъснял и Наполен загубил сражението при Ватерло/сега предградие на Брюксел/."

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5167 Весело

    До коментар [#21] от "The HunteR":

    "В Сингапур Мерцедес не получиха VSC или кола на сигурност, когато искаха, днес обаче получиха този шанс..."


    Май не си много наясно, че SC в Сингапур, и то няколко, и то в продължение на 12 об., беше изцяло в полза на "Ферари", и намали до минимум предимството от по-новите гуми на "Мерцедес"...
    Айде малко по-сериозно!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  26. 26 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    Да и Мерцедес бяха заложили да се случат 10 обиколки по-рано - боксът на Хамилтън в Сингапур бе в 27 обиколка, а от 37 се започна с SC. В Сочи обаче стана по-добре от колкото се надяваха, защото oтпадането на едното Ферари беше причината за VSC.

  27. 27 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Да кажа и аз ! :) Фен съм на Макларън, така че горе-доле ще е обективно :) . Мерцедес и Ферари са с изравнени възможности в състезателно темпо и изпреварванията са трудни, дори и през лека разлика в състоянието на гумите, а и пистата в Сочи не е лесна в това отношение ( всичко това по отношение на шансовете на Ферари след колата за сигурност и боксовете) Иначе, късмет за Мерцедес с отпадането на Фетел ( за това стратегии не се правят) Ако монакчето бе останало отпред, едва ли щяха да го преварят. Иначе, верно червените закъсняха и изгубиха възможност да са поне 2ри.

    Поздрави!
  28. 28 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7357 Неутрално

    "Надхитряне" в сметката на "Мерцедес"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  29. 29 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Последните 12 обиколка с еднакви гуми се видя класата на Хамилтън, който правеше по половин секунда на обиколка на Ботас, а Льоклер не можеше да го изпревари. Отделно в началото Льоклер направи само 3 секунди с гуми софт на Хамитлън с медиум.

    -voxy
  30. 30 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 488 Неутрално

    По повод дебатите в Ферари в първите обиколки и разните им там планове А, Б, С... ми харесаха английските коментатори - No plan survives (the) first contact with enemy.

  31. 31 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Доволна съм много-изоставането на Ферари вече е минало и става оспорвано състезание всеки път.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK