Хамилтън грабна 90-и полпозишън след силна квалификация в Унгария

Хамилтън грабна 90-и полпозишън след силна квалификация в Унгария

© Reuters



Люис Хамилтън с "Мерцедес" спечели квалификацията за Гран при на Унгария, трети кръг за сезон 2020 във Формула 1. Световният шампион се наложи над съотборника си Валтери Ботас, записвайки нов рекорд на пистата "Хунгароринг" - 1:13.447.


Това е 90-и полпозишън в кариерата на 35-годишния британец. Преди седмица той стартира пръв и в Гран при на Щирия, което впоследствие спечели.


Хамилтън беше най-убедителен в квалификацията и заедно с Ботас бяха едно ниво над всички останали. Финландецът изостана с малко над една десета зад съотборника си.




От втора редица в неделното състезание ще стартират съотборниците в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл и Серхио Перес. В топ 10 се наредиха още Себастиан Фетел, Шарл Льоклер, Макс Верстапен, Ландо Норис, Карлос Сайнц и Пиер Гасли.


"Всичко може да се случи в състезанието, ще бъде много трудно. Ще видим какво ще свършим тази нощ, но не могат да се правят прогнози. Постижението ми е невероятно, още не мога да осъзная какво означават 90 полпозишъна", обясни Хамилтън след квалификацията.
В неделя британецът ще опита да спечели за осми път Гран при на Унгария. В историята на Формула 1 единственият пилот с осем победи на една писта е Михаел Шумахер в Гран при на Франция.


Първата фаза на квалификацията донесе много обрати, като първоначално болидите на "Мерцедес" бяха много бързи. След това пилотите на "Рейсинг пойнт" Серхио Перес и Ланс Строл оглавиха класирането.


След първите 18 минути отпаднаха Кими Райконен и Антонио Джовинаци с "Алфа Ромео", съотборниците в "Хаас" Ромен Грожан и Кевин Магнусен, както и Даниил Квят с "Алфа Таури".


Добре се представиха състезателите на "Уилямс" Джордж Ръсел и Николас Латифи, които стигнаха до втората част на квалификацията. В нея британецът и канадецът се класираха на 12-о и 15-о място. Заедно с тях отпаднаха Даниел Рикардо и Естебан Окон с "Рено", и Алекс Албън с "Ред бул".


Албън не показа скоростта на съотборника си Макс Верстапен.


Всички водещи пилоти записаха най-добрите си обиколки с гумите "медиум", с които да стартират в неделното състезание. Изключение направиха Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, които трябваше да правят опити и с най-меките смеси.


Хамилтън грабна 90-и полпозишън след силна квалификация в Унгария

© Reuters


Във финалните 12 минути от квалификацията пилотите на "Мерцедес" отново бяха над всички останали. Верстапен не успя да се бори за призови позиции, като вече нямаше останали нови гуми, а Строл и Перес с "Рейсинг пойнт" бяха с много високо темпо, нареждайки се зад колите на "Мерцедес".


Хамилтън беше с рекорд на пистата, но направи още един опит в края, с който подобри още времето си и спря атаката на Ботас към полпозишъна.


Гран при на Унгария е в неделя от 16.10 часа българско време.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3855 Весело

    Безапелационно!

    klimentm
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    Невероятен за пореден път, и пореден исторически рекорд - 90-ти пол!
    Ръсел е самороден талант!
    А за другите, от GP2, ще си замълча...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7327 Неутрално

    "Мерцедес" най-подготвени и за този сезон

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    И този сезон "Мерцедес" са недостижими

  5. 5 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Тазгодишният Мерцедес на 1 и 2. Миналогодишният на 3 и 4. Ами това е, после кой разправя, че имало значение кой ги кара. Скука. Добре че Ботас разкара жената и сега е по-концентриран, а на Хамилтън си му проличава, че годинките почват да му тежат. Но това е само да има поне за няколко състезания интрига за първото място. Ботас никога не е успявал да поддържа силна форма за дълго.
    Иначе е явно, че и 2021 Мерцедес ще доминират, даже без да работят по колата, а направо ще си строят за 2022, та да доминират и следващите няколко години след това.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    До коментар [#5] от "faq00537485":
    " на Хамилтън си му проличава, че годинките почват да му тежат. "?!



    Подобна глупост е типична за трибуквен осемцифреник, пропуснал последните две квалита и състезание....
    Тролеща история...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    Американците от (Liberty Media) вдъхнаха живот на първата формула обаче нещо се заоблачи.Лично аз искам да видя американски-корейски -китайски и още поне 1-2 германски задвижващи системи и аеро-динамични формули.

  8. 8 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Ботас никога не е бил сред топ 5 на най-добрите пилоти, а ето че диша във врата на Хамилтън вече трето състезание. Хамилтън от 2018 щеше да е поне 2-3 десети по-бърз отколкото е сега. Сложи в Мерцедеса Верстапен, Ръсел, Рикиардо, Льоклер или дори Перез и те ще са пред Ботас, а нищо чудно и пред Хамилтън.

  9. 9 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    До коментар [#8] от "Capo":

    Да бе! Тия в Мерцедес са пълни балъци и наемат посредствени пилоти щото не са те питали.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Неутрално

    До коментар [#8] от "Capo":

    Ботас бе и е огромен талант, който иначе нямаше как да бъде привлечен в Мерцедес.
    Неграмотна история...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Весело

    Очеизваждащо е кои са са се подготвили най-добре за настоящията странен сезон!Мерцедес и всички останали....просто невероятно!Дори на тази спъната и бавна писта Хам успя да се направи на третият почти секунда разлика!!!
    А "Фиари" са в миманса!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  12. 12 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#9] от "3biri":

    Къде съм казал "посредствен"? Просто не е в топ 5. Ботас не беше взет да гони Хамилтън, а да подкрепя за конструкторска титла. Ако беше такъв уникален пилот, защо откакто е в Мерцедес е на едногодишен договор и трябва да му го подновяват всяка година? Докато слуша, ще го държат. И без това вече имат Ръсел, но явно го гласят да смени Хамилтън, когато последният се откаже от спорта.

  13. 13 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 49 Неутрално

    колко човека забелязова че и двата Уйлямса прескочиха най после КЮ1!!!
    стискам палци за първи точки утре, заслужават го!

  14. 14 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 49 Неутрално

    а на Хамилтън си му проличава, че годинките почват да му тежат.
    —цитат от коментар 5 на Capo


    само преди седмица беше 'мократа' квалификация в Австрия.... 1.2 секунди преднина за дърто куче... интересно как ше го кометираш това? :)

  15. 15 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#14] от "rgt23626120":

    Вече го коментирах, ама кой да прочете...

    Хамилтън вече не е толкова бърз, колкото беше през 2018 например. Но това не значи, че изведнъж е страшно бавен. Разликата е няколко десети. Затова и Ботас успява да го доближи. А в Австрия и на мокро, се видя, че Ботас, с кола една класа над другите, не е супер талантът както го изкарват някой тук :)

  16. 16 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 49 Неутрално

    1.2 секунди на мокро!.... колко по бърз е бил 2018?
    п.с : Коментар на Марк Ъебър за днешнита кфалификация- Люис излезе с бухалката и показа на всички кой е краля!

  17. 17 Профил на phantomlord
    phantomlord
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#14] от "rgt23626120":Вече го коментирах, ама кой да прочете...Хамилтън вече не е толкова бърз, колкото беше през 2018 например. Но това не значи, че изведнъж е страшно бавен. Разликата е няколко десети. Затова и Ботас успява да го доближи. А в Австрия и на мокро, се видя, че Ботас, с кола една класа над другите, не е супер талантът както го изкарват някой тук :)
    —цитат от коментар 15 на Capo


    Значи според твоята логика, ако Хамилтън сега беше по-млад, на предните квалификации той е щял да бъде с 2 секунди по бърз от втория :)

  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Няма как да стане след като задвижващите система са стандартизирани. Ако не беше задължително да е V6 щеше да е по-добре. Но реално колко конурентни отбора има, за които си заслужава да се инвестират толкова средства за да им се направи двигател? Само Ред Бул, които се мъчат с техния "GP2 engine". Рено от догодина няма да имат клиент, Хаас е де факто клиентски отбор на Ферари.
    Колкото до аеродинамиката, задават се големи промени там, но и ще има ограничения в инвестициите за най-добрите отбори, което за мен не е много добре

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Ботас е средно-добър пилот и точно на това заложиха Мерцедес. Никога не са го наемали да е шампион.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#9] от "3biri":

    Едно време Ферари взеха Барикело за втори пилот. Именно защото е бил втори пилот, в най-буквалния смисъл. Монтеземоло е искал Хакинен, но Шумахер е имал право на вето и го е използвал. Няколко години по-късно Монтемезоло е искал Райконен и Шумахер пак е искал да наложи вето. В резултат на което са дали избор на Шумахер да се пенсионира или да го освободвт. Тод също го отнесе в цялата история, а Ферари се сдобиха с Райконен. Още по-късно Монтеземоло решава, че ще вземе Алонсо, но за сметка на Райконен, а не на по-слабия пилот Маса. Това докато Райконен води в класирането през 2008.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Разстроено

    До коментар [#13] от "rgt23626120":

    Уилямс залужават единствено да бъдат купени от някой който да спре осирането на собственото им име. Което те сами си правят от Имола 1994, в силно низкодяща тенднеция.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3855 Весело

    До коментар [#20] от "deutschwagen":

    Спомням си как почти щеше да стане шампион с Браун през 2009 когато доминираха с Бътън през целия сезон.

    klimentm
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#22] от "klimentm":

    Барикело ли? Малко трудно е щял да стане шампион от трето място в класирането след Фетел, който имаше два пъти повече победи от него и при точкова разлика близка до тази между Бътън и Фетел.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#23] от "deutschwagen":

    Аз пък все си мислех че беше втори,очевидно не си спомням добре.

    klimentm
  25. 25 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Поредното (за съжаление) скучно състезание, което ще гледаме. И не вярвам дори да има шанс за нещо интересно като борба за първото място между Ботас и Хамилтън.
    Все пак ще има интрига от 5-то до 10-то място.

  26. 26 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#25] от "komitata80":

    Догодина ще е още по-зле. Мерцедес и Рейсинг Пойнт ще затварят всичко с обиколка. Особено ако мине номера с пролуката в правилата, която РП ще използват, за да си вземат скоростна кутия и окачване от 2020 г. на Мерцедес, без да се налага да харчат нито един от двата си токена.

    Ако Фетел наистина премине в РП догодина, ще е комедия всеки път като затваря Ферари и Льоклер с една обиколка.

  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Неутрално

    До коментар [#20] от "deutschwagen":

    Поздравления, жива енцикопедия си!
    Между другото, как се справяме покрай коронавируса?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#27] от "hamiltonf":

    Мерси, бива. Бързо ме сложиха на дистанционна работа. Тази дейност се развива доста бързо заради създалата се ситуация. Честно казано не мога са се оплача като цяло.
    А ти?
    Късмет на състезанието:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Неутрално

    До коментар [#28] от "deutschwagen":

    Мерси. Гледа ли motogp?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#29] от "hamiltonf":

    Много не гледам motogp. Може би ИМСА по-късно днес.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK