Бивш шеф на "Ферари" ще оглави Формула 1

Стефано Доменикали

© Reuters

Стефано Доменикали



Бившият директор на "Ферари" Стефано Доменикали ще заеме поста на изпълнителен директор на Формула 1 от следващата година. Това съобщава "Скай Спортс", позовавайки се на информация от няколко независими източника.


Италианецът трябва да замени Чейс Кери, който оглавяваше спорта от 2017 г., откакто компанията "Либърти медия" купи Формула 1 от Бърни Екълстоун.


Кери ще продължи да бъде свързан с ръководството на спорта, но Доменикали ще се занимава с ежедневни дейности.




В момента 55-годишният Доменикали е изпълнителен директор на компанията за спортни автомобили "Ламборгини". Той е и председател на комисията за едноместни автомобили към Международната автомобилна федерация (ФИА).


Доменикали е дългогодишен служител на "Ферари", като започва работа в Скудерията през 1991 г. Той сменя няколко различни поста, сред които финансов директор, шеф по логистиката, тим мениджър и спортен директор. От 2008 г. Доменикали оглави "Ферари", наследявайки на поста настоящия шеф на ФИА Жан Тод.


Той напусна тима през 2014 г. след слабия старт на сезона в първата година от турбо-хибридната ера във Формула 1.


По-късно Доменикали започна работа в "Ауди", след което беше назначен в една от дъщерните компании на концерна "Фолксваген груп" - "Ламборгини".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 594 Весело

    Този така оправи Ферари, та още не могат да се съвземат. Сега ще оправи и F1.

  2. 2 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Не се подвежайте от заглавието.

    Трябва да се има предвид, че Ф1 Груп, която Доминикали ще оглави е ПиаР и комерсиална дивизия на Ф1, а не ръководство на спорта, т.е. да не се бърка с ФИА.

  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Весело

    До коментар [#2] от "Capo":

    Да, само ще ръководи организацията, която разпределя парите и разработва правилата. Начело на ФИА, които ръководят спорта и следят за спазването на правилата, няма нужда да ходи друг служител на Фиарари - тази позиция вече е заета от предшественика на Доменикали в Куците кончета Жан Тод.

    Вече става комично.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  4. 4 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darulio":

    Като се има предвид, че ФИА от години не спират да удрят рамо на Мерцедес за всичко, явно Ферари изобщо не печели от ситуацията.

  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Весело

    До коментар [#4] от "Capo":

    О, да - даже одобриха тайно споразумение с Мерцедес, след което споразумение мощността на двигателите им спадна рязко и напълно загубиха възможност да се борят за предните места.
    Опа, чакай малко - това тайно споразумение не беше сключено с Мерцедес, а с Фиарари. Прощавай, объркаха ме глупостите, които си написал.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  6. 6 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darulio":

    Споразумението беше защото ФИА не можеха да докажат нищо, но имаха информация от източник, която не беше придобита по легален път. Така че знаеха, че във Ферари има проблем, но не можеха да го докажат, защото не можеха да си разкрият източника. Та затова - тайно споразумение, което беше единственият възможен вариант.

    А я да видим как ще обориш следните общоизвестни факти за помощта, която ФИА не спира да дава на Мерцедес:

    Горенето на масло - Мерцедес си го правеха от 2014 до 2017 г. но ФИА се намеси със строги мерки едва когато Ферари и други отбори също започнаха явно да го правят и да достигат Мерцедес в скоростта. През 2017 г. ФИА не спря да ограничава и забранява всяка иновация на Ферари докато течеше сезона. Ама през 2020 г. при аналогичната ситуация с ДАС, казаха "ок, ползвайте го, но едва догодина да го махнете".

    За 2014 и досега ФИА одобри двигател с МГУ-Х, за който точно Мерцедес лобираха с всички сили. Защо ли? И сега ФИА плахо предлага да махне МГУ-Х, защото е компонент, който не могат да следят дали отговаря през цялото време на правилата, но Мерцедес силно възразяват. Така че МГУ-Х изглежда остава поне до 2025.

    ФИА въведе няколко сезона с токен система за развитие и поради това абсолютно никой нямаше шанс да настигне двигателя на Мерцедес до 2017 г.

    Мерцедес бяха единствените, които правеха секретни тестове с новите гуми на Пирели, което е категорично забранено от правилника. И се оказа, че имали даже разрешение от ФИА за това. А на тези тестове ползваха Розберг и Хамилтън, което също е забранено, та затова двамата ползваха немаркирани шлемове, та да не ги разпознаят. И накрая, след като всичко това гръмна, ФИА позволи на Мерцедес да запази цялата информация от тези тестове.

    Като говорим за гуми - въвеждане на нови гуми само за три състезания в средата на сезон 2018 г. и когато се оказва, че Мерцедес си решават проблема с прегряването с новите гуми, изведнъж точно тези гуми стават задължителни до края на сезона. Точно когато Ферари изглеждаше да заплашва доминацията.

    През 2019 г. ФИА въведе нови аеро правила, с които уби концепцията за висок рейк. Единственият отбор, който не ползваше тази концепция? Познай от три пъти - Мерцедес.

    Отлагането на новите правила с година, което гарантира още един доминиращ сезон за Мерцедес през 2021 г.

    Отлагането на нови правила за двигателите до 2025 г., защото Мерцедес ревнаха като ощипани девственици, ведно със замразяването на двигателите от 2023 г. На практика това гарантира, че до 2025 никой няма да може да бие двигателя на Мерцедес, особено ако МГУ-Х остане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK