Карлос Сайнц ликува с трета титла от рали "Дакар"



Испанецът Карлос Сайнц стана шампион в рали "Дакар" за трети път. Той триумфира при автомобилистите в Саудитска Арабия, като спечели надпреварата с миналогодишния победител Насер Ал-Атия и рекордьора по титли Стефан Петерханзел.


Сайнц се изравнява с катареца, както и с французите Пиер Лартиг и Рене Метж, които също имат по три титли и делят третото място в историята при автомобилистите. Убедително начело е Перерханзел със седем, а Ари Ватанен има четири.


Сайнц стъпва на върха с трети различен отбор. Сега го направи с "Екс-рейд Мини", а преди това беше шампион с "Фолксваген" (2010 г.) и с "Пежо" (2018 г.).




Тази година рали "Дакар" започна нов етап в историята си, като се пренесе в Азия. В Саудитска Арабия Сайнц и навигаторът му Лукас Крус спечелиха четири етапни победи, а преди последния ден имаха десет минути преднина пред Ал-Атия и Петерханзел.


Двукратният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо завърши 13-и при първото си участие в "Дакар". Той направи силен последен етап, като стана четвърти.


Фотогалерия: Камионите в пустошта на рали "Дакар" >


При моторите шампион стана Рики Брабек с "Хонда" и прекъсна успешната серия на КТМ от 18 поредни победи. Това е първи триумф за японския производител в категорията от 1989 г.


При АТВ-тата трета титла в "Дакар" постигна Игнасио Касале с "Ямаха".


"Камаз" продължи пълната си хегемония при камионите със 17-а победа в надпреварата. Руснакът Андрей Каргинов стъпи на върха за втори път.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    Честито. Кои са другите шампиони ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на oliverstone
    oliverstone
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Камаз при камионите и екипажа. Но, не е политически коректно спрямо редакционната политика на Дневник да се споменава за руски успехи.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    Мерси за допълнението.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2124 Весело

    Камаз при камионите и екипажа. Но, не е политически коректно спрямо редакционната политика на Дневник да се споменава за руски успехи.
    —цитат от коментар 2 на oliverstone


    Споко, нищо руско нема в този Камаз. Само емблемата.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  5. 5 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Хайде да го уточним този въпрос с успехите на Камаз. Да, реално освен спирачките компонентите в него не са руски. Преди и двигателят беше руски. Но с промяната в правилата минаха на Либхер. Но това е нещо нормално. Да не би в Рено или Татра всичко да е френско съответно чешко. Нормално е да се взимат най-добрите компоненти. А те в общи линии са едни и същи
    Но друга е причината за успехите на Камаз са огромните финансови и технически ресурси, които компанията вкарва. Преди няколко години създадоха развоен център. Само за това. И трябва да е ясно, че Камаз и Маз са единствените заводски отбори при камионите. И едни от малкото изобщо в състезанието. Другия 100% заводски отбор е КТМ. Мини не е марката Мини. Просто БМВ плащат на Х рейд да създават автомобил с ламарини като на Мини. И това е. Всички други екипи са ентусиасти, които сами подготвят машините си. За пример, Лопраиш си взима Татра, която си подготвя самостоятелно за състезанието. Не му я правят така от завода. Не я мъдри цял конструкторски отдел. И Де Рой, който единствен конкурираше Камаз, също не е фирмен пилот на Ивеко.Семейството му има сериозен транспортен бизнес, който финансираше участието му и подготовката на машината. Да си заводски отбор има огромно значение. Освен по-добре подготвената машина, получаваш и помощта на по-голям и подготвен отбор. Както беше казано преди време Камаз имат за състезанието толкова резервни части, че могат да сглобят нов камион. Огромен брой механици.Че и цял сервизен камион, който бързо да достигне до повредената машина. Та в общи линии става дума за състезание между професионалисти каквито са Камаз и МАЗ и аматьори-всички останали. При това положение резултатът е закономерен. Ако Рено, МАН и т.н пуснат наистина фирмени отбори би било интересно. Но няма защо да го правят. Това са достатъчно доказани марки. А реално от победите Камаз печелят само престиж, но не и по-добри продажби извън постсъветското пространство.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK