Време беше да викнат Рори. Но и тях корона кризата ги удари сериозно, завода не работи над три месеца. Отделно че ФИА им скопи двигателя за тая година. Но пък остави ДАС на Мерцедес. Абе, консистентност в решенията не е най-силната им страна.
ДАС е абсолютно легална система. Докато Ферари не за пръв път правят шашми с двигателя. Това да намериш начин да лъжеш системата за отчитане на изразходвана енергия не е иновиране, а нарушаване на регулациите. Подобно нещо, но не толкова сериозно наблюдавахме и през 2018.
Ферари са в пълна каша. Ето мнение на Монтеземоло:
Когато бяха силна имаха екип от предимно външни хора, които нямаха нищо общо с Ферари преди да се включат към отбора, а босовете от Ферари, включително Монтеземоло не можеха да се бъркат. Нещата тръгнаха надолу когато Ферари се върнаха към старите си методи, започнаха се боричкания, сложиха вътрешни хора на ключови позиции, т.н.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
А и да разчитат още на Рори, който вече няколко пъти се е пенсионирвал и вече гони 80 години....направо не ми се коментира.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Назначили контролни органи !!! Божееее, Боже. Аби назначете млади пичове на които високите скорости са им в кръвта дето се вика ако искате да излезете отново начело.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Ей, това е много интересен въпрос. Откъде идват проблемите. Защото реално Ферари от началото на 80те до идването на голямото трио и Шумахер бяха в дупка. Помня как в началото на 90те бяха един средняшки отбор с Алези. Та явно е някакъв организационен проблем и във фирмената култура? Или може би италианците не стават за инженери и ръководители.
Единственото, на което ме е яд, че Скудерията закопава Льоклер, който има всички данни да се опъва на Хамилтън и Верстапен, въпреки някои тъпи грешки. Просто не с тази кола.
На Ферари им липсват Рос Браун и Жан Тод. Тези двамата, заедно с Пилето, превърнаха Ферари в една машина. Но тях вече ги няма в отбора и Скудерията от години скърца. Мерседес са на светлинни години пред италианците. Преди години именно Ферари беше притегателната сила, заради която Ф1 увеличи сериозно фенската си маса. А днес са просто фигуранти, борещи се за 3 място. Нито Алонсо, нито Райконен, нито Фетел успяха да спасят отбора от падението му.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Абсолютно. Мисля, че много им тежат традициите, очакванията, фенската база и непрекъснатото внимание, особено от медиите. Един интересн пример е болдида им от 1992, който е имал необичаен двоен под. Сигурно не е било най-обещаващото решение, но болодът се оказва много слаб най-вече заради проблеми с двигателя. За което Ферари премълчават и обвиняват изцяло двойния под, защото V12 е като символ на Ферари. Мисля, че голяма част от проблемите им от средата на 90-те идват пак от V12-ката, едва 1996 под ръководството на Тод минават на по-практичен V10 (и после взимат японец и французин да разработва двигателя).
Средата на 90-те преструктурирането в отбора още не е свършило. Говори се, че Тод е заварил много сбъркана структура, с понякога почти липсваща комуникация между различните отдели. Другият проблем им е бил, че главняит дизайнер Барнард, поради причиние изброени по-горе не е искал да живее и работи в базата им в Италия, а е настоял да си остане на острова и да праща чертежите си по факс. Не трябва да забравяме и, че Ферари като компания е била в доста лошо състояние когато Монтеземоло им става президент, и той отговаря това да се промени, докато Тод отговаря за скдуерията.
В общи линии, Ферари стават добри в периода 1997-2004 защото са структура, нетипична за традициите при Ферари. Тод, Браун, Бърн, Степни, Алисън, и двама "чужденци" за двигателя, лато никой не е човек на Ферари. По-късно Монтеземоло започва да се меси и влиза в борба с Тод, който е в "съюз" с Шумахер (и Браун, който напуска заедно с Шумахер). Монтеземоло натиска отборът да вземе Райконен някъде от 2004-та, което означава че Шумахер ще трябва да напусне защото е искал да блокира Райконен, както е правил и с други силни кандидати за съотборник. После се говори, че Монтеземоло прецаква Райконен за сметка на това да привлече Алонсо за да може да осигури финансиране от Сантандер, които също настояват Маса да остане заради бизнеса им в Латинска Америка.
Можем само да гадаем дали Маркионе е бил на път да оправи нещата.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До някъде Локлер заслужава да го свалят обратно на Земята, защото доста се беше понадул а и хич не е ангел. Това може да се окаже полезно за него в дългосрочен план.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Пишеш глупости по отношетие на идването на Райконен във Ферари.Как си представяш Ферари да изгонят Шумахер за да вземат друг пилот.Шумахер не бе само пилот във F1 всички са пилоти.Пилето можеше да се адаптира към всяка кола и са даде информация за нея, при това бе и добър механик и да предложи какво как да се направи.Тоя човек бе роден за да бъде пилот във формула 1 тогава.А си прав за структурирането на отбора при идването на Тод.
До коментар [#11] от "Filofob":Абсолютно. Мисля, че много им тежат традициите, очакванията, фенската база и непрекъснатото внимание, особено от медиите.
Наскоро си говорих с един познат инженер от чужбина за тези неща, та темата мина на Ферари и регулациите от 2005 и 2006 г. във Формула 1. В онези времена ФИА въведоха и ограничения за броя на тестовете, които могат да се правят, което беше с цел да се удари именно Ферари, тъй като Шумахер и компания не спираха да тестват колата като ненормални работохолици през целия сезон, което им помагаше да откриват проблеми и настройват до максимален детайл.
Та този инженер сподели нещо интересно. В световен план през последното десетилетие тестването на компоненти все повече е отишло да се прави със симулации и по виртуален път. Италианските инженери обаче са много особени в това отношение и продължават упорито да си държат до последно на "дино тестове", т.е. реални и физически. Та в този контекст спекулира, че е възможно ограничените тестове във Ф1 да пречат повече на Ферари, отколкото на другите отбори, заради специфичните им инженерни традиции. Също така сподели, че Ковид ситуацията е показала много ясно недостатъците на "дино тестовете".
Ситуацията с Райконен и Шумахер си беше точно както я описва човека. Монтеземоло искаше Райконен, Шумахер искаше да си ползва правото на вето по договор и Монтеземоло реши "ок, договорът ти е до края на 2006, няма да ти го подновя. Прави каквото искаш." Всичко е следствие на глупави политически игрички и мерене на атрибути по върховете на Ферари. Технически не е "гонене", но резултатът бе същият. Шумахер можеше да отиде в друг отбор, но беше инвестирал 11 години във Ферари, а бяха останали места само в средни или слаби тимове за 2007. Така че явно прецени, че не си струва и се пенсионира.
Очаквах първи да се изкажеш щом стане дума за Ферари:) Какво ще кажеш ако Биното се озове в Мерцедес един ден? Те обичат да им мътят водата и да им крадат инженерите, примери колкото щеш.
Аха ясно, поредната емоционлана доза величание на Шумахер все едно е някакъв Бог. Пич, работа на всеки пилот е да тества и дава оценка и идеи за болида. Шумахер съвсем не е бил най-добрия в това отношение. Едиснтвената причина Ферари да са толкова успешни е защото имаха най-добрия екип. Всички тези митове как Шумахер бил развивал колата (което го прави новия екип от най-добрите специалисти), колко добър бил в стратегиите (които де решаваха от Браун в бокса) са фантазии на феновете му. Да, средата на 90-те не е имало много на брой добри и мотивирани пилоти, които да са достатъчно интелигентни и технчиески образовани за да станат част от звездния екип, но началото на 2000-те това се променя. А и видяхме магическите умения за адаптация на Шумахер при новите правила за гумите за 2005 - едно единствено спечелено състезание, което беше фарс с общо 3 отбора - това когато вече Бърн се беше пенсионирал. Факт е и, че Ферари не спечелиха с него през 2006, но спечелиха с Райконен през 2007, спечелиха конструкторската титла през 2008 и изпуснаха пилотската титла с една точка.
Колкото до бламирането на Тод и Шумахер, да това е неофициалния прочит на нещата. Ако се интересуваш, тук е описано с много подробности:
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
А и имаше едни истории с промени по болида към средата на 2008, като Шумахер тогава е един от тези които отговарят за развитието на болидите. Това което става е сериозна загуба на темпо при Райконен, който до тогава води в класирането.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Ясно, значи става въпрос и за липса на адаптация. А виртуалното тестване и разработване си е изкуство да се направи както трябва.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Лъв
Рейтинг: 466 НеутралноВреме беше да викнат Рори. Но и тях корона кризата ги удари сериозно, завода не работи над три месеца. Отделно че ФИА им скопи двигателя за тая година. Но пък остави ДАС на Мерцедес. Абе, консистентност в решенията не е най-силната им страна.
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноБиното е недоразумение, направо е недоумяващо как още го държат!?
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAdeutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#1] от "hashtag Нормална държава":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨ДАС е абсолютно легална система. Докато Ферари не за пръв път правят шашми с двигателя. Това да намериш начин да лъжеш системата за отчитане на изразходвана енергия не е иновиране, а нарушаване на регулациите. Подобно нещо, но не толкова сериозно наблюдавахме и през 2018.
Ферари са в пълна каша. Ето мнение на Монтеземоло:
http://scuderiafans.com/montezemolo-issues-scathing-assessment-of-ferrari-focus-should-switch-to-2022/
Когато бяха силна имаха екип от предимно външни хора, които нямаха нищо общо с Ферари преди да се включат към отбора, а босовете от Ферари, включително Монтеземоло не можеха да се бъркат. Нещата тръгнаха надолу когато Ферари се върнаха към старите си методи, започнаха се боричкания, сложиха вътрешни хора на ключови позиции, т.н.
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#1] от "hashtag Нормална държава":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨А и да разчитат още на Рори, който вече няколко пъти се е пенсионирвал и вече гони 80 години....направо не ми се коментира.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2475 НеутралноФиари сбъркаха още при конструирането на този болид,миналата година.Сега вече е ясно че тази година шампионата е отписан.....от маранелци!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...hamiltonf
Рейтинг: 4750 ВеселоДо коментар [#4] от "deutschwagen":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAСмешно наистина, но, да не подценяваме 80-годишните...
442
Рейтинг: 1516 НеутралноНазначили контролни органи !!! Божееее, Боже. Аби назначете млади пичове на които високите скорости са им в кръвта дето се вика ако искате да излезете отново начело.
yavooor
Рейтинг: 1244 НеутралноФерари е нелош отбор, но мястото им не е във Формула1.
На писта Дракон ще са недостижими поне година-две.
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨прието😊
dolna4erti4ka
Рейтинг: 2215 НеутралноПоне се светнаха-да има нужда от промяна.Освен за догодина и те да работят по снимки и да пуснат след розовия мерцедес един червен мецедес.
filofob
Рейтинг: 1420 НеутралноДо коментар [#3] от "deutschwagen":
Ей, това е много интересен въпрос. Откъде идват проблемите. Защото реално Ферари от началото на 80те до идването на голямото трио и Шумахер бяха в дупка. Помня как в началото на 90те бяха един средняшки отбор с Алези. Та явно е някакъв организационен проблем и във фирмената култура? Или може би италианците не стават за инженери и ръководители.
soregashi
Рейтинг: 1441 НеутралноЕдинственото, на което ме е яд, че Скудерията закопава Льоклер, който има всички данни да се опъва на Хамилтън и Верстапен, въпреки някои тъпи грешки. Просто не с тази кола.
Lou
Рейтинг: 1735 НеутралноНа Ферари им липсват Рос Браун и Жан Тод. Тези двамата, заедно с Пилето, превърнаха Ферари в една машина. Но тях вече ги няма в отбора и Скудерията от години скърца. Мерседес са на светлинни години пред италианците. Преди години именно Ферари беше притегателната сила, заради която Ф1 увеличи сериозно фенската си маса. А днес са просто фигуранти, борещи се за 3 място. Нито Алонсо, нито Райконен, нито Фетел успяха да спасят отбора от падението му.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#11] от "Filofob":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Абсолютно. Мисля, че много им тежат традициите, очакванията, фенската база и непрекъснатото внимание, особено от медиите. Един интересн пример е болдида им от 1992, който е имал необичаен двоен под. Сигурно не е било най-обещаващото решение, но болодът се оказва много слаб най-вече заради проблеми с двигателя. За което Ферари премълчават и обвиняват изцяло двойния под, защото V12 е като символ на Ферари. Мисля, че голяма част от проблемите им от средата на 90-те идват пак от V12-ката, едва 1996 под ръководството на Тод минават на по-практичен V10 (и после взимат японец и французин да разработва двигателя).
Средата на 90-те преструктурирането в отбора още не е свършило. Говори се, че Тод е заварил много сбъркана структура, с понякога почти липсваща комуникация между различните отдели. Другият проблем им е бил, че главняит дизайнер Барнард, поради причиние изброени по-горе не е искал да живее и работи в базата им в Италия, а е настоял да си остане на острова и да праща чертежите си по факс. Не трябва да забравяме и, че Ферари като компания е била в доста лошо състояние когато Монтеземоло им става президент, и той отговаря това да се промени, докато Тод отговаря за скдуерията.
В общи линии, Ферари стават добри в периода 1997-2004 защото са структура, нетипична за традициите при Ферари. Тод, Браун, Бърн, Степни, Алисън, и двама "чужденци" за двигателя, лато никой не е човек на Ферари. По-късно Монтеземоло започва да се меси и влиза в борба с Тод, който е в "съюз" с Шумахер (и Браун, който напуска заедно с Шумахер). Монтеземоло натиска отборът да вземе Райконен някъде от 2004-та, което означава че Шумахер ще трябва да напусне защото е искал да блокира Райконен, както е правил и с други силни кандидати за съотборник. После се говори, че Монтеземоло прецаква Райконен за сметка на това да привлече Алонсо за да може да осигури финансиране от Сантандер, които също настояват Маса да остане заради бизнеса им в Латинска Америка.
Можем само да гадаем дали Маркионе е бил на път да оправи нещата.
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#12] от "soregashi":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨До някъде Локлер заслужава да го свалят обратно на Земята, защото доста се беше понадул а и хич не е ангел. Това може да се окаже полезно за него в дългосрочен план.
Capo
Рейтинг: 68 НеутралноДо коментар [#4] от "deutschwagen":
Рори дори след пенсионирането си беше останал на консултантска позиция, но само те си знаят доколко е била ефективна или почетна.
mausmiki
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "deutschwagen":
Пишеш глупости по отношетие на идването на Райконен във Ферари.Как си представяш Ферари да изгонят Шумахер за да вземат друг пилот.Шумахер не бе само пилот във F1 всички са пилоти.Пилето можеше да се адаптира към всяка кола и са даде информация за нея, при това бе и добър механик и да предложи какво как да се направи.Тоя човек бе роден за да бъде пилот във формула 1 тогава.А си прав за структурирането на отбора при идването на Тод.
Capo
Рейтинг: 68 НеутралноНаскоро си говорих с един познат инженер от чужбина за тези неща, та темата мина на Ферари и регулациите от 2005 и 2006 г. във Формула 1. В онези времена ФИА въведоха и ограничения за броя на тестовете, които могат да се правят, което беше с цел да се удари именно Ферари, тъй като Шумахер и компания не спираха да тестват колата като ненормални работохолици през целия сезон, което им помагаше да откриват проблеми и настройват до максимален детайл.
Та този инженер сподели нещо интересно. В световен план през последното десетилетие тестването на компоненти все повече е отишло да се прави със симулации и по виртуален път. Италианските инженери обаче са много особени в това отношение и продължават упорито да си държат до последно на "дино тестове", т.е. реални и физически. Та в този контекст спекулира, че е възможно ограничените тестове във Ф1 да пречат повече на Ферари, отколкото на другите отбори, заради специфичните им инженерни традиции. Също така сподели, че Ковид ситуацията е показала много ясно недостатъците на "дино тестовете".
Capo
Рейтинг: 68 НеутралноДо коментар [#17] от "mausmiki":
Ситуацията с Райконен и Шумахер си беше точно както я описва човека. Монтеземоло искаше Райконен, Шумахер искаше да си ползва правото на вето по договор и Монтеземоло реши "ок, договорът ти е до края на 2006, няма да ти го подновя. Прави каквото искаш." Всичко е следствие на глупави политически игрички и мерене на атрибути по върховете на Ферари. Технически не е "гонене", но резултатът бе същият. Шумахер можеше да отиде в друг отбор, но беше инвестирал 11 години във Ферари, а бяха останали места само в средни или слаби тимове за 2007. Така че явно прецени, че не си струва и се пенсионира.
jcg44315995
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#2] от "hamiltonf":
Очаквах първи да се изкажеш щом стане дума за Ферари:) Какво ще кажеш ако Биното се озове в Мерцедес един ден? Те обичат да им мътят водата и да им крадат инженерите, примери колкото щеш.
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноДо коментар [#20] от "jcg44315995":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAТакъв некадърник никога не може да кацне в немски отбор.
army
Рейтинг: 409 НеутралноХайде чакаме сега 2ри август след промените.
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#17] от "mausmiki":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Аха ясно, поредната емоционлана доза величание на Шумахер все едно е някакъв Бог. Пич, работа на всеки пилот е да тества и дава оценка и идеи за болида. Шумахер съвсем не е бил най-добрия в това отношение. Едиснтвената причина Ферари да са толкова успешни е защото имаха най-добрия екип. Всички тези митове как Шумахер бил развивал колата (което го прави новия екип от най-добрите специалисти), колко добър бил в стратегиите (които де решаваха от Браун в бокса) са фантазии на феновете му. Да, средата на 90-те не е имало много на брой добри и мотивирани пилоти, които да са достатъчно интелигентни и технчиески образовани за да станат част от звездния екип, но началото на 2000-те това се променя. А и видяхме магическите умения за адаптация на Шумахер при новите правила за гумите за 2005 - едно единствено спечелено състезание, което беше фарс с общо 3 отбора - това когато вече Бърн се беше пенсионирал. Факт е и, че Ферари не спечелиха с него през 2006, но спечелиха с Райконен през 2007, спечелиха конструкторската титла през 2008 и изпуснаха пилотската титла с една точка.
Колкото до бламирането на Тод и Шумахер, да това е неофициалния прочит на нещата. Ако се интересуваш, тук е описано с много подробности:
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/51sn70/interesting_read_on_how_schumis_first_retirement/
https://the-race.com/formula-1/why-ferraris-driver-relationships-so-often-end-badly/
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#17] от "mausmiki":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨А и имаше едни истории с промени по болида към средата на 2008, като Шумахер тогава е един от тези които отговарят за развитието на болидите. Това което става е сериозна загуба на темпо при Райконен, който до тогава води в класирането.
https://www.autoevolution.com/news/schumacher-confirms-distant-raikkonen-1863.html
deutschwagen
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#18] от "Capo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Ясно, значи става въпрос и за липса на адаптация. А виртуалното тестване и разработване си е изкуство да се направи както трябва.