Верстапен спря серията на "Мерцедес" и спечели второто състезание на "Силвърстоун"

Верстапен спря серията на "Мерцедес" и спечели второто състезание на "Силвърстоун"

© Reuters



Макс Верстапен с "Ред бул" спечели Гран при по случай 70 години Формула 1 на пистата "Силвърстоун". С отлично каране и добра стратегия пилотът от Нидерландия се справи със съперниците си от "Мерцедес" и разбива доминацията им от началото на сезона.


В досегашните четири кръга през 2020 г. единствено състезателите на "Мерцедес" взимаха победите.


Успехът е девети в кариерата на 22-годишния Верстапен.




Втори зад него се нареди Люис Хамилтън, който изпревари Валтери Ботас три обиколки преди края. Световният шампион не позволи на съотборника му да съкрати неговия аванс в генералното класиране за титлата.


С второто си място Хамилтън записва подиум №155 в кариерата си, като се изравнява по този показател с легендата Михаел Шумахер.


Зад тримата призьори се наредиха Шарл Льоклер ("Ферари"), Алекс Албън ("Ред бул"), Ланс Строл и Нико Хюлкенберг ("Рейсинг пойнт"), Естебан Окон ("Рено"), Ландо Норис ("Макларън") и Даниил Квят ("Алфа таури").


Началото на надпреварата беше добро за "Мерцедес", като Ботас поведе колоната, а Хамилтън беше втори. Верстапен се справи с Нико Хюлкенберг, излизайки трети след първите два завоя.


Нидерландският пилот беше с най-твърдите гуми, което му позволи да остане много по-дълго на пистата в сравнение със своите съперници.


Верстапен направи първото си спиране едва в 27-ата обиколка, водейки в състезанието. Той излезе пред Ботас, но реши да не рискува и престоя на трасето само шест обиколки с гумите "медиум".


Пилотът на "Ред бул" влезе обратно в бокса заедно с Ботас, слагайки отново най-твърдите смеси, с които болидът му работеше добре. Това позволи на Хамилтън да поведе колоната, а световният шампион остана максимално дълго на пистата с износените си гуми.


Верстапен спря серията на "Мерцедес" и спечели второто състезание на "Силвърстоун"

© Reuters


Десет обиколки преди края на състезанието британецът все пак влезе в бокса и смени гумите си. Той застигна третия Льоклер и го изпревари, а три обиколки преди финала вече беше близо и зад Ботас. В честен дуел Хамилтън се справи със съотборника си, за да завърши втори.


След пет състезания лидер в шампионата е Хамилтън със 107 точки. Втори зад световния шампион е Верстапен с 30 по-малко, а Ботас вече е трети с актив от 73 точки.


Следващият старт за сезона е Гран при на Испания на пистата "Каталуня" след една седмица.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Феноменален Верстапен. Перфектна стратегия на Ред Бул, безгрешно каране. Победи пилотите с по-добри коли. В това момче ще е явно бъдещето.

    А Хълки как го прецакаха заради Строл, яд ме е.

    Фетел само дето не напсува екипа си. Вече не му пука.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4437 Неутрално

    Браво на Макс! Уникално бе как шасито пазеше гумите! Уникално странно бе и как мерцедесите, само след няколко обиколки, вкл. и с хард гумите, имаха блистери по гумите?!
    Добро състезание за Люис, най-бърза обиколка, изпревари съотборника си, и разликата все още е сериозна, и пред Макс, и пред Ботас.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на koevip
    koevip
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Завръщането на Хонда започва.
    Това е единствената компания която прави по-добри мотори от Мерцедес.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7631 Неутрално

    Честита победа на Макс!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4185 Неутрално

    Браво,поздравления за Верстапен и отбора!

    klimentm
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4437 Весело

    До коментар [#3] от "koevip":

    Това е една от най-големите глупости, които някой е писал под тема за формула 1, още повече, предвид колко задвижващи системи Хонда бяха сменени от РБ...
    Недоразумение някакво...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Стана състезание! Мерцедес да се свържат с гумаджиите на ред бул! :) Поздравления за Макс. Поздравления и за Хамилтън който изравни подиумите на Шумахер - 155!

  8. 8 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Има духа на старото време на ф1 Макс. Искам да го гледам в червена кола :-)

    А 4ри кратния СШ е просто трагичен! Ферари не са били толкова зле от времето на Алези/Бергер. Добре че е Леклер да записват някви точки.

  9. 9 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Фетел не се състезава вече - просто разхожда болида.

  10. 10 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Страхотно състезание! Макс се доказва с всяко състезание и праща критиците си, които го наричат татково синче по дяволите, където им е мястото. Неочаквани проблеми за Мерцедес, но дори и с тях Хамилтън показва, защо е шест и най-вероятно в края на сезона ще е вече седемкратен шампион. Поздравления и за Шарл, на фона на вялото каране на Себ това четвърто място си е супер постижение.

  11. 11 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 849 Весело

    А чернушко не коленичи ли пак на стълбицата?

  12. 12 Профил на Dr Alois Alzheimer
    Dr Alois Alzheimer
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Фетел го прекара бокса, беше седми, когато му наредиха ненужно влизане, което той отказваше до последно. След това засружето наруга иефовете. При второто влизане повторно и незнайно защо му сложиха отново твърди гуми, за да го вкарат трети път в бокса.

    Dr Alois Alzheimer
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Яко състезание, най-после, независимо от това какъв щеше да е завършека.

    Мартин Бръндъл малко се изложи като намекна 5 обиколки преди края, че Мерцедес е добре да псунат Хамилтън да мине покрай Ботас за да има шанд да мине Макс - как го вижда това като Хамилтън е 9 секунди за Макс и с гуми в подобно състояние, а и още беше над 2 секунди зад Ботас.

    Ботас пак не впечатли с нищо, освен доброто каране в началото.

    Макс обаче беше уникален, дори наложи своето виждане за стратегията в ключов момент. Ако караше в Мерцедес....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#3] от "koevip":

    И как точно разбра, че Хонда правят по-добри двигатели? Аз пък мислч, че за 5 години, всичките тоукъни и геръмки резили, още са назад и като мощност, и като надеждност. Другите отбори същя смятат така, след като не се редят на опашка за двигатели на Хонда.

    Проблемите с Мерцедес днес изобщо нямаха нищо общо с двигателите, а с гумите. На всички им е ясно, че Ред Бул са по-бавни от Мерцедес и за това минаха на такава нестандартна стратргия днес. Ако двигателите на Ходна бяха по-добри, Ред Бул щеше да печели всяка квалификация, ама виждаме съвсем друго. Иначе Мерцедес ги е страх да дадат техния двигател на Ред Бул - защо ли?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Яко състезание, най-после, независимо от това какъв щеше да е завършека.Мартин Бръндъл малко се изложи като намекна 5 обиколки преди края, че Мерцедес е добре да псунат Хамилтън да мине покрай Ботас за да има шанд да мине Макс - как го вижда това като Хамилтън е 9 секунди за Макс и с гуми в подобно състояние, а и още беше над 2 секунди зад Ботас.Ботас пак не впечатли с нищо, освен доброто каране в началото.Макс обаче беше уникален, дори наложи своето виждане за стратегията в ключов момент. Ако караше в Мерцедес....
    —цитат от коментар 13 на deutschwagen


    Брандъл е супер пристрастрен. Изобщо няма смисъл да му се слушат глупостите отностно Хам.

  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#7] от "L Glassman":

    Гумаджиите са едни и същи за всички

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Завръщането на Хонда започва.
    —цитат от коментар 3 на koevip


    Хич не си прав да си правиш такъв извод от това състезание. Ферстапен спечели със страхотно добре изпълнена стратегия, гарнирана с майсторлъка вчера да премине Q2 с твърдите гуми.

    Но като гледаш свободните тренировки и квалификациите от началото на годината сега, Mercedes изглежда са отворили преднина пред останалите, подобна на тази от 2015-2016. Няма друго обяснение за доброто представяне на Racing Point, а след като отборите с двигатели на Ferrari видимо се спихнаха, Red Bull Honda като скорост гравитира по-близко до Renault и McLaren, отколкото до MB.

    Което по никакъв начин не ме прави щастлив, де... Дано в Испания гумите и жегата пак поразнообразят нещата. За нататък не смея да мисля и мечтая.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    До коментар [#3] от "koevip":Това е една от най-големите глупости, които някой е писал под тема за формула 1, още повече, предвид колко задвижващи системи Хонда бяха сменени от РБ...Недоразумение някакво...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Тия фенбойчета дето нищо не разбират и само дрънкат глупости не са нищо ново тук. Раздаваха доста гръмки прогнози когато Хонда станаха доставчик за Макларън, а всъщност резултатът беше гръмко впечатляващ, ама не в тяхна полза. Сега Макс и Ред Бул печелят едно съсетзание след 4 победи на Мерцедес и веднага "Хонда е номер 1", ахахаха

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#12] от "Dr Alois Alzheimer":

    Странни неща стават във Ферари...

    На Фетел очевидно не му пука особено, да му мислят скудерийци.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#10] от "zle_platen_trol":

    Аз никога не съм взимал насериозно хейтърите на Макс, той си впечатли още с първия сезон, да не говорим и че се отличаваше в сериите под Ф1. Гледах една компилация на Макс в ГП2 месеци преди първия му сезон във Ф1, която сравняваше някои от моментите със Сена.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#16] от "deutschwagen":

    "Гумаджиите са едни и същи за всички"

    Това беше шега, във връзка с въпроса на Хамилтън към Верстапен след състезанието: "Ти нямаше ли проблеми с гумите?"

  23. 23 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#3] от "koevip":Това е една от най-големите глупости, които някой е писал под тема за формула 1, още повече, предвид колко задвижващи системи Хонда бяха сменени от РБ...Недоразумение някакво...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    ++++++

  24. 24 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#3] от "koevip":

    Това е компанията, която направи тестов мотор с едно бутало за Ф1 и после се 4удеха 2 години как да оправят Вибрациите в мотора с 6 цилиндъра?! Няма спор, най големите!

    Уникален коментар

  25. 25 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Ферари имат страхотен болид, ако имаха и пилот от ранга на Верстапен или Ботас днес щяха да се борят за първото място.

    Фетел е просто едно перде, тотално се е предал.

  26. 26 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 996 Весело

    ЙЕС!!!!

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  27. 27 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 64 Неутрално

    много интресно състезание!,
    самите Ред Бул не са сигурни как точно го направиха и надхитриха Мерцедес!
    Отделно Рейсинг Пойнт драмата- кой гледа видеото с Лоурънс Строл?!
    И кой каза че Ф1 е скучна!?? :)

  28. 28 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Мартин Бръндъл с нищо съществено не го помня, бледа кариера и посредствен, но понеже е ингилизин, сега много взел да ги разбира нещата по Ская.....

  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#28] от "it4":

    Кариерата му не е нищо особено, като коментатор говори глупости от време на време, но като се старае е на приемливо ниво

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#27] от "rgt23626120":

    Надхитриха ги, ама едва ли ще се повторят същите условия според самия Макс, който спомена за особености на самата писта и по-топлата температура на покритието. Отделно Мерцедесите бяха с по-лек аеро пакет от миналия път, това с 2 пси повече налягане в гумите отпред, което означава повече пързаляне. Говори се че твърдите гуми са уязвими от блистъринг в първите десетина обиколки на гореща настилка и точно тогава трябва да се пазят.
    А Ланс не казва нищо скаднално. Цялата тази сага е малко глупава за мен, но трябва да се приемат по-ясни и адекватни правила.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 64 Неутрално

    До коментар [#27] от "rgt23626120":Надхитриха ги, ама едва ли ще се повторят същите условия според самия Макс, който спомена за особености на самата писта и по-топлата температура на покритието. Отделно Мерцедесите бяха с по-лек аеро пакет от миналия път, това с 2 пси повече налягане в гумите отпред, което означава повече пързаляне. Говори се че твърдите гуми са уязвими от блистъринг в първите десетина обиколки на гореща настилка и точно тогава трябва да се пазят.А Ланс не казва нищо скаднално. Цялата тази сага е малко глупава за мен, но трябва да се приемат по-ясни и адекватни правила.
    —цитат от коментар 30 на deutschwagen


    това което аз чух от устата на Крисчън Хорнър е че точно Мерцедес са били с по '' тежък арео пакет'' както го наричаш....
    и видео изявленито което гледах по английския Канал 4 не е Ланс , а Лоурънс, шефа, много накратко но каза мнооооого.
    което на мен ми хареса защото беше точно в стила на самия Еди Джордън..... но доста по уверено , от днес съм им отново фен! :)

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#31] от "rgt23626120":

    До колкото видях Мерцедес бяха с по-лек пакет от миналия кръг, иначе не знам как е сравнено с Ред Бул. Тук има и снимки на задното крило - няколко отбора бяха с по-малко задно крило, най-голяма разлика виждам при Мерцедес:

    https://the-race.com/formula-1/how-moves-towards-ferrari-downforce-altered-the-order/

    Сигурно има и други фактори, но по-малко даунфорс може да е едно обяснение защо имаха блистъринг по гумите.


    Грешка за Строл, естествено че беше Лорънс. Разбирам защо това което прави е проблем, но не ми е ясно къде е трешхолда да не е проблем - малко да изменят външния вид на спирачните дъктове? Да добавят някъде стрейк и да махнат от друго място? И защо непременно трябва да е проблем Рейсинг Пойнт, Хаас и Ал.Таури да имат дъктове съответно на Мерцедес, Ферари и Ред Бул. А и Абитебул да ми мрънка ми е някакси забавно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Добре де, интересно ми е името му не се ли произнася Макс Ферщапен?

  34. 34 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    РП вече ги наказаха с отнемане на точки, най-вече за да успокоят останалите, ама другите отбори искат още. Рено ясно защо, имат да връщат за същите неща на РП отпреди. А Ферари и Макларън най-вече искат да отстранят отбор, който е с потенциал да ги бие редовно.

    Всъщност това, което плаши останалите е, че заради пролуки в правилата и системата с токени, РП разполагат с реална възможност догодина да изкарат на пистата 99% от тазгодишния Мерцедес. Поне да се радват, че в РП явно не успяват още да си настроят колата като хората.

  35. 35 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":Мартин Бръндъл с нищо съществено не го помня, бледа кариера и посредствен, но понеже е ингилизин, сега много взел да ги разбира нещата по Ская.....
    —цитат от коментар 28 на it4


    Не е нужно да си бил добър пилот, за да си добър коментатор. Брандъл има доста години във Ф1, предимно като номер 2, но все пак е бил в кервана. А да си ингилизин определено помага, когато коментираш на английски.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK