Себастиан Фетел и "Ферари": как мечтата за величие приключи безславно

Себастиан Фетел и "Ферари": как мечтата за величие приключи безславно

© Associated Press



След шест години съвместна работа Себастиан Фетел ще се раздели с "Ферари". Това обяви във вторник Скудерията, само 24 часа след като в италианския печат се появиха информации, че договорът на германския пилот с тима няма да бъде подновен. За да предотвратят месеци на слухове и догадки, от "Ферари" предприеха нетипичен ход.


Извън дежурните уважителни думи и благодарности към Фетел от тима реално обявиха, че в рамките на пет пълни сезона (шестият още не е започнал - бел. ред.) двете страни не успяха да постигнат целите си.


Когато през 2015 г. Фетел премина в тима от Маранело, той беше най-успешният пилот в колоната. Германецът доминираше с "Ред бул", спечелвайки четири поредни титли (2010 - 2013), но започна да изпитва трудности с новия си съотборник в "биковете" Даниел Рикардо през 2014 г., което доведе до нито една победа през сезона и напускане.




Преминаването във "Ферари" беше продиктувано от мечтата на Фетел да "подгони" рекорда на сънародника си Михаел Шумахер от седем титли. Освен това спечелване на шампионата с "Ферари" е считано за още по-специално постижение.


За Скудерията ходът беше удар, привличайки голямата звезда в спорта, с която тимът се надяваше да вземе първа титла от 2007 г., след като не успя с Алонсо. По това време тъкмо беше преминал първият сезон след смяната на правилата и въвеждането на турбо-хибридната ера, доминирана и до момента от "Мерцедес".


Какво се обърка


Всичко започна добре за Фетел и "Ферари", като още във второто си състезание германецът триумфира в Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Сезонът беше белязан от доминацията на "Мерцедес" с 16 победи в 19 старта, но Фетел показа постоянство с 13 качвания на подиума. Германецът спечели в Унгария и Сингапур на пистите, считани за удобни за шасито на Скудерията.


Въпреки поводите за оптимизъм и повишените очаквания сезон 2016 се превърна в провал за Фетел и "Ферари". Тимът не взе нито една победа в рамките на сезона едва за втори път от 1993 г., а германецът беше победен в квалификациите от съотборника си Кими Райконен.


Усилията бяха насочени към 2017 г., което се отплати на "Ферари". Фетел взе три победи три пъти беше втори в първите шест старта. До лятната пауза германецът неизменно беше начело във временното класиране, което даде поводи на Скудерията да мечтае за първа титла от 10 години.


Сезонът пое друга посока още в Азербайджан, когато Фетел изпусна нервите си и блъсна Хамилтън в прословутия инцидент зад колата за сигурност. След лятната пауза пилотът на "Ферари" загуби и лидерската си позиция след две поредни победи на Хамилтън. По-късно в Сингапур, когато можеше да си върне първото място, отпадна след тройна катастрофа с Райконен и Макс Верстапен.


В крайна сметка Фетел завърши сезона на 46 точки зад Хамилтън.


През 2018 г. Фетел спечели първите два старта и започна обещаващо, но сезонът се запомни с още грешки, няколко наказания, сблъсъци във Франция, Италия, Япония и САЩ. В домашното си състезание Гран при Германия пилотът на "Ферари" отпадна, докато водеше, допускайки грешка на мократа писта. Така Фетел завърши на 88 точки зад Хамилтън, който спечели петата си титла, за да го изпревари в тази класация.


Себастиан Фетел и "Ферари": как мечтата за величие приключи безславно

© Associated Press


По-големи се оказаха сътресенията в Маранело през 2019 г., когато Фетел имаше за съотборник Шарл Льоклер. Пилотът от Монако отказа да бъде №2 в тима и отправи предизвикателство към Фетел с добри резултати и неотстъпчивост на пистата. Това доведе до няколко инцидента между тях на пистата и пореден провал.


В края на сезона Фетел беше едва пети (негов най-слаб резултат от 2014 г.).


Сезон 2020 и след това


Новината за предстоящата раздяла между Фетел и "Ферари" води си до въпрос какъв ще бъде следващият ход на германския пилот. През юли той ще навърши 33 години, като сезон 2020 е неговият 15-и във Формула 1.


Според пресата в Италия Фетел е водил разговори с "Макларън" и "Рено" за евентуално място през 2021 г. В случай че германецът няма шанс да подпише с топ отбор, той дори може да напусне Формула 1.


Себастиан Фетел и "Ферари": как мечтата за величие приключи безславно

© Associated Press


"Себастиан е говорил най-малко с един отбор, така че не мисля, че ще напусне Формула 1. Този ход вероятно не е заради пари, а следствие от напрежението през 2019 г.", коментира бившият пилот и настоящ анализатор на "Скай спортс" Мартин Брандъл.


Германецът все още има какво да преследва през сезон 2020 след началото на шампионата, засега на 5 юли. "Скай спортс" предрича, че това ще има тежест и за ходовете му за следващата година.


"Официализирането на раздялата може да разкрие отново предишния Фетел. Без напрежение той може да се представи по-силно", коментира "Гадзета дело спорт".


Според редица експерти следващият ход на германеца ще бъде много важен, като промяната в правилата беше отложена за 2022 г. При внимателно подбиране на следващия си тим Фетел може да има шанс да се бори за пета титла в бъдеще.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    "Освен това спечелване на шампионата с "Ферари" е считано за още по-специално постижение."

    Това феновете на Хамилтън и Мерцедес няма как да го разберат.

  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    На крив *уй.................................

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Весело

    Обяснението на "Ферари", типично за тях:
    ""Няма специфична причина, която ни доведе дотук освен това, че според нас е време да се разделим, за да постигнем целите си.”

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Фетел е извън голямата битка във Формула 1. Тя е между Хамилтон и Леклер.

  5. 5 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 694 Неутрално

    "Освен това спечелване на шампионата с "Ферари" е считано за още по-специално постижение."Това феновете на Хамилтън и Мерцедес няма как да го разберат.
    —цитат от коментар 1 на Virgin


    Ще го разберат когато догодина Хамилтън отиде във Ферари, за да се опита да сбъдне мечтата си.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Неутрално

    До коментар [#4] от "vhv":

    Има още един (поне) претендент.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    Спомням си как през 90-те Деймън Хил стана шампион с "Уилямс- Рено", и не му подновиха договора.

  8. 8 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2420 Весело

    "Освен това спечелване на шампионата с "Ферари" е считано за още по-специално постижение."Това феновете на Хамилтън и Мерцедес няма как да го разберат.
    —цитат от коментар 1 на Virgin


    Напротив - отлично го разбираме. Също както и във футбола разбираме феновете на "Ливърпул". Нарича се комплексарщина.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  9. 9 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    Фетел никога нямаше да издържи там, за мен неговата психика е малко по лабилна отколкото е нужно да бъде. За мен той винаги беше този който догонва, вместо да бъде гонения.

    Brevity is the soul of wit
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Неутрално

    Сега важен е въпроса, кой ще заеме мястото на Себ, и то при положение, че "Ферари" твърдо определят Шарл за пилот №1, и то без никакви компромиси. Най-вероятните варианти са два - Сайнц или Рикардо. И двамата може да са по-бързи от Шарл, особено Рикардо, но ще трябва да изпият доста "горчиви чаши"...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  11. 11 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Досега Ферари са признали само един пилот когото са уважавали, Жил Вилньов. Шумахер беше рекламен продукт и се използваха всякакви средства. Унижение на съотборниците, гнусни ходове от Шумата и подпитане от маFIA.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  12. 12 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Това феновете на Хамилтън и Мерцедес няма как да го разберат.
    —цитат от коментар 1 на Virgin

    Напротив, това всички много добре го разбират. Ferrari наистина се нуждаят от нещо специално — примерно специална подредба на звездите и планетите в небето — за да им се получи каквото и да е. (Не съм фен на LH44... да не си помислиш, че го браня за нещо).

    Mercedes направиха силна кола и доминираха. Преди тях Red Bull направиха силна кола и доминираха. Преди тях McLaren, Williams — все екипи с петкратно по-малък бюджет и щаб — правеха чудеса на пистата.

    На черните кон(дом)чета все някой или нещо им пречи, пък накрая се оказва, че те сами са се саботирали — или ще конструират толкова бърза кола на правите, че не може да взима завоите, или ще обявят сезона за нулев след петото-шестото състезание, или ще осе%ат тактиката при спиранията за гуми, или ще бъдат много бързи в квалификациите до сключването на неоповестена уговорка с FIA...

    Колко световни шампиона изконсумираха и уни(що)жиха през последното десетилетие и половина??? Таман трима — Алонсо, Фетел и Райконен.

    Не че Фетел няма много персонална вина за накои от провалите, но напълно го разбирам. Ще бъде интересно да си разменят местата с Данчо в Renault и да видим докъде ще го докара, но Ferrari са изгубена кауза и има реална опасност да похабят без време и Леклер.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    Ф1 е комплексен и високо технологичен спорт. Изглежда малко хора го разбират това и все си припадат по пилоти - звезди. И най-добрия за момента пилот ако го сложиш в средна кола дори и да стартира от предна позиция няма да спечели състезанието. Успеха е колкото на пилота толкова и на конструкторрите и на тийма. Така че нито Ферари могат да се извиняват с Фетел, нито той с тях.
    Добър пилот но аз лично не мисля че вече някога ще бъде в елита, просто защото сега ще кара за второстепенни тиймове, ако въобще кара. Същата е ситуацията с черния пуяк Хамилтон - най-добрия на света и околностите но само докато има най-добрата кола. В момента в който колата му не е най-добрата и той няма да бъде най-добър.
    Необичайният успех на Шумахер трудно може да бъде повторен, защото тогава всички фактори се събраха в една сполучлива и печеливша комбинация - Бенетон беше най-добрия тийм и беше купен - приобщен от Ферари, Жан Тод и Рос Браун бяха великолепни лидери и Шумахер беше достатъчно добър. И тогава имаше сулщовци които си мислеха че Шумахер е Бог пък после се оказа че като се върна с Мерцедес не можеше и 7то място да стигне.

    California Über Alles
  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    Досега Ферари са признали само един пилот когото са уважавали, Жил Вилньов. Шумахер беше рекламен продукт и се използваха всякакви средства. Унижение на съотборниците, гнусни ходове от Шумата и подпитане от маFIA.
    —цитат от коментар 11 на PETZL


    Шумахер - добър пилот, и лайно на пистата.

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван Арнаудов":

    Е айде сега, баш да слушам Уилиямс как доминирали. Да, едно време, за последно когато Нюи им правеше колите, но това е по-отдавна от силните години на Ферари. А пък точно тогава Макларън имаха може би най-бързата кола но винаги скапваха нещата и получаваха много повреди, та чак и колела хвърчаха. Виж днес Макларън какво представляват, да не говорим за Уилиямс. Ферари определено са хаотична организация вече поне няколко години, и според мен не заслужават парични бонуси и право на вето, или каквито и да са специални права. Но ми е странно да не признаваме, че и те са имали доминиращи болиди/отбор. Именно примерите ти с Ред Бул, Макларън и Уилиямс показват, че с правилните хора и достатъчно всеотдайност може да се създаде доминиращ отбор от който и да е.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Абе ако днес имаше състезания, Хамилтън като нищо можеше да вземе 7-ма титла и да изравни рекорда. Мерцедес в най-лошия случай щяха да са конкурентни поради обичайните причини, а в най-добрия щяха да имат солидно приемущество зарад DAS.

    Кофти е, че вече не се печелят шампионати с по-неконкуретни болиди, както Сена едно време.

    А Шумахер се видя какъв Бог е още през 2005-2006 след като някои важни хора дошли едно време от Бенетон започнаха да се оттеглят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Там историята е друга. Сър Франк Уилямс имаше най-добрата кола и всеки можеше да стане шампион с нея. Уилямс знаеш това, пилотите го знаеха и сър Франк не плащаше луди пари за пилоти със световна титла в своето CV.
    По темата - Дани Рикиардо би Фетел в Ред бул, а Леклер направи същото във Ферари. Фетел имаше уникалния късмет да кара в Ред бул с болид, направен от Нюи и стоящ като залепен на пистата заради двойния дифузьор. Аз лично го харесвам, но тези четири титли не отговарят на качествата му на пилот. Той има много малко победи, спечелени в битка на пистата и след старт от по-задна позиция от трета на стартовата решетка

  18. 18 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Рикиардо може да се бори с Леклер. Сайнц е средна ръка пилот. Беше неубедителен срещу съотборника си Хулкенберг, а миналата година новобранец като Норис спечели повече квалификации от него. Харесвам Карлос, но Леклер е друго ниво

  19. 19 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Това е напълно нелепо обяснение за Шумахер. Той беше изрод в периода 1994-2003г., а в Мерцедес отиде над 40г. възраст. В този спорт това е пенсионна възраст и няма как да имаш същите резултати като някой на 25г. Райконен в периода 2003-2005г. не взе титла заради чупещия се Макларън, но правеше изумителни състезания и времена в обиколки, които бяха нереални. Справка - квалификацията му в Монако, при която Бриаторе не вярваше какво вижда на екрана. Днес Райконен няма нищо общо с онзи пилот. Същото е и с Шумахер. След 2003-2004г. започна залеза му

  20. 20 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Ф1 е комплексен и високо технологичен спорт.
    —цитат от коментар 13 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Като чуя, че Ф1 е високотехнологичен спорт и ставам подозрителен. Коя е пък тази висока технология, за която не сме чули?

  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#20] от "yavooor":

    Като почнеш с болида и свършиш с оборудването на рейс инженерите. И не забравяй волана. Сигурно само той е по-високотехнологичен от каквото и да е в повечето други спортове.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Неутрално

    До коментар [#18] от "asroma1927":

    За това говоря, и аз съм на това мнение.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Неутрално

    До коментар [#20] от "yavooor":

    яворчо, не ставай смешен с приказки пред входа... Това което си изплющал дори е нелепо да се коментира по същество.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#19] от "asroma1927":

    Може и така да е, ама Шумахер винаги е губил когато конкуренцията е била добра и снабдена с добър болид. Напримет 1996, 1997, 1998, както и 2005-2006. След Сан Марино 1994 изведнъж няма конкуренция за него. Пилоти като Алеси и Френцен се оказват голямо разочарование. Хил не беше нищо особено. Единствено Хакинен става добър пилот, но Макларън след последния им сезон със Сена не печелят състезание цели 3 години. Ти сам спомена технчиеските проблеми които ги саботират когато стават конкурентни (може би дои най-силни като чиста скорост). Отделно Хакинен претърпява зверска катастрофа края на 1995 и едвам не умира, прекарва поне месец в болница в Австралия (където беше състезанието) и това силно повлиява на кариерата му. Цяло чудо е, че продължава да е толкова добър и не стана като Барикело. Та в общи линии, МШ дълго време беше най-добрия пилот на грида, но заради недостиг на талантливи и поне малко опитни конкуренти. И дори и тогава губеше от конкуренцията когато тя имаше по-добър болид.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4626 Неутрално

    "Ферари" ще обяви привличането на Карлос Сайнц в отбора до 48 часа, твърдят испански, италиански медии и Скай Германия. Постигнал е принципно споразумение със Скудерията и оставало само да се разбере с тима за отделни подробности.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  26. 26 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Ветел е 4 кратен световен шампион!
    това е доста добре :)
    Жалко че Феррари не можа да спечели титла с него, просто Мецедес++Хамилтон+Тото са непобедима формула!
    Аз лично искам Рикардо да заеме мястото на Ветел, супер пич!

  27. 27 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Забравих! Висока технология беше използвана от Ферари, а после се наложи и тайно споразумение с ФИА заради използването и.

  28. 28 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5160 Неутрално

    След като се разделят, може да станат по-успешни

  29. 29 Профил на dzq17576652
    dzq17576652
    Рейтинг: 90 Неутрално

    До коментар [#17] от "asroma1927":

    Освен че Рикардо и Леклер го биеха, не е много сигурно дали и Райконен не беше по-добър в някои сезони. А и да не забравяме как си взе първата титла. Ред Бул обясняваха, че ще играят честно, но жертваха Уебър, за да излъжат Алонсо
    А за тези, които се упражняват на тема Шумахер, спомнете си сезон 1999-та. Той се върна след контузия и беше най-добрият втори пилот за Ървайн. А накрая иралндецът обвини него за собствения си провал в последното състезание

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Абе ако днес имаше състезания, Хамилтън като нищо можеше да вземе 7-ма титла и да изравни рекорда. Мерцедес в най-лошия случай щяха да са конкурентни поради обичайните причини, а в най-добрия щяха да имат солидно приемущество зарад DAS.Кофти е, че вече не се печелят шампионати с по-неконкуретни болиди, както Сена едно време.А Шумахер се видя какъв Бог е още през 2005-2006 след като някои важни хора дошли едно време от Бенетон започнаха да се оттеглят.
    —цитат от коментар 16 на deutschwagen


    Нали и аз това се опитвам да кажа на феновете на Хами, че и на всички други фенове на разни жокеи. Колата и тийма правят победата! Във всеки един момент във Ф1 има поне 5 до 8 или дори 10 великолепни пилоти. Някой е по-добър на мокро, друг на завои, трети на тази или онази писта. Но като правило всички са много талантливи и техния принос не е повече от 20-30%. 70% е колата и 10% късмет. Затова ми е смешно като започнат някои да се кълнат какъв Бог е този или онзи .... но щом излезне от отбора с най-силните коли и забравя да кара. Как става това.
    В последните 10-15 години пилотите станаха менъджери на гуми и нищо повече. Поради аеродинамиката не можеш да доближиш никой без да ти отидат гумите и състезанищта станах безинтересни. Искаш по-добрите пилоти ба блеснат а не само колите? ОК, махни всички Аеро приспособления или поне ги намали до минимум и ги унифицирай за всички. Ф1 е състезание на коли, не на самолети! Махни им крилата и им дай по един сет от гуми само за цялото състезание и не им ограничавай нищо друго. Ако искаш сложи 6 литра дизел или 1 литър бензинов да върти на 20,000 оборота. Твой избор но без крила и с един чифт гуми само. Тогва ще видиш кой може да кара и кой не. без Аеро всеки може да се доближи до тебе и да те изпревари а не като сега да те дебне 10 обиколки и да има само един или два шанса. Ако не даваш да се сменят гумите, мощността на мотора става безсмислена. Да правят каквото си искат с моторите. Тогава ще стане интересно. Тогава ще беснат тези които разбират колата и могат да я карат. Сега в 95% от случаите който си смени гумите в правилното време или който ги запази той печели. Голям праз. А ние ще въздишаме по 70те години, когато който имаше най-големите топки той печелеше.

    California Über Alles
  31. 31 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    [quote#20:"yavooor"][/quote]
    "Като чуя, че Ф1 е високотехнологичен спорт и ставам подозрителен. Коя е пък тази висока технология, за която не сме чули? "

    Ами не ви знам какво сте чували и това дето сте го чували разбирате ли го?
    Явно не харчат по $150 милиона на кола за кебапчета и чалга.
    Имаш хибридна система с електрически асист на турбото. За да напаравиш Аеро кита само ти трябват стотици часове в тунел и CFD моделиране. Като не е нагласен някой спойлер с 1, 2 мм и губиш по 2, 3 десети на обиколка че и повече.
    Мотора е с такива толеранси е не можеш да го запалиш студен и му трябват около 6 часа специално дълбоко подгряване с помпи.
    Термал мениджмента на мотора е невероятно сложна задача защото трябва да отговаря на противоречиви изисквания - аеродинамисистът иска колкото може по-малки радиатори за да намали драга. ДВГ инженерите искат колкото може по-голямо охлаждане за да подобрят надеждността. И това е само за мотора. Добави сега и охлаждането на спирачките и гумите и ако си завършил поне гимназия може и да схванеш защо ти трябват специални материали и технологии и защо една кола е над $100 милиона. Иначе от къщи пред лаптопа всички е ясно и за всичко сте чували. Ние също сме чували и не само чували но и работим в хайтека и имаме необходимото разбиране и уважение към тези неща.

    California Über Alles
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Проблемът е, че с някои от тези промени Формула 1 вече няма да е Формула 1. Очаква се болдитие да са най-бързите. Без аеродинамика ще станат по-бавни от ДТМ и Супер ГТ , да не говорим за по-горните класове от WEC/IMSA (а може би дори и ГТЕ) или Индикар.
    Унифицирането също е против духа на формулата, но се прилага все повече за да намаляват разходите. Много бих искал да видя вариация при двигателите. Това напълно може а стане защото сега формулата за задвижващата част е на базата на енергийна алокация, с други думи ела и с V12 ако искаш, стига да покриваш изискванията за макс изразходвано гориво.
    Като цяло имам надежди относно промените за 2022. От години твърдя, че единственото реалистично решение за момента е граунд ефектс, защото те ще оставят способностите на болидите но ще намалят зависимостта от аеропрофилни елементи, които са основния причинител на турбилентното течение зад болдитие. Като бонус ще има и частични покрития над предните гуми. Това всичко е и логично, защото няма причина формулата да трябва да разчита на може би вече стотици аеро елементи, всякакви сложни извити крила разположени в серии едни след други, вортекс генератори и всякакви други сложни и скъпи за разработване и разбиващи въздуха елементи, докато граунд ефектс е много по-ефикасно и чисто решение, което дори не таксува скоростта колкото крилата. С други думи, по-просто, по-елегантно, по-ефективно, но беше забранено от 1983. Само нямаше да е лошо и да върнат активното окачване, двете технологии щяха много да си подхождат.
    Иначе аз не виждам принципни решения освен резки смени в правилата. Само това за сега е размествало силите а и никога не знаеш как точно ще се наредят. За хибридните двигатели, например, един от главните инициатори бяха Рено.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Проблемът е, че с някои от тези промени Формула 1 вече няма да е Формула 1. Очаква се болдитие да са най-бързите. Без аеродинамика ще станат по-бавни от ДТМ и Супер ГТ , да не говорим за по-горните класове от WEC/IMSA (а може би дори и ГТЕ) или Индикар.Унифицирането също е против духа на формулата, но се прилага все повече за да намаляват разходите. Много бих искал да видя вариация при двигателите. Това напълно може а стане защото сега формулата за задвижващата част е на базата на енергийна алокация, с други думи ела и с V12 ако искаш, стига да покриваш изискванията за макс изразходвано гориво. Като цяло имам надежди относно промените за 2022. От години твърдя, че единственото реалистично решение за момента е граунд ефектс, защото те ще оставят способностите на болидите но ще намалят зависимостта от аеропрофилни елементи, които са основния причинител на турбилентното течение зад болдитие. Като бонус ще има и частични покрития над предните гуми. Това всичко е и логично, защото няма причина формулата да трябва да разчита на може би вече стотици аеро елементи, всякакви сложни извити крила разположени в серии едни след други, вортекс генератори и всякакви други сложни и скъпи за разработване и разбиващи въздуха елементи, докато граунд ефектс е много по-ефикасно и чисто решение, което дори не таксува скоростта колкото крилата. С други думи, по-просто, по-елегантно, по-ефективно, но беше забранено от 1983. Само нямаше да е лошо и да върнат активното окачване, двете технологии щяха много да си подхождат.Иначе аз не виждам принципни решения освен резки смени в правилата. Само това за сега е размествало силите а и никога не знаеш как точно ще се наредят. За хибридните двигатели, например, един от главните инициатори бяха Рено.
    —цитат от коментар 32 на deutschwagen


    Аз съм за задаване на енергиен еквивалент и точно отмерено дориво. Даже горива. Нека имат възможност да ползват дизел, газ, бензин, батерии, водород. Това поне лесно се исчислява и не е проблем. Всички тръгват с еднакъв енергиен еквивалет и това е. Аз бих им наложил е само един сет гуми. Това е важно условие защото директно ти обърква всичко което зависи от тегло и окачване а и начина на каране. Може да водиш 80% от времето и ако не си пазиш гумите накрая си аут. Тогава ще се види кой има усет, кой е куражлия, кой колко риск е готов да понесе.
    Аз не мисля че абсолютната скорост е това което прави Ф1. И сега на някои писти има други коли които са по-бързи от тях.
    На мене лично Льо Ман и Дайтона 24 са ми по-интересни. Бих гледал с интерес Ф1 ако дойдат на Лагуна Сека. Сегашните Ф1 писти са ми скучни. Знатния германец дето ги надизайнва всичките да са безопасни отне всичкият риск и тръпка от спорта.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    Очакванията от всички да донесе титла са огромен психически товар...
    Другото е лоша карма, която специално в този спорт е сериозен фактор, колкото и да не звучи научно!

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Фетел никога не е имал особено здрава психика, последните години стана още по-зле, а и наближава 33 години, т.е. няма шанс тепърва да подобрява постиженията си.
    Каквото било - било, време е да мисли за някой отбор от best of the rest, обаче не като титуляр, а като наставник на някой перспективен младок и като съветник за развитие на колата. Обаче за тази работа се иска здрава психика......

    Знанието е сила, информацията - власт
  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#30:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]

    +

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Бе то принципно не е ясно ще има ли Формула 1, няма ли ...

  38. 38 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#9] от "padrino":

    Абсолютно вярно, Фетел откакто премина във Ферари започна да прави грешки, поставен в напрежение особено когато е догонващ, недопустими за топ пилот. За целия си престой във Ферари, поради доминацията на Мерцедес той имаше една единствена възможност за титла - през 2017г., когато силите бяха изравнени, но в Сингапур с проявеното нетърпение да овладее първата позиция при старта на състезанието, допусна безумна грешка да сече линията на Верстапен, вместо да се изтегли напред по правата, още повече че и съотборникът му Кими Райконен стартирал от 3-та позиция изпреварваше вече Верстапен. Така Фетел предизвика катастрофата, унищожи състезанието на Кими, след това своето и изгуби почти спечелена титла, за която през целия сезон беше подпомаган от Кими по нареждане на отборното ръководство.

  39. 39 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Много верни съждения, също бих казал, че в този спорт не всичко зависи само от пилота. Пример: От 2003г. до 2006г Кими Райконен с отбора на Макларън-Мерцедес беше най-напористият и бърз пилот, но така и не можа да спечели титла, защото често, почти през всеки 2-3 старта, получаваше повреда в мотора - типичното изпушване. По него време разбира се всички отбори страдаха от подобни проблеми, но двигателите на Мерцедес като че ли бяха най-ненадеждни. И това се случваше не заради претоварване на машината от пилота, както тогава някои обвиняваха Кими, а поради дефекти в мотора на Мерцедес, защото се случваше и преди него на другия световен шампион - Мика Хакинен.
    Спортът, в който всичко зависи от самия спортист, това е тенисът.

  40. 40 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#19] от "asroma1927":

    Съвсем сигурно е, че пилот на 37-38 годишна възраст не може да се сравнява с такъв на възраст 21-25 години. По всички показатели възрастният пилот има предимство само в натрупания опит, всички останали параметри - издръжливост, зрение, реакция в критични ситуации и пр. са предимство за младия пилот.
    Само да припомня тук случая с Кими, не съм сигурен на Хокенхайм или Нюрнбургринг беше, когато той водеше колоната с около 30-40 секунди преднина и около 10 обиколки преди финиша, камерата започна да показва вибрации в неговата предна дясна гума. Кими на всяка цена искаше да изкара до края и продължи да върти още 3-4 обиколки с все по-нарастваща вибрация, при която едва ли е много лесно да се удържи колата в завоите особено. Малко след това, макларънът на Кими излетя по допирателната на пистата с около 300 км/час и се разби в ограничителните пояси. Друг пилот едва ли би се решил да рискува до такава степен и щеше да влезе в бокса!

  41. 41 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Не е лош пилот Фетел, но не е и велик. Както каза някой, даже са му много успехите като цифри. По-спокойна среда ще му се отрази добре.

  42. 42 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5366 Любопитно

    Най-после....Фетел сякаш разбра че за Ферари той е просто един втори пилот!Дори в най-добрите си сезони в този отбор натискът в/у него не спираше....Ферари така и никога не признаха че НЕ могат да направят достатъчно комплексна кола за ...шампионска титла при пилотите....Случайната титла на Райконен ( с една точка) само потвърждава казаното...Фетел просто бе използван и ...освободен!Идеята че малкият Леклер ще направи нещо блестящо са...химера!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  43. 43 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#42] от "Willy Messerschmitt":

    Да, откакто Рос Браун напусна Ферари, там процесите на управление и структуриране се влошиха, стратегията и тактиката на отбора не бяха на нужното ниво и се допускаха много съществени грешки.

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#39] от "bek":

    Абе пич, тези неща не бях ли ги дискутирал с теб преди година-две? Вие феновете на Кимито сте нещо друго. Айде покажи ги тези "дефекти в двигателите на Мерцедес" на всеки 2-3 състезания. Но няма да можеш, защото ги няма. Да, Макларън имаха ненадеждна кола, ама не всичко, което се чупи е вина на Мерцедес. Това включва и най-фамозния случай, "изпушването" (както ти го наричаш) на Хакинен на последната обиколка на Испания 2001, водейки с над 40 секунди МХ. Само че изпушването не е на двигагтеля, а на съединителя на Макларън, причинен от хидравличен теч (хидравликата също е на Макларън). Ако не вярвш, ей ти от официалния сайт:

    https://www.formula1.com/en/latest/features/2015/5/do-you-remember_-hakkinens-dramatic-last-lap-retirement-in-spain.html

    Всъщност това не е най-нелепата случка при Макларън. За 2003 буквално са си канцелирали болида:
    https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_MP4-18

    Защото Мерцедес са им били виновни, нали?

    Да, 2004 има някъде 2 отпадания на Райконен заради повреди в двигателя. Обаче останалите му отпадания са пак заради хидравлика, електрически проблем, скоростна кутия, дори теч на вода. 2005-та 3 пъти му е дадено наказание за старта заради смяна на двигател, но трите му отпадания за сезона нямат нищо общо с Мерцедес (полуоса, окачване, хидравлика). Та не е както казваш по-горе, "изпушване на двигателя" на всеки 2-3 старта.
    Има и нещо друго много важно, което отбягваш да кажеш. Макларън са били ненадеждни, и Мерцедес от време на време са имали проблеми, но двигателят им е бил най-мощния и най-често Макларън-Мерцедес са били най-бързия отбор. 2005 онзи смешник Монтоя спечели 3 състезания, а МШ и Фисикела само по едно (и онова на МШ беше фиаското в САЩ). Та айде само не ми хули Мерцедес без причина и не ми изкаравай някакъв Бог от Кимито. Да не говорим, че Макларън а били много ненадеждни и друг път, само че без да имат приемущество в скоростта (1991 - едвам още уържаха на Уилиямс; 1992 - пълна скръб и като скорост; 1993 - определено с недостиг в скоростта и се равняваха с Бенетон а не с водача Уилиямс).

    И това с наказания заради смени на двигателите е ставало и друг път, и случайно е по темата:

    https://www.motor1.com/news/17109/renault-apologises-for-vettel-engine-failures/

    Само където Рено бяха не най-мощния, а най-маломощния двигател от големите три...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#40] от "bek":

    Само да припомня тук случая с Кими, не съм сигурен на Хокенхайм или Нюрнбургринг беше, когато той водеше колоната с около 30-40 секунди преднина и около 10 обиколки преди финиша, камерата започна да показва вибрации в неговата предна дясна гума. Кими на всяка цена искаше да изкара до края и продължи да върти още 3-4 обиколки с все по-нарастваща вибрация, при която едва ли е много лесно да се удържи колата в завоите особено. Малко след това, макларънът на Кими излетя по допирателната на пистата с около 300 км/час и се разби в ограничителните пояси. Друг пилот едва ли би се решил да рискува до такава степен и щеше да влезе в бокса!
    —цитат от коментар 40 на bek


    За което са виновни Мерцедес🤣🤣🤣🤣🤣

    А чувал ли си за случая как Сена завърши последните няколко обиколко на състезанието в Бразилия през 1991 с останала само 6-та скорост, и то механична със съединител. И е изкретал за да спечели състезанието, след което с часове е бил схванат. Или как повреда в двигателя го завъртва на Монца през 1989. Или драматичното му отпадане на мокрото състезание в Канада същата година, пак заради двигател. Или отпадането му заради повреда в двигателя на Форд докато гони Алеси за водачеството на състезанието в Портигалия през 1993 - с което и губи титлата.

    Стига си възвишавал Кимито, все едно е някакъв мъченик и ненадминат гений. Ако става въпрос за пиене, тогава ок.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#33] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Има серии с коли които може и да са по-бързи но няма да са по-бързи на писти от Ф1.

    Това с енергийния еквивалент мисля е пробвано. Последната година от предишната турбо ера нещата са се решавали така. Поседното състезание за 1988 Бъргер с Ферарито пердаши напред като луд, след което май отпада по някаква друга причина, но след състезанието казва, че му е било писнало цял сезон да е неконкурентен заради нужното пестене на гориво и решил да вдигне буста за да може поне няколко обиколки да е първи. Та и тук техниката може да си каже думата - най-икономичният двигател ще печели.

    Това с гумите може да се постигне и със смени на гумите. Ако караш като ненормален дори с гумите в момента, много бързо ще се износят и ще станат на нищо. Никой не кара баш на макс. Тук е важно и какви изисквания се дават за смесите. Например, Пирели орбаха всички негативи за саморазпадащите се гуми отпреди години, само че те просто изпълняваха изискванията, които са им били дадени от ФИА/ФОМ. Същото и се "гениалния" немски инженер - просто направи такива писти, каквито са му казали да направи, защото някой на високо ниво е решил. Но и не те са винаги виновни, например за Хокенхайм - една легендарна писта, която беше унищожена. Ясно е, че няма как да имаш дълги прави и криви с дървета от двете страни, но до колкото знам някакви зелени организации в Германия са блокриали опитът тези дървета малко да се разчистят и за сметка на това да се посадят на друго място.

    ЛМ и на мен ми харесваше, само че там тотално о*раха нещата. Пробваха "енергиен еквивалент", само че беше толкова изкривено че нямаше накъде повече. ЛМ е може би мястото, където един дизел хибрид би доминирал. За това и го спряха с правилата, ама прекалиха. Накараха отбори като Ауди да трябва да разчитат на скъпа и не винаги предвидима аеродинамика (защото тя не се балансира), поскъпиха адски много прототипите, ЛМП2 е спек серия, и сега имаме само едно заводско участие в ЛМП1, което не си спомням да се е случвало. Пежо се чудят да идват или не, Астън Мартин се чудят да идват или не, порменят се правили, формули, тегла, визии и е пълен хаос.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":
    "Да, 2004 има някъде 2 отпадания на Райконен заради повреди в двигателя. Обаче останалите му отпадания са пак заради хидравлика, електрически проблем, скоростна кутия, дори теч на вода. 2005-та 3 пъти му е дадено наказание за старта заради смяна на двигател, но трите му отпадания за сезона нямат нищо общо с Мерцедес (полуоса, окачване, хидравлика). Та не е както казваш по-горе, "изпушване на двигателя" на всеки 2-3 старта. "
    Не споря, за причините за отпадането на Кими през ония години - обобщил съм просто причините "двигател", не изключвам да са били и други части на колата. Признавам, че в него пост не съм бил прецизен в уточненията!

  48. 48 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#33] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Има серии с коли които може и да са по-бързи но няма да са по-бързи на писти от Ф1.Това с енергийния еквивалент мисля е пробвано. Последната година от предишната турбо ера нещата са се решавали така. Поседното състезание за 1988 Бъргер с Ферарито пердаши напред като луд, след което май отпада по някаква друга причина, но след състезанието казва, че му е било писнало цял сезон да е неконкурентен заради нужното пестене на гориво и решил да вдигне буста за да може поне няколко обиколки да е първи. Та и тук техниката може да си каже думата - най-икономичният двигател ще печели.Това с гумите може да се постигне и със смени на гумите. Ако караш като ненормален дори с гумите в момента, много бързо ще се износят и ще станат на нищо. Никой не кара баш на макс. Тук е важно и какви изисквания се дават за смесите. Например, Пирели орбаха всички негативи за саморазпадащите се гуми отпреди години, само че те просто изпълняваха изискванията, които са им били дадени от ФИА/ФОМ. Същото и се "гениалния" немски инженер - просто направи такива писти, каквито са му казали да направи, защото някой на високо ниво е решил. Но и не те са винаги виновни, например за Хокенхайм - една легендарна писта, която беше унищожена. Ясно е, че няма как да имаш дълги прави и криви с дървета от двете страни, но до колкото знам някакви зелени организации в Германия са блокриали опитът тези дървета малко да се разчистят и за сметка на това да се посадят на друго място.ЛМ и на мен ми харесваше, само че там тотално о*раха нещата. Пробваха "енергиен еквивалент", само че беше толкова изкривено че нямаше накъде повече. ЛМ е може би мястото, където един дизел хибрид би доминирал. За това и го спряха с правилата, ама прекалиха. Накараха отбори като Ауди да трябва да разчитат на скъпа и не винаги предвидима аеродинамика (защото тя не се балансира), поскъпиха адски много прототипите, ЛМП2 е спек серия, и сега имаме само едно заводско участие в ЛМП1, което не си спомням да се е случвало. Пежо се чудят да идват или не, Астън Мартин се чудят да идват или не, порменят се правили, формули, тегла, визии и е пълен хаос.
    —цитат от коментар 46 на deutschwagen


    На мене поинта ми беше, че разлика в скоростта от 10-20км/ч няма да я усетиш на трибуните а всички са -20км/ч а по телевизията абсолютно няма да разбереш че са малко по-бавни. Аз ходя на Лагуна Сека защото ми "кварталната" писта но също и на Сиърс пойнт и Тъндърхил. Лагуна Сека за мен е най-вълнуващата писта. На легендармия "коркскру" колите излизат с макс скорост на върха на хълма, срещу слънцето и следва сляп ляв-десен завой при който падат 20 метра. Пилотите описват завоя като че ли падат с колата от шестия етаж без видимост и без време да реагират но и без доаунфорс. Пистата е къса и е много лесна за гледане. За съжаление там се заселиха разни помияри и взеха да се оплакват че им е много шумно и започнаха да ограничават шума до нива при които се афектира перформанса на колите. Иначе това е идеална писта за карачи с яки топки и има едно две места където аеро кита не играе роля.
    Но няма да видим Ф1 на тази писта по понятни причини.
    Прав си - всички легендарни писти които "оправиха" ги насраха безобразно и махнаха точно най-вълнуващите части. Да не говорим че замениха исторически велики Европейски писти с разни повръщни в Китай и Сочи и къде ли не. Ф1 без европейските писти е нищо. А това че ги правят безопасни също е грешка. Аз не казвам да насадят дървета около тях но с тези огромни ръноут площи - моля. Пилота трябва да балансира между желанието да спечели и страха. Ако всичко е безопасно ... къде е героизъма? То затова и състезанията не са интересни. Знаеш че Мерцедес ще спечелят защото имат най-добрата кола и това е. А дали Ферари ще успее да вземе поне едно място на подиума или ще е Вестапен .... ааа много интересно!
    Всичко трябва да се прави с мярка. Не казвам че трябва да умира по един пилот на състезание както през 70те но колите са толкова здрави сега че можеше поне да оставят няколко места на всяка писта където ако рискуваш - печелиш ако не успееш колата да става на панделки но пилота да е жив. Не можеш да махнеш 100% жертвите при тези скорости. Виждаш че и сега от време на време има жертви.

    А за ЛМ не се впечетлявай, да правят нечестни правила е част от историческото наследство и чара на ЛМ.
    Чух че и Корвет няма да участват. Не разбрах дали само тази година или въобще. Да пуснат сега частниците, пак ще е интересно.

    California Über Alles
  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#47] от "bek":

    Не че нещо, просто Макларън беха известни с проблемите си онези години, а Мерцеес повечето време бяха много добри двигатели, по-мощни от Ферари но с повече проблеми с надеждността.
    Сега се сетих че същата история стана на последното състезание от 2007 на Интерлагос. Хамилтън получи проблем в скоростната кутия и трябваше да прави някакъв ресет 30 скедуни, заради което го минаха всички. Иначе сигурно щеше да е шампиом. А пък 2008 ако Хамилтън не беше ударил Райконен отзад на Канада сигурно Райконен щеше да е шампион. Това е Ф1.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    През тези години Мерцедес е явно по-добрата кола.Ферари имаха такъв период,когато борбата беше само за второ или трето място.Сега е така за Мерцедес.Взимат си полпозишън,тръгват първи финишират първи.Лесна победа.

  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#48] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Проблемът е, че без аеродинамика няма просто да изгубят 20 сек, дори да е точно толкова на обикола. Ще изглеждат много банви и предпазливи на бързите завои, колебливи и нестабилни при спиранията и ускоренията. Всички ще възкликнат, че това е бабешко каране. Способностите на колите от Ф1 да спират , уксоряват и завиват като луди се вижда доста добре то зрителксите места и е смайващо, макар да не е особено интересно защото няма драма и става прекалено перфектно.

    Лагуна Сека за съжаление е прекалено къса писта за Ф1, няма и къде да поберат пубкилата. Едно време е имало идея да има Ф1 там, но това е било 80-те. Би било голямо шоу, особено с излзизания в пясъка, но това определено не е за модерните болиди от Ф1 или ЛМ. Може би ще станат добри състезания от Раликрос. Аз лично много харесвам класическите състезания, които се правят там, с коли като Порше 917.

    Прав си за куража и опасността, само че никой днешно време няма да поеме такъв риск. На всеки фатален инцидент се гледа като провал на организаторите и регулаторите. Ясно е, че няма как да има 100% сигурност, но никой няма да го приеме за аргуемнт. Даже сега ще се приемат нови изисквания за сигурността, но са относно конструкцията на болидите и креш пърформанс, което не е лоша идея. Иначе последният смъртен случай във Ф1 беше адски нелеп и просто не трябваше да вадят тежки машини на пистата докато тече състезанието. Това и дете можеше да им го каже. Няколко месеца след случая Мартин Бръндъл каза по Скай Ф1, че докато да удариш друг спрял болид на пистата не е безобидно, винаги би избрал това вместо фадрома.

    На ЛМ е имало неравни правила, но в случая ме ядосва, че имаха нещо с потенциал да бъде много интересно и да конкурира (или поне допълва) Ф1 и всичко останало в моторните спортове, и стигнаха до това, да има само един реален претендент и никой друг производител да има интерес при тези правила. Дори фурорът от победата на Алонсо отшумя и на следващата година никой не му пукаше. Някои ще кажат, че Ауди сами са си виновни заради дизелгейт и това сигурно също е фактор - макар че ТДИ е рекламата им на ЛМ за последно през 2010-та - и също така е странно да имаш две марки спорещи за доминация. И сигурно Ауди трябваше да завършат 2017-та преди да се откажат, както и ФВ да не напуска рали шампионата. Но истината е, че ако беше само това, други марки щяха да дойдат и да заемат празното пространство. Ако не с дизел, то с бензин. Направиха прототипите прекалено скъпи за разработване, като всеки един момент могат да променят основни неща в правилата, или за всяко едно състезание да сменят алокацията както те виждат за нужни, и всичко да отиде по дяволите. Предишни години поне имаше яснота и стабилност в правилата, сега всичко е от състезание на състезание и след това ще видим - може хайпъркар, може прототип хибрид, може ДПай. Освен това лично не понясям да гледам цял клас от спек прототипи. Едно е частници да си купят прототип от някой производител, друго е да нямаш право да си разработиш собствен и да трябва да избираш измежду 2-3 производителя. Според мен спасението е да върнат ГТМП и да може да се състезават прототипи и ГТ-плъс както едно време. Ама на края избраха юнификация с ДПай и сега май ще имаме спек ЛМП2 борещи се за победа с може би един хибриден прототип. Ама ще видим.
    Корвет се оттеглят само тази година защото новата провизионна дата е на една седмица от Мид Охайо, за това и двете Поршета от ИМСА също се оттеглиха. Това е ако изобщо има ЛМ тази година.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    Tази година нищо няма да стане. И това е съсв всички спортове не само автомобилният. Без публика не става а с тази епидемия да събереш 100,000 на едно място е доста безотговорно.
    За Автомобилните спортове е още по-трудно защото като цяло автомобилната индустрия е пред голяма криза. Има над 30% свръхпроизводство преди пандемията! А сега когато никой не купува? В следващите две години ще има сериозни размествания. Нито пазара вече е същия, нито покупателнта способност. Това ще се отрази и на спорта. Не очаквам компаниите да почнат да харчат големи пари точно сега. Затова и ти казах че нямам нищо против вместо непобедими фирмени отбори да гледаме 2, 3 години частници със същите коли но с по-разумни бюджети. Като извадиш фирмените отбори веднага спада броя на "супер" колите но пък се покачват неизвестните и за мене поне става по-непредсказуемо и по-интересно.

    California Über Alles
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Така е, задават се големи размествания.

    Бих се радвал на частници със същите коли, както едно време. Но няма да стане, защото тези същите коли са прекалено сложни и скъпи за частниците. Това се дискутираше след новината за напускането на Ауди и запознати казаха, че няма шанс както 2003-2005 частни отбори да ги състезават, най-малкото заради хибрида. Отделно на самия отбор на Ауди му трябваше почти цял сезон да разбере как точно работи аеродинамиката на собствения му R18 от 2016-та и да го настрои правилно, и то на 6-часови състезания. Та по-скоро ще има частни отбори със спек коли. Това е проблема за мен. А и се видя, че например отбор като Ребелион за сега не могат да се справят дори и с безхибриден прототип, а уж правилата бяха нагласени да могат да се борят за победа с Тойота.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Така е, задават се големи размествания.Бих се радвал на частници със същите коли, както едно време. Но няма да стане, защото тези същите коли са прекалено сложни и скъпи за частниците. Това се дискутираше след новината за напускането на Ауди и запознати казаха, че няма шанс както 2003-2005 частни отбори да ги състезават, най-малкото заради хибрида. Отделно на самия отбор на Ауди му трябваше почти цял сезон да разбере как точно работи аеродинамиката на собствения му R18 от 2016-та и да го настрои правилно, и то на 6-часови състезания. Та по-скоро ще има частни отбори със спек коли. Това е проблема за мен. А и се видя, че например отбор като Ребелион за сега не могат да се справят дори и с безхибриден прототип, а уж правилата бяха нагласени да могат да се борят за победа с Тойота.
    —цитат от коментар 53 на deutschwagen


    Ти като любител, нали разбираш че в един момент имаш diminishing return - всяка стотна от секундата която печелиш ти стува милиони. Има един момент до който със сравнително нормални средства и малко опит и хитрости достигаш до много добро и високо ниво. Нещо което беше много трудно през 60те, 70те. Сега с новите материали и производствени методи всичко е много по-надеждно. Но за съжаление повечето автомобилни спортове се изродиха в мултимилионни НАСА проекти за да биеш с части от секундата и пилота стана просто един жокей който трябва да мениджва прецизно няколко параметра и това е. рав си за частниците че не могат да се справят със супер комплексните нови коли. Това според тебе хубаво ли е или лошо?
    За мене не е много хубаво. Аз не съм против прогреса, не съм някое старо мрънкало за което само нещата от неговата младост имат значение. Но мисля че тази супертехнологичност уби малко от чара на спорта.
    Аз до миналата година държах една Миата NB. Преди това около 5 години имах една Миата NA, която честно казано беше още по-фън кола. И двете бяха евтини като оргинални коли, NA - $2100, NB- $4000. После разбира се наляхме доста повече - големи спирачки и падове, компетишън клъч, който не е най-доброто решение, джанти и гуми, почти цялото окачване беше ъпгрейдвано. Седалки, ролл бар, ексозт и още други неща. Сина ми ги караше много на писта, аз по едни планиски пътища тук и по-рядко на писта. Трябва да ти кажа че е огромен кеф. Също масово можеш да видиш малко модифицирана Мита да държи Порше 911 РС на една дължина разстояние през цялата сесия от 20 или 30 минути. Става въпрос за непрофесионални пилоти но все пак хора с някакъв опит не аджамии от улицата.
    Сега сина ми смени Миатата за Сион (Тойота 86) с боксерен мотор. По-бърза кола. Боксера има особен чар. Звучи като самолет от селскостопанската авиация, не можеш да му объркаш звука. Колата има подобрения но по-малко. Аз и нея не бих я карал всеки ден но като спортна кола е много добра. Добра е но не е толкова фън като първата Миата NA. Тя дори нямаше серво на кормилото и спирачките! Невероятен купон беше тази кола. Хората които разбират и се състезават за кеф и хоби, винаги имат коли които са много повече шаси отколкото мотор. Телевизионните зрители и състезателите от клавиатурите се засхласват по хипер, мултимилионни коли. И в този смисъл ти казвам че едно състезание може да много вълнуващо без да необходимо да струва $2 милиарда повече за да е с 0.04сек по-бързо на обиколка. Затова и вместо да се захласвам по елитния Ф1 предпочитам да дам $160 за един ден и да направя 5 сесии по 30 мин на Тъндърхил.
    Разбирам че частниците никога няма да са на нивото на фирмените отбори но ако има серия която да е само за частници с ограничен бюджет ... мисля че никак няма да е скучна. И кой знае, може и такава серия да се появи. Може и автомобилния спорт да стане като конния - само за специални зрители и любители. Не забравяй че огромен % от младите хора в Европа а и вече в САЩ не се интересуват от автомобили въобще. Това е тъжна, страшна и много важна статистика. И тези които се занимават с организирането на автомобилния спорт трябва сериозно да се замислят ако искат да имат такъв спорт за следващите поколения.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Винаги е по-добре да правиш нещо в реалния живот от колкото да гледаш нещо по телевизора, дори да е от трибуната. Но това което гледаш по би трябвало да вдъхнвява и мотивира човек да прави нещо активно. Аз например като малък не се интересувах от футбол преди световното в САЩ.

    Няма как да мина за старо мрънкало, но за мен много неща в моторните спортове са били по-дорбе на времето. Но просто вярвам в баланса и компромисите. Може би няма да се върне пълния чар, но нещата могат да се направят по-добре. В Ф1 с опитват. Харесва ми да гледам бързите болиди, но и разбирам проблема с огромните разходи (и някои други неща в отборната политика които разбиват инригата и интересното). Каков ще излезе на края не е ясно, но за производителите всякакви такива участия са все пак инвестиция и искат да има възвращаемост. Това е най-висшата форма на маркетинг, но не апелира към всички маси. Надявам се граунд ефектите да опростят колите (едно време Лотус са започнали първи с това във Ф1 ако не се лъжа). Добре е че стандартизираха гумите. Може би дори трябва да премахнат правото на избор и всеки отбор да получава еднакви комплекти гуми и само да решава кога кой комплект да ползва.
    Има субсерии само за частници, като ЛМП2. Някои ги следят но аз лично не бих стоял буден над 20 часа средата на Юни да ги гледам. Нямам никакъв проблем с частниците, имам проблем със спек колите. Не ми се гледат серии като Формула Рено, Формула Форд/Ф, ГП2/Ф2.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    "Има субсерии само за частници, като ЛМП2. Някои ги следят но аз лично не бих стоял буден над 20 часа средата на Юни да ги гледам. Нямам никакъв проблем с частниците, имам проблем със спек колите. Не ми се гледат серии като Формула Рено, Формула Форд/Ф, ГП2/Ф2."

    Абсолютно съгласен, и аз не виждам нищо интересно в спек сериите. Прекалено еднакви са. Аз точно за това апелирам да ги направят така формулите че колите да са различни но компетитив. Но това са нереални мечти.
    Интересно ми е да видим как ще се развят тези неща. Особено в сегашната криза и особено принамаляващия интерес към този спорт при младите. Никога не е имало такова нещо през последнте 100 години. Сега за 10-20 години голям % от младите не се интересуват и дори нямат желание да имат коли. Аз успях да му го предам това хоби на сина ми и той даже спендва повече време и пари отколкото е разумно. Но преди нямаше момче което да не се интересува от коли а сега има доста.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK