Как отлагането на сезона във Формула 1 подмлади аудиторията на спорта

Как отлагането на сезона във Формула 1 подмлади аудиторията на спорта

© Associated Press



"Една от най-важните задачи на Формула 1 в следващите години е да намери начин как да привлече по-младата аудитория".


Това беше една от първите цели, която компанията "Либърти медия" си постави, след като стана собственик на Формула 1. Три години след като американската компания влезе в спорта, това се превръща в реалност, макар и не по предвидения начин. А според експертите от началото на 2020 г. Формула 1 има по-млада аудитория, което се дължи на отлагането на началото на сезона.


Пандемията от коронавирус доведе до анулиране на всички състезания до юни, като все още не се знае кога ще може да започне сезон 2020. Решението, което от "Либърти медия" намериха в кризата, е да обърнат поглед към гейминг индустрията и виртуалните състезания. На практика Формула 1 обедини сили с електронните спортове, които от години набират все по-голяма популярност.




Преди две седмици се проведе първата по рода си виртуална Гран при. Първият кръг в Бахрейн събра над 2 милиона зрители, а тази вечер (5 април) ще се проведе и вторият тур за сезона, който ще "изпрати" участниците на "Албърт парк" в Мелбърн.


Въпреки че не се докосва напълно до реалния свят на Формула 1, виртуалното състезание дава шанс на собствениците на спорта да получават нужната реклама и да задоволяват своите спонсори. Не на последно място им върши отлична работа и в ангажирането на по-младите.


Какво сочат данните


В проучване от 2019 г. Formula One Management (FOM) отчита, че 17% от феновете на спорта са на възраст над 55 години. Ако се разгледат само пазарите във Великобритания, Италия и Германия, които са основни за Формула 1 от десетилетия, то възрастта е дори по-голяма.


За сметка на това едва 14% от аудиторията на спорта е на възраст под 24 години. Според експерти това се дължи на излъчването на спорта по телевизията. "Младите вече са в Интернет, те са на таблетите, телефоните, те рядко прекарват време пред телевизорите, а и следят електронни спортове", отбелязва тогава експерт.


В момента картината се променя драстично, като според данните на FOM и "Либърти медия" виртуалното състезание в Бахрейн е привлякло много млади хора.


"Излъчихме го в Youtube, в нашата "Фейсбук" страница и в геймърската платформа Twitch", обясняват от Формула 1.


Как отлагането на сезона във Формула 1 подмлади аудиторията на спорта

© Associated Press


Ръководителите на спорта са настроени оптимистично и заради факта, че за една година електронните спортове отчетоха ръст от 75%. Пилотите също влизат в ролята на рекламиращи продукта, като всеки един от тях иска да привлече своите фенове да следят какво прави.


Седмица преди виртуалното състезание в Бахрейн Ландо Норис от "Макларън" се включи в такова от дома си и събра над 70 хиляди зрители. Преди няколко дни британецът отново организира виртуална надпревара, гледана от близо 105 хиляди души в Twitch, при която пилотът на "Макларън" дори си обръсна главата.


Ще се видим в Китай


Едно от най-засегнатите състезания от календара на Формула 1 заради пандемията от коронавируса беше Гран при на Китай. Заразата тръгна именно от тази страна, която и първа отмени старта си, планиран за 19 април в Шанхай.


След като в Китай започват да се възстановяват от COVID-19 и да овладяват пандемията, промотърът на състезанието също работи по свой план как да направи виртуалната Гран при на Китай по-интересна.


"Видяхме какъв интерес привлече надпреварата в Бахрейн, при това с подготовка от едва пет дни. За съжаление в нея не се включиха много от действащите пилоти, някои участници имаха проблем със свързването, появи и се и малък срив в сървъра", обяснява Джулиан Тан, ръководител на дигиалния отдел и е-спортовете във Формула 1.


Той е в непрекъснат контакт с промотърите на Гран при на Китай, които не само че искат да организират своята виртуална Гран при, но и ще опитат да привлекат повечето от действащите пилоти.


"За целта се работи пилотите, които нямат у дома си оборудване за симулаторите, с които се кара, да получат такова. Има такива, които не са играли достатъчно, затова се работи по въпроса", добавя Тан.


"Всички във Формула 1 са наясно, че ни чакат трудни времена, с които ще трябва да се справим заедно. В условията на криза обаче пред нас стои и шанс да разгледаме нови възможности за развитие, както правим и в момента", завършва с оптимизъм един от мениджърите на спорта.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4649 Весело

    Виртуално състезание е нещо като порно филм сравнен с реален секс?!

    klimentm
  2. 2 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Натам отиват работите. Всичко ще се прави в мрежата, демек наужким. Само кво ще правим с размножаването?

  3. 3 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1175 Весело

    Виртуално състезание е нещо като порно филм сравнен с реален секс?!
    —цитат от коментар 1 на klimentm


    Е, как ме изпревари!

  4. 4 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Най-сигурният начин е да върнат Формула-1 към нейните корени. Без хибридни модули - само ДВГ, без свръхпълнене, без лимит на горивото. Мотора да бъде 4-тактов, до 12 цилиндъра къде 3000 куб. см а други ограничения да няма. Всеки да си го конструира така като му скимне и да си го форсира така както сметне за добре. Аеродинамиката да се опрости, да се въведат новите 18-цолови нископрофилни гуми и в болидите да се минимизира автоматиката - да няма спирачни системи с ABS, тракшън контрол и т.н. Всичко да зависи изцяло от усета на пилота. Това ще върне възможността да бъдат печелени състезания и титли от малки, дори нови отбори с ниски бюджети и с големи амбиции. Така състезанията отново ще станат непредсказуеми а интересът към тях ще пламне с нова сила.

  5. 5 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    [quote#3:"nhh18551388"][/quote]

    Рано пиле рано пее...както е казал народа :)) Неговият коментар е един час по-рано от твоя :)

    Brevity is the soul of wit
  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    Е-състезанията са първата стъпка към виртуалната публика.
    Сравнението между секс и порнофилм не е много коректно. И до сега гледахме Формулата и порното по телевизора, но тук по скоро става въпрос за порно с надуваема жена - някой гледал ли е? Гледа ли му се? Участва ли му се?

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    Пистата в Шанхай отвори врати, готви се за състезания през юни.
    А дано!

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  8. 8 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Натам отиват работите. Всичко ще се прави в мрежата, демек наужким. Само кво ще правим с размножаването?
    —цитат от коментар 2 на Лопе де Вега

    Ин витро...
    Най-сигурният начин е да върнат Формула-1 към нейните корени. Без хибридни модули - само ДВГ, без свръхпълнене, без лимит на горивото. Мотора да бъде 4-тактов, до 12 цилиндъра къде 3000 куб. см а други ограничения да няма. Всеки да си го конструира така като му скимне и да си го форсира така както сметне за добре. Аеродинамиката да се опрости, да се въведат новите 18-цолови нископрофилни гуми и в болидите да се минимизира автоматиката - да няма спирачни системи с ABS, тракшън контрол и т.н. Всичко да зависи изцяло от усета на пилота. Това ще върне възможността да бъдат печелени състезания и титли от малки, дори нови отбори с ниски бюджети и с големи амбиции. Така състезанията отново ще станат непредсказуеми а интересът към тях ще пламне с нова сила.
    —цитат от коментар 4 на petyo9

    За 1-2 сезона може да има някакво разнообразие и непредсказуемост. След това нещата ще се канализират и богатите пак ще дръпнат напред, както е сега.

  9. 9 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#4] от "petyo9":

    Такива промени в двигателите в 21 в.? Несериозно, това никога няма да се случи.
    Иначе тракшън контрол и ABS и сега няма, аеродинамиката трябваше да бъде значително опростена още следващата година, но китайският вирус прецака и това и промените бяха отложени за 2022 г., новите джанти - също останаха за следваща година.
    Общо взето от нещата, които ти искаш, само двигателите няма как да се случат. Всичко останало или е факт, или ще стане факт 2022 г.

    П.П. Една от най-важните промени, които трябва да се осъществят, е прекратяването на годишните трансфери от по 100 млн. долара към Ферари по исторически причини. Дотогава всички разговори за "малки отбори", "справедливост", "бюджети" и "големи амбиции" и т.н. са пунта мара.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darulio":

    Eй това е най-важното:
    https://clubs1.bg/news/byudzheten-tavan-ot-100-mln-v-f1/

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK