След повече от 40 години във Формула 1 семейство Уилямс напуска спорта

Клеър Уилямс

© Reuters

Клеър Уилямс



След повече от 40 години във Формула 1 семейство Уилямс се оттегля от управлението на едноименния отбор. Основателят на отбора сър Франк Уилямс и дъщеря му Клеър Уилямс, която в последните години беше заместник-директор на отбора, напускат спорта след предстоящото Гран при на Италия.


През август "Уилямс" беше продаден от семейството на американската инвестиционна компания Dorilton Capital.


Ръководството на тима ще поемат именно представители на новия собственик. Все още не е обявено кой ще бъде начело на отбора и ще бъде отговорен за операциите на пистата в състезателните уикенди.




"Уилямс" е сред най-дълго съществуващите отбори във Формула 1. Британският частен тим е създаден през 1977 г., като е един от доминаторите в спорта през 80-те и началото на 90-те години на ХХ век. "Уилямс" има девет титли при конструкторите и седем при пилотите (1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996, 1997).


Британският тим има общо 312 подиума и 114 победи в 734 старта.


В последните два сезона "Уилямс" неизменно завършва на последно място сред конструкторите. Дотук през сезон 2020 г. пилотите на тима Джордж Ръсел и Николас Латифи са спечелили само една точка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Какво падение. Имаха легендарни пилоти. Съперничеството между Деймън Хил и Шумахер остана в историята.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  2. 2 Профил на Gustav Mahlerov Vienski
    Gustav Mahlerov Vienski
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#1] от "phuncky":


    Не е падение, простичко казано идва му времето....
    Особено в днешния корпоративен свят, да оцелее фамилна фирма...

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6137 Любопитно

    До коментар [#1] от "phuncky":

    Като се пенсионира човек - това падение ли е?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4567 Неутрално

    Северноамериканските бизнесмени навлизат с широки крачки...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  5. 5 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#1] от "phuncky":

    Хил изобщо не беше близо до Шумахер, въпреки че караше по-добрата кола. През 1994 г. ФИА отчаяно наказваше Шумахер за всяко негово кихване, само и само да бута Хил и да поддържа сезона интересен, та да не избягат спонсорите след смъртта на Сена.

    През 1995 г. Хил беше отчайващо слаб, което бе и причината Франк Уилямс да не му удължи договора, въпреки титлата през 96-та. Пък и Хил си мислеше, че може да преговаря за големи пари, обаче политиката на Франк винаги е била "направи силна кола, та и слабак да стане шампион с нея" и затова изобщо не му дремеше за пилотите и кой какъв е. Не е случайно, че няма пилот с две титли за Уилямс.

    В днешния спорт няма място за старите методи, с които работеха и Уилямс и Рон Денис и останалите динозаври. Вижда се и от резутатите им. Уилямс трябваше най-късно 2015 да направи пълна реорганизация, но Франк отново не позволи и се вижда докъде са, въпреки че ползват от години най-добрия двигател.

  6. 6 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#1] от "phuncky":Не е падение, простичко казано идва му времето....Особено в днешния корпоративен свят, да оцелее фамилна фирма...
    —цитат от коментар 2 на Gustav Mahlerov Vienski


    Принципно съм съгласен с Вас, но тъй като съм икономист, ще Ви кажа, че те имаха на разположение 40 години, за да превърнат фамилната фирма във фамилен концерн .
    Историята познава много примери, в които фамилните фирми са оцелели, защото са осъзнали нуждата от плавна трансформация

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5730 Неутрално
  8. 8 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 313 Неутрално

    На всички пилоти станали шампиони със сър Франк, титлата им е последна и/или първа. Пет от седемнадесет пилоти ставали шампиони само веднъж са станали такива с Уилиамс.

    Определено беше топ отбор през 80’ и 90’.

    Легендата приключи.

  9. 9 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Уилямс старши се пенсионира преди години, случаят не е такъв.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  10. 10 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#5] от "Capo":

    Това е твое мнение и не съм съгласен с него. Шумахер правеше всякакви мръсни номера, за да не вземе победата от Хил. Включително го блъсна директно.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  11. 11 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#10] от "phuncky":

    Всякакви мръсни номера, хаха. Я ги посочи. През 94-та Хил успя да мине Шумахер веднъж когато Шумахер беше със счупена скоростна кутия и веднъж, когато състезанието финишира поради проблеми с дъжд и ползваха средни времена, за да определят победителя. Във всички останали състезания, когато двамата успяваха да финишират, Шумахер беше пред Хил. А сблъсъкът в Австралия си беше и в немалка част грешка на Хил, който тръгна да изпреварва Шумахер, който беше с повредена кола. Шумахер му затвори вратата, нещо което Хамилтън днес прави редовно на всеки, който се пробва да го изпревари (справка Албън - няколко пъти), но наказание за британеца антиваксър рядко има. Пък и удобно пропускаш всички мръсни номера, които ФИА правеше на Шумахер през втората половина на сезона, включително пропускане на три състезания за изпреварване в загряваща обиколка. Смях. Без ФИА Хил щеше да е на 30-40, че и повече точки зад Шумахер.

    А колко пъти Хил блъскаше Шумахер през 95-та, а? Помниш ли? Или удобно забравяш тези детайли?

  12. 12 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#11] от "Capo":

    Грешка на Хил било, че Шумахер се вряза в него. Спазването на правилата е мръсен номер. Ясен си ми :) Шумахер винаги е карал мръсно и непочтено. Добре че уцели да му дадат хубава кола, че да не се налага всички да му гледат магариите толкова често.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  13. 13 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#12] от "phuncky":

    Казах, че и Хил сбърка, а не че е само негова грешка. И избягваш да ми отговориш за мръсните номера на Шумахер спрямо Хил. Гледаш да отклониш въпроса. Явно защото откриваш простотии на Хил спрямо Шумахер и други пилоти, особено през 95-та. Толкова време търси в Гугъл и не намери нищо, хаха.
    Хубавата кола Шумахер си я изгради във Ферари, никой не му я е давал наготово. Хил имаше най-добрата кола наготово от 1993 до 1996 г., но трябваше първо Прост да се пенсионира, после Сена да загине, а накрая Шумахер да отиде в куцото Ферари, за да вземе най-накрая титла. Че и новобранчето Вилньов, ако малко късмет тук там имаше, щеше да го прецака и тогава.

    Спазване на правилата било мръсен номер. Ало, тогава ФИА си измисляше правила, за да накаже Шумахер пост фактум. Я бягай да ровиш пак в Гугъл и да намериш правилата от онова време, които смяташ, че казват "три състезания наказание" или каквото и да е наказание за подминаване в загряваща обиколка. Да ти спестя ровене - няма такива. Сена навремето изблъскваше постоянно коли от пистата, натресе се директно в Прост, за да вземе титла, после пробва втори път, но не се получи и никога не са го наказвали дори едно състезание да пропусне. Ама едно изпреварване в загряваща обиколка е най-големият грях, хаха. Направо прочети книгата на Рос Браун, за да видиш какви още магарии ФИА е правила на Бенетон през 94-та.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK