Да пренесеш Тур дьо Франс в своя хол: как да практикувате колоездене у дома

Да пренесеш Тур дьо Франс в своя хол: как да практикувате колоездене у дома

© Velomasters.bg



Искате ли да премерите сили редом до 4-кратния шампион в Тур дьо Франс Крис Фрум или да карате етапи от Джиро д'Италия? Това е възможно без да изминавате хиляди километри, като можете да го направите в своя хол, на велосипеда си.


Докато светът се бори с пандемията от коронавируса, излизанията са ограничени, а спортът е забранен, все по-голяма популярност набира покупката на велотренажори, които да заместят колоезденето на открито. Тази ниша, която е характерна основно за зимните месеци, когато времето е лошо, "намира" своя втори живот по време на социалната изолация.


В България, която има отлични дадености за колоездене заради разнообразния си релеф, бизнесът с търсене на велотренажори също набира много голяма популярност след въвеждането на извънредно положение (13 март). "Дневник" потърси три от най-големите вериги, които предлагат велосипеди и аксесоари Bike Center, Drag Zone и Velo Masters, за да разкажат какви са последствията в бизнеса.


Повишено търсене




В края на месец март специализираният сайт за колоездене cyclingnews.com, съобщи че складовете на големите компании за велотренажори се изпразват, а във Великобритания в онлайн магазините са останали само два налични. Това съвпадна в повишаването на броя на заразените с COVID-19 и забраната за колоездене на открито в страни като Испания, Италия и Франция.


В България наличности също няма (към 17 април).


От VeloMasters, който е официален вносител на продуктите на италианската компания Elite, отчитат 5 пъти увеличение в продажбата на тренажори за периода от 13 до 27 март, спрямо 1 декември-12 март (т.нар. зимен сезон).


"Друг фактор е, че на 12 март обявихме промо кампания с намаление до 70% на велотренажори, екипировка и аксесоари за колоездене. Клиентите ни проявяват повишен интерес към интерактивните тренажори, които могат да се свържат с приложения, предлагащи виртуални тренировки, групови карания и състезания с други колоездачи от цял свят", обясни пред "Дневник" управителят Стефан Стефанов.


Още в края на март партньорите на VeloMasters от Elite съобщават за изчерпани складови наличности.


Да пренесеш Тур дьо Франс в своя хол: как да практикувате колоездене у дома

© Velomasters.bg


В BikeCenter увеличението на разглеждането на продукти от тази категория в онлайн магазините е 17 пъти спрямо 2019 г. Спрямо февруари търсенето на велотренажори се е увеличило шест пъти. От компанията, която има 14 магазина в страната, не отдават това само на промоционалните цени, на които бяха продуктите през март.


"Тренажорите станаха търсени от не много запалени велосипедисти, а аматьори. Обикновено се купуват от хора с афинитет към колоезденето. Забелязваме, че клиентите освен че търсят начин да поддържат форма у дома с тези тренажори, някои от тях търсят и забавление и интерактивност. Те залагат на малко по-скъпите Smart модели като имаме случай и на покупка на няколко такива от група приятели с цел "каране" в мрежа в последствие", коментира маркетинг мениджъра на BikeCenter Димитър Делчев.


В края на март, когато в промоция са обявени и продуктите предлагани от DragZone раздвижване все още няма. "Стартът на зимния сезон е най-силен при търсенето на тренажори", отговориха от компанията на въпрос на "Дневник".


Как да изберем правилният тренажор


Както и при избора на велосипед, при тренажорите опциите също са много и за всеки вкус. Основно те зависят от бюджета. Тренажорите биват няколко вида: ролкови, магнитни, смарт магнитни и интерактивни.


Първият вид представлява обикновена ролкова пътека, която не изисква никакво допълнително оборудване освен велосипед. Ролковите тренажори обаче не са подходящи за дълги тренировки и се използват от професионалисти основно за загрявка.


Магнитните тренажори се състоят от няколко магнита, които увеличават съпротивлението в зависимост от това колко бързо въртите. На същия принцип са и смарт магнитните тренажори, които обаче позволяват комуникация със специални софтуери, предлагат прецизно измерване на натоварването, както и симулация на изкачване или спускане. Тези два модела тренажори се прикрепват към задната капла на велосипедите, но изискват специална тренировъчна гума, която се износва по-бавно, заради триенето.


Интерактивен тренажор.

© Bikecenter.bg

Интерактивен тренажор.


Най-скъпите тренажори на пазара за интерактивните, при които задната капла изобщо не е нужна. Велосипедът се прикрепва към тренажор с касета, симулацията е много реалистична, почти няма шум, а специализираните софтуери позволяват много повече възможности.


Експертите съветват тренажорите да се поставят в помещения, където може да се проветрява, за да бъде една тренировка наистина ефективна.


Не опитвайте това у дома си


Докато колоездачният сезон за професионалистите е спрян те също карат на такива тренажори. Почти всички отбори дори стартираха свои инициативи, в които големите звезди като Крис Фрум, Саймън Йейтс и Алехандро Валверде "карат" заедно със своите почитатели, благодарение на тренажорите и специалнте софтуери към тях.


Обиколката на Италия започна своя виртуална версия до 10 май, в която фенове могат да карат заедно с легенди като Марио Чиполини или настоящи професионалисти като Алексей Луценко и Елиа Вивиани по съкратени етапи от маршрута за Джирото. Целта е не само реклама, но и набиране на средства за Червения кръст.


Някои неща обаче трябва да се оставят на професионалистите, като екстремните натоварвания например. Така шампионът от Тура за 2018 г. Герант Томас направи благотворително 36-часово каране (на 3 серии по 12 часа) в подкрепа на Националната здравна служба.


Уелсецът събра близо 340 хиляди паунда от дарения.


Южноафриканецът Уили Смит от тима на "Бургос" отиде още по-далеч, като за 37 часа навъртя 1000 километра на своя тренажор. Той постигна това без да спи, взимайки си само няколко кратки паузи. Смит изгори над 17 хиляди калории, а в края данните му сочеха за средна скорост от близо 27 км/ч.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bsj01655282
    bsj01655282
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Защо не карат колело навънка, не е забранено.

  2. 2 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Защо не карат колело навънка, не е забранено.
    —цитат от коментар 1 на bsj01655282


    колело сега се кара по добре , трафика е малко
    през парка също може да се кара ако има алеи, и не може да ти кажат è се разхождаш - минаш на път перз парка

  3. 3 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2903 Неутрално

    ЗщТова не е нищо. Аз практикувам конна езда в спалнята.

  4. 4 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#3] от "blondofil":

    Добре че не си пробвал родео с бик!

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4877 Весело

    "Не опитвайте това у дома си"

    Защо ни "захледвате" с тази статия тогава

  6. 6 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Затвориха всички фитнес зали, забраниха на младите да излизат, какво да правят, трябва да изразходват енергията си и да поддържат форма. Браво на тези, които не се изоставиха на инерцията и не се примириха с наложемия им затворнически режим. Човек не трябва да губи самоуважението си.

  7. 7 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Защо не карат колело навънка, не е забранено.
    —цитат от коментар 1 на bsj01655282


    Кое бе моя , не е забранено ?
    как да изляза от града като има блокади навсякъде?
    Имах приятел дет лафа му беше - за по малко от 50 км, не изкарвам колелото.
    Това са около 2 часа макс каране.
    как пък не съм тръгнал по велоалеи да карам...

    карам основно извън града по шосетата, и немам никакви дертове с коли и камиони.
    Но в момента не смея да се пробвам с полицията.
    Колкото и да ми се кара колело, нема се пробвам
    А относно си карам колелото в хола ....
    Мерси, знаем ги тия методи и много ги мразим.
    Ако не съм бънка и да ме духа вятъра, нема смисъл.
    Ако катеря баир нищо друго не мие в акъла, как по =бързо да превъртя панорамата.
    Обаче кефа е огромен, невероятно преживяване, особено , ако можете да доближите
    резултати на шампиони .
    Не ще се лепна в хола да въртя
    ако ще и света да свърши.
    Колоезденето е навън по шосетата(малка разлика с байкърчетата, дето мерака им е кален път с локви и да се осерат до коззирките.
    Тея немат спасение .
    Велотренажор - нивгаш!

  8. 8 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 384 Неутрално

    черни пътища бол ... който е по офроуд настроен няма никакви ядове с излизането от града :)

  9. 9 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Тука имам повод да въразкжа една история (не знам дали е верна, ама приятел ми я каза, вервам му)
    Събират се приятели аматьори да карат . идва един и пита - аверчета да дода , да покарам с вас. Ок, щом имаш мерак, ама нема те чакаме.
    На другия ден , образа се появява с некво женско колело (пълна обида , другите са с маркови шосейки) и вика , ми карайте, мене не ме чакайте...
    Тръгват за Велинград. То си си ма там баири, ама тоя образ ги отрязал групата още в средата, Посрещнал ги във Велинград с половин час преднина: "аде бе омалях да ви чакам".
    Т а образа бил национален състезател по колоездене, ама не го познали.
    Аз се сблусках един такъв , гоних го с 35 км /ч и повече и го питам как е , той ми вика - ми годих до ... 200 км отиване и връшане . аз малко повече от 80 и не мога го стигна.На всичкото отгоре караше една шосейка от "70 -те.
    Е още една подробност имаше , караше с една бяло-зелено -червено фланелка.
    Ако не знаете какво е това - екипа на нацоналния отбор.

  10. 10 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#9] от "amanotwas":
    Забравих да спомена , че ставаше дума за пенсионер, човек около 70, ако не бъркам, а аз на половината, в тази случка :)

  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#10] от "amanotwas":

    Абе малко си ги поукрасил историите. 80 може да дигнеш със шосейна при поне леко спускане и после....70 годишен за да вдигне толкова трябва да е много луд.

  12. 12 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Ти май не четеш...
    72 съм дигал на път с други коли 80 обаче ми изглежда прекалено за път без забрана за движение на коли.
    казаг че едвам го стихнай(прибирахме се и двамара в града) с около 35 и повече в час. Грешката явно идва от километрите минати. казах ,че човека беше минал над 200 км път, а аз около 80 , или три пъти по малко от него и едвам упявах да го настигна, В края на тура - и двямата се прибирахме от накъде.
    Просто той беше около 70 годишем, а аз някъде около 40, ама не мога му смогна, дори и след 200 км каране.
    Ако някой има представа колко са 200 км каране с колело, за ден, може би ме разбира

  13. 13 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Има един сайт, където можеш да се състезаваш с други онлайн с трекива тренажори. Като на състезание, но от къщи. За целта се купуват специални тренажори, с които отива информация в компютъра колко караш велосипеда, каква предавка използваш и т.н. По време на големите обиколки по Евроспорт редовно дават реклама на това приложение.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  14. 14 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    имаше един образ, навремето, колоездач. Отшъл до един магазин за части, нема казвам къде, ама същата история - 200 и повече км за ден,
    та се появява тоя образ при другите (фенове ) и им показва кво си купил (за колелото естествено)
    от де го намери - ми от ....като часът е 4 и половина следобед.
    Ти до там ли ходи ?
    "ми кво толкова ?нема и 200 км??"

  15. 15 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    май от колоезденето, само спомени ще ми останат спед всички мерки.
    Ако "тъпото копеле " чете , ще се радвам да коменира, как се правят 400 км за 24 часа

  16. 16 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    не само , как се докарва 43км/ч за 14 км дистанция.;
    Как се качват 1200 м. денивилация ,около 20 км път за 45 минути
    Помни,той беше от първите.

  17. 17 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#7] от "amanotwas":

    И в рамките на града може да навъртиш доста километри. Още повече сега няма никакъв трафик.
    Само ако хванеш кварталите около Витоша хич не е малко. Бояна-Драгалевци-Симеоново-Бистрица-Панчерево-Герман и наобратно са си едни 50км. А ако си машина може да правиш няколко дължини.

  18. 18 Профил на Nikolay Konovski
    Nikolay Konovski
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Едно уточнение относно тренажорите делят се на три групи според това как се ползва велосипеда:
    -ролкови - велосипеда се слага отгоре и просто си караш(може и да падаш)
    -wheel-on- задната капла на велосипеда се захваща за тренажора и предава движение посредством триене с метален барабан.
    -direct drive- Тренажора играе роля на задна капла - веригата предава движение към касета която е закачена към тренажора.

    Та всичките три вида могат да са смарт и интерактивно.
    Смарт означава че тренажора подава данни какво натоварване регистрира.
    Интерактивни означава че софтуерно приложение може да променя съпротивлението което тренажора оказва.

    Повечето тренажори имат електромагнитно съпротивление и маховик, отделно има флуидни при които колкото повече натискаш толкова по голямо става съпротивлението. (В тая връзка няма флуидни интерактивни)

  19. 19 Профил на lnv03536310
    lnv03536310
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#7] от "amanotwas":

    Няма по-голям кеф да подмина на баира някой wanna be Крис Фрум по клинче с моята 29-ка.

  20. 20 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 432 Неутрално

    По-модерно е Пелотон. Верно, че е доста скъпичко, но пък поне всичко е на едно.

    Бойко е зависим




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK