Верстапен триумфира в паметно състезание на "Интерлагос"

Верстапен триумфира в паметно състезание на "Интерлагос"

© Associated Press



Макс Верстапен с "Ред бул" спечели Гран при на Бразилия, 20-и предпоследен старт за сезона във Формула 1. Холандецът взе едно паметно състезание, което беше белязано от много красива битка между него и световния шампион Люис Хамилтън, драматични моменти и много хаос.


Верстапен потегли от първа позиция и два пъти в рамките на 71 обиколки трябваше да изпреварва Хамилтън.


Световният шампион можеше да се бори за победата, но в крайна сметка завърши трети зад Верстапен и пилота на "Торо росо" Пиер Гасли. Британецът беше на път да запише 17-и подиум през сезона и да изравни пореден рекорд, но заради инцидент с Алекс Албън обиколка преди края получи наказание. Стюардите наказаха британеца с 5 секунди и така на подиума се качи Карлос Сайнц с "Макларън". Той направи забележително състезание, като стартира 20-и. Това беше и подиум №100 за испански пилот във Формула 1.




В надпреварата не завършиха двамата пилот на "Ферари" Шарл Льоклер и Себастиан Фетел, които се удариха и отпаднаха малко преди финала.


Най-щастлив от тримата призьори на финала беше Гасли, който постигна първия подиум в кариерата си. Посредата на сезона французинът беше понижен от "Ред бул" във втория тим "Торо росо", където ще кара и през 2020 г.


Състезанието започна много интересно, като Верстапен защити първата си позиция, а Хамилтън изпревари Фетел в първия завой. Зад тях много силно потегли Льоклер, който за шест обиколки стигна от 14-о до седмо място.


Хамилтън влезе пръв в бокса, опитвайки пресичаща стратегия срещу Верстапен. Тогава той беше по-бърз от холандеца и отново постави гуми "софт" върху болида си. Още в следващата обиколка Верстапен влезе в бокса и смени гумите си с чисто нов комплект "софт", който механиците поставиха за 1.9 секунди. Холандецът излезе на пистата зад Хамилтън, като беше блокиран в бокса от Роберт Кубица, но показа изключителна скорост.


В следващия тур пилотът на "Ред бул" изпревари световния шампион с много агресивна маневра на спирането за завоите "Сена".


Много пилоти опитаха различни стратегии, като Валтери Ботас постави най-твърдите смеси "хард", а Фетел заложи на "медиум", докато Льоклер остана най-дълго на трасето.


Верстапен триумфира в паметно състезание на "Интерлагос"

© Reuters


Темпото на Верстапен беше най-добро в челото и той без проблем се откъсне на 2 секунди пред Хамилтън, докато шампионът се оплака от прегряване и износване на гумите. Британецът влезе пръв бокса и при вторите смени, опитвайки отново пресичаща стратегия.


От "Ред бул" отговориха с нов светкавичен пит за 1.9 секунди и Верстапен излезе пред шампиона, като двамата бяха с гуми "медиум". По-интересна беше битката зад тях, като Фетел остана трети след второто си спиране в бокса, но беше с най-мекия смес гуми.


Зад него Валтери Ботас притискаше Шарл Льоклер, но без да има шанс да изпревари пилота на "Ферари". В 52-ата обиколка се появи дим, излизащ от мотора на неговия "Мерцедес" и финландецът беше принуден да спре.


В крайна сметка на пистата излезе и кола за сигурност само 17 обиколки преди края на състезанието. Верстапен използва момента, за да влезе в бокса и сложи гуми "софт", които обаче бяха използвани, а Хамилтън остана на трасето.


Надпреварата беше рестартирана в началото на 60-ата обиколка, когато колата за сигурност. Хамилтън опита всячески да задържи Верстапен, но холандецът го атакува от външната траектория, за да поведе. По-назад Алекс Албън с втория "Ред бул" изпревари двамата пилоти на "Ферари" и излезе трети.


Най-интересното от надпреварата тепърва предстоеше, като двамата пилоти на "Ферари" се бореха един с друг и се извадиха от състезанието. Агресивна маневра на Льоклер го прати пред Фетел, но малко по-късно четирикратният шампион опита да контраатакува. Фетел започна да "затваря вратата" пред съотбрника си прекалено рано, като се получи контакт между двата болида.


Предното дясно окачване на Льоклер беше счупаено, докато Фетел спука задната си лява гума и двамата отпаднаха.


Последва нов излизане на сейфти кар и нов рестарт, при който Хамилтън се удари с движещия се пред него Алекс Албън. Това позволи на Гасли да излезе втори, като в последната обиколка задържа зад себе си и световния шампион.


Верстапен триумфира в паметно състезание на "Интерлагос"

© Reuters


Последният 21-и старт за сезона във Формула 1 е на 1 декември за Гран при на Абу Даби.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 484 Неутрално

    В Бразилия винаги стават страхотни състезания...
    Очаквам наказание за Хамилтън....

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Браво на Ферстапен.
    А Ферари пак се осраха

  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2160 Весело

    Гранде Сайнц!! Макларън от P20 завърши P4 (3?)! Честито и на Макс, отлична работа! Гасли май спука кръвоносен съд от викане след финиша.

    ОБАЧЕ...
    Leclerc 🤡
    Vettel 🤡
    Ferrari 🤡🤡🤡🤡🤡🤡

    Хаахахааххахаха 🤣

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  4. 4 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4589 Неутрално

    До коментар [#2] от "deymus":

    Заради Фетел.

    Gunter glieben glauchen globen
  5. 5 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Ферари се осраха, но Мерцедес направиха голяма глупост. Странно защо в вдин момент решиха че Хамилтън и Верстапен са единствените на пистата. Хамилтън имаше гарантирано второ място, ако беше сменил гумите заедно с Верстапен.

  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4676 Неутрално

    Фетел е много гадно човече!
    Браво на Макс и Ред Бул!

    klimentm
  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4676 Весело

    До коментар [#5] от "blagoj":

    или ако не беше влезъл в бокса три обиколки преди края прикола за сигурност

    klimentm
  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6922 Неутрално

    Шампионът си е шампион - отново на подиума

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Ферари големи както винаги - mission winnow, ха, ха, ха!

  10. 10 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Голям дебил е Фетел. То сега и Ферари не могат да го разкарат, че никой няма да го иска.

  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#10] от "ДСиБ":

    Айде бе? От кога си длъжен да намериш нов отбор на пилот, който искаш да разкараш?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#1] от "juk35625824":

    И наказанието за Хамилтън е 5 секунди и 2 наказателни точки:

    “Car 23 [Albon] was on his normal race line,” noted the stewards. “Car 44 [Hamilton] attempted to pass on the inside, but was unable to get far enough inside to accomplish the overtake and by the time he realised there would not be sufficient room he was unable to back out of the situation and the collision followed.

    “The stewards determined that car 44 [was] predominantly at fault for the collision with car 23 at turn 10 and therefore ordered a five second penalty.”


    Пълен булшит. Направо да забранят всички изпреварвания (освен тези с ДРС разбира се).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":
    Хамилтън пое изцяло вината още на интервюто с Барикело. Може би Албон е нямало шанс да го види, че е там и заради това го нагазват.

    Великолепно състезание!

    Не вярвам Фетел да получи номер 1 статус повече в кариерата си - направи същото като с Уебър 2010 в Турция. Напълно излишно и непрофесионално.

  14. 14 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Изобщо не виждам причина да се наказва Хамилтън, Албон отвори прекалено много и ненужно завоя и после искаше по най-аматьорския начин да блокира Хамилтън, като тотално затвори изхода, тоя номер може да го е правил в картинга, ама тук е F1 и е пълно глупост толкова евтино да се опитваш да прецакваш противниците си. Заслужено отпадна.
    При Фетел и Льоклер си е състезателен инцидент, и двамата непрекъснато правят тоя номер като са по-напред да притискат противника да отстъпва, е понякога не се получава.

    -voxy
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 578 Неутрално

    "В надпреварата не завършиха двамата пилот на "Ферари" Шарл Льоклер и Себастиан Фетел, които се удариха и отпаднаха малко преди финала."

    Не се удариха. Единия удари другия.

  17. 17 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Интересно състезание се получи. Финиша на Хамилтон и Гасли на последния завой е достоен за плакат или картина.
    Наказанието на Хамилтън е по правилата но човека се извини а и нищи не променя нито за него нито за отбора му. Така че е ОК.

    California Über Alles
  18. 18 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    Хамилтън си призна вината, но ти си недоволен, защо така?!

  19. 19 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Кими, ОЛЕ! Свърши 4ти, с този посредствен болид...

  20. 20 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Ферари-по точно Фетел се осраха.Таман бяха направили добра кола.

  21. 21 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Из коментарите в тубата:

    Fans: This season can't go any worse for Ferrari
    Ferrari: Hold my espresso....

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#18] от "deymus":

    Защото Хамилтън може и да е виновен но за мен това беше просто състезателен инцидент.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alarmstufe: Rot":
    До коментар [#6] от "klimentm":
    До коментар [#10] от "ДСиБ":
    До коментар [#16] от "lino_santino":
    До коментар [#20] от "dolna4erti4ka":


    Брей, много сте бързи да скачате на Фетел, както обикновено става в този форум. Факт е, че Фетел се опита да притисне Льоклер вляво за прилбижаващия десен завой, се цел да го накара да натисне спирачките по-рано, след което щеше да мине отново вдясно и да има твърдо приемущество за завоя. Но е и факт, че Льоклер не отсъпи и не мина вляво. Заради тези две причини се случи катастрофата.
    И сега е момента да се припомни, че това затискане към част от пистата с по-лоша тактическа позиция (а и често дори извън пистата) беше редовен номер на Хамилтън когато караше срещу Розберг. Понякога дори когато двамата бяха реално на едно равнище, един до друг, не единият твърдо в по-предна позиция. Единствената причина да не ставаха чести инциденти като този на Ферари е, че Розберг винаги отстъпваше, и дори излизаше извън пистата за да няма контакт.

    Най-голямата ирония за мен тук е, че Хамилтън бе наказан за нещо, което е обикновен състезателен инцидент, част от нормалното състезаване.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    да притисне Льоклер вляво за прилбижаващия десен завой
    —цитат от коментар 23 на deutschwagen


    ляв завой, не десен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK