"Ферари" срещу Фетел: какво още може да се обърка в един труден сезон

"Ферари" срещу Фетел: какво още може да се обърка в един труден сезон

© Reuters



Пет състезания, три влизания в точките и само десет точки - това не е активът на новобранец във Формула 1, а на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел дотук през сезона. Германският пилот на "Ферари" записва най-слабото си представяне, откакто е в Скудерията, и до момента не успява да остави никаква следа в последния си сезон в италианския тим.


Проведеното в неделя състезание по случай 70-ата годишнина на Формула 1 се превърна в поредния кошмар за Фетел, който завърши едва 12-и. От двата поредни уикенда на "Силвърстоун" германецът взе само една точка (10-о място преди седмица).


Положението нямаше да е толкова притеснително за Фетел, ако със същия болид съотборникът му Шарл Льоклер не беше завършил трети и четвърти в двата поредни старта.




Темата с проблемите на Скудерията веднага доведе до много анализи в падока и италианската преса, която не остава безучастна на положението на отбора. Вече открито се появиха спекулации за фаворизиране на Льоклер спрямо напускащия Фетел, а според други твърдения германецът не дава всичко от себе си.


Взаимни обвинения и напрежение


"Това е разликата, която не ни хареса. Говорихме за това сутринта. Ще се боря, но знаете, че сбъркахте."


Тази радиокомуникация от Фетел към бокса на "Ферари" беше разпространена в течение на състезанието на "Силвърстоун" в неделя. Германецът открито разкритикува отбора си, твърдейки, че са взети грешни решения, а след финала потвърди, че става въпрос за стратегията.


"Преди състезанието говорихме, че няма смисъл да се влиза в бокса, когато можем да излезем в трафик, но точно това се случи. Другата ни грешка беше, че сложихме твърди гуми за около 10 обиколки, а после карах с медиум в продължение на 20", каза изнервеният Фетел.


Германецът беше попитан и дали има разлики в неговия болид и този на Льоклер, за което отговори, че може само да гадае, но не отрече на момента подобен вариант. "Разликата е, че той (Льоклер) има две чисти състезания."


"Ферари" срещу Фетел: какво още може да се обърка в един труден сезон

© Reuters


Шефът на отбора Матиа Биното побърза да обясни, че стратегията на Фетел е била продиктувана от негова грешка. Германецът се завъртя още в първата обиколка и потъна в класирането.


"Избрахме най-добрата възможна стратегия, с Шарл наваксахме шест места, а със Себастиан осем. Класирането му е резултат от неговата грешка. Мисля, че не можехме да се представим по-добре с оглед на малкото отпадания", каза Биното.


Той дори предложи на Фетел шасито му да бъде сменено, ако смята, че не е достатъчно добро и то е причината за слабите му резултати.


Генерални проблеми или вътрешна битка


Часове след състезанието на "Силвърстоун" световният шампион за 2016 г. Нико Розберг обяви, че напрежението във "Ферари" е видно и радиокомуникацията между Фетел и бокса издава това.


"Има проблеми в отбора, усеща се напрежението, но Себастиан трябва да продължи да кара, за да покаже на другите отбори, че заслужава място в колоната през 2021 г.", каза Розберг пред RTL.


В същото време в германския печат излезе информация, че първоначалните изчисления на "Ферари" са показали, че Фетел има темпо да влезе в зоната на точките и да завърши на осмо място.


"Ферари" срещу Фетел: какво още може да се обърка в един труден сезон

© Reuters


От "Ферари" не коментираха тази извадка, но германецът беше критикуван остро от италианското издание "Гадзета дело Спорт". Там Фетел получи най-ниска оценка от стартиралите на "Силвърстоун" - 3 по десетобалната система. Съотборникът му Льоклер беше оценен с 9 и засипан със суперлативи.


"Четвърто място е като победа за нас", каза пилотът от Монако след финала в неделя.


"Следващите състезания са много важни за "Ферари". Те вече признаха, че имат нещо сбъркано в цялостната концепция за SF1000 и трябва да покажат, че имат решения. Виждаме, че предприеха някои структурни промени. Времето до старта в Барселона е много кратко, но предполагам че за "Спа" и "Монца" отборът ще иска да бъде на висота", каза още Розберг.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Вече открито се появиха спекулации за фаворизиране на Льоклер спрямо напускащия Фетел, а според други твърдения германецът не дава всичко от себе си.

    И двете ...

  2. 2 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Фетел е може би най-голямото разочарование в Скудерия Ферари за 70 години. Дори не си направи труда да научи италиански...
    От самото начало не се вписа в екипа и трябваше да го освободят още преди 2 години.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Весело

    Розберг се изцепи и друго:
    „Той обаче трябва да се бори сега, за да покаже какво може и на тимове, които евентуално биха го взели. Трябва да тропне с крак и да поиска нова кола“!?!?
    Майко мила...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Розберг се изцепи и друго:„Той обаче трябва да се бори сега, за да покаже какво може и на тимове, които евентуално биха го взели. Трябва да тропне с крак и да поиска нова кола“!?!?Майко мила...
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    Какво "майко мила"?
    Ситуацията е била подобна и много други пъти преди в доста отбори.
    Фетел напуска, Ферари са на зор, състезанията са като картечница едно след друго - ами разбира се, че ще оправят колата на Льоклер, иначе за двойно по-малко време трябва да произведат два пъти повече части, което е реално невъзможно.
    А Фетел ще го натискат да "изцеди" максимума от сегашната си кола.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Неутрално

    До коментар [#1] от "xm...":

    Тази писта е много слаба за Фетел, нещо му лупсва в пилотирането. Дори в периода на огромната му доминация продължила 4 години, нито веднъж не спечели на Силвърстоун през този период.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":
    Майко мила бе затова, "Трябва да тропне с крак и да поиска нова кола"...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на jcg44315995
    jcg44315995
    Рейтинг: 22 Весело

    По-интересното е как им го набиха на водачите с 2 пъти по-слаба кола;)

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Не е само пистата. Още като започна все пак сезонът се видя, че някакси "не е на кеф", най-малкото.
    Ресурсът отива към Льоклер, той се чувства изолиран и бесен, все пак е Голям Шампион, губи мотивация, губи концентрация ...

    Аз съм му фен на Фетелко, та му стискам палци да излезе от дупката.
    Другият вариант е да стане непукист като Кимчо ...

  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3343 Весело

    До коментар [#4] от "xm...":Майко мила бе затова, "Трябва да тропне с крак и да поиска нова кола"...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    А, за това си прав.
    Нико си дрънка, разбира се ...

    Сам знае, че в ситуацията, която е, Себ не може да тропа с крак.

    А и Нико ми е смешен. Като му знаем жената - да ни разправя за тропане с крак!

  10. 10 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Истината е, че в днешно време трябва състезателят да диктува стратегията, а не отбора. Във Ферари диктува отборът. Отделно Ферари как я мисли тази в един отбор да са две звезди като Фетел и Льоклер? Миналата година бяха срещу Льоклер, а трябваше да са за него. Сега от Ферари явно са му казали на Фетел "Ти имаше своят шанс миналата година бяхме за теб, но ти го пропиля". Сега пък са вече за Льоклер "след дъжд качулка", той Льоклер не знам дали ще може да се оправи някога от това, което направиха във Ферари с него миналата година.

    Анатема на комунизма!
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3516 Весело

    Когато стане така както с фетел и Ферари най добре е да се разделят възможно най бързо и безболезнено. Ставашото вреди и на тима и на пилота

    klimentm
  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    След като днес Борисов подаде оставка, най-добре ще е да го вземат за шеф във Ферари.
    Пак ще са последни, но...
    ...за следващите 10 години ще построят невероятни заводи за ремонт на болиди;
    ...ще построят невероятни заводи за ремонт на ремонтите на болидите;
    ...ще се построи специална почивна база, близо до пистата в Барселона;
    ...ще се построи специална писта, на която да се състезават само автомобили на Ферари и така винаги ще печелят.
    ...ще се раздават по 50 лева за Коледа на бившите пилоти на Скудерията.
    И т.н.

  13. 13 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#12] от "yavooor":

    Да вземат Иванов, който ще им блокира няколко завоя по пистата и ще казва, че така всичко в отбора ще се оправи.

    Анатема на комунизма!
  14. 14 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Каквото и да си говорим, световните шампиони във формулата, от Шумахер насам, са такива заради значително по-добрата им кола спрямо останалите отбори. И шампионските титли стават все по-безсмислени, на практика конкуренти на шампионите почти няма, даже съотборниците им слушат и изпълняват каквото им нареди отбора.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1099 Любопитно

    До коментар [#12] от "yavooor":

    Малко ли са ти политическите теми та дойде да осереш и спорта?

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    И двете страни са прави/криви:

    - Фетел е прав, когато казва, че стратегиите на Ферари са лоши, а колата е боклук.
    - Ферари са прави, когато казват, че дори с тази кола Фетел би трябвало да се представя далеч по-добре.

    Ако съм на Ферари направо ще се замисля за прекратяване на отношенията с Фетел още сега. Единствено си влошават имиджа с тези боричкания. Има достатъчно пилоти, които биха се навили да довършат сезона.

    Колкото до Фетел - след тези издънки другите отбори биха се замислили дали изобщо има какво да им даде. Изглежда мрачен и немотивиран. Говореше се за място в Астън Мартин (Рейсинг Пойнт) догодина на мястото на Перес, но не виждам какво повече ще допринесе от мексиканеца, особено ако последният докара още няколко милиончета от Карлос Слим. Въобще присъствието на Фетел във формулата в момента е разхищение, като се има предвид колко талантливи пилоти чакат и недочакват място.

  17. 17 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":

    и що си му фен на фетелиня.
    от няколко години само глупости.
    ту се удря в хамилтън, ту некви безумни маневри
    и пак се удря, ама в леклерк, то не беха нареждания от
    бокса към Кими да го пуска.

  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Каквото и да си говорим, световните шампиони във формулата, от Шумахер насам...
    —цитат от коментар 14 на rumen_s

    А с Шумахер как беше? С Мерцедес завърши два пъти четвърти и веднъж пети.

  19. 19 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5210 Неутрално

    "Взаимни обвинения и напрежение"

    Да се разделят. На нас феновете на "Ферари", също ни потрошиха нервите

  20. 20 Профил на Кирил Върбанов
    Кирил Върбанов
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ферари са известни със стратегическите си грешки. Имаха два УБЕДИТЕЛНИ световни шампиона в редиците - Фетел и Алонсо - и не успяха да спечелят титла.
    Това е доста показателно за способностите им да правят шампионски коли или да взимат правилни решения.
    Както обикновено, рибата се вмирисва откъм главата, но и на практика е трудно да се борят със базата от специалисти, която има в Англия и традиционно отсъства в Италия.

  21. 21 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Фетел е може би най-голямото разочарование в Скудерия Ферари за 70 години. Дори не си направи труда да научи италиански...От самото начало не се вписа в екипа и трябваше да го освободят още преди 2 години.
    —цитат от коментар 2 на vhv


    Това не е вярно, най-голямото разочарование е Фелипе Маса.
    Фетел говори добре италиански. https://www.youtube.com/watch?v=E3DSgceMidk Колата е куче.

  22. 22 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#18:"yavooor"][/quote]

    Шумахер беше над 40 години. Да видим дали Алонсо или Хам. ще имат куража да се съзтезават на такава възраст. Освен това в последния си сезон беше равностоен на Розберг. Повредите в Монако и Китай му попречиха да е с равни точки с бъдещия световен шампион.

  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#10] от "anonim440":

    Е стига с тези глупости, не са били срещу Леклер миналата година.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1813 Любопитно

    До коментар [#13] от "anonim440":

    Това би свършило работа ако накара ръководството да си подаде оставката и да назначат изцяло нов екик, необвързан със системата на Ферари. Подобни промени през 1993-1996 им свършиха добра работа докато системата на Ферари не завладя пак отбора. Та май верно България и Ферари имаме едни и същи проблеми.....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1813 Любопитно

    До коментар [#22] от "primerno":

    Абе аз не видях никаквка равностойност, даже последния му сезон спечели най-после подиум заради повреда на друг. Действително беше добът пилот едно време, ама на фона на слаба конкуренция в слаби или проблемни болиди. Когато имаше силна конкуренция понякога дори и стратегиите на Браун не му помагаха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1813 Любопитно

    До коментар [#20] от "Кирил Върбанов":

    Абсолютно! 2010-та последното състезание вкараха Алонсо в много тъпа ситуация което им струва почти спечелна титла. Болидите им от тогава или изобщо не стават, или са бързи на някои писти но с големи слабости на останалите. Структурата им на управление на отбора е проблемна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 206 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutschwagen":

    През 2012 г. Мерцедеса беше чуплив като стъкло. Шумахер и Розберг бяха равностойни през целия сезон, а Шумахер даже имаше предимство в състезанията, в които и двамата успяваха да финишират.

    Шумахер беше в Мерцедес основно да им помага да градят, а не да печели. Ако не беше той лично да иска и натиска за много по-големи инвестиции в отбора от Даймлер, вероятно нямаше да я има тази неспирна доминация в хибридната ера. В онова време Шумахер беше синоним с Ф1 и носеше голяма тежест. Едва ли шефовете в Даймлер щяха да бъдат повлияни така от някой друг.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK