Успех на Хамилтън и много инциденти белязаха лудото състезание на "Муджело"

Успех на Хамилтън и много инциденти белязаха лудото състезание на "Муджело"

© Reuters



Първото състезание на пистата "Муджело" се превърна в луда надпревара. Гран при на Тоскана предложи много катастрофи, дълги прекъсвания и триумф на световния шампион Люис Хамилтън.


Два пъти в състезанието имаше червени флагове и пилотите трябваше да правят три старта от място. В надпреварата отпаднаха осем пилоти, като шестима от тях се оттеглиха още преди да са завъртели една пълна състезателна обиколка.


Успехът е 90-и в кариерата на Хамилтън, който е на победа от рекорда на легендарния пилот Михаел Шумахер. Британецът продължава доминацията си във Формула 1, след като спечели шест от деветте старта през сезона.




Втори се нареди съотборникът му в "Мерцедес" Валтери Ботас, а трети остана Александър Албон. Пилотът на "Ред бул" се пребори за първия си подиум след изпреварвания в заключителната част на състезанието.


Силно се представи Даниел Рикардо, който с четвъртото си място изравни най-доброто си класиране с "Рено". След него завършиха Серхио Перес ("Рейсинг пойнт"), Ландо Норис ("Макларън") и Даниил Квят ("Алфа Таури").


Гран при на Тоскана отбеляза старт №1000 за "Ферари", като Скудерията отново разочарова. Шарл Льоклер и Себастиан Фетел заеха осмо и десето място в крайното класиране от 12 завършили състезатели. Въпреки наказанието си от пет секунди Кими Райконен ("Алфа Ромео") се нареди девети и заслужи първи точки за сезона.


На старта Хамилтън загуби водачеството за сметка на Ботас, но състезанието траеше едва три завоя, преди на пистата да излезе кола за сигурност. Нейното появяване беше причинено от инцидент, в който участваха Райконен, Ромен Грожан, Макс Верстапен и Пиер Гасли, като последните двама бяха принудени да се оттеглят от надпреварата.


При рестарта Ботас забави колоната и действията му доведоха до сблъсък в задни позиции. Кевин Магнусен, Карлос Сайнц, Антонио Джовинаци и Николас Латифи напуснаха състезанието, а отломките на пистата доведоха до червени флагове и старт от място.


Хамилтън вече си беше върнал първото място и контролираше нещата.


Състезанието беше прекратено за втори път след катастрофа на Ланс Щрол заради спукана гума. До края на надпреварата екшън имаше единствено зад Хамилтън, като пилотите си размениха позиции.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Весело

    Брилянтен Люис! След първоначалната грешка в оригиналния старт, оттам нататък бе просто безупречен! А тези от диема спорт, понеже закъснявали с програмата, решиха да не предават интервютата и награждаването, заради някакво ревю и празни приказки преди български мач! Прос.аци!
    Много има какво да се коментира за това Гран При, но човек трябва да има време.
    И накрая, един цитат от ВВС:
    “Death, Taxes and Lewis Hamilton, coming good on a Sunday.”
    Наздраве!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4247 Весело

    Хамилтън каза след състезанието че е било като три състезания

    klimentm
  3. 3 Профил на lqe42646160
    lqe42646160
    Рейтинг: 79 Неутрално

    Много добър. Интересно състезание.

  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Каквато пистата, такъв и отбора, такива и резултатите...
    Италианска работа!
    А Мерцедес?
    Мерцедес си е Мерцедес!
    Харесват го и в Италия.

  5. 5 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 486 Гневно

    Не разбирам защо водачът винаги забавя колоната след като сейфти колата напуска пистата.... Ботас доста много забави колоната почти на старт линията и това накара тези от 5-9 масто също да забавят, а тези от 10-16 рязко да тръгнат, защото бе обявено преди минута че отново се рестартира... и се получи ужасната бъркотия в средата.

  6. 6 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Не е по темата, за което се извинявам.
    Искаш да кажеш, че от много мятане пред бойковата амбразура и не ти остава лично време?!

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Хам показа защо е 6кратен световен шампион!Достойно "остави" при нормалният старт Ботас да поведе за да се гарантира че ще има повече точки от Верстапен......След отпадането на Макс....Хам показа че няма да прави подаръци.....
    Колкото до пребоядисаните Фиари-по-трагично никога неса изглеждали.....Изпревараха ги всички опашкари......Жал ми е че Ръсел(Уйлямс) нямаше шанса да размине Фетел.......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Неутрално

    До коментар [#7] от "Willy Messerschmitt":

    За Ръсел и за отбора му, и на мен ми е много жал...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#5] от "shilliew":

    е, какво има за разбиране?
    Този отпред си е добре. Като кара с ниска скорос прецаква ОХЛАЖДАНЕТО на тез зад него. Иможе да се крашнат, да не тръгнат, да се капичнат.

  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2039 Гневно

    А италианската "организация" бе трагична.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  11. 11 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 801 Весело

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    „Брилянтен Люис!“

    Аръчичка вдигна ли на стълбицата? Или коленичи? Само питам.

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Весело

    До коментар [#11] от "joro4900":

    Написал съм, диема спряха прякото излъчване...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  13. 13 Профил на lqe42646160
    lqe42646160
    Рейтинг: 79 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":„Брилянтен Люис!“Аръчичка вдигна ли на стълбицата? Или коленичи? Само питам.
    —цитат от коментар 11 на joro4900


    Вдигна седмата титла.

  14. 14 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    "А тези от диема спорт, понеже закъснявали с програмата, решиха да не предават интервютата и награждаването"

    Луис беше с тениска с лика на Бреона Тейлър. На тениската имаше надпис "Арестувайте полицаите които убиха Бреона Тейлър". Посвети победата на нея. Това е което си пропуснал общо взето. Ааа.. и Фетел каза, че не е било много трудно да влязат в местата, които дават точки, тъй като нямало много коли зад тях! :)

  15. 15 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#14] от "L Glassman":

    То на Фиари и Фетко само тази утеха им остана......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  16. 16 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Не разбирам защо водачът винаги забавя колоната след като сейфти колата напуска пистата.... Ботас доста много забави колоната почти на старт линията и това накара тези от 5-9 масто също да забавят, а тези от 10-16 рязко да тръгнат, защото бе обявено преди минута че отново се рестартира... и се получи ужасната бъркотия в средата.
    —цитат от коментар 5 на shilliew


    От анализите на по-добри специалисти от нашите "коментатори" се вижда, че катастрофата при втория рестарт се случи, защото две коли в средата засилиха преди рестарта и след това намалиха рязко, с което излъгаха тези зад тях, че състезанието е подновено. Съответно се наблъскаха едни в други. Ботас ако има вина, е минимална.

  17. 17 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Брилянтен Люис. Още малко и Шумахер ще отиде втори във вечната класация

    15.02.1989 - 07.02.2018
  18. 18 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Нека си го кажем - хамилтън вероятно е най-великият пилот някога, роден на тая земя

    15.02.1989 - 07.02.2018
  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Неутрално

    До коментар [#16] от "Capo":

    Реално, Ботас постъпи некоректно, още повече, че това ставаше по средата на старт-финалната права. Практически, няма вина, водача определя темпото след като колата за сигурност се е прибрала. Може би от ФИА имат тема за размисъл по правилата по тази тема.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#5] от "shilliew":

    Стандартна тактика за рестарт където водачът събира тези зад него в една купчина след което се изстрелва напред.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#18] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Зависи какво се има предвид под велик. Защо да не кажем и че Мерцедес са най-великия отбор в историята след като никога не е имало такава доминация.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":


    Не по-малко коректно от Люис на едно състезание в Азербайджан😀

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":


    Е ако караше още за Макларън, какво щяха да пишат британските медии...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4687 Весело

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    Там на някой май не му издържаха нервите...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  25. 25 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7976 Неутрално

    Чудесен Люис - ще счупи всички рекорди във Ф1

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf":

    Така е

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#18] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич": Мерцедес са най-великия отбор в историята след като никога не е имало такава доминация.
    —цитат от коментар 21 на deutschwagen


    Ферари 200-2005 ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  28. 28 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#27] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Доминацията на Мерцедес е по-дълга и много по-категорична. През 2000-2004 г. няколко пъти титлата се решаваше в последните състезания срещу конкурентни пилоти и отбори. При Мерцедес такава заплаха не е имало изобщо.

  29. 29 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Драги хейтъри по адрес на "Ферари"и прехласващи се по Хамилтън, изглежда доста комплексарско да се хейти по адрес на една трагично сбъркана за сезон 2020 концепция на "Ферари".

    Дори за неразбиращите е ясно и видно , че двигателите на Мерцедес, Хонда, че и Рено са доста по-добри от тези на Ферари. Отделно можем да говорим за шасито...

    И така-никой не може да отрече качествата на Хамилтън. Безспорно-голям пилот, който вече е легенда, НО:

    НИКОГА в историята на Ф1 не е имало такава шокиращо голяма доминация на един болид и отбор (в случая Мерцедес) и толкова ОГРОМНА разлика с останалите.
    ФАКТ!

    Просто не виждам смисъл всеки път да хейтите и да се подмокряте по Хамилтън. Ясно е, че е добър пилот с болид, който е на светлинни години пред останалите. Точка.
    И без вас ще си стане световен шампион в един сезон, в който най-интересното се случва след второ място и то, ако има кола за сигурност или червени флагове :)

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#27] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Ферари имаха два наистина донимантни сезона - 2002 и 2004. Причината беше до голяма степен сбъркани болиди при конкурентите в стил Ферари 2020, нещо което не може да се каже за всички конкуренти на Мерцедес. Като цяло ерата на доминация на Ферари беше много по-оспорвана. Имаше и спорни моменти, като историята с гумите на Мишлен през 2003. Но дори да вземем целия им период, дори силните им години, трудно се сравнява с този на Мерцедес. Първо става дума само за 2002-2004. 2005 Ферари печелят само едно състезание, фиаксото на Индианаполис, където са единствения топ отбор който стартира съсетзанието. Правилата за гумите за 2005 като цяло удря всички отбори с Бриджстоун (освен на Индианаполис), а и Рори Бърн си беше тръгнал. Шумахер завърши сезона на трето място.
    Освен това ми се струва, че доминацията на Ферари не е като тази на Мерцедес и като острота. Ако вземем броя на пол позишъни, процента им от всички квалификации, броя победи като процен от всички състезания, броя точки като процент от всички възможни точки, всичкото това сезон по сезон, мисля че доминацията на Мерцедес ще излезе невиждана в историята. Единствено Макларън през 1988 имат по-добри показатели (може би и целия период 1988-1989), но това е много по-кратък период, а и двамата им пилоти бяха легендарни.
    Което ни води до темата за пилотите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    фиаксото на Индианаполис,
    —цитат от коментар 30 на deutschwagen



    * фиаското

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#29] от "debruckere":

    Като се замислиш, двигателят на Ферари не е чак толкова зле за нещо, изградено от нулата за два месеца време.

  33. 33 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#30] от "deutschwagen":

    За мен всички коли през 2019 и 2020 г., освен Мерцедес и РП, са със сбъркан дизайн. Заради "култа към Нюи" всички последваха дизайна на Ред Бул от 2017 с по-висока задна част, докато Мерцедес бяха единствени, които използваха ниска. И сега се вижда, че това е бил по-правилният аеродинамичен подход, особено с промените в правилата през 2019 г., които пак, умишлено или не, удариха рамо на Мерцедес.

  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#33] от "Capo":

    Да, рейкът на Ред Бул май е с изтекъл срок. Но Ред Бул не са никак слаби дори тази година. РП ги знаем, те са розовите Мерцедеси. Има сериозни подобрения при Макларън, Рено. Но вече колко години се мъчат да влязат в топ 6. По времето на Ферари, Макларън и Уилиямс направиха сериозни фалове 1-2 сезона, но останалото време бяха конкурентни. Дали последните 6 години всички освен Мерцедес правят сбъркани болиди през цялото това време, или просто се чудят какво да направят за да се конкурират с Мерцедес?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK