Без "подвижния керван": нова идея от Ф1 за намаляване на вредните емисии

Без "подвижния керван": нова идея от Ф1 за намаляване на вредните емисии

© Associated Press



Формула 1 се стреми към намаляване на вредните емисии и вече следва 10-годишен план, след който трябва да ги сведе до нула в началото на 2030 г. Ръководството на спорта вече обяви, че първите резултати ще бъдат видими през 2025 г., а спортният директор Рос Браун има идеи, които да ускорят процеса.


Британецът предложи отборите от шампионата да се откажат от подвижните домове (моторхоумове), които използват за европейските стартове от шампионата. Според Браун това е излишен лукс, който увеличава разходите и има много вредно влияние върху природата.


Традиционно за стартовете в Европа отборите използват моторхоум, в който се настаняват пилотите преди тренировъчните сесии, квалификациите и състезанията. Там са още механиците, а има и отделен камион за инженерите. Според Браун целият керван, който пътува за европейските стартове, включва 315 камиона заедно с тези на Международната автомобилна федерация (ФИА) и доставчика на гуми "Пирели".




Още 60 камиона представлява керванът на поддържащите серии.


Всички тези съоръжения се използват през цялото време, докато екипите са на пистата между сесиите. Вечер се пренощува в хотели около пистата. Всички имат и специални зони за спонсори и партньори.


"Това са тонове гориво, което се изгаря за състезанията. Вместо това могат да се използват влакове и, ако се налага, кораби. Виждаме, че по време на състезанията извън Европа отборите са доволни да използват съоръженията, които им предоставят домакините, без да имат претенции. В Европа обаче задължително се държи да имат на разположение моторхоум", каза Браун.


Спортният директор на Формула 1 определя това като излишен лукс, който служи повече за спонсорите. Браун припомня още, че не във всички европейски стартове се използват подвижните домове. "Баку и Сочи са далеч, затова там камионите отново не пътуват."


Без "подвижния керван": нова идея от Ф1 за намаляване на вредните емисии

© Associated Press


Настоящият календар във Формула 1 също предполага по-големи разходи. Пистите в Австрия и Унгария са разделени от едва 400 километра, но въпреки това състезанията на "Ред бул ринг" и "Хунгароринг" не са поредни, което би улеснило транспорта. Вместо това керванът от 375 камиона пътува допълнителни 3400 километра за Гран при на Великобритания и обратно.


"В момента моят екип работи над алтернативни начини за придвижване и ще излезем с предложение. Мисля, че това е област, в която търпим голямо развитие", каза още Браун.


Новият сезон във Формула 1 започва на 15 март в Австралия. Пълния календар можете да намерите тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Една добра идея,лъч светлина в тъмните, закърнели спортни среди..

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  2. 2 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Демагогия на макс. Ползвай кораб от Австрия до Италия?

  3. 3 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 629 Неутрално

    И с какво ще превозват гумите, горивата, резервните части, къде ще живеят - в най-близкия хотел ли? Това всичко е вписване в зелената вълна по глупав начин - дай да се харесаме на Грета и компания.

    Дени обикновен камион на транспортна фирма колко изминава на месец - 20 000 километра?

    preklara rara




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK