Неясни правила или опасно каране: какво скара пилотите и Формула 1

Неясни правила или опасно каране: какво скара пилотите и Формула 1

© Reuters



Унищожени автомобили, отломки и хаос - така изглеждаше ситуацията в Гран при на Тоскана в неделя в първото в историята състезание на пистата "Муджело". Надпреварата се запомни повече с катастрофата, причинена при рестарта на състезанието и със споровете, които бяха породени от ситуацията.


След състезанието на "Муджело" световният шампион Люис Хамилтън открито се противопостави на организаторите срещу правилата при движение зад колата за сигурност.


При рестарта четири болида катастрофираха и това доведе до червени флагове, дълго забавяне и старт от място.




"Това, което се случва, е излагане на хората на риск. Трябва цялостната стратегия да се преосмисли", коментира Хамилтън след състезанието.


Какво се случи


Още в първата обиколка на Гран при на Тоскана инцидент между Кими Райконен, Ромен Грожан, Макс Верстапен и Пиер Гасли доведе до излизане на кола за сигурност. Прибирането на колата по-късно и подновяването на състезанието обаче доведе до нови проблеми.


Според новите правила автомобилът за сигурност изгасва светлините по-късно, като именно то сигнализира на лидера в колоната, че състезанието ще бъде рестартирано при пресичане на стартфиналната права.


Именно това късно изгасване на светлините не дава възможност на Валтери Ботас да увеличи скоростта по-рано и колоната да се разтегли.


"Не съм забавял никого, защото ни е разрешено да се състезаваме след пресичане на старт-финала. Просто тази година решиха светлините на колата за сигурност да се гасят доста късно, така че разлика може да се отвори сравнително късно. Вината не е моя, скоростта ми бе постоянна", коментира Ботас след въпрос дали той е довел до сблъсъците отзад.


Сблъсък на гледни точки


Според световния шампион Хамилтън вината не е на неговия съотборник, а на организаторите и тези, които взимат решения.


"Вината изобщо не беше на Валтери, а на хората, които взимат решенията. Те искат да направят състезанията по-интересни, но с това жертват сигурността на пилотите", критичен беше Хамилтън.


Рейс директорът на Формула 1 Майкъл Маси категорично отхвърли обвиненията на Хамилтън.


"От гледната точка на ФИА безопасността е най-важна. Край на историята. Моята роля като директор е да следя за сигурността, а обратни твърдения ме обиждат", отговори Маси и добави. "Могат да критикуват колкото искат, но правилата не са променени".


Неясни правила или опасно каране: какво скара пилотите и Формула 1

© Reuters


Директорът на състезанието прехвърли топката в полето на пилотите. "Това са 20-те най-добри пилоти в света. Във Формула 3 имаше същата ситуация, но премина без инциденти."


В анализа си след състезанието ФИА и комисарите на Формула 1 обясниха, че причина за катастрофата след рестарта е причинена заради дългата старт-финална права.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4167 Весело

    "Това са 20-те най-добри пилоти в света. Във Формула 3 имаше същата ситуация, но премина без инциденти."



    Това беше в десятката!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Пак ще го кажа - Ботас беше виновен. Вижте как след като мина завоя и преди старт линията за 5 секунди нарочно и ненужно прави доста много зиг-загове през цялата стартова решетка и това принуди другите коли да позабавят и да се спазва дистанция - някои от първите 9 коли които ясно виждаха Ботас, около 3-4 коли, същото правеха но за кратко; и си тръгна рязко на спокойствие. Забележете 10-тата и 11-та кола как позабавиха след колоната.... и никоя от колите след 10-то място не правеха зиг-загове - те бяха май решили че ще започва рестарта след като се подразбира в онзи момент, че Ботас вече е минал старт линията...

    Това за късното изгасване на светлините е оправдание, сейфти колата нали се махна. Хамълтън и Ботас говорят глупости, Маси също говори глупости, като сравнява двете Формули.

  3. 3 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    ,,Неясни правила или опасно каране: какво скара пилотите и Формула 1,,

    Трябва да се направи само една добавка. Пълна забрана на ес- овете за загряване на гумите. Ес-овете, правене на S чупки с цел гумите да се загреят от приплъзването по време на тази маневра. Да добре но когато си в ,,тълпа,, от коли където ,,луфта,, между две коли понякога е една боя разстояние да направиш S чупка означава карамбол от коли по пистата. То по някога дори когато колата е в началото на колоната пак могат да станат гафове от приплъзването и да изхвърчи вън от пистата. Както и тука се видя миш маша от коли в тълпата стана при S- оването на една кола в средата на тълпата

  4. 4 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Абсолютно е прав шефът на състезанието!
    След като това са най-добрите пилоти в света (с космически заплати в сравнение с другите моторни спортове) и след като същите тези пилоти имат претенциите да са такива, не разбирам какъв е този хленч на Хамилтън!

    Има правила, с които всички са запознати. Късни светлини, ранни светлини-всички са наясно! Точка!
    Ако на някой не му стиска и не може да приеме този риск, има и други формати на моторни спортове, така че може спокойно да се премести в по-нерискова категория

  5. 5 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    ,,Неясни правила или опасно каране: какво скара пилотите и Формула 1,,Трябва да се направи само една добавка. Пълна забрана на ес- овете за загряване на гумите. Ес-овете, правене на S чупки с цел гумите да се загреят от приплъзването по време на тази маневра. Да добре но когато си в ,,тълпа,, от коли където ,,луфта,, между две коли понякога е една боя разстояние да направиш S чупка означава карамбол от коли по пистата. То по някога дори когато колата е в началото на колоната пак могат да станат гафове от приплъзването и да изхвърчи вън от пистата. Както и тука се видя миш маша от коли в тълпата стана при S- оването на една кола в средата на тълпата
    —цитат от коментар 3 на сидер


    +++
    Това е много адекватно предложение

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на nqb49646291
    nqb49646291
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Нещо за наглата демонстрация на черньо с тениската?Ние гледаме автомобилно състезание, мамка му, първото в Муджело, хилядното за Ферари, а този шебек ни демонстрира някакви "афроамерикански" дивотии?Боли ме оная работа какво и кои полицаи трябвало да се арестуват, а още по=малко имам намерение да "say her name"Say her name MY ASS!
    —цитат от коментар 6 на pag


    Правилно те боли.

  8. 8 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Правилата са си правила. Всъщност повечето серии започват със старт в движение. Просто Ф1 е различна и пилотите не са свикнали на такъв старт.
    Ботас спазваше правилата, не намали скоростта си което е забранено и стартира след Стартовата линия, както е правилно. Това че си подгрява гумите е разрешени и необходимо защото каране със студени гуми е опасно.
    Объркването беше при тези отзад и те са си отговорни. Тези правила не са от вчера.
    Честно казано тези рестартове направиха състезанието малко по-интересно. Иначе още две години ще гледаме
    1. Хамилтън
    2. Ботас
    Малко тъпо, дори и за супер феновете на Мерцедес е тъпо.

    California Über Alles
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Както винаги виновно е международното положение.

  10. До коментар [#9] от "yavooor":

    Ше спираме обогатения уран за Иран и всчко ще е ОК.

    Ф1 отдавна се дави в посредственост, а да обвиняваш организатоирте за собствента си посредственост гадост.

    За мен винаги Ф1 е било състезание за конструктори и пилоти. КОнструкторите се грижат да правят бъризи коли с атмосферни двигатели, пилотите се грижат да ги карат възможно най-бързо. Откакто вкараха КЕРС, екелтрики, даунсайзинг, турбо, 1,6 ;отра - сори, загубихте ме. Гледам Ф1 от както се помня на чернобелия София-21, на него гледах и Петър Попангелов, и смъртта на Аертон Сена. Не усппете ли да върнете тази романтика - ауфидерзен.

    П.П. Дните, за които говоря по-рано ->>> спорта беше прост оспорт и най-добрия печелеше. Сега игратя ге(й)о-политически и финансови мотиви, а целият спорт е само бизнес и тактика да прецакащ ВАДА с модерна химия.

    Анатема!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 902 Неутрално

    стигаглупости.Хамълтън прави това при всяко състезание-все пак той води колонота най често.Когато той го прави-добре защото е цветнокож и плиткокос.Ако го направи Бота-Ботас е лош.Стига с тия двойни стандарти.Всеки водеш се стереми да заблуди кога точно ще настъпи газта до ламарината.

  12. 12 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    @debruckere, точно така това са най-добрите ПИЛОТИ, не врачки, екстрасенси или гадатели, които да знаят какво ще направи пилотът пред тях и кога при положение, че не виждат един през друг какво се случва и че всички се борят да вземат колко се може повече места напред при рестарта.
    Повече от очевидно е че правилото за рестарт е малоумно, на старт финалната права след като се е прибрала колата за сигурност трябва да започва незабавно ускорение без право на изпреварване до пресичане на старт-финала. Това което направи Ботас е ужасно тъпо и други пилоти са забавяли, но винаги започват да ускоряват веднага щом влязат на старт финалната права, а тоя идиот почти спря на нея.

    -voxy
  13. 13 Профил на geometar
    geometar
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Правилата са такива, че само Хамилтън да печели. Ако трябва ще отпадат всички!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK