"Хонда" напуска Формула 1 след сезон 2021

"Хонда" напуска Формула 1 след сезон 2021

© Reuters



Доставчикът на задвижващи системи във Формула 1 "Хонда" обяви, че напуска шампионата след края на 2021 г. Японската компания, която се завърна във Формула 1 през 2015 г. и вложи големи средства, насочва ресурсите си към други области и ще инвестира повече в производство на собствените си автомобили.


В официално съобщение компанията обяви, че причината за напускането е "трансформацията на автомобилния бизнес и все по-голямото отдалечаване от двигателите с вътрешно горене".


"Хонда" се насочва към нулеви вредни емисии и въглероден отпечатък до 2050 г. и акцент за концерна е производство на горивни клетки и батерии.




В момента "Хонда" доставя двигатели на "Ред бул" и "Алфа таури" (бивш "Торо росо", втори отбор на концерна "Ред бул", бел. ред.). Напускането на японската компания ще остави Формула 1 с едва три производителя на задвижващи системи - "Мерцедес", "Ферари" и "Рено".


"Хонда" се завърна във Формула 1 през 2015 г., подписвайки договор с "Макларън". Тогава японската компания се надяваше да поднови легендарното си партньорство с британския тим, белязало доминация в края на 80-те и началото на 90-те години. В крайна сметка след три неуспешни сезона двете страни се разделиха, а "Хонда" подписа с "Торо росо".


От 2019 г. двигателите на японската компания ползва "Ред бул", а тимът взе три победи още през първия сезон - Австрия, Германия и Бразилия чрез Макс Верстапен. През сезон 2020 "Хонда" взе още два успеха - във втория старт на "Силвърстоун" с Верстапен и на "Монца" с Пиер Гасли от "Алфа таури". Така "Хонда" е единствения доставчик на двигатели в турбо-хибридната ера, печелил с повече от един отбор.


Все още не е ясно към кой доставчик на двигатели ще се обърне "Ред бул" след края на сезон 2021. "Мерцедес" доставя задвижващи системи на заводския си отбор, "Уилямс" и "Рейсинг пойнт", който от следващия сезон ще се казва "Астън Мартин". Догодина с двигатели на компанията ще бъдат и болидите на "Макларън".


"Ферари" има заводски тим, а освен това доставя двигатели на "Алфа Ромео" и "Хаас". Отношенията между "Ред бул" и "Рено" са обтегнати след взаимни критики от двете страни през 2018 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5514 Неутрално
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    Кой ще ги замени, ще си ходи ли и къде, Верстапен?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 894 Неутрално

    хонда е уникална и много иновативна компания жалко за формула 1.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  4. 4 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Наистина жалко, двигателите на Хонда са едни от най-добрите в света

    Freedom of speech
  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Това е лошо за спорта.

  6. 6 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Лошо. Няма да има конкуренция.
    Явно си е бая скъпичко участието във Ф1.
    Като гледам скоро няма да има кой да налива при във Ф1. То всички закъсаха с обикновените коли, та какво остава за състезателните

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petar Ivanov":

    За Хонда "Джаз" може, но за съвременната формула, трудна работа, знаеш ли колко ЗС потрошиха, не може да им се хвани сметката...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  8. 8 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Хонда обявиха, че от 2022 спират производството на чисто ДВГ автомобили. Няма как да продължават да наливат във Ф1 в такава ситуация.

  9. 9 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Ред Бул могат да се върнат само към Рено - другите ще откажат под претекст, че снабдяват няколко отбора вече. От 21ва Рено няма да има други клиенти за двигателят си.

    Хмммм да видим тогава какво ще стане с Верстапен:
    - Хамилтън изравнява Шумахер по титли 2020 и 21ва го задминава;
    - 22ра Хамилтън се пенсионира (или го пенсионират както Шумахер 2006та) и Верстапен отива в Мерцедес, като започва нова ера.

  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petar Ivanov":
    До коментар [#3] от "ck2013":

    Да бе, видяхме. Няколко години държаха може би най-добрия пилот тогава извън точките и гърмяха като факли. После тоукъни, години, и пак ги няма почти никакви.
    Колко удобно да си тръгнат, точно като през 1992 и 2008.

    Уени уиди уики както са казвали на латиснки едно време😂😂

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#9] от "The HunteR":

    Или пък Мерцедес напускат, поне като отбор.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Интригата се завръща😃

    Ситуацията напомня на тази от средата на 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=r7wSxA1P4XM

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Весело

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    https://uploads.disquscdn.com/images/56ff075d4dddb46a8e87fe8c571a80dd1cf1ed04fcfb0ee36adefb454a6a6fab.png

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    До коментар [#4] от "Petar Ivanov":За Хонда "Джаз" може, но за съвременната формула, трудна работа, знаеш ли колко ЗС потрошиха, не може да им се хвани сметката...
    —цитат от коментар 7 на hamiltonf


    Същите глупсоти се разправяха и за Нисан преди ЛМ 2015. Колко иноватинви били, каква гениална концепрция имали. Само дето станаха за смях в единственото им състезание и после канцелираха програмата 2 дни преди Коледа и оставиха хората им без работа, а части за прототипа им се намираха известно време в боклука.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Формула 1 бавно, но сигурно си отива в историята. След десетина години ще се замени от Формула Е.

  16. 16 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#9] от "The HunteR":Или пък Мерцедес напускат, поне като отбор.
    —цитат от коментар 11 на deutschwagen


    Едва 30 милиона за вкарали от Даймлер в отбора, а отразяването им е калкулирано на близо 5 милиарда евро маркетингова стойност. Имайки предвид как ще са cost neutral след 22ра няма абсолютна никаква причина Мерцедес да излизат от Ф1. След днес още по-малко, защото може би най-бързият пилот за следващото десетилетие ще е свободен.

  17. 17 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 962 Неутрално

    таман го направиха техния двигател да е конкурентен и чао.Всичко вече работи за ел двигатели и батерии.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK