"Ферари" обяви промени в техническия екип след слабото начало на сезона

"Ферари" обяви промени в техническия екип след слабото начало на сезона

© Reuters



Слабото начало на сезона във Формула 1 доведе до промени сред техническия екип на "Ферари". Италианският отбор се намира едва на пето място в класирането при конструкторите след три старта.


"Това представяне на отговаря на стандартите на "Ферари" и името на този отбор. Всичко това е доста под нашите очаквания за сезона и цялостната ни конпцепция за болида трябва да бъде преосмислена", заяви директорът на Скудерията Матия Биното.


От "Ферари" откриват нов отдел, който да контролира цялостната работа - развитие на представянето. Той ще бъде оглавен от Енрико Кардиле. Останалите ключови звена в структурите на отбора остават непроменени - Енрико Галтиери оглавява отдела по двигателите, Лоран Мекис е спортен директор, а Симоне Реста шеф на отдела по шаситата.




Друга важна промяна обявена от Биното е, че близо до отбора ще бъде южноафриканецът Рори Бърни. Дизайнерът беше сред ключовите фигури във "Ферари" по време на доминацията на Михаел Шумахер и петте поредни световни титли.


От началото на сезона "Ферари" има само един подиум, донесен от Шарл Льоклер в Гран при на Австрия. Във втория старт пилотът от Монако и Себастиан Фетел се удариха един в друг и отпаднаха, а в Унгария завършиха съответно 11-и и шести.


"Ферари" има големи проблеми и в квалификациите, като в две от тях дори не успя да стигне до третата част.


Следващият старт във Формула 1 е Гран при на Великобритания на 2 август.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Време беше да викнат Рори. Но и тях корона кризата ги удари сериозно, завода не работи над три месеца. Отделно че ФИА им скопи двигателя за тая година. Но пък остави ДАС на Мерцедес. Абе, консистентност в решенията не е най-силната им страна.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    Биното е недоразумение, направо е недоумяващо как още го държат!?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#1] от "hashtag Нормална държава":

    ДАС е абсолютно легална система. Докато Ферари не за пръв път правят шашми с двигателя. Това да намериш начин да лъжеш системата за отчитане на изразходвана енергия не е иновиране, а нарушаване на регулациите. Подобно нещо, но не толкова сериозно наблюдавахме и през 2018.

    Ферари са в пълна каша. Ето мнение на Монтеземоло:

    http://scuderiafans.com/montezemolo-issues-scathing-assessment-of-ferrari-focus-should-switch-to-2022/

    Когато бяха силна имаха екип от предимно външни хора, които нямаха нищо общо с Ферари преди да се включат към отбора, а босовете от Ферари, включително Монтеземоло не можеха да се бъркат. Нещата тръгнаха надолу когато Ферари се върнаха към старите си методи, започнаха се боричкания, сложиха вътрешни хора на ключови позиции, т.н.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#1] от "hashtag Нормална държава":

    А и да разчитат още на Рори, който вече няколко пъти се е пенсионирвал и вече гони 80 години....направо не ми се коментира.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    Фиари сбъркаха още при конструирането на този болид,миналата година.Сега вече е ясно че тази година шампионата е отписан.....от маранелци!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3993 Весело

    До коментар [#4] от "deutschwagen":

    Смешно наистина, но, да не подценяваме 80-годишните...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Назначили контролни органи !!! Божееее, Боже. Аби назначете млади пичове на които високите скорости са им в кръвта дето се вика ако искате да излезете отново начело.

  8. 8 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Ферари е нелош отбор, но мястото им не е във Формула1.
    На писта Дракон ще са недостижими поне година-две.

  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    прието😊

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Поне се светнаха-да има нужда от промяна.Освен за догодина и те да работят по снимки и да пуснат след розовия мерцедес един червен мецедес.

  11. 11 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    Ей, това е много интересен въпрос. Откъде идват проблемите. Защото реално Ферари от началото на 80те до идването на голямото трио и Шумахер бяха в дупка. Помня как в началото на 90те бяха един средняшки отбор с Алези. Та явно е някакъв организационен проблем и във фирмената култура? Или може би италианците не стават за инженери и ръководители.

  12. 12 Профил на soregashi
    soregashi
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Единственото, на което ме е яд, че Скудерията закопава Льоклер, който има всички данни да се опъва на Хамилтън и Верстапен, въпреки някои тъпи грешки. Просто не с тази кола.

  13. 13 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    На Ферари им липсват Рос Браун и Жан Тод. Тези двамата, заедно с Пилето, превърнаха Ферари в една машина. Но тях вече ги няма в отбора и Скудерията от години скърца. Мерседес са на светлинни години пред италианците. Преди години именно Ферари беше притегателната сила, заради която Ф1 увеличи сериозно фенската си маса. А днес са просто фигуранти, борещи се за 3 място. Нито Алонсо, нито Райконен, нито Фетел успяха да спасят отбора от падението му.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#11] от "Filofob":

    Абсолютно. Мисля, че много им тежат традициите, очакванията, фенската база и непрекъснатото внимание, особено от медиите. Един интересн пример е болдида им от 1992, който е имал необичаен двоен под. Сигурно не е било най-обещаващото решение, но болодът се оказва много слаб най-вече заради проблеми с двигателя. За което Ферари премълчават и обвиняват изцяло двойния под, защото V12 е като символ на Ферари. Мисля, че голяма част от проблемите им от средата на 90-те идват пак от V12-ката, едва 1996 под ръководството на Тод минават на по-практичен V10 (и после взимат японец и французин да разработва двигателя).

    Средата на 90-те преструктурирането в отбора още не е свършило. Говори се, че Тод е заварил много сбъркана структура, с понякога почти липсваща комуникация между различните отдели. Другият проблем им е бил, че главняит дизайнер Барнард, поради причиние изброени по-горе не е искал да живее и работи в базата им в Италия, а е настоял да си остане на острова и да праща чертежите си по факс. Не трябва да забравяме и, че Ферари като компания е била в доста лошо състояние когато Монтеземоло им става президент, и той отговаря това да се промени, докато Тод отговаря за скдуерията.

    В общи линии, Ферари стават добри в периода 1997-2004 защото са структура, нетипична за традициите при Ферари. Тод, Браун, Бърн, Степни, Алисън, и двама "чужденци" за двигателя, лато никой не е човек на Ферари. По-късно Монтеземоло започва да се меси и влиза в борба с Тод, който е в "съюз" с Шумахер (и Браун, който напуска заедно с Шумахер). Монтеземоло натиска отборът да вземе Райконен някъде от 2004-та, което означава че Шумахер ще трябва да напусне защото е искал да блокира Райконен, както е правил и с други силни кандидати за съотборник. После се говори, че Монтеземоло прецаква Райконен за сметка на това да привлече Алонсо за да може да осигури финансиране от Сантандер, които също настояват Маса да остане заради бизнеса им в Латинска Америка.

    Можем само да гадаем дали Маркионе е бил на път да оправи нещата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#12] от "soregashi":

    До някъде Локлер заслужава да го свалят обратно на Земята, защото доста се беше понадул а и хич не е ангел. Това може да се окаже полезно за него в дългосрочен план.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 102 Неутрално

    До коментар [#4] от "deutschwagen":

    Рори дори след пенсионирането си беше останал на консултантска позиция, но само те си знаят доколко е била ефективна или почетна.

  17. 17 Профил на mausmiki
    mausmiki
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    Пишеш глупости по отношетие на идването на Райконен във Ферари.Как си представяш Ферари да изгонят Шумахер за да вземат друг пилот.Шумахер не бе само пилот във F1 всички са пилоти.Пилето можеше да се адаптира към всяка кола и са даде информация за нея, при това бе и добър механик и да предложи какво как да се направи.Тоя човек бе роден за да бъде пилот във формула 1 тогава.А си прав за структурирането на отбора при идването на Тод.

  18. 18 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 102 Неутрално

    До коментар [#11] от "Filofob":Абсолютно. Мисля, че много им тежат традициите, очакванията, фенската база и непрекъснатото внимание, особено от медиите.
    —цитат от коментар 14 на deutschwagen


    Наскоро си говорих с един познат инженер от чужбина за тези неща, та темата мина на Ферари и регулациите от 2005 и 2006 г. във Формула 1. В онези времена ФИА въведоха и ограничения за броя на тестовете, които могат да се правят, което беше с цел да се удари именно Ферари, тъй като Шумахер и компания не спираха да тестват колата като ненормални работохолици през целия сезон, което им помагаше да откриват проблеми и настройват до максимален детайл.

    Та този инженер сподели нещо интересно. В световен план през последното десетилетие тестването на компоненти все повече е отишло да се прави със симулации и по виртуален път. Италианските инженери обаче са много особени в това отношение и продължават упорито да си държат до последно на "дино тестове", т.е. реални и физически. Та в този контекст спекулира, че е възможно ограничените тестове във Ф1 да пречат повече на Ферари, отколкото на другите отбори, заради специфичните им инженерни традиции. Също така сподели, че Ковид ситуацията е показала много ясно недостатъците на "дино тестовете".

  19. 19 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 102 Неутрално

    До коментар [#17] от "mausmiki":

    Ситуацията с Райконен и Шумахер си беше точно както я описва човека. Монтеземоло искаше Райконен, Шумахер искаше да си ползва правото на вето по договор и Монтеземоло реши "ок, договорът ти е до края на 2006, няма да ти го подновя. Прави каквото искаш." Всичко е следствие на глупави политически игрички и мерене на атрибути по върховете на Ферари. Технически не е "гонене", но резултатът бе същият. Шумахер можеше да отиде в друг отбор, но беше инвестирал 11 години във Ферари, а бяха останали места само в средни или слаби тимове за 2007. Така че явно прецени, че не си струва и се пенсионира.

  20. 20 Профил на jcg44315995
    jcg44315995
    Рейтинг: 27 Весело

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Очаквах първи да се изкажеш щом стане дума за Ферари:) Какво ще кажеш ако Биното се озове в Мерцедес един ден? Те обичат да им мътят водата и да им крадат инженерите, примери колкото щеш.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#20] от "jcg44315995":

    Такъв некадърник никога не може да кацне в немски отбор.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  22. 22 Профил на army
    army
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Хайде чакаме сега 2ри август след промените.

  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#17] от "mausmiki":

    Аха ясно, поредната емоционлана доза величание на Шумахер все едно е някакъв Бог. Пич, работа на всеки пилот е да тества и дава оценка и идеи за болида. Шумахер съвсем не е бил най-добрия в това отношение. Едиснтвената причина Ферари да са толкова успешни е защото имаха най-добрия екип. Всички тези митове как Шумахер бил развивал колата (което го прави новия екип от най-добрите специалисти), колко добър бил в стратегиите (които де решаваха от Браун в бокса) са фантазии на феновете му. Да, средата на 90-те не е имало много на брой добри и мотивирани пилоти, които да са достатъчно интелигентни и технчиески образовани за да станат част от звездния екип, но началото на 2000-те това се променя. А и видяхме магическите умения за адаптация на Шумахер при новите правила за гумите за 2005 - едно единствено спечелено състезание, което беше фарс с общо 3 отбора - това когато вече Бърн се беше пенсионирал. Факт е и, че Ферари не спечелиха с него през 2006, но спечелиха с Райконен през 2007, спечелиха конструкторската титла през 2008 и изпуснаха пилотската титла с една точка.

    Колкото до бламирането на Тод и Шумахер, да това е неофициалния прочит на нещата. Ако се интересуваш, тук е описано с много подробности:

    https://www.reddit.com/r/formula1/comments/51sn70/interesting_read_on_how_schumis_first_retirement/

    https://the-race.com/formula-1/why-ferraris-driver-relationships-so-often-end-badly/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#17] от "mausmiki":

    А и имаше едни истории с промени по болида към средата на 2008, като Шумахер тогава е един от тези които отговарят за развитието на болидите. Това което става е сериозна загуба на темпо при Райконен, който до тогава води в класирането.

    https://www.autoevolution.com/news/schumacher-confirms-distant-raikkonen-1863.html

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#18] от "Capo":

    Ясно, значи става въпрос и за липса на адаптация. А виртуалното тестване и разработване си е изкуство да се направи както трябва.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK