Как ще се промени бизнесът с продажба на фланелки след COVID-19

Как ще се промени бизнесът с продажба на фланелки след COVID-19

© Reuters



Продажбата на фланелки е бизнес за милиарди, който носи значителни средства на футболните клубове. Във време на пандемия обаче пазарът е изправен пред трудности заради намаленото търсене и непредсказуемостта на бъдещето.


Досега наличието на звезди в състава предлагаше известно облекчение и е предпоставка за успех в това начинание. Очаквано Кристиано Роналдо и Лионел Меси са най-конвертируемите футболисти, когато става дума за продажба на фланелки. Имиджът и славата на световни звезди помага на клубовете им да извлекат максимална полза.


Когато Роналдо премина в "Ювентус" през лятото на 2018 г., "бианконерите" продадоха 520 хиляди тениски за един ден, което донесе приходи на стойност 60 милиона евро. Това се равнява на повече от половината продажби на клуба за предишния сезон. В допълнение приблизително половината фланелки, които "Барселона" е продал за последните 15 години, са на Меси, пише Vogue Business.




Сред големите играчи на пазара са "Адидас", "Найки", "Пума", които често влизат в яростна битка за надмощие. В последните години компаниите за производство на спортни стоки се надпреварват да подписват продължителни договори за доставка на екипировка, но това вероятно ще се промени.


Според данните на Sportcal сделките в първите две нива на петте големи първенства са на обща стойност над милиард евро (920 милиона паунда) годишно. Най-внушителни са договорите на "Реал" (Мадрид) и "Манчестър юнайтед" с "Адидас" съответно за 120 и 82 милиона евро годишно.


Но този бизнес остава рисков, тъй като е силно свързан и зависим от индивидуалния успех на терена и трансферите на големи звезди. Пандемията очаквано намали приходите по това перо, като футболът навлиза в още по-голяма несигурност.


Според платформата Love The Sales търсенето на екипи за английските клубове е намаляло с 63% през август спрямо година по-рано. Това изправя много отбори до стената, но може да доведе и до промяна в пейзажа и подхода на работа. Оливър Хънт от адвокатска кантора Onside Law вярва, че вместо към отделни играчи спортните марки трябва да фокусират вниманието си върху клуба и неговите ценности.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    Има предлагане, ама НЯМА търсене :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4689 Весело

    Бизнеса с фланелси спадна рязко, но пък изникна изцяло нов бизнес - предпазни маски с емблемата на съответния отбор на солени цени...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на wll45648766
    wll45648766
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Бизнеса с фланелки е един уродлив бизнес в който си купуваш фланелка с името на Меси и кихаш 100 евро за парче плат което без името на Меси струва 10 евро. В тази връзка вируса върши много добра работа.

  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3378 Неутрално

    Търговията с фереджета как е има ли спад?

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5774 Неутрално

    Големите отбори са/ще пострадат значително.

  6. 6 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Милите, живи да ги ожалиш ... не могат да продължат да доят плиткоумните фенове ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK