
© Reuters
Люис Хамилтън с "Мерцедес" спечели квалификацията за Гран при на Унгария, трети кръг за сезон 2020 във Формула 1. Световният шампион се наложи над съотборника си Валтери Ботас, записвайки нов рекорд на пистата "Хунгароринг" - 1:13.447.
Това е 90-и полпозишън в кариерата на 35-годишния британец. Преди седмица той стартира пръв и в Гран при на Щирия, което впоследствие спечели.
Хамилтън беше най-убедителен в квалификацията и заедно с Ботас бяха едно ниво над всички останали. Финландецът изостана с малко над една десета зад съотборника си.
От втора редица в неделното състезание ще стартират съотборниците в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл и Серхио Перес. В топ 10 се наредиха още Себастиан Фетел, Шарл Льоклер, Макс Верстапен, Ландо Норис, Карлос Сайнц и Пиер Гасли.
"Всичко може да се случи в състезанието, ще бъде много трудно. Ще видим какво ще свършим тази нощ, но не могат да се правят прогнози. Постижението ми е невероятно, още не мога да осъзная какво означават 90 полпозишъна", обясни Хамилтън след квалификацията.
В неделя британецът ще опита да спечели за осми път Гран при на Унгария. В историята на Формула 1 единственият пилот с осем победи на една писта е Михаел Шумахер в Гран при на Франция.
Първата фаза на квалификацията донесе много обрати, като първоначално болидите на "Мерцедес" бяха много бързи. След това пилотите на "Рейсинг пойнт" Серхио Перес и Ланс Строл оглавиха класирането.
След първите 18 минути отпаднаха Кими Райконен и Антонио Джовинаци с "Алфа Ромео", съотборниците в "Хаас" Ромен Грожан и Кевин Магнусен, както и Даниил Квят с "Алфа Таури".
Добре се представиха състезателите на "Уилямс" Джордж Ръсел и Николас Латифи, които стигнаха до втората част на квалификацията. В нея британецът и канадецът се класираха на 12-о и 15-о място. Заедно с тях отпаднаха Даниел Рикардо и Естебан Окон с "Рено", и Алекс Албън с "Ред бул".
Албън не показа скоростта на съотборника си Макс Верстапен.
Всички водещи пилоти записаха най-добрите си обиколки с гумите "медиум", с които да стартират в неделното състезание. Изключение направиха Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, които трябваше да правят опити и с най-меките смеси.
© Reuters
Във финалните 12 минути от квалификацията пилотите на "Мерцедес" отново бяха над всички останали. Верстапен не успя да се бори за призови позиции, като вече нямаше останали нови гуми, а Строл и Перес с "Рейсинг пойнт" бяха с много високо темпо, нареждайки се зад колите на "Мерцедес".
Хамилтън беше с рекорд на пистата, но направи още един опит в края, с който подобри още времето си и спря атаката на Ботас към полпозишъна.
Гран при на Унгария е в неделя от 16.10 часа българско време.
klimentm
Рейтинг: 3541 ВеселоБезапелационно!
klimentmhamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоНевероятен за пореден път, и пореден исторически рекорд - 90-ти пол!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ръсел е самороден талант!
А за другите, от GP2, ще си замълча...
neut
Рейтинг: 2457 Неутрално"Мерцедес" най-подготвени и за този сезон
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpet_fire
Рейтинг: 5057 НеутралноИ този сезон "Мерцедес" са недостижими
Capo
Рейтинг: 90 НеутралноТазгодишният Мерцедес на 1 и 2. Миналогодишният на 3 и 4. Ами това е, после кой разправя, че имало значение кой ги кара. Скука. Добре че Ботас разкара жената и сега е по-концентриран, а на Хамилтън си му проличава, че годинките почват да му тежат. Но това е само да има поне за няколко състезания интрига за първото място. Ботас никога не е успявал да поддържа силна форма за дълго.
Иначе е явно, че и 2021 Мерцедес ще доминират, даже без да работят по колата, а направо ще си строят за 2022, та да доминират и следващите няколко години след това.
hamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоДо коментар [#5] от "faq00537485":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния." на Хамилтън си му проличава, че годинките почват да му тежат. "?!
Подобна глупост е типична за трибуквен осемцифреник, пропуснал последните две квалита и състезание....
Тролеща история...
chicago514
Рейтинг: 1924 НеутралноАмериканците от (Liberty Media) вдъхнаха живот на първата формула обаче нещо се заоблачи.Лично аз искам да видя американски-корейски -китайски и още поне 1-2 германски задвижващи системи и аеро-динамични формули.
Capo
Рейтинг: 90 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf":
Ботас никога не е бил сред топ 5 на най-добрите пилоти, а ето че диша във врата на Хамилтън вече трето състезание. Хамилтън от 2018 щеше да е поне 2-3 десети по-бърз отколкото е сега. Сложи в Мерцедеса Верстапен, Ръсел, Рикиардо, Льоклер или дори Перез и те ще са пред Ботас, а нищо чудно и пред Хамилтън.
3biri
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#8] от "Capo":
Да бе! Тия в Мерцедес са пълни балъци и наемат посредствени пилоти щото не са те питали.
hamiltonf
Рейтинг: 3644 НеутралноДо коментар [#8] от "Capo":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ботас бе и е огромен талант, който иначе нямаше как да бъде привлечен в Мерцедес.
Неграмотна история...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2518 ВеселоОчеизваждащо е кои са са се подготвили най-добре за настоящията странен сезон!Мерцедес и всички останали....просто невероятно!Дори на тази спъната и бавна писта Хам успя да се направи на третият почти секунда разлика!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...А "Фиари" са в миманса!!!!
Capo
Рейтинг: 90 НеутралноДо коментар [#9] от "3biri":
Къде съм казал "посредствен"? Просто не е в топ 5. Ботас не беше взет да гони Хамилтън, а да подкрепя за конструкторска титла. Ако беше такъв уникален пилот, защо откакто е в Мерцедес е на едногодишен договор и трябва да му го подновяват всяка година? Докато слуша, ще го държат. И без това вече имат Ръсел, но явно го гласят да смени Хамилтън, когато последният се откаже от спорта.
rgt23626120
Рейтинг: 21 Неутралноколко човека забелязова че и двата Уйлямса прескочиха най после КЮ1!!!
стискам палци за първи точки утре, заслужават го!
rgt23626120
Рейтинг: 21 Неутралносамо преди седмица беше 'мократа' квалификация в Австрия.... 1.2 секунди преднина за дърто куче... интересно как ше го кометираш това? :)
Capo
Рейтинг: 90 НеутралноДо коментар [#14] от "rgt23626120":
Вече го коментирах, ама кой да прочете...
Хамилтън вече не е толкова бърз, колкото беше през 2018 например. Но това не значи, че изведнъж е страшно бавен. Разликата е няколко десети. Затова и Ботас успява да го доближи. А в Австрия и на мокро, се видя, че Ботас, с кола една класа над другите, не е супер талантът както го изкарват някой тук :)
rgt23626120
Рейтинг: 21 Неутрално1.2 секунди на мокро!.... колко по бърз е бил 2018?
п.с : Коментар на Марк Ъебър за днешнита кфалификация- Люис излезе с бухалката и показа на всички кой е краля!
phantomlord
Рейтинг: 373 НеутралноЗначи според твоята логика, ако Хамилтън сега беше по-млад, на предните квалификации той е щял да бъде с 2 секунди по бърз от втория :)
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#7] от "chicago514":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНяма как да стане след като задвижващите система са стандартизирани. Ако не беше задължително да е V6 щеше да е по-добре. Но реално колко конурентни отбора има, за които си заслужава да се инвестират толкова средства за да им се направи двигател? Само Ред Бул, които се мъчат с техния "GP2 engine". Рено от догодина няма да имат клиент, Хаас е де факто клиентски отбор на Ферари.
Колкото до аеродинамиката, задават се големи промени там, но и ще има ограничения в инвестициите за най-добрите отбори, което за мен не е много добре
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#10] от "hamiltonf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningБотас е средно-добър пилот и точно на това заложиха Мерцедес. Никога не са го наемали да е шампион.
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#9] от "3biri":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЕдно време Ферари взеха Барикело за втори пилот. Именно защото е бил втори пилот, в най-буквалния смисъл. Монтеземоло е искал Хакинен, но Шумахер е имал право на вето и го е използвал. Няколко години по-късно Монтемезоло е искал Райконен и Шумахер пак е искал да наложи вето. В резултат на което са дали избор на Шумахер да се пенсионира или да го освободвт. Тод също го отнесе в цялата история, а Ферари се сдобиха с Райконен. Още по-късно Монтеземоло решава, че ще вземе Алонсо, но за сметка на Райконен, а не на по-слабия пилот Маса. Това докато Райконен води в класирането през 2008.
deutschwagen
Рейтинг: 1648 РазстроеноДо коментар [#13] от "rgt23626120":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningУилямс залужават единствено да бъдат купени от някой който да спре осирането на собственото им име. Което те сами си правят от Имола 1994, в силно низкодяща тенднеция.
klimentm
Рейтинг: 3541 ВеселоДо коментар [#20] от "deutschwagen":
klimentmСпомням си как почти щеше да стане шампион с Браун през 2009 когато доминираха с Бътън през целия сезон.
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#22] от "klimentm":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningБарикело ли? Малко трудно е щял да стане шампион от трето място в класирането след Фетел, който имаше два пъти повече победи от него и при точкова разлика близка до тази между Бътън и Фетел.
klimentm
Рейтинг: 3541 НеутралноДо коментар [#23] от "deutschwagen":
klimentmАз пък все си мислех че беше втори,очевидно не си спомням добре.
komitata80
Рейтинг: 230 НеутралноПоредното (за съжаление) скучно състезание, което ще гледаме. И не вярвам дори да има шанс за нещо интересно като борба за първото място между Ботас и Хамилтън.
Все пак ще има интрига от 5-то до 10-то място.
Capo
Рейтинг: 90 НеутралноДо коментар [#25] от "komitata80":
Догодина ще е още по-зле. Мерцедес и Рейсинг Пойнт ще затварят всичко с обиколка. Особено ако мине номера с пролуката в правилата, която РП ще използват, за да си вземат скоростна кутия и окачване от 2020 г. на Мерцедес, без да се налага да харчат нито един от двата си токена.
Ако Фетел наистина премине в РП догодина, ще е комедия всеки път като затваря Ферари и Льоклер с една обиколка.
hamiltonf
Рейтинг: 3644 НеутралноДо коментар [#20] от "deutschwagen":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Поздравления, жива енцикопедия си!
Между другото, как се справяме покрай коронавируса?
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#27] от "hamiltonf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningМерси, бива. Бързо ме сложиха на дистанционна работа. Тази дейност се развива доста бързо заради създалата се ситуация. Честно казано не мога са се оплача като цяло.
А ти?
Късмет на състезанието:)
hamiltonf
Рейтинг: 3644 НеутралноДо коментар [#28] от "deutschwagen":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Мерси. Гледа ли motogp?
deutschwagen
Рейтинг: 1648 НеутралноДо коментар [#29] от "hamiltonf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningМного не гледам motogp. Може би ИМСА по-късно днес.