Шефът на световната атлетика подкрепя колениченето на олимпийските игри

Шефът на световната атлетика подкрепя колениченето на олимпийските игри

© Associated Press



Президентът на Международната федерация по лека атлетика (IAAF) Себастиан Коу вярва, че спортистите трябва да имат правото да изразяват послания на политически протест по време на олимпийските игри.


"Бях пределно ясен, че ако един състезател желае да коленичи на подиума, тогава подкрепям действието. Спортистите са част от света и искат да покажат света, в който живеят. За мен това е напълно приемливо", каза Коу при посещението си в Токио, цитиран от Би Би Си.


Според правило 50 в олимпийската харта се забранява всякакъв вид "политическа, религиозна или расова пропаганда в олимпийските обекти, местата за провеждане на състезания или в други зони". През януари от Международния олимпийски комитет внесоха пояснение, че колениченето също влиза в тази графа.




През юни движението Global Athlete, което включва атлети от цял свят, определи забраната на спортистите да коленичат в подкрепа на протестите в борбата срещу расизма като "явно погазване на човешките права".


Темата отново излезе на преден план с движението Black Lives Matter. Много състезатели от различни спортове по света подкрепиха протестите с коленичене, което се превърна в знак срещу расовото неравенство. МОК вече заяви, че ще започне диалог със спортистите по въпроса.


При посещението на Коу в Токио организаторите на игрите, които бяха отложени за догодина, обявиха мерки за намаляване на разходите с близо 300 хиляди долара.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    Глупости! Ще съсипете всички спортове с тези идиотии!

  2. 2 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    Интересно .. ами ако някой иска да вика Крим Наш примерно това приемливо ли е? Или ако испанци искат да викат /или да направят друг жест/ в подкрепа на искането на Каталуня да се отдели от Испания? Тезата на тоя смешник е малоумна. Всякакви такива упражнения хвърлят петно върху олимпийските игри.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  3. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?

  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5671 Неутрално
  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    "Бях пределно ясен, че ако един състезател желае да коленичи на подиума, тогава подкрепям действието. Спортистите са част от света и искат да покажат света, в който живеят. За мен това е напълно приемливо"
    ============
    Не мисля, че имам моралното право преди всеки учебен час да занимавам учениците си /някои от които пълнолетни/, със своите политически пристрастия.
    В случая съм доволен, че е забранено, защото все някой би го направил.

    Еретик
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4727 Любопитно

    "Себастиан Коу вярва, че спортистите трябва да имат правото да изразяват послания в знак на протест."

    Абсолютно, така и трябва да бъде.

    Още повече, че коленичене или вдигане на юмрук нагоре е нещо нормално.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Политическата коректност е на път след културата и политиката да ЛИКВИДИРА и спорта...
    Жалко!!!

  9. 9 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Ако колениченето е под надслов"White lives matter"като подкрепа за избитите бели фермери в ЮАР и Зимбабве, дали пак ще го разрешат?

  10. 10 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 763 Весело

    До коментар [#7] от "Иво":

    Все към "Венсеремос" те влече..А иначе, нормална реакция от поредното британско зомби..Препоръчвам , да се оправят с чувството за историческа вина поединично и на Острова.Нашите деди не са мъкнали роби по поречието на Нигер, нито са ограбвали и експлоатирали половина свят.

    Sic transit gloria mundi
  11. 11 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 269 Неутрално

    "Себастиан Коу вярва, че спортистите трябва да имат правото да изразяват послания в знак на протест."Абсолютно, така и трябва да бъде. Още повече, че коленичене или вдигане на юмрук нагоре е нещо нормално.
    —цитат от коментар 7 на Иво


    Този цирк вече го играха във Формула 1 - първо бяха само тениски и който поиска да коленичи, после Хамилтън ходи да се разправя с хората, които отказваха да коленичат, и накрая същият се беше изтипосал на едно от награждаванията с тениска с надпис "Арестувайте полицаите убили Бриана Тейлър". Подадеш му пръст, пък то ти налапва цялата ръка.

  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4727 Любопитно

    До коментар [#10] от "Hristov":

    Просто не виждам нищо лошо в това да протестираш по един тих и културен начин. Спортистите правят това на ОИ от десетилетия.

    Иначе за историческата вина на британците към десетки народи по целия свят съм напълно съгласен с теб. Робство, убийства, глад и експлоатация. Ето само един пример за това:

    https://www.sciencespo.fr/mass-violence-war-massacre-resistance/fr/document/list-multiple-killings-aborigines-tasmania-1804-1835.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 763 Любопитно

    До коментар [#12] от "Иво":

    А ако някой реши да протестира заради убийството на бели хора?!Какво мислиш ще се случи?

    Sic transit gloria mundi
  14. 14 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Еййй, големи расисти тез негри.

  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Просто спортът не би трябвало да е политическа платформа!!!

  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    "Според правило 50 в олимпийската харта се забранява всякакъв вид "политическа, религиозна или расова пропаганда в олимпийските обекти, местата за провеждане на състезания или в други зони". През януари от Международния олимпийски комитет внесоха пояснение, че колениченето също влиза в тази графа."

    Президентът на Международната федерация по лека атлетика (IAAF) Себастиан Коу прави тези изявления, за да се хареса на политкоректните, но влиза в противоречие с правилата на олимпийската харта. Според мен МОК трябва да го санкционира.
    Да припомним , че същият Себастиян Коу правеше всевъзможни отстъпки на руската федерация по лека атлетика по въпроса с държавното допингиране на руските спортисти. Стигна се до там , че спортисти от цял свят потестираха срещу мекушавостта на Коу спрямо руската наглост , а някои го подозираха , че е подкупен от руснаците.
    Калпави хора ,податливи на финансови и политически корупци ръководят световния спорт.

  17. 17 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 98 Неутрално

    Тука коментиращите явно са малки деца или всъщност не гледат Олимпиадата. Нещо ревят, че не искали политика в спорта (все едно е за пръв път), или им пречила политическата коректност (кой забранява на кого тук?).

    https://www.history.com/.image/t_share/MTU3ODc4Njc2NTMzMzU2MjU1/image-placeholder-title.jpg

    Тая снимка? Това е 68-ма година.

    https://www.ushmm.org/m/img/21678-1000x638.jpg

    А тая? 36-та.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2b/Ap_munich905_t.jpg

    А Мюнхен? 72-ра?

    Айде мълчете, ако ще говорите глупости.

  18. 18 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?
    —цитат от коментар 4 на blondofil


    Схващам ти иронията , но все пак да отговоря. Правилно е да не се коленичи. Така е според правилата на олимпийската харта.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?
    —цитат от коментар 2 на blondofil


    Правилното е на четири крака, с вирнат задник и издадени устнички, готови да целуват крадена маратонка, обута на черен крак.
    Погледът, пълен наполовина с нямо обожание, наполовина с наследствена вина, е задължителен.
    Отклонения от канона се санкционират с лишаване от състезателни права за вечни времена.

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?
    —цитат от коментар 2 на blondofil


    Правилното е на четири крака, с вирнат задник и издадени устнички, готови да целуват крадена маратонка, обута на черен крак.
    Погледът, пълен наполовина с нямо обожание, наполовина с наследствена вина, е задължителен.
    Отклонения от канона се санкционират с лишаване от състезателни права за вечни времена.

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    "Себастиан Коу вярва, че спортистите трябва да имат правото да изразяват послания в знак на протест."Абсолютно, така и трябва да бъде. Още повече, че коленичене или вдигане на юмрук нагоре е нещо нормално.
    —цитат от коментар 7 на Иво


    Също и широко разтворена длан, среден пръст, изпъната напред дясна ръка (римски поздрав).

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4727 Любопитно

    До коментар [#13] от "Hristov":

    Нямам идея. Аз лично бих подкрепил и подобен протест!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4727 Весело

    До коментар [#22] от "DDR":

    Без нацистки поздрави моля. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4727 Любопитно

    До коментар [#17] от "Разумен Октопод":

    Именно! Това имах в предвид като написах в коментара си, че подобен вид изразяване на протест съществува на ОИ от десетилетия.

    +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    До коментар [#22] от "DDR":Без нацистки поздрави моля. :-)
    —цитат от коментар 24 на Иво


    Няма нацистки поздрави тука - това е римски поздрав. Нацисткото е в тъкованието на прочелите по една книжка.😉
    Също така пропуснах и показалец насочен към небето.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  27. 27 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 850 Неутрално

    либерастките чек. й нямат край.

  28. 28 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2134 Неутрално

    Как е правилно, на едно или на две колена?
    —цитат от коментар 2 на blondofil


    Гледай Коу как ще го направи. На две колена, силно сгънат и готов за употреба.

    През шестдесетте години двама американски лекоатлети бяха лишени от златен и сребърен медали заради политическа демонстрация. По време на химна вдигнаха десните си ръце в черни ръкавици и наведоха глави Бяха от така наречените Черни пантери. Хайде сега да им върнат медалите!

    За да няма недоразумения - аз съм против политиката в спорта!

  29. 29 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Има огромна вероятност дядо му да е изяден от канибали, които той е вземал за роби.

  30. 30 Профил на block
    block
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ако колениченето е под надслов"White lives matter"като подкрепа за избитите бели фермери в ЮАР и Зимбабве, дали пак ще го разрешат?
    —цитат от коментар 9 на Мусаши


    Президентът на Международната федерация по лека атлетика (IAAF) Себастиан Коу вярва, че спортистите трябва да имат правото да изразяват послания на политически протест по време на олимпийските игри.

  31. 31 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Шефът на световната атлетика очевидно погазва принципите на олимпийското движение.
    Но заразените от либерал-болшевишка треска не се интересуват от това.

    Panta rhei....
  32. 32 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Шефът на световната атлетика очевидно погазва принципите на олимпийското движение.
    Но заразените от либерал-болшевишка треска не се интересуват от това.

    Panta rhei....
  33. 33 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Шефът на световната атлетика очевидно погазва принципите на олимпийското движение.
    Но заразените от либерал-болшевишка треска не се интересуват от това.

    Panta rhei....
  34. 34 Профил на kcq33617839
    kcq33617839
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Някой доброволно ще коленичи пред кюмура???
    Баси траверсите. Изпращам ги в африка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK