
© Associated Press
Марио Изола (вляво)
Срещи с екипи, контролиране на изпращане на 450 комплекта гуми за всеки състезателен уикенд и анализи на данни с отбори. Това е обичайната работа на Марио Изола - рейсинг директора на "Пирели", компанията - доставчик на гуми във Формула 1. В свободното си време обаче италианският мениджър е доброволец и кара линейка в родния си град Милано към доброволческата организация "Лилав кръст" (Croce Viola).
Сега, когато спортът е спрян заради пандемията от коронавирус, Изола има повече време и взима още повече смени, помагайки на нуждаещи се.
"Започнах с работата като доброволец още като тийнейджър. Първо, защото мои приятели го правеха, след това стана по-сериозно. Когато започнах да карам линейка, бях притеснен, понякога попадат на много сериозни, тежки случаи. Не бях сигурен дали мога да се справя с такива гледки и случки", коментира Изола пред ДПА.
Преди да оглави състезателния екип на "Пирели" през 2017 г., Изола обичайно е взимал една смяна на седмица като парамедик. Постепенно броят на ангажиментите му се увеличава, когато няма състезания или трае зимната пауза във Формула 1.
Тази зима обаче най-дългите му смени са продължавали по 10 часа, в които е излизал с линейката дузина пъти.
"Най-трудното около тази история с коронавируса е психологическата част. Не само за парамедиците, доброволците, лекарите, но и пациентите. Заради заразата не е позволено да се качват членове на семейството заедно с болните, което обичайно е практика. Така болният не знае дали ще види отново близките си. Много е трудно", добавя Изола.
За Изола, който е завършил машиностроене и е бивш инструктор по шофиране, да кара линейка в голям град не е проблем. "Стресът е голям, разбира се. Малко или много разбираш как се чувстват пилотите от Формула 1, които също нямат право на грешка. Но аз нося отговорност и за останалите хора в линейката."
Той е служител на "Пирели" от 1996 г., но докато се изкачва в йерархията в компанията, успява да бъде много полезен и на обществото. През 2004 г. Изола разработва система за помощ за шофьори на линейки, при това успява да го направи в свободното си време.
Сега мислите на Изола са насочени към справяне със заразата и надежда за начало на сезона във Формула 1.
"Разбира се, бих се радвал много състезанията да започнат. Това ще означава, че светът се е справил с COVID-19. Но за момента трябва да сме много внимателни и да избегнем втора вълна на вируса."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
daskal1
Рейтинг: 4527 НеутралноБраво на г-н Изола за гражданската му позиция. Чудесен пример.
padrino
Рейтинг: 4379 НеутралноБраво Дневник, Браво Симеон Кичуков, добро преписване на материал който представяте като свой :)))) Поне сте изчакали 2 седмици преди да публикувате преписаното като "авторски" материал.:)))
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬https://www.thesun.co.uk/sport/motorsport/11331484/pirelli-f1-mario-isola-italy-coronavirus/
AModoMio
Рейтинг: 1160 НеутралноДоброволци в Италия е нещо нормално и не само сега заради коронавируса. Винаги са там където има нужда.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатитеAModoMio
Рейтинг: 1160 НеутралноПолева болница модел за СЗО, построена за седмица в Бергамо.Доброволци, ултраси и алпини в Бергамо.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатитеhttps://www.mediasetplay.mediaset.it/video/leiene/la-vardera-coronavirus-volontari-ultras-e-alpini-per-un-ospedale-a-bergamo-noi-con-loro_F310318201007C12