Алонсо: Шумахер е малко по-добър от Хамилтън

Алонсо: Шумахер е малко по-добър от Хамилтън

© Associated Press



Михаел Шумахер или Люис Хамилтън? Този спор добива все по-големи мащаби, след като британецът е на път да прати в историята двата най-ценни рекорда във Формула 1, притежание на Шумахер. В сравняването на двамата световни шампиони се включи и Фернандо Алонсо, който е един от малкото пилоти в историята, който може да се похвали, че е завършвал по няколко пъти пред Шумахер и Хамилтън.


"Много е трудно да се направи сравнение, защото титлите на двамата дойдоха по-различно време, с различни болиди. Помня Михаел като пилот, когото е много трудно да победиш. Той беше адски талантлив", коментира Алонсо, който сложи край на доминацията на Шумахер и взе две световни титли с "Рено" през 2005 и 2006 г.


След това Алонсо премина в "Макларън", където през 2007 г. беше съотборник именно с Хамилтън.




"Люис е отличен пилот, той е най-добрият от своето поколение. Въпреки това той така и не стана шампион с "Макларън", когато беше съотборник с Дженсън Бътън. Нико Розберг го победи, когато двамата бяха в "Мерцедес", коментира двукратният световен шампион за британеца.


Хамилтън стана шампион през 2008 г. с "Макларън", през 2014, 2015, 2017, 2018 и 2019 с "Мерцедес".


Британецът има 90 победи във Формула 1 и може да изравни рекорда на Шумахер на 11 октомври, когато е състезанието на "Нюрбургринг". Хамилтън преследва и седма световна титла, която също ще го нареди до германеца.


"Лично аз смятам, че Михаел е малко по-силен в прякото сравнение с Люис. Шумахер никога не отстъпваше на съотборниците си, винаги ги побеждаваше", завърши Алонсо.


Испанецът ще се завърне във Формула 1 през 2021 г., като ще кара за "Рено" (тимът вече ще се казва "Алпин" - бел. ред.). Той си припомни годините във "Ферари", когато два пъти завърши втори в шампионата и не успя да вземе титлата.


"Очакванията, когато преминаваш във "Ферари", са огромни, всеки очаква да вземеш титлата. Аз не го сторих, но научих много ценни неща. Предполагам, че и със Себастиан Фетел е така. Едва ли той е вярвал, че няма да стане шампион с този отбор. Понякога обаче просто не разполагаш с най-добрата кола или тя не пасва напълно на твоя стил".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Лошото е че накрая цифрите побеждават и всичко става статистика.
    Глупаво е да се сравняват пилоти.
    Например Хуан Мануел Фанджо какво ли е било да си пилот по онова време?
    Дали е било лесно?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 747 Весело

    Хайде, и Алонзо расист излезе.
    Бе оставете го тоя лудичкия да си кара там. да се тръшка за БЛМ и други глупости, не му обръщайте внимание, само му четката самочуствието. Ако бие, да е жив и здрав, ако не може - да може.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  3. 3 Профил на Vladiznaiko
    Vladiznaiko
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Сена, това е пилота. Когато Формула 1 не беше смартфон на колела

    Животът е прекрасен!
  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Този нещастник е причината, Хамилтън да не запише името си в историята като спечелил шампионата в дебютната си година!!!

    I shave with Occam's razor
  5. 5 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#3] от "Vladiznaiko":

    Точно когато беше Сена, Формулата имаше изключително много електронна помощ, която след това постепенно беше премахвана и до днес е забранена. Уилямсът от 1992 още се води една от най-технологично напредналите коли за всички времена.

  6. 6 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сахаров":

    По-точно Хамилтън е причината Алонсо да не спечели шампионата. Пренебрегва отборна стратегия, инструкции от бокса, прави напук, само и само да излезе напред, дори това да проваля състезанието на екипа. Целият екип е искал да подкрепи Алонсо, но Рон Денис подкрепя Хамилтън и му позволява да си прави каквото иска. Оттам всичките неразбории във втората половина на сезона, когато и Алонсо започва да прави напук на Хамилтън и накрая Райконен взима титлата.

  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    Мръсник беше Шумахер не го харесвах.

    klimentm
  8. 8 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Аууу - какъв расист - веднага БЛМ да спретнат един "мирен протест" с дребни Молотов детайли пред къщата му задето не е съпричастен към трудностите и ограниченията, с които се е сблъсквало черното момче дотук в кариерата си!

  9. 9 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4659 Весело

    До коментар [#7] от "klimentm":

    Е, и той можеше да не те харесва ако знаеше за теб. :-)
    ПП
    Защо "мръсник"?

  10. 10 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Шумахер докато беше във Ферари винаги беше първия пилот. Той не се състезаваше със съотборника си. Във Ферари си е така - за да се борят за титлата се определя единя пилот за първи и му се дава предимство, а другия му помага, поради това и не ги харесвам. В Макларън преди, а и сега в Мерцедес в повечето случаи Хамилтън нямаше като даденост предимство пред другия пилот и трябва да се състезава с него.

  11. 11 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    До коментар [#6] от "Capo":
    При Рон Денис в добрите времена за Макларън двамата пилоти се състезаваха свободно по между си. Такава беше философията на Денис - така и двамата са мотивирани и дават всичко от себе си. Ферари са точно обратното. Мерцедес (Тото Волф) е някъде по средата. В повечето случаи двамата са при еднакви условия, но наближи ли края на сезона този който е по-напред в класирането получава предимство.

  12. 12 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    До коментар [#9] от "daskal1":

    Защото караше кат Сена, затова - за Сена и подлостите му срещу Прост (франсето също не отстъпваше), може - но за Шумахер не може. Ако бъдем реалисти - Шумахер е най-комплексния пилот и най-добрия досега - ако гледаме само желанието - то Сена е номер 1, при стратегията - Прост.

  13. 13 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Хамилтън, ако не беше онеправдан негър с нарушени права, още нямаше да е гледал Формула 1 дори...

  14. 14 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Шумахер е мноооого по-добър от дамата с кученцето и болида бъкан с електроника от компютърна игра

  15. 15 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Което си е самата истина. Независимо от статистиката.

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  16. 16 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Не малко, много по-добър беше Шуми.

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    До коментар [#9] от "daskal1":

    Не беше спортсмен, правеше “ мръсни” номера на другите

    klimentm
  18. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4659 Неутрално

    До коментар [#17] от "klimentm":

    Съгласен съм, че беше "печалбар" и гледаше парите, но все пак беше изключителен състезател.
    Имаше една история когато той и семейството закъснявали за аерогарата във Франкфирт и той поискал от шофьора на таксито да кара. Таксиджията казал след това че няма поне седмица да си мие ръцете защото след като пристигнали той е държал кормилото след Шумахер. Истории.,,

  19. 19 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#9] от "daskal1":

    Всеки, който е гледал Шумахер го знае това! Дори и привържениците му!

  20. 20 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Сравнявате несравними неща.
    Шумахер, Сена, Прост, Менсъл, Хакинен, на всичките Хамилтън може да им диша прахта.
    Един пилот, за да е №1 трябва да може всичко.
    Шумахер беше еднакво добър и на сухо, и на дъжд, освен това развиваше колата така както никой друг пилот не можеше.
    Ето защо Хамилтън гони числа, защото знае що за пилот е когато завали дъжд.

  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#10] от "blagoj":

    Хамилтън се състезава, ама срещу пилот средняк, който по ирония на съдбата с последната си победа показа, че не само няма психика на шампион, ами дори и психика на състезател.
    Та от края на 2016-та не е много по различно от ерата Шумахер.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#10] от "blagoj":

    Всички съотборници на Шумахер са казвали, че не са били спирани да се състезават с него, но той е бил просто изключително по-бърз от тях. Имало е отборни заповеди само по изключение, когато се е решавала титлата при пилотите, също както го правят и Мерцедес сега. Хърбърт, Ървайн и Баричело бяха определяни като големи таланти, сравними със сегашните очаквания за Льоклер, Сайнц и Ръсел. Специално Баричело всички го признават за много добър пилот и в топ 5 на най-добрите състезатели във Ф1 в победната ера на Ферари. Това не бяха никак лоши състезатели, но Шумахер ги мачкаше по-здраво отколкото Хамилтън бие Ботас. А Ботас определено е далеч под категорията на Баричело и ме съмнява дали е дори в категорията на Ървайн.

    Дори Мартин Брандъл, в чийто договор със Скай сигурно пише да плюе по Шумахер и Ферари, с огромно неудоволствие и през зъби признава, че Шумахер е бил недостижим за него до такава степен, че Бриаторе е смятал Брандъл за изключително калпав пилот. Затова за 1993 г. взимат вицешампиона Патрезе, когото Шумахер бие още по-зле. Брандъл твърди, че Бриаторе му се извинил за изхвърлянето от Бенетон, тъй като преди Патрезе не съзнавали колко е добър германецът и съответно че Брандъл не бил калпав.

    Виж, Фелипе Маса не е считан за кой знае колко силен пилот, но и него остаряващият Шумахер пердаши яко, а после Маса направо размаза "първия пилот" Райконен през 2008 г. и до инцидента си през 2009 г., така че всеки да си прави изводите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK