Мисли мащабно: как Дунавският регион гледа към свой "Камино де Сантяго"



Възможно ли е по туристически маршрут в България да преминават хиляди всяка година по подобие на известния "Камино де Сантяго"?


Според предприемача Борис Бегъмов поречието на река Дунав притежава голям потенциал да се превърне в привлекателна дестинация за велотуристи от цял свят. Той вярва, че с прилагането на устойчив бизнес модел може да се генерира енергия, която да вдъхне нов живот на региона.


Бегъмов стои зад създаването на най-дългия туристически веломаршрут в България "Дунав ултра" (732 км). Предизвикателството следва северната граница на страната, като преминава от запад на изток по поречието на Дунав през Добруджа до Черно море.




Идеята е осъществена през 2014 г., а от 2016 г. предприемачът се отдава в популяризирането на маршрута. Бегъмов и екипът му си поставят високи цели. Те работят в посока в следващите три години да превърнат "Дунав ултра" в най-популярния веломаршрут на Балканите, а до пет години той да е сред петте най-популярни в Европа.


"В днешни дни при най-популярните веломаршрути интересът се генерира около големите реки. Конкретно в България това представлява интересно преживяване. Районът е може би най-бедният по поречието на Дунав в Европа, но за средната класа европейци той не предизвиква чувство на съжаление, а любопитство, защото представя живота във възможно най-натуралния му вид", каза Бегъмов пред "Дневник".


Фотогалерия: По стъпките на приключението "Дунав ултра" >


Наскоро с мисия да насочи вниманието към веломаршрута и населените места, през (и около) които преминава той, се впусна Владимир Ставрев. В началото на август той пробяга успешно дистанцията за седем дни.


Ставрев започна изпитанието от най-северозападно разположеното населено място в страната - с. Куделин, и завърши в с. Дуранкулак (най-североизточната точка с жители), като премина покрай 17 града и 90 села. Пред "Дневник" той заяви, че не приема бягането си като лично предизвикателство, а водеща за него е била възможността да подкрепи каузата.


"На състезание мога да кажа, че спирам, но тук такъв вариант не стоеше на дневен ред и дори не съм си го помислял. Защото мисията и идеята е много голяма. Тя е толкова силна, че те води и през трудните моменти ти помага да продължаваш напред", каза Ставрев, който от 2015 г. се занимава любителски с бягане.


Той уточни, че не се е готвил специално за изпитанието. Ставрев, който определя бягането като "начин на живот", бяга ежедневно и участва в състезания с продължителност 12 или 24 часа. По думите му най-трудно по време на предизвикателството са били високите температури от около 40 градуса в обедните часове, но мотивацията от срещите с хората го е движела напред.


"Когато има хора около теб, които вярват и по някакъв начин са вдъхновени от това, което се случва, това зарежда и теб. Хората в населените места и срещата ми с тях също вливат допълнителна енергия. Понякога започваш да се разколебаваш, да имаш болки в краката, но когато срещнеш тази енергия, болките не изчезват напълно, но някак си стават точно идеята, за която сме се събрали", каза още бегачът.


Мисли мащабно: как Дунавският регион гледа към свой "Камино де Сантяго"

© Dunav Ultra


С връзките си в България и чужбина Бегъмов забелязва, че интересът към "Дунав ултра" се увеличава. Предприемачът вярва, че с опита на Ставрев маршрутът ще започне да надгражда върху положените основи.


"Този маратон по поречието на Дунав предизвика голям и спонтанен интерес, защото за тези хора, които са в този регион, и са част от маршрута, той е символ и надежда, че нещо се случва там и има възможност за развитие, има смисъл", заяви Бегъмов.


Идеите на организаторите се простират далеч, като те включват създаване на мобилно приложение. В процес на реализация е пускане в продажба на кутия, в която желаещите да се впуснат в предизвикателството ще получат колездачна фланелка, принтирана карта на маршрута, която да насочва към места за нощувка, храна, ремонт на велосипеди, както и пластика с възможност за отстъпки на стоки и услуги по маршрута.


"Бизнес моделът, който предлагаме, е да може да направиш свое персонално приключение. Насочваме хората към това, къде и кой може да направи съответната услуга. Ние просто и лесно даваме посланието - това е маршрутът, вземи го сега, отиди там, пробвай, тествай и така вкарваме средства в тази икономика и най-вече генерираме енергия. Тя липсва най-много на този район", каза Бегъмов.


Той допълни, че "Дунав ултра" не е състезание, а представлява лично предизвикателство, което може да бъде направено по всяко време от годината. На 31 август организаторите ще съберат във Видин желаещи да тестват възможностите си, като се очаква около 100 колоездачи да поемат по маршрута на 1 септември.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Мислете мащабно = дунавският регион има нужда от реиндустриализация.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Хубава идея, НО.....за да се осъществи първо трябва да има хора които да живеят и работят в района. Местни хора които които да участват в това начинание. Доколкото знам този район като цяло е на опашката за развитие. Особенно северозападна България от години се обезлюдява със скоростни темпове. Първо да се замислят как да задържат хората преди да се опитват да докарат туристи които само ще минават от там.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3802 Любопитно

    Ако му намерят подходящ бизнес модел на това начинание, може да генерира нелоши приходи за местата, през които минават колоездачите.
    Браво, да прочетеш нещо различно от протести и болести.

  4. 4 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Успех с всички сили, пожелавам на проекта! Няма ли някакъв сайт или какъвто и да е друг контакт? Искам да прочета още. Бих се включила, ако има нужда от още хора.

  5. 5 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    Успех с всички сили, пожелавам на проекта! Няма ли някакъв сайт или какъвто и да е друг контакт? Искам да прочета още. Бих се включила, ако има нужда от още хора.
    —цитат от коментар 4 на idianata


    Идеята по едно време се популяризираше от Росен Плевнелиев - може би информация има в неговия сайт?
    --------------------
    "Планира се изграждане на дунавски панорамен път, велоалея по цялото протежение на Дунава, съобщи президентът Росен Плевнелиев, който в неделя даде старт на 62-ата колоездачна обиколка на България. По думите пу подобен проект може да се реализира по Дунавската стратегия на Европейския съюз.
    "Представете си това какъв ефект ще има и върху регионалната икономика. Това е една достойна инициатива, която в България ние можем да припознаем”, коментира държавният глава. "
    ---------------------

    И да, хора ще трябва много .. ако на ден стотина човека не минават с колелета, покрай Дунава от Видин за Силистра тази пътека, просто ще обрасне с трева и с храсти ..
    Трябва постоянно да се кара колело напред-назад!

    Мобилизирайте се, ти и приятелите ти , стягайте колелетата и се емвайте да мандахерцате налево-надесно!

  6. 6 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Начинанието е прекрасно. Необходимо е и да се изгради една много яка ( дебел слой асфалтобетон) вело пътека по цялото протежение на реката. За предпочитане е да бъде с две ленти ( на известно разстояние една от друга) широки до 80 см. всяка, за да не се накачули от каруци и автомобили.

  7. 7 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 883 Неутрално

    СДС я свърши тая работа - те ликвидираха и закриваха, като за прикритие казваха че се борят с комунизма.

    Благодарим на Иван Костов за разрухата и деиндустриализацията.

  8. 8 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#5] от "simChо":

    Мерси, мандахерцаме, редовно. Слава богу, поне лудите не свършват никога, с каквито и други дефицити да му се наложи на човек да се справя.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Подобен път за пешеходци и колоездачи отскоро е и Ком-Емине.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  10. 10 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Много добра идея. Дано да успеят да я реализират.
    Да не прозвучи като критика, но виждам три много сериозни пречки.
    1. Липсваща инфраструктура. Велоалея. Места за спане.места за хранене като заведения. Места за подръжка на велосипедите. Обществен транспорт и връзки между него.
    2. Климат. Велотуризма се практикува основно пролетта. В този район сезонът ще бъде прекалено къс.
    3. Безопасност.

    За съжаление и трите посочени са извън възможностите на организаторите. За да се подобрят те е необходимо централната и местните власти и местният бизнес да действат в синхрон по този проект.

    Успех на хората дано да успеят, тозо тип туристи са много добри клиенти и е страхотен туристически сегмент.

    Модератора е неадекватен!
  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Дневник "Камино де Сянтяго" не е велосипедна пътека нито е нито е туристическа пътека. За религиозна традиция се отнася.

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на Leix
    Leix
    Рейтинг: 38 Неутрално

    Има шансове да се получи. Трафика е малък и местата са интересни. Това лято планирах от Сребърна до Белене да направя, но вируса обърка нещата. Най-страшното по маршрута са комарите. Има даже и филм за тях - „Проблемът с комарите и други истории“.

  13. 13 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Пак да бетонираме земята с велоалея.Не вярвам да стане.Освен някой свой човек да спечели милиони европари от тази поръчка

  14. 14 Профил на Python
    Python
    Рейтинг: 126 Неутрално

    Може, но някой трябва първо да измисли как да се неутрализират страничните ефекти от лайната, които се събират от цяла Европа и стават все по-значима част от течността, която минава за вода.

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2523 Неутрално



    Поречието на р.Рейн се минава лесно с велосипед. От край време има път до самата вода, за конете, теглили корабите срещу течението на реката.

  16. 16 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    по едно време и за странджа се бяха засилили да правят някакво "сантяго" ама нищо не се чу после. там би било страхотно

  17. 17 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Хубавите идеи винаги се сблъскат с .... местните. Първият опит за религиозен поход през 2019г. - " светият път" завърши с убит поклонник. Влязъл човекът ( на 77г . ) да си вземе вода в нечий двор, наквасеният домакин реишил, че задиря жена му и го пребил. И за да е по- българско извикал съседа на помощ и захвърлили пребития в гората. Не съм чул похода да се повтори, май намаляха желаещите да бродят в земите на орките. Та и велопохода не го виждам като спонтанно решение на 2ма - 3ма ентусиасти, а по скоро като "бойна" експедиция на добри запасени с храна и средства за отбрана .

  18. 18 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Дори в щатите с безкрайния им ресурс и пътуване с коли, route 66 загина, като се появиха нови магистрали. Каминото е съществувало и защото по пътя е имало манастири, които не са разчитали на пътниците за причина да съществуват, обратното. Тук няма нито традиция, нито атракции, нито съпътстваш живот, нито дори някаква имтересна или романтична история. По-добре усилията да отидат за един проект като Ком-Емине, който да стане както трябва, има по-добри предпоставки и е вече съществуващ. А за региона горе - да оправят пътищата, не може до Солун да е по-бързо от до Видин от София. Има много потенциал за развиване на еко и устойчив туризъм, ако може да се стигне.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  19. 19 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Много добра идея. Дано да успеят да я реализират.Да не прозвучи като критика, но виждам три много сериозни пречки.1. Липсваща инфраструктура. Велоалея. Места за спане.места за хранене като заведения. Места за подръжка на велосипедите. Обществен транспорт и връзки между него.2. Климат. Велотуризма се практикува основно пролетта. В този район сезонът ще бъде прекалено къс.3. Безопасност.За съжаление и трите посочени са извън възможностите на организаторите. За да се подобрят те е необходимо централната и местните власти и местният бизнес да действат в синхрон по този проект.Успех на хората дано да успеят, тозо тип туристи са много добри клиенти и е страхотен туристически сегмент.
    —цитат от коментар 10 на Ivan_


    Нито едно от тези не пречи на известни вело маршрути по света. Изисква се обаче подготовка , качествен асфалт , за асфалтовите отсечки ,подръжка и мноого добър маркетинг.
    Франция е добър пример. Иначе всички природни условия ти имаме. Успех и Дано да го бъде !

  20. 20 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    СДС я свърши тая работа - те ликвидираха и закриваха, като за прикритие казваха че се борят с комунизма.Благодарим на Иван Костов за разрухата и деиндустриализацията.
    —цитат от коментар 7 на WWW


    Там не е баш Костов причината.
    На север винаги са живели хора с интересен светоглед.
    И това е специфично само за България,
    По широкият свят винаги северът е по развит дисциплиниран и работлив от юга.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#19] от "valerie pvi":

    Щом казваш, че не пречи.
    Я обясни тези вело туристи които поискат да го минат маршрута как се добират до началото му и след това как си тръгват в краят му. Че си трябва обществен транспорт или си мислиш че те пътуват като професионалните съзтезатели с подържащ екип и автомобили?
    Другият момент е, че велисопедите им са по няколко хиляди евро единия в този целият регион има ли шоне две три места които могат да подържат подобни в велосипеди.

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Браво за идеята. Това ще съживи целия пограничен район, пък и да продължи до изворите в Шварцвалд.

  23. 23 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Мъчете се по Дунава, хранете комарите. Аз ще си обикалям покрай Балкана - манастири, възрожденски градчета, планински гледки, дебела гора, ветрец, студени извори, минерални и т.н. За Родопа плюс Пирин и Рила, можеш цяло лято да си вътре!

  24. 24 Профил на jjg4O648764
    jjg4O648764
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Насила нищо не става. Такива стратегии и хартиени проекти не водят до никъде. В България има много по-интересни маршрути; това, че в некои страни развиват туризъм покрай реките е защото немат други природни дадености, идиотско е да ги копираме.

  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2523 Неутрално



    Значи поречито на р.Рейн се маркетира туристически от 300 год.

    В началото са били изоставените замъци на рицари, касирали рекет от минаващите кораби, както и легенди за коболди, духове, чудовища, валкирии, феи, магьосници, привлекли известни поети и писатели.
    Местните започват да маркетират "едикой си поет написа едикакво си тук!"
    После идват композитори - местните се фалят с композиторите.
    После идват туристи от Япония и Америка - местните представят замъците, легендите, писателите и композиторите.
    Накрая идат китайците.

    После идвам аз от Франкфурт и местните освен всичко натрупано досега ме водят в едно село да видя стръмна уличка с излъскан на огледало паваж от обувките на извървялите се китайци в последно време.
    Това също е забележителност.

  26. 26 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Мъчете се по Дунава, хранете комарите. Аз ще си обикалям покрай Балкана - манастири, възрожденски градчета, планински гледки, дебела гора, ветрец, студени извори, минерални и т.н.
    —цитат от коментар 23 на ecb21545211


    Става взпрос за велопоходи, които по реката са по удачни, защото е равно. Карането на колело дори и в голяма жега, не е проблем заради вятъра, който сам си правиш.

    Освен това карането на колело покрай реката не изключва по никакъв начин ходенето пеш в гората. Просто веднъж правиш едно, друг път друго.

  27. 27 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#26] от "Густав":

    Драги колега! Говоря само и единствено за колотуризъм. Дунавската равнина не е Тракия и въобще не е равна. Карането в полу и планинска зона е въпрос на навик той не се изгражда в градски условия. Истинския колотурист не се притеснява от наклони, а търси емоции и природа. Слънчогледовите ниви и циганските села край Дунав в коя категория атракции са?

  28. 28 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Значи поречито на р.Рейн се маркетира туристически от 300 год.В началото са били изоставените замъци на рицари, касирали рекет от минаващите кораби, както и легенди за коболди, духове, чудовища, валкирии, феи, магьосници, привлекли известни поети и писатели.Местните започват да маркетират "едикой си поет написа едикакво си тук!"После идват композитори - местните се фалят с композиторите.После идват туристи от Япония и Америка - местните представят замъците, легендите, писателите и композиторите.Накрая идат китайците.После идвам аз от Франкфурт и местните освен всичко натрупано досега ме водят в едно село да видя стръмна уличка с излъскан на огледало паваж от обувките на извървялите се китайци в последно време.Това също е забележителност.
    —цитат от коментар 25 на Нинов


    Което идва да покаже, че не е важно какво имаш, важно е да знаеш как да го продадеш, по възможност - по-скъпо. 😃 По българското поречие на Дунав има достатъчно за продаване, само да се намерят по няколко мераклии от населено място да го правят...

  29. 29 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    На север винаги са живели хора с интересен светоглед.
    И това е специфично само за България,
    По широкият свят винаги северът е по развит дисциплиниран и работлив от юга.
    [quote#20:"dedoliben"][/quote]

    Сега се замислих че може и да имаш някакво основание. Какви са историческите промени в тая чат на нашата родина. За периода 8-12 век населението на България относително се хомогенизира. От 13 век обаче ( Византия) в северната част на България започват да се заселват всякакви племена които са се славели с интересен светоглед - печенеги, узи, кумани и т.н ( изключвам пред балкана където тези номадски народи не се оставили траен отпечатък) докато на юг традиционният етнически елемент който е преобладаващо средиземноморски се запазва. Когато през 15 век нови вълни от нашественици започват да нахлуват от юг, те по стратегически причини отново са настанени на север от Балкана. Те не се смесват с местното население ( заради религията), но естествено тая разнородност се явява пречка за икономическите връзки и създаване на една хомогенна и сплотена съзидателна общност.

  30. 30 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#26] от "Густав":

    Колегата има право. Планината е по атрактивна за велотуризъм. Това не изключва и този от статията.

    Модератора е неадекватен!
  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Весело

    До коментар [#20] от "dedoliben":

    И аз така съм чувал.
    Северната част на Австралия е по развитата, Нова Зеландия бидейми на юг е с по ниска дисциплина от Фиджи, също Аржентина като по южна държава е в пъти по зле от разположената по на север Венецуела...

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1108 Весело

    До коментар [#20] от "dedoliben":И аз така съм чувал.Северната част на Австралия е по развитата, Нова Зеландия бидейми на юг е с по ниска дисциплина от Фиджи, също Аржентина като по южна държава е в пъти по зле от разположената по на север Венецуела...
    —цитат от коментар 31 на Ivan_


    Примерите ти потвърждават тезата на "dedoliben" - сети се защо.

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#28] от "idianata":

    Поречието на Среден Рейн има някакъв естествен злокобен чар, но той не е достатъчен да привлече посетители.
    Притиснати от скалите на малка площ векове наред местните жители са го били ударили на мистика. Преди триста години, когато са пристигнали първите пътешественици - местните са ги обляли с натрупаната миситка: "Е на оназ скала Лорелай е съблазнявала екипажа на корабите!" , "Тоз владетел е бил толкоз алчен, че е направил замък в реката да касира рекет от корабите, но бог го е наказал с наводнение в което се е удавил".
    Това е накарало пътешествениците да останат по-дълго време и да фантазират. Местните после използват продуктите на пътешествениците: ето тази наша легенда, отразена в едикой си роман на великия едикой си и съответната опера на едикой си вагнер.
    Тук римляните еди какво си, Карл Велики и той, 30 годишната война, Наполеон, Пруско-френската война и накрая ген. Патън-Матън... всички са се извъврвели... гледай там онзи зъбер.

  34. 34 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2796 Весело

    До коментар [#32] от "dorn":

    екватора понякога е кофти пич

  35. 35 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Всъщност местните не са проблем. И сега много чужденци туристи го правят а и аз съм минавал част от него и по пътя си е пълно с магазинчета, кръчми и стаи за нощувка. Дори за нивото на бг има и доста колоездачи табели. Дунав ултра е част от международен маршрут по целият Дунав.

    Pure Chewing Satisfaction
  36. 36 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4119 Весело

    До коментар [#31] от "Ivan_":

    В Южното полукълбо всичко е преобърнато.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Весело

    До коментар [#32] от "dorn":

    Не мога , ще ми подскажеш ли?

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Весело

    До коментар [#36] от "vesolr":

    Е, явно и това с дисциплината и развитието...

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на Gustav Mahlerov Vienski
    Gustav Mahlerov Vienski
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Ние винаги трябва да се приобщим към нещо по-,по-, най-....
    Много хубаво, нека има велопоход, поход, автопоход, самолетен поход....
    Но защо и какво го свързва с Сантияго де Компостела???
    Нашите комплекси!
    А пари с комплекси не се правят, щото хората не са глупави и усещат че нещо не е както трябва, да.
    Успех на начинанието и финансова подкрепа от "Дневник"

  40. 40 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#28] от "idianata":

    и какво има за продаване? Баба Вида, Радецки и ломски цигане, последвано от западналия, някога европейски РусИ.
    Балкана е България - факт. Планината е това, което европейците търсят,.щото повечето си нямат. Там е и бългаското възраждане, Троян, Карлово, Трявна, Казанлък, Шипка, Елена, Котел и накрая - морето и нос Емине. И дори пропускам много - минералните извори, манастирите и още и още

  41. 41 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ivan_":

    Всъщност нали идеята на това дето ще продават е да ти даде информация точно за местата за преспиване и местата за ремонт на велосипеди.
    Това със сезона не е съвсем вярно. Колело се кара по всяко време, даже често при по хладно време пролет или есен, ако не вали е много по приятно отколкото в жегата през лятото, зимите ни напоследък не са никак снежни така че дори и през зимата е вариант. Аз лично карам колело във всеки сезон.
    Колкото до сигурността, България все пак едно относително сигурно място дори сравнено със западни държави, особено пък извън големите градове, ако говориш за движението по пътищата, да така е но ако са избрани по малко натоварени пътища е приемливо. За съжаление сме далеч от държави като Холандия където заедно с лентите за автомобили отстрани (отделени) се правят и такива за велосипеди.

  42. 42 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    До коментар [#39] от "Gustav Mahlerov Vienski":

    глупости. просто хората гледат, че нещо е успешно и гледат да го повторят. нищо лошо

  43. 43 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ivan_":

    Всъщност идеята и е такава но за повечето участници е туристическа. Но в крайна сметка всеки продължителен преход си е и духовно преживяване.

  44. 44 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#41] от "Billy Pilgrim":

    Чакай да догони във велосипедната инфраструктура първо Испания или Италия и после Франция Белгия и Германия и чак тогава да се целим в страната с най развита велосипеда мрежа - Холандия... Щото разликата между да кажем Холандия и Франция е като между България и Франция...

    Pure Chewing Satisfaction
  45. 45 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#17] от "attitude":

    Това не е вярно, всяка година дестки хиляди хора в България обикалят по различни туристически маршрути и инцидентите са нищожно малко.

  46. 46 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#18] от "fpyyh":

    И аз мисля че на такъв туристически маршрут, не може да се разчита за повдигане на икономиката, но пък е много добро начинание. Просто в нашия изкривен свят в днешно време нещо ако не може да изкарва пари се смята за ненужно усилие а не трябва да е така, би било много приятно и полезно за хората обичащи велопреходи да се популяризира и организира маршрута, всъщност не изисква кой знае какви усилия, евентуално табелки тук там.
    Колкото до Ком-Емине, не знам какво искаш. Да, тук там се губи маркировката, но с днешните телефони с джипиес карти много трудно ще я изгубиш, парадна алея няма как да се направи, пътеката си е добра и много хора я минават.

  47. 47 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    Мисля че си малко в заблуда. Всеки велотурист има базисни понятия относно подръжката на велосипеда си и се подготвя, така е по цял свят Никъде няма пунктове за подръжка на велосипеди през 30 км. А и велосипедите за велотуризъм не е задължително да са няколко хиляди евра, това не е състезание. Много от хората обиколили цял свят с велосипеди го правят с много скромни такива.

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    До коментар [#5] от "simChо":Мерси, мандахерцаме, редовно. Слава богу, поне лудите не свършват никога, с каквито и други дефицити да му се наложи на човек да се справя.
    —цитат от коментар 8 на idianata


    Лудите, лудите - те да са ни живи ..
    Дано започнат хора от страната да карат интензивно велосипед от Силистра до Видин и обратно ..
    Сещам се, как Форест Гъмп тичаше от единия край на САЩ до другия ..

    Иначе ако не се ползва - съвсем скоро ще се унищожи.. в Централен Балкан, селото на баща ми - страхотно живописни месности до Витата Стена , не само разни някога съществували туристически пътеки вече ги няма, ами и пътища из землището - които помня от дете, до разни вирчета из рекичките, до чешми, до пасища ги няма ..
    Непроходими тръни и шипки и навсякъде див къпинак ..

    Няма минаване!
    Че то и някогашен асфалт, до разни махалички - го няма веч и това е положението.

    Да се приеме, от колоездачното братство в България - всеки велосипедист поне веднъж в годината да минава от Видин до Силистра!

    Иначе за 10 - 15 години ще е къпинак и непроходим бандарлък!
    Поне минавайте, по тоз път бе, колоездачи, това е достатъчно ..

  49. 49 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#33] от "Нинов":

    Истина - привлича вниманието и въздейства на въображението. Дунавските приказки, вероятно биха имали различен сюжет. Може да започнат с някое-друго тракийско или каквото и да е там съкровище изкопано на местна почва (има) - вида на малко повече злато и сребро накуп кара хората да подлудяват и отприщва въображението им. Може да минат през известно количество местни средновековни феодали и междуособиците им (цели банди от тях - за съжаление малко останки в недобър вид, все пак намират се тук-таме). Да поексплоатират малко темата с "поробителя" - може и политкоректно. По някое време да наблегнат на това, че местното "Възраждане" и образуване на някаква местна култура тръгва от дунавския регион и така... Интересни храни и напитки има предостатъчно, стига да се намери, кой да ги продава в свестен вид. Гледки и атрактивен фон за снимките които постваш в соц. мрежи - колкото щеш. Само желание да има.

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    Начинанието е прекрасно. Необходимо е и да се изгради една много яка ( дебел слой асфалтобетон) вело пътека по цялото протежение на реката.
    —цитат от коментар 6 на dorn


    Отдолу, насипано яко, водостоци и зауствания, по схемата на проектанта за отводняване, бетонец тук-таме, багери
    ( дебел слой асфалтобетон) вело пътека по цялото протежение на реката. с две ленти ( на известно разстояние една от друга) широки до 80 см. всяка,80
    —цитат от коментар 6 на dorn

    80 см широка ивица асфалт, нейде си из нищото, нито има как да се транспортира достатъчно топъл от асфалтобазата до полето, нито да се положи със съответната температура, нито има как да се направи основата, нито как да се уплътни..

    Ако се замъкне студен асфалт и циганетата го разхвърлят с лопати, а после го минат с малката трамбовка, колкото и да бъде дебел, ако ще да е метър - няма да може да стане водоплътен , ще попива вода и ще изкара до първото застудяване - през деня ще влезне вода по порите на неуплътнения асфалт, вечерта ще замръзне - и пътят "Камино де Сантяго" е до там - сутринта да идват циганите , обратно да го изгребат с лопатите ..

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    До коментар [#33] от "Нинов":Истина - привлича вниманието и въздейства на въображението. Дунавските приказки, вероятно биха имали различен сюжет. Може да започнат с някое-друго тракийско или каквото и да е там съкровище изкопано на местна почва (има) - вида на малко повече злато и сребро накуп кара хората да подлудяват и отприщва въображението им. Може да минат през известно количество местни средновековни феодали и междуособиците им (цели банди от тях - за съжаление малко останки в недобър вид, все пак намират се тук-таме). Да поексплоатират малко темата с "поробителя" - може и политкоректно. По някое време да наблегнат на това, че местното "Възраждане" и образуване на някаква местна култура тръгва от дунавския регион и така... Интересни храни и напитки има предостатъчно, стига да се намери, кой да ги продава в свестен вид. Гледки и атрактивен фон за снимките които постваш в соц. мрежи - колкото щеш. Само желание да има.
    —цитат от коментар 49 на idianata


    Ми то има ..
    Червен и по поречието на Черни лом е добре направено, Орлова чука, минава се и през лековитото айязмо на Каранвърбовка, скалните църкви в Иваново, пак да повторя пещерите , скалите на Витата стена до моето село и ждрелото на Янтра ..

    Те го те Червен :

    https://cherven.eu/

    Старите столици е добре направено, Жеравна ..
    Над Бачково е хубаво, Червената Стена, Асеновата крепост и къде ли не ..

    Хубаво си е из България ..
    А ако се направи и велопътека покрай Дунава - хептен яко!

  52. 52 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#51] от "simChо":

    Ами така де и аз това разправям, само до мерак и наличие на луди опира работата. И ако може главните тикви на републиката да не пречат много 😃

  53. 53 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Може да.Защо да не се случи.Испанците карат много колелета и манталитета им е близък до българския.Трябва само маршрута да се начертае и да се направят 3-4 големи бази по пътя.Сервиз хотел-мотел няколко магазина за части и храна.Колоездаите не искат лукс.А пътя дали е камъни или асфалт е все тая.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  54. 54 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#40] от "uq":

    Какво му е лошото кеф ти балкан, кеф ти река, кеф ти море??? Аз харесвам и трите. Живея на морето, по Дунава ходих в Румъния, където със сигурност няма повече за продаване отколкото в България - беше много хубаво; а онзи ден минах през Карлово и т.н. - и там беше супер. Между впрочем Алпите са целите в Европа и поне дузина европейски страни се водят алпийски. А освен Алпите из Европа има още поне дузина интересни планини. Всъщност само на Балканите извън България има поне дузина интересни планини, какво остава за цяла Европа. Има си и реки и планини и морета и какво ли не по света. И в България ги има. Както казах - не е важно какво имаш, важно е как го продаваш.

  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#41] от "Billy Pilgrim":

    Те хубаво ще ти дадат идея но тези места трябва да ги има и да можеш да отидеш до тях. Много бих се радвал да успеят хората, това е много хубав сегмент в туризма, дано и местният бизнес и власти го разберат и подкрепят проекта. Велотуриста е прекрасен клиент, който оставя пари на много места и като локация и като типове обекти.

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#46] от "Billy Pilgrim":

    Ако е направено добре това си е един зоста добър приход и определено може да окаже влияние на въпросният регион, който е един от най изостаналите имономически. Проблемът на велотурисмът е, че е сезонен със силен сезон пролетта. Ако имаш и друг вид туризъм велотуризмът просто е като черешката на сшадоледа...

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#47] от "Billy Pilgrim":

    Всъщност въобще не съм в заблуда. По един такъв юаршрут във всяко населено място има поне , поне по един магазин специализиран за велосипеди и съответно сервиз.
    Не съм бил във България от години но ме съмнява да има подобна мрежа.

    И да всеки си подържа велосипеда, но се случва и то не рядко да ти трябва специализирана помощ пък дори и само за за закупиш нещо.

    Тези които обикалят из света с велосипеди са съвсем различен тип туристи... Велотуриста приста за един уикенд или даже за един ден. Често с общесгвен транспорт на входната точка на маршрута, минава маршрута и на крайната точка се качва обратно на обществен транспорт. В повечето случаи освен за пиене , пари и документи друго не носят със себе си, знаейки че на почивките ще има всичко което им трябва...

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Дневник "Камино де Сянтяго" не е велосипедна пътека нито е нито е туристическа пътека. За религиозна традиция се отнася.
    —цитат от коментар 11 на Ivan_


    има и много колоездачи, както и повечето хора явно са там по други причини - не само религиозни. Миналото лято минахме голяма част от Каминото. Повечето места не представляват нищо толкова специално - една гола пътека през селата и предпланините на Пиринеите. Много често се ходи и по асфалт и през населени места. ТАбелите са навсякъде, и има много места за спане и хранене - това може да липсва на Дунав Ултра, но ще се направи ако има интерес. Местните хора не са само пущинаци. При Каминото просто има традиция от средновековието да се ходи до Сантиаго. Между другото, Каминото се възражда от 1980е години насам. Преди това е имало около 300 човека на година...Та всичко си е маркетинг и реклама.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  59. 59 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#47] от "Billy Pilgrim":Всъщност въобще не съм в заблуда. По един такъв юаршрут във всяко населено място има поне , поне по един магазин специализиран за велосипеди и съответно сервиз.Не съм бил във България от години но ме съмнява да има подобна мрежа.И да всеки си подържа велосипеда, но се случва и то не рядко да ти трябва специализирана помощ пък дори и само за за закупиш нещо.Тези които обикалят из света с велосипеди са съвсем различен тип туристи... Велотуриста приста за един уикенд или даже за един ден. Често с общесгвен транспорт на входната точка на маршрута, минава маршрута и на крайната точка се качва обратно на обществен транспорт. В повечето случаи освен за пиене , пари и документи друго не носят със себе си, знаейки че на почивките ще има всичко което им трябва...
    —цитат от коментар 57 на Ivan_



    До коментар [#41] от "Billy Pilgrim":Чакай да догони във велосипедната инфраструктура първо Испания или Италия и после Франция Белгия и Германия и чак тогава да се целим в страната с най развита велосипеда мрежа - Холандия... Щото разликата между да кажем Холандия и Франция е като между България и Франция...
    —цитат от коментар 44 на Bedtime for Democracy


    най-високата точка на Холандия е 400 метра, и нямат температурните амплитуди които имаме тук, и рядко вали сняг и има порои. По голям пущиняк и по отвратителна природа не съм виждал никъде другаде в Европа. Плоско, ветровито и вечно замъглено, никакво разнообразие. И все пак от нищото са направили една от най-развитите държави в света, за което шапка им свалям. Но не трябда постоянно да величаем чуждото - имаме такова райско място, само ни липсва самочуствие и инициатива.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  60. 60 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ivan_":

    Ей това мислене ми е най-отвратителното. Някакъв тип хора били "прекрасен клиент", който оставял много пари. Ами не това е важното бе човек. Някои могат да оставят други няма да оставят много, не трябва това да е целта на едно такова начинание. Що за изкривено мислене има днешния свят? А и няма как едно такова начинание да дърпа икономиката на 120 населени места. Истината е че повечето велотуристи пътуват с палатка и си зареждат храна от супермаркети, така е по цял свят. Който разчита велотуристи да издържат хотели, къщи за гости и ресторанти ще остане разочарован.

  61. 61 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#57] от "Ivan_":

    Това което ти описваш не са велотуристи ами хора решили да покарат колело за един ден. Аз ти говоря за велотуристи (провери какво означава термина bike/bicycle touring), защото никой от тези дето си описал няма да тръгне да кара 10 дни колело по този маршрут.

  62. 62 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    като го гледам си е отвсякъде спортно състезание за група маниаци, а го рекламират като камино, което е тотално различно. объркана работа. ма да се занимават, но ако ще се прави маркетинг трябва по-малко да се слъгва. както в кръчмарския виц 2+2 е равно на 4,5 и най-много 6

  63. 63 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    До коментар [#51] от "simChо":Ами така де и аз това разправям, само до мерак и наличие на луди опира работата. И ако може главните тикви на републиката да не пречат много 😃
    —цитат от коментар 52 на idianata


    Наистина трябва да има доза лудост.

    Обикалял съм из България, па и в доста селища покрай Дунава .
    И ако сравня нашия Централен Балкан, или споменатата долина на река Лом, или други места - кой ще се емне да ходи с колело, между Сомовит, Козлодуй, Белене ,Остров, Никопол , Букьовци, Хърлец, Ветрен ..

    От Ветрен май е Нелина и има рибарски кей и хубаво заведение с рибно барбекю , точно до Дунава.
    В Белене и Козлодуй е накипрен центъра, в Козлодуй преди време беше корабът "Радецки", но такива същите, че и по-хубави неща има на много места.

    Кой упорито ще кара колело, покрай Дунав, при условие, че може да отиде до Бачково , Боженци, Червен или Трявна.

    Ако се направят велосипедни пътища към тези места - ще има и ентусиасти да карат.
    По каква чудновата причина, трябва да е точно на това място?

  64. 64 Профил на chvor_s
    chvor_s
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#40] от "uq":

    Щот не си ходил на друго място из Родината,за тва напиняш за Балкана-стандартното мислене-тип ,,Балкантурист".Всичките неща дето си ги изброил в Балкана ,ги има и покрай Дунава,даже по-интересни-щото Голямата Река носи цивилизацията.От изброените в поста -едно като видиш-все едно си видял всичките.На чужденците не им дреме за българското Възраждане-виж,за наследството на Римската империя-далеч повече ги интересува,разбираемо е за тях.А наследството от Рим в България е основно покрай Дунав.Друг е въпроса,колко успяваме да го съхраним и покажем....

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    Нито едно от тези не пречи на известни вело маршрути по света. Изисква се обаче подготовка , качествен асфалт , за асфалтовите отсечки ,подръжка и мноого добър маркетинг.
    Франция е добър пример. Иначе всички природни условия ти имаме. Успех и Дано да го бъде !
    —цитат от коментар 19 на valerie pvi


    Че то едно Попово, където преди време бях с приятели има и Ковачевско кале, и водопадите на Иванча, па в Садина видях на живо капански Тодоровден и кушии ..

    https://www.youtube.com/watch?v=ql_ZxzHQsTk

    https://www.youtube.com/watch?v=c6BZ-5bZdho

    https://www.youtube.com/watch?v=FKIBD5yg91I

    https://www.youtube.com/watch?v=d3aguOpg0ag

    Севлиево има старинното селище Хоталич, пещерите и гледките на Витата стена, а по Боаза, покрай река Видима по пътя за Орешак има чудни местенца.

    Има места и свързани с нашата историческа памет - баш по тези живописни кътчета са били боевете на въстаниците от Априлското въстание, има манастири, има туристически конни бази и къщи за гости, а в Троян , в манастира , нагоре към Шипково и в Орешак и сега си има тълпи посещаващи.

    Що там да няма и хубав велосипеден маршрут?

    Кому е нужно, да върти педали в пек и слънце покрай Дунава, честно казано и до днес ми е неясно.

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    До коментар [#40] от "uq":Щот не си ходил на друго място из Родината,за тва напиняш за Балкана-стандартното мислене-тип ,,Балкантурист".Всичките неща дето си ги изброил в Балкана ,ги има и покрай Дунава,даже по-интересни-щото Голямата Река носи цивилизацията.От изброените в поста -едно като видиш-все едно си видял всичките.На чужденците не им дреме за българското Възраждане-виж,за наследството на Римската империя-далеч повече ги интересува,разбираемо е за тях.А наследството от Рим в България е основно покрай Дунав.Друг е въпроса,колко успяваме да го съхраним и покажем....
    —цитат от коментар 64 на chvor_s


    КАКВО ТОЧНО има ?
    Къде??

    Покрай Дунава на мене лично, не ми е било по-интересно, отколкото в Балкана .
    Споменах региона Севлиево-Дряново, доста неизвестен . ..
    Ами че там, ако човек има време и не е кон с капаци има и какво да види и къде да иде и може да стои седмица и да обикаля из околностите ..

    Споменах долината на Черни Лом - един Червен е повече, отколкото целия бряг на Дунава ..
    https://www.youtube.com/watch?v=Qp3n7HazkGI

    Като тръгнеш от Попово и надолу към Две Могили има и гледки, и пещери, и красиви места ..

    Иначе по Дунава най-интересното и хубаво е Сребърна-Ветрен и покрай Силистра ..

    И както виждаш

  67. 67 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Най трудният участък ще е от Свищов до Русе през Две могили, далеч от Дунава!

  68. 68 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#66] от "simChо":

    Кажи-речи всяко едно селище е основано от предантичния период - траки, друиди, магия - по избор - има за всеки. Има древен римски крайдунавски път минаващ, приблизително по същия маршрут (безплатна маркетингова идея за реализаторите) и разбира се - почти всяко селище си има римски период със съответните останки, митове и легенди. Почти всяко селище си има по една средновековна крепост (някои са по-запазени от други. Въобще в България средновековните останки като цяло не изглеждат добре.). За османския период не знам нищо. По-късно поне половината селища могат да се похвалят с нещо "първо" за младата държава - първия театър, първата опера, първото читалище и т.н. Има доста интересни за Европа занаятчийски традиции - на прима виста се сещам само за доста широко застъпеното (навремето) домашно производство на коприна. Има уникални сортове грозде от които се правят уникални сортове вино - стига да не са ги потурчили вече в мизерията. Накрая стигаме Сребърна, Ветрен и Силистра, Русе и т.н. Както сам каза: стига да не ходиш като кон с капаци - има. И както аз продължавам да твърдя - и да се сещаш как да го продадеш.

  69. 69 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#27] от "ecb21545211":


    До коментар [#26] от "Густав":Планината е по атрактивна за велотуризъм.
    —цитат от коментар 30 на Ivan_


    Аз лично предпочитам шосейни турове. Велосипедистите, които срещам по пътищата, също предпочитат да въртят на асфалт. Това е лично предпочитание и мога да кажа, че много хора го правят, дори в България.

    По селските пътища из Германия и Холандия карам дори и с децата. В България с децата не бих въртял из нивите, поради всички причини, изредени из коментарите по горе, а също и от съображение за сигурност.

  70. 70 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#69] от "Густав":

    Искаш да кажеш че няма частна собственост в Германия ли ??? Как така на своя отговорност ще минеш през нива в Германия.И какво му е на селския път в България да речем.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    Най трудният участък ще е от Свищов до Русе през Две могили, далеч от Дунава!
    —цитат от коментар 67 на mandzo

    Колопътеката ще си е през Батин и Пиргово, що да е през Две Могили?

    До коментар [#66] от "simChо":Кажи-речи всяко едно селище е основано от предантичния период - траки, друиди, магия - по избор - има за всеки. Има древен римски крайдунавски път минаващ, приблизително по същия маршрут (безплатна маркетингова идея за реализаторите) и разбира се - почти всяко селище си има римски период със съответните останки, митове и легенди.
    —цитат от коментар 68 на idianata


    Съшото това, а и още други работи, скали, водопади, пещели, езера , има на много други места из България ..

    Ако някога реша да правя обиколка с велосипед и има няколко маршрута, едва ли бих се запътил към обикаляне при комарите, в жегата покрай Дунава. Не знам дали наистина си била, ама то там наблизо по правило няма горички.
    Бих предпочел някаква алтернатива.

    Но вие си знаете - вземайте багери, камиони, валяци - сагайте асфалт.. живи-здрави ..

  72. 72 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1464 Любопитно

    Защо мислите дребнаво? Идеята е да има И този маршрут, който се явява продължение на Евровело номер 8 мисля и стига до Черно Море. Има велотуристи които го минават този път като започнат от западна европа и стигат до морето, където може да си починат за седмица-две да кажем. Ето ти още маркетинг идее - намаления за велотуристи, някакви мини-церемонии за завършване на целия маршрут от Германия до брега на ч море, или дори само на БГ часта. Трябва да има един офис някъде до брега, който да служи като дестинация също. Много може да се направи.

    И друго - много хора карат изток - запад през цяла Америка - в по-голямата си част няма абсолютно нищо да се види. Защо го правят?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK