Епично състезание на "Монца" донесе първа победа на Пиер Гасли във Формула

Епично състезание на "Монца" донесе първа победа на Пиер Гасли във Формула

© Reuters



Пиер Гасли с "Алфа Таури" спечели състезанието за Гран при на Италия, осми кръг за сезона във Формула 1. Френският пилот изненадващо триумфира на легендарната писта "Монца" в старт, белязан от редица драматични събития.


Само на 4 десети от секундата завърши Карлос Сайнц с "Макларън". Трети на подиума се качи Ланс Строл от "Рейсинг пойнт".


Победата е първа за Гасли във Формула 1 и едва втора в историята на "Алфа таури" (вторият тим на "Ред бул"), който преди това се казваше "Торо росо". Предишният успех на тима беше през 2008 г., именно на "Монца", когато спечели Себастиан Фетел.




Надпреварата в Храма на скоростта, както е известна италианската писта, беше белязана от факта, че за пръв път от началото на сезона "Мерцедес" не успя да пласира свой пилот на подиума. Валтери Ботас завърши пети, а Люис Хамилтън седми.


Състезателите на "Ферари" Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, които се представиха слабо в квалификацията, отпаднаха в надпреварата.


В състезанието имаше наказание за Хамилтън, както и временно спиране заради червен фалг.


"Беше адски лудо състезание, просто не знам какво да кажа. Успяхме да излвечем резултат от червените флагове. Още от малък мечтаех да спечеля на "Монца", това е много трудна писта", коментира след финала Гасли.


В топ 10 се класираха още Даниел Рикардо и Естебан Окон с "Рено", Даниил Квят с втория болид на "Алфа таури" и Серхио Перес ("Рейсинг пойнт"). Макс Верстапен не успя да вземе точки.


Ботас имаше проблеми още преди старта, като излизайки от бокса изпусна контрол над болида си и мина през шиканите. След старта финландецът не успя да остане близо до Хамилтън и беше изпреварен от пилотите на "Макларън" Карлос Сайнц и Ландо Норис, след което потъна до шестата позиция.


Епично състезание на "Монца" донесе първа победа на Пиер Гасли във Формула

© Reuters


В осмата обиколка Себастиан Фетел стана първият отпаднал. Елемент от задното му крило се откъсна, след което германецът не можеше да задържа контрол над болида си и се прибра в бокса.


Пръв от пилотите в бокса влезе Шарл Льоклер в 18-ата обиколка, но само три по-късно Кевин Магнусен с "Хаас" отпадна. Това доведе до кола за сигурност на пистата, а лидерът Хамилтън веднага влезе, за да смени гумите си. Никой друг обаче не реагира, а по-късно стюардите обявиха, че разследват влизането на световния шампион заради това, че боксът е бил затворен.


Всички останали влязоха в бокса в 23-ата обиколка, а в следващия тур Шарл Льоклер изпусна контрол над болида си на завоя "Параболика" и се заби в предпазните стени. Това доведе до червен флаг и спиране на състезанието.


Веднага след това комисарите обявиха, че Хамилтън е наказан с влизане в бокса и престой от 10 секунди. При рестарта Хамилтън изтърпя санкцията си и се върна на опашката на групата. Той успя да направи най-бърза обиколка и да се върне в зоната на точките, но нямаше възможност за повече.


В челото Гасли успя да удържи атаките на Сайнц, въпреки че в последната обиколка двамата бяха разделени от по-малко от секунда.


Епично състезание на "Монца" донесе първа победа на Пиер Гасли във Формула

© Reuters


След осем състезания Хамилтън остава лидер в шампионата със 164 точки, а втори е Ботас с актив от 117. Трети е Вестапен със 110.


Следващият старт е след седмица - Гран при на Тоскана на писта "Муджело", която ще дебютира във Формула 1.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5928 Неутрално

    Луда надпревара. Грешка на Луис.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5928 Неутрално

    Мерцедес също объркаха тактиката за изтърпяване на наказанието на Луис.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4491 Весело

    Наистина епично, формулата има нужда от подобни грешки в бокса на лидерите, но не и от подобни ужасни катастрофи, и въобще, от неподговени технически болиди, като тези на "Ферари".
    Иначе, състезание, което нямаше как да бъде загубено от Люис, но понякога и това става. Наказанието се случи в най-лошия момент, след рестарт, когато разликите бяха фактически никакви. Люис излезе последен, на 22 сек. от този пред него, и на 32 сек. от първия. Резултата за периода от 25 обиколки квалификационни обиколки - Люис завърши 7-ми, (Ботас - 5-ти), с НБО и на 17 сек. от първия, и всичко това, въпреки многото изпреварвания и загуба на време. Практически, не загуби нищо в генералното класиране.
    Най-важното е обаче, че Шарл е добре, при този зверски удар с над 250 км./ч.
    Браво и на "Макларън", които и при чисто състезание, пак щяха да имат поне един пилот на подиума, прогреса е очевиден!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Браво на Сайнц...направи страшно добро състезание.....

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не е негова, но няма значение, отборна работа.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    Много съжалявам, че синът на моя приятел Carlos Sainz не успя да вземе първото място ! Може би още един кръг ако имаше........
    Браво на Пиер Гасли и неговия тим !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 431 Неутрално

    най-интересното за годината състезание, така е когато шофьора с черната плитка на мерцедес си мисли, че може и на "червено да минава", забележете, че на Джовинаци веднага му дадоха 10-те секунди , обаче за специалния , умуваха половин час да не би да му нарушат "правата" и предвид очевадното, му ги дадоха накрая, голям рев по Скай спорт за което, иначе голяма борба между Хонда и Рено, нека и занапред е така и да достигнат мерцедес, иначе няма толкова голяма разлика между пилотите....

  8. 8 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Гасли заслужаваше. През толкова неща премина за две години, включително обидата от Хорнър "не е способен да печели". Върна всичко с лихвите. Взе не просто подиум, но и победа преди Албън.

    И италиански тим печели на Монца. Е това е изненада.

    А Фетел пък пак се избъзика по немската телевизия "Другата седмица ще карам в симулатора. Там поне колата не се чупи".

    А Ботас... леле, леле, няма такава скръб. Вече е съмнително дали е сред топ 15 състезатели. Хамилтън даже туториал взе че му направи как се кара Мерцедес в трафик. Дано намерят някаква повреда в колата, че да не се смеят и гаргите на Валтери.

  9. 9 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#8] от "Capo":

    и какво толкова повече е направил хамилтъна в сравнение с ботас , с мерцедес е без проблем да изпревариш Латифи, Ръсел, Грожан и подобни с по-слаби двигатели и шасита...

  10. 10 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    Ето как състезанието може да се промени за броени секунди и от 100% сигурна победа да се превърне в нещо друго

    klimentm
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Мисля че коментаторите казаха че регламента изисква наказанието да се изтърпи не по късно от три обиколки след обявяването.

    klimentm
  12. 12 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 621 Неутрално

    От 29сек назад, Хамилтън успя да се класира 7-ми. Мисля че няма спор кой е кралят на спорта!

  13. 13 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Страхотно състезание се получи !
    Съвсем логично, когато на първите няколко места не са абонираните за първо и второ място болиди на мерцедес, е доста по-интересно.

    Впрочем единствената горчивина е, че такива състезания се получават ЕДИНСТВЕНО, когато поради някаква извънредна ситуация, Мерцедеси-те се оказват по-назад в кервана. При нормални обстоятелства Хамилтън и Ботас си дърпат с по половин секунда на обиколка пред следващите и камерите следят борбата за 8-мо, 9-то място, примерно :)

  14. 14 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    От 29сек назад, Хамилтън успя да се класира 7-ми. Мисля че няма спор кой е кралят на спорта!
    —цитат от коментар 12 на L Glassman


    Може доста да се поспори, дали щеше да е същият "крал", ако караше за някой от уж-"конкурентите" :) Не оспорвам качествата му. Велик пилот, но се състезава с болид на светлинни години пред останалите.

    Впрочем дори само фактът, че на квалификацията двата Мерцедеса бяха с почти секунда по-бързи от третия е достатъчен. И това не е изключение.
    Няма какво да говорим пвоече :)

  15. 15 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Ферари е на тоталното дъно в момента. Дори Алфа имат повече скорост. А катастрофата на Леклер недвусмислено показва и че колата освен бавна е и опасна за каране - не напускаш пистата, даваш газ на излизане от Параболика и изведнъж с 250 км/ч разбираш, че задницата на колата тръгва в някаква друга посока. И как няма да тръгне с такъв заден спойлер и кола, която очевидно е неспособна да загрее гумите. Единственото хубаво е, че пилота излезе невредим

  16. 16 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Ферари е на тоталното дъно в момента. Дори Алфа имат повече скорост. А катастрофата на Леклер недвусмислено показва и че колата освен бавна е и опасна за каране - не напускаш пистата, даваш газ на излизане от Параболика и изведнъж с 250 км/ч разбираш, че задницата на колата тръгва в някаква друга посока. И как няма да тръгне с такъв заден спойлер и кола, която очевидно е неспособна да загрее гумите. Единственото хубаво е, че пилота излезе невредим

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#8] от "Capo":

    И аз си мисля същото за Ботас. Или нарочно го прецакват, или е супер зле. Преди години коментирах, че мястото му не е в Мерцедес, но може и да се развие. Очевидно е имало причина да е прекарал толкова много години в Уилиямс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 513 Неутрално

    аз червните кочини не съм ги виждал да са свят, освен когато дойдоха кафевия и обущарят, но след това си са дива италия

  19. 19 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Може доста да се поспори, дали щеше да е същият "крал", ако караше за някой от уж-"конкурентите"...
    —цитат от коментар 14 на debruckere

    Шумяхер също караше за Мерцедес. Какво постигна?
    В изграждането на един отбор участват и пилотите.

  20. 20 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    Клеър Уилямс напуска отбора,знаеш ли кой взима отбора?

    klimentm
  21. 21 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#20] от "klimentm":

    "През август "Уилямс" беше продаден от семейството на американската инвестиционна компания Dorilton Capital.
    Ръководството на тима ще поемат именно представители на новия собственик. Все още не е обявено кой ще бъде начело на отбора и ще бъде отговорен за операциите на пистата в състезателните уикенди."

  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#21] от "it4":

    Благодаря!

    klimentm
  23. 23 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#19] от "yavooor":

    Шумахер лобираше и натискаше лично, за да увеличат Даймлер значително инвестициите в отбора, та да стане конкурентноспособен. Цялата работа по хибридния двигател, с който и до днес мачкат, събирането на екипа, парите и всичко останало се изгради когато Шумахер участваше. Без неговото име и влияние вероятно доста по-кратко щеше да е доминирането от 2014та, ако изобщо се беше и получило. Така че, проучи преди да говориш глупости.

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    Да го прецаквали?! Това пък откъде ти дойде на ум?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  25. 25 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Въпреки реването на италианските медии срещу Фетел се вижда, че в момента колите на Ферари са направо опасни за каране. Без скорост, без сцепление и ненадеждни.

  26. 26 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8268 Неутрално

    Голяма изненада

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  27. 27 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Станаха ясни 2 неща.
    1. без Хамилтън има голяма интрига и е интересно да се гледа. От соста време не бях почти крещял последните 3 обиколки.
    2. Ферари са повече от трагични. Незнам как успяват толкова зле. Плод на грешни политики миналите години. Ами ако Фетел се беше изтрещял с 300км??? И Биното ми говори за след 2г.. Ако Енцо беше жив щеше да ги изгори, 1ви щеше да е оня Камилери, финансист...

  28. 28 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Смисъл не разбирам Ферари. Като заговор срещу някой е, ама кой? Неможе да бъде истина. Тази година имаха най големият бюджет от всички

  29. 29 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#28] от "b0b069":

    Мерцедес са с най-големия бюджет. Ферари са с 20 милиона по-назад. Ред Бул с около 40 по-малко и после огромна разлика от 200+ милиона до Рено.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#20] от "klimentm":

    Някаква американска инвестиционна фирма която не съм я и чувал, Дорилтън Кепитъл.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#19] от "yavooor":

    Мерцедес тогава съвсем не бяха все още топ отбор. И правилата бяха много различни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf":


    Спорни стратегически решения е някои от състезаниятя, оплакваше се от настройките на двигателя на Монца. Нямам обяснение как може да е толкова бавен и все по-бавен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    Ботас НИКОГА не е печелил състезание, в което не е повел още от първата обиколка. Състезателното му каране е много слабо. Справя се в квалификациите и толкова.

    Нещо повече, в Мерцедес е от 2017 г. и има по-малко победи от Верстапен!

    Жалко, че Ники Лауда си отиде, той беше основният глас за двама силни пилоти в Мерцедес, та Хамилтън затова и беше взет през 2013 г. Ако тогава Мерцедес действаше като сега, Розберг щеше да е първи пилот и щяха да докарат някой безопасен средняк като Ботас. И днес щяхме да имаме Розберг с шест титли, гонещ седма.

    През 2017 г. Ботас беше взет за един сезон, за да успокоят егото и капризите на Хамилтън, който загуби през 2016 г. След това Ботас трябваше да бъде разкаран, но Ники Лауда вече беше болен и на практика оттеглил се, а Хамилтън беше доволен, че няма заплахи за него. И така Ботас си остава и досега, макар че още през 2018 се видя, че не си дава зор, след като разбра, че е удобен за Хамилтън и ще го държат докато слушка.

  34. 34 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    [quote#19:"yavooor"][/quote]

    Шумахер разви колата на "Мерцедес" и направи възхода възможен. Това беше и причината от Мерцедес да го поканят, макар да се беше оттеглил от сопрта.
    Година и половина по-късно Хамилтън стана Шампион.

    Нещо неясно още ? :)

  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#33] от "Capo":

    ++++++

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#34] от "debruckere":

    Нищо не е развил Шумахер, стига с тези приказки. Мерцедес станаха шампион през 2014 с изцяло нова кола и нови правила. Шумахер за последно беше карал за тях през 2012-та.
    Това е в унисон с онези глупости как Шумахер бил развил колата на Ферари и за това били толкова силни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#36] от "deutschwagen":

    Както писах и по-горе, приносът на Шумахер беше първо с името и връзките, които всички признават, че е спомогнало да се привлекат качествени хора, които иначе биха приели друга оферта. Второ - с личното му лобиране и натискане към Даймлер да увеличат неколкократно инвестициите в отбора. А това е важно, тъй като Мерцедес са работили от 2009 г. по хибридните си двигатели, с които мачкат през цялата хибридна ера. По-малко финансиране и по-некачествен екип щяха да променят сегашната картинка.

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#37] от "Capo":

    Това сигурно е така. Шумахер беше номер едно за рекламно лице. По едно време цялата формула работеше за това.
    Наистина ли Мерцедес са работили над хибрида от 2009? Това са много години, дори не е имало още яснота дали и кога ще станат част от правилата, и в какъв вид.
    С по-некачествен екип Мерцедес щяха пад да са най-силни поне в началото, защото останлалите адски се изложиха първата година. И сигурно тогава пак щяха да инвестират, стимулирани от успяха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#38] от "deutschwagen":

    Не просто са работели от 2009 г. по хибрида, а по три версии на хибрида - четири, шест и осем цилиндрови. Точно защото не се е знаело кой от тях ще бъде одобрен за новите правила от 2014. Готвили са се за всичко. И като му идва времето именно Мерцедес лобират най-силно за шестцилиндрова версия с МГУ-Х, тъй като вероятно са знаели, че са най-напред точно в това.

    И сега ФИА се стреми да премахне МГУ-Х от 2022 г., тъй като най-накрая схванаха, че е много сложен компонент и им е трудно да следят дали отговаря през цялото време на регулациите. По същата причина премахнаха и "парти" режима. Като цяло на ФИА им се иска да опростят двигателните компоненти, тъй като явно Ферари, като част от прословутата сделка с горивната помпа, вероятно са им показали, че по хибридните двигатели има страшно много неща, които няма как да ги хванеш, че са нелегални. И Мерцедес със сигурност е най-напред в манипулирането на двигателя.

  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    До коментар [#39] от "Capo":

    Това не го знаех. Помня, че Рено много лобираха за 6-цилиндрови двигатели, и турбо двигатели въобще.

    За сложността има логика. Опростяване и премахеане на МГУ-Х може да върне баланса.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK