Хамилтън пренаписа историята с рекорд по победи във Формула 1

Хамилтън пренаписа историята с рекорд по победи във Формула 1

© Reuters



Люис Хамилтън счупи рекорда по победи във Формула 1, след като триумфира в Гран при на Португалия. Той спечели своя 92-и успех, изпреварвайки Михаел Шумахер (91). Рекордът, който Шумахер постави, оцеля 14 години.



Победата на Хамилтън в Португалия го доближи и до седма световна титла, с която да се изравни с Шумахер. Британецът води със 77 точки пред съотборника си Валтери Ботас при оставащи пет състезания и общо 130 възможни точки.



"Никога не съм мечтал, че ще стигна до толкова победи. Опитвам да давам максимума от себе си всеки ден и съм много щастлив", каза Хамилтън след финала.





На подиума зад него се наредиха Ботас и Макс Верстапен с "Ред бул". В топ 10 влязоха още Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Естебан Окон, Даниел Рикардо и Себастиан Фетел.


През този уикенд трасето в Алгарв направи своя дебют във Формула 1. Това беше и завръщане за Португалия в календара за пръв път от 1996 г.


От предишните 25 състезания за Гран при на Португалия 13 бяха на пистата в Ещорил. Боавища, Монсанто и Къшкаиш също са приемали надпревари от Формула 1.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Не че омаловажавам постижението на Хамилтън, просто се чудя - ако по времето на Шумахер имаше по 20 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?

  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    ...ако по времето на Шумахер имаше по 20 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?
    —цитат от коментар 1 на dma12587967


    Никой не е спрял Шумахер да се състезава. И тази и следващата година.

  3. 3 Профил на Amsterdam
    Amsterdam
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Не че омаловажавам постижението на Шумахер, просто се чудя - ако по времето на Стюарт имаше по 16-17 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?

  4. 4 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Напълно омаловажавам постижението на Хамилтън, което въобще не е на Хамилтън, а на псевдолибералния маркетинг... Когато цялата Формула кара за теб и аз ще бия наред, но не съм негър. Не случайно Шумахер е познат в цял свят, а Хамилтън я има четири-пет фена, я не....

  5. 5 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#1] от "dma12587967":

    Ako...

    Ако преди години имаше стриктен допинг контрол, половината рекорди нямаше да ги има!
    ХАМИЛТЪН ПРЕНАПИСА ИСТОРИЯТА!

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Голям !
    Браво Хам !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    Днес Люис бе в "зоната" и практически недостижим. Абсолютно обяснимо бе внимателен в началото, предпазваше се от грешка и след това газ на макс! Станахме свидетели на историческо постижение не само във F1, а и в спорта въобще!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  8. 8 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#5] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Шапки долу за постижението, но първо някога състезанията бяха по-малко. Второ конкуренцията съществуваше, а сега на практика Хамилтън се състезава сам със себе си. Ако случайно Валтери реши нещо от бокса бързо вземат мерки да не стане беля. Така се правят рекорди, но не се става легенда. Ако си фен на Формула 1, истински, отвори и погледни стартовата решетка за сезон 1990. И пак ми обяснявай, колко бил велик този и онзи.

  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7712 Неутрално

    Люис остава завинаги в историята на спорта

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на zkm24533265
    zkm24533265
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Велик състезател. Само, че на мен формулата по времето на Прост и Сена ми беше най-интересна, когато Шуми стигна върха взе да става малко тегаво, а сега даже и не я гледам. Просто е скучно когато колата и шофьора са класи над всички други и ако нещо не се обърка е ясно кой ще победи. Другото са тъпите разпоредби които се опитват да направят състезанието супер безопасно ... най безопасно ще е да си играят пред компютъра в къщи, тогава и Корната няма да е проблем, а ще е толко хубаво за околната среда ...

  11. 11 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#5] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Допинг контрол сега има ли? Ще те светна - същият е като едно време. Случайни тестове на до три пилота всяко състезание. Освен ако не си британец, тогава се минава между капките, както Бътън разказваше.

    А и говорим за спорт, където приносът на допинга е минимален, а рисковете много по-големи.

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    ... Ако си фен на Формула 1, истински, отвори и погледни стартовата решетка за сезон 1990. И пак ми обяснявай, колко бил велик този и онзи.
    —цитат от коментар 8 на nww54689327

    А защо не за 1992 или 2002?
    Или 2005, 2009?
    Имаш кола - караш. Нямаш кола - плюеш.

  13. 13 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#8] от "nww54689327":

    Ако някой си е правел илюзии, че на Ботас му е позволено да се състезава с Хамилтън, в това състезание се доказа, че никога не е било така. Дори при минималната възможност да скъси дистанцията, му срязаха крилцата.

    Обаче когато Хамилтън пренебрегне отборни инструкции и каже какво иска, винаги му се осигурява.

  14. 14 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Не че омаловажавам постижението на Хамилтън, просто се чудя - ако по времето на Шумахер имаше по 20 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?
    —цитат от коментар 1 на dma12587967


    Победите на Хамилтън, не са ли от по-малко състезания?

  15. 15 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Колкото и да са по добри колите на Мерцедес, не са толкова, че Хамилтън да изпревари всички без 3-ма с една обиколка. На пистата в момента няма състезател, който е дори близо до таланта му. В подобни състезания с лошо сцепление превъзходството му е очевидно!

  16. 16 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#15] от "L Glassman":

    Напротив, толкова добри са. Дори слабичък или в най-добрия случай средняк пилот като Ботас е комфортно пред всички останали.

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#15] от "L Glassman":

    Браво, изключитетелно точен коментар!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  18. 18 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#14] от "thenomad":

    Шумахер стигна до 91 победи с по-малко състезания от Хамилтън.

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#10] от "zkm24533265":

    Между другото, Люис получи каските на Сена и Шумахер лично от техните семейства! Какво означава това, всеки мисля, че се досеща, а кога нещо подобно се случвало, не знам наистина...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  20. 20 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Означава ПР, нищо повече, не изпадай във фенски ступори. Даването на подобна меморабилия винаги се е правело, а сега само го изкарват повече на показ пред камерите. За което Мерцедес със сигурност и плаща.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Любопитно

    До коментар [#20] от "Capo":

    Кога "винаги"?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Отбора даде заслужена висока отценка на Боно - Пит Бонингтън, гл инженер на екипа на Хамилтън

    klimentm
  23. 23 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#12] от "yavooor":

    Смешко. Ти дори не си разбрал за какво става въпрос. А става въпрос, че тогава с равностойни болиди се състезаваха световни шампиони. Прост, Сена, Менсъл, Пикет, Хил, Хакинен, Шумахер и още, и още. Конкуренция. Битка. Нещо, което на Хамилтън му се случи веднъж и той загуби от непослушния Розберг. Евала на момчето, най-добрия е, но той самия е наясно, че рекордите му губят блясъка си заради липсата на реална конкуренция и факта, че целия отбор играе само и единствено за него и рекордите му. А да го сравняваме с легенда, като Сена е чист цинизъм. Великия беше пилот. И такъв си отиде за да остане в историята.

  24. 24 Профил на xyq47646139
    xyq47646139
    Рейтинг: 319 Весело
  25. 25 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Весело

    До коментар [#16] от "Capo":

    Не си ли противоречиш като казваш че екипа е спрял Ботас,а сетне казваш че Ботас е среден пилот?

    klimentm
  26. 26 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Весело

    Уилямс продължава да няма спечелена точка,жалко за славния някога отбор.

    klimentm
  27. 27 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Шумахер даде свой шлем и на Фетел, а мисля и на Розберг навремето. С Фетел май си ги размениха. Това е почти като размяна на фланелки между футболисти. А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем. Означава ли това, че е велик състезател? Те хората си купуват цели оригинални болиди.

  28. 28 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#25] от "klimentm":

    В точно това е трагедията. Нямаше никакъв смисъл и заплаха за Хамилтън, но въпреки това пренебрегнаха желанието на Ботас да опита с меките гуми. То се видя че с твърдите залиташе после по пистата и вероятно щеше да е по-комфортно с меките, но това може и да е от поредния технически проблем с колата му.

  29. 29 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#26] от "klimentm":

    2015 можеха да направят реорганизация, да вкарат спонсори и да останат втори или трети по сила, но Франк се заинати и каза "не, ще си я карам по старому". И ето ги резултатите.

  30. 30 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 419 Неутрално

    и още 100 победи да направи, лично мен не може и не можа да ме "грабне" като фен, и заради толерирането в отбора му и вечното му мрънкане, и заради залитането по политиката черните да се толерират във спорта и формулата, не е същия като СЕНА, ШУМАХЕР, ПРОСТ, МЕНСЪЛ, ХИЛ даже и ФЕТЕЛ но това си е мое мнение

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    До коментар [#27] от "Capo":

    "А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем. Означава ли това, че е велик състезател? Те хората си купуват цели оригинални болиди."?!


    Големи простотии си написал, които нямат нищо общо с това, за което става реч, но както и да е. Аз съм последният човек от когото ще чуеш, че Люис е по-по-най, аз съм си просто фен, прави ме щастлив, радвам се на всяка негова победа, още от двете негови състезания в картинга, които успях да гледам, оттам победите в различните нива, всички естествено с една и съща техника с другите пилоти, а най-щастлив бях като седна в любимия ми "Макларън". Така че, да е жив и здрав, и младите да се стягат...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  32. 32 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#30] от "it4":

    Къде го слагаш Хил в тази групичка. Един от най-слабите световни шампиони в историята.

  33. 33 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf":

    О, имат много общо, но явно не е приятно да ги чуеш. Ето пример - за шлема на Сена Хамилтън първо се записа като посланик във фондацията на семейство Сена, "дарил" доста пари - хоп, "подарък" шлем.

  34. 34 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    с толкова компютри, софтуери и т.н. просто не мога да го сложа до сена, шумахер, прост и менсъл. онези бяха звезди, а хамилтън е един страхотен професионалист, но не и такава икона.

  35. 35 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#34] от "karatista":

    Колите от 90-те имаха много повече електронна помощ, а и други екстри, които днес са забранени за ползване. Като забраниха тракшъна за 1994-та, например, всички, включително Сена (преди Имола) и Шумахер, се въртяха като пумпали в тренировки и квалификации докъм средата на сезона. Уилямсът от 1992 година още се води една от най-съвършените технологични Ф1 коли и с най-много електроника на всички времена.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    Мика Хакинен преди няколко дни:
    „Впечатлен съм, че Люис Хамилтън изравни по победи Михаел Шумахер. Във Формула 1 е трудно да спечелиш дори едно състезание, а той за 14 години е победил в 91. Това е невероятно постижение, с което Люис с право може да се гордее. Много фактори са необходими, за да спечелиш надпревара или титла: бърз автомобил, добър съотборник, поддръжка на силен отбор. Люис разполага с всичко това в Мерцедес. Трябва обаче и ти самият да си отличен пилот. Хамилтън взима победи от времето, когато бе на 22 години и продължава да го прави днес, вече на 35. Знам колко сили са нужни, за да завоюваш две титли. Но не може да мислите, че постиженията на Люис са свързани само с най-добрия болид. За това са нужни талант, отлична физическа форма, целеустременост и невероятно желание за победа. Той притежава всичко това.
    Радвам се, че след състезанието Мик Шумахер подари на Люис една от каските на баща си. Михаел бе великолепен съперник. Пръв щеше да приветства постижението на Хамилтън. Мик постъпи съвършено правилно с този жест от името на Михаел.“

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  37. 37 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#35] от "Capo":

    може, но сега изглежда от бокса ги карат като в електронна игра. въпреки, че едва ли сегашните компютри в колите са по-слаби от 90те

  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    Коментар на Дженсън Бътън от преди месец, а не на някой си сульо или пульо:
    "Според мен той е доста срамежлив като характер. Не познавам сегашния Люис толкова добре. Онзи от 2012-та беше невероятно талантлив пилот, посветил целия си живот на надпреварите. Трябваше да работя изключително упорито, за да го победя и това очевидно не се случваше често. Но все пак понякога ставаше и бях доволен от постигнатото. Той ме изпреварваше в квалификациите, но можех да се състезавам с него в надпреварите – да използвам главата си, защото в тях не всичко е газ до дупка. Но Люис научи много от тогава досега. Внимава за гумите, горивото, колата… Знае какво прави. Понастоящем е в позиция, в която може да се отпусне и да мисли за други неща освен за управлението на автомобила. Може да е много откровен и според мен е страхотно, че е такъв. Това ще помогне на спорта и разнообразието в него. А независимо дали харесвате Люис като личност, определено би трябвало да сте му фен като пилот. Той е изключително талантлив и не играе игрички. Никога не би действал мръсно. Всъщност е най-коректният пилот, срещу когото някога съм се състезавал.“

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  39. 39 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#37] от "karatista":

    Правилата вече абсолютно забраняват всякаква намеса от бокса, която може да се приеме, че отнема каквато и да е част от контрола над колата или очевидно подсказва състезателни решения, в които пилотът не участва. Затова преди няколко състезания наказаха състезатели, които на загряващата обиколка влязоха за гуми за мокро - инструкцията е дошла от бокса без пилотите да са питали. Затова и днес видяхме колко пъти всички пилоти питат за дъжда.

  40. 40 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Чудесно мнение на Бътън

    klimentm
  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    До коментар [#40] от "klimentm":

    Наистина чудесно! Бяха страхотни съотборници и съперници!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  42. 42 Профил на Rococo
    Rococo
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Не зная за Хамилтън, но днес най-голямо и приятно впечатление ми нправи първата обиколка на Райконен...

  43. 43 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Е, и? Има ли някаква връзка това с нещо? И за Шумахер, и за Сена, и за Прост, и за Фанджо, и за Лауда и за купища други има огромен брой хвалби от съвременници, съотборници и т.н.

    Но пък има нещо друго интересно - колко от сегашните пилоти във Ф1, като ги питаха за топ 5 на всички времена, поставиха Хамилтън в петицата? Имаше ли изобщо някой? А и Розберг и Алонсо скоро също говориха за своите топ 5 и Хамилтън не влезе в класацията. Това, разбира се, зависи и от характера на човека и отношенията му с останалите, а за Хамилтън в падока отдавна се говори и знае, че е голям нарцис и не се спогажда с пилотите. Но пък всички са харесвали Шумахер, а сега Фетел, защото са били готини пичове извън колата. Ето как тези "класации" всъщност са изцяло субективни, а като опрем до фенщината, вече всичко се обезмисля.

  44. 44 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#30] от "it4":Къде го слагаш Хил в тази групичка. Един от най-слабите световни шампиони в историята.
    —цитат от коментар 32 на Capo


    Хил е пилотът изпреварил втория в състезанието с две(2) обиколки.
    Има ли някой друг с подобно постижение?

  45. 45 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#44] от "yavooor":

    Да, доста. Прегледай старите състезания от 50те и 60те. Стюърт, Кларк и т. н.

    А и ми говориш за състезание, където всички добри коли отпаднаха. Дори Латифи с най-силната кола ще затвори с две обиколки коли като Тирел и май Футуърк, които са с по 3-6 секунди по-бавни на обиколка.

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    Каментари от радостни фенове:
    Panayot Stoyanov
    Хам пише история. Най-успешния пилот на всички времена.
    Само за този уикенд
    1. Най-много победи
    2. Най-много пол-позиции
    3. Най-много подиуми
    4. Най-много точки
    5. Най-много стартове от първа редица
    6. Най-много състезания в точките.
    7. Най-дълго дистанция през която е водил колоната.
    https://hamiltonvsschumacher.com/

    Andreyan Ivanov
    Страхотна писта, голяма загуба за феновете че до сега беше извън календара!

    Nikolay Yakimov Atanasow
    Честито на Мерцедес и Хамилтън!
    Страхотно състезание.Пусна ги от първо да се "налудуват" и после ги "измете".Голямо БРАВО!!!


    Apostol Tanev
    Кога ще ги махнват тези некомпетентни коментатори Траян Сарафов и Георги Иванов? След края на състезанието 10 минути ревяха, че не изпълнили желанието на Ботас да му сложат гуми софт и видетели, как му отнели възможността да победи Хамилтън. Абе недоносчета, след като Люис в 20 обиколка го изпревари и почна да трупа аванс и накрая да стигне 25.6 секунди преднина при ползването на един и същи тип гуми, как може да допуснете, че ще изпревари Хамилтън, който даде и най- доброто време в една обиколка.


    Александър Косев
    Коментаторите бяха прави. Трябваше да послушат пръдльото, да му сложат гуми софт, да ги съсипе за 10 обиколки и в следващите 10 да го изпревари Макс или пък да направи втори бокс и отново да остане зад Макс. Това е едно некадърно, подло и тъпо същество срам за Финландците.

    Джони Ринго
    Перфектен Хамилтън. Много умно подходи в началото при още студените гуми. Без излишни рискове. После методично наложи непосилно темпо за останалите. На непозната писта спечели Пол, Победа и Фастъст лап. Няма какво да се добави. Макларън за момент в първите обиколки напомниха за славното си минало, после се върнаха в реалността.

    Найден Найденов
    Третият отново на +30 секунди.... Взе една случайна победа на Силвърстоун 1 и се размечта, ама реалността е като днешната. С Ред Бул и японските "двигатели" в сравнение с Мерцедес, толкова.....

    Martin Dragostinov
    Честито на шампионите! Хам отново с класа над Валтери. Срамежливко спечели всичко, което не се брои, но накрая загуби всичко, което се брои. Не гледам слабоумните коментари по нашите телевизии. Научил съм си урока още от времето на Ричард Груев и Иван Тенчев. По Sky Sport са винаги в час със случващото се зад кадър, имат хора във всяка точка от пистата, следят всички налични камери, компютърните данни за обиколките, състояние на гуми и т.н и т.н. Хам каза след състезанието, че като е видял колко е хлъзгава пистата след старта е дръпнал рязко газта, за да усети добре настилката и да не допусне грешка. Бил е убеден, че впоследствие ще ги настигне. Яд ме е за Чеко, че пак го прецакаха от ФИА, за да угодят на Ред Бул. Разбирам, че едно наказание за Макс щеше да улесни съвсем Мерцедес, но правилата са си правила. Браво на Себ, че след целия този саботаж успя да вземе точка. Леке с този слаб двигател изпреварваше Рено и Макларън, като в онези златни времена от миналата година с нелегалния двигател...


    Фидос Койчев
    Уж според експертите след като Мерцедес вече не развиват болида си за 2020 Ред бул са все по-близо до тях, а то какво излезе - Хами на повече от 30 секунди от Макс или на един хоризонт разстояние. За космоса това е нищожно разстояние, но за Земята и F1 това е космическо разстояние.


    Peter Nikolov
    Честито на HAM и Mercedes. HAM, отново изключителен. VER и Red Bull, явно работиха страхотно с гумите C2/M. Вероятно са единствените, който работиха прилично с гумите C3/S Добро състезание и за GAS; PER и OCO. Отново правят впечатление RUS и NOR. Отново, страхотно състезание за LEC. Беше ясно, че няма как да се противопостави на VER, когато Red Bull поставят гумите C2/M. Подобрението в колата е явно. Отново сме предвсички преки конкуренти. VET, също се класира прилично. PS : Изтървах първите 15 обиколки, заради мудните техници във Вива ком и почти всичко по-динамично в състезанието, но все пак, като че ли, се очакваше по-интересно състезание.

    DarK MagiciaN
    Както каза и Антъни Дейвидсън " Никога не очаквах някой да подобри рекорда на Шумахер" . Все пак статистиката е на лице. Останаха само 7-те титли да бъдат подобрени. Честита му победа. Щеше да е по-интересно , ако бе заваляло. Трасето никак не е лошо. Жалко , че не си реализира прекрасния старт Райконен. Интересно най-твърдите смеси бяха избрани от Пирели, пък софта е бил проблемен. При 22 градуса на настилката, харда загрявал бавно. Пък беше по-добрия избор.


    и така нататък...


    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  47. 47 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    Толкова ли те боли от това, което написах, че опираш да цитираш безспирно съратниците от фенбазата, та да те разведрят? Ей затова говоря, че фенщината прави хората слепи и глухи. Явно и отчаяни.

    Мерцедес са с най-голямата доминация в историята на спорта. Приемете го. Рекордите са неизбежна част от този факт. Както се случи и с Прост и Шумахер в техните ери. И светът не свършва, ако Хамилтън не го боготворят както вие правите. Замиклете се над факта, че ако не беше Ники Лауда, сега щяхте да боготворите Розберг или Фетел.

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    До коментар [#47] от "Capo":

    Ти си просто една развалена радиоточка, излишно е да се коментира с теб, особено след това твое излияние:
    "Това е почти като размяна на фланелки между футболисти. А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем.?!

    Жалка, комплексарска история...
    Не ми губи времето повече...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  49. 49 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf":

    Кое не е факт? Това, че пилотите си разменят шлемовете и че Шумахер е раздавал своите и преди? Или че шлемовете, които пилотите са носили по време на състезания, се продават на търгове в Сотби и т. н.? О, извинявай, не усетих, че това разбива теориите и илюзиите ти колко е божествен Хамилтън.

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#15] от "L Glassman":

    Ами толкова по-добри са колите на Мерцедес.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf":

    Комплексар е човек, който лъже, че е акционер в Барселона, строител на яхти за милионери, състезател по българските магистрали, аптекар от Бургас. С други думи палячо. Ти сещаш ли се за такъв?

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#35] от "Capo":

    Това е много вярно, не механическите компоненти началото на 90-те бяха доста по-назад. Вибрациите на он-бордовете от началото на 90-те впечатляват всички днешни пилоти. Аеродинамиката беше простовата и се разчиташе изцяло на големи крила, което правеше следването на друг болид абсолютен ад. Предполагам и мапинга на двигателите както и функциите на скоростната кутия не са били на днешното ниво. Интересно е и как се сравнява тркшън контрола от 1992/92 с този от 2007.

    1994-та махнаха електрониката, но останаха по-тесните гуми а мощността не бе променяна. Колата на Шумахер е имала збранена електроника, която по всичко изглежда, че са позлвали на някои състезания.

    Аз лично бих върнал активното окчаване. Не виждам проблем с него и ще се съчетава много добре с граунд ефектс, които трябва да се върнат (реално да станат по-основни предвид че модерните болиди намират начин да ги създават) през 2021.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    Ами това което Хакинен казва за Люис е истина, никой не го отрича.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Я тез още ли въртят безсмислени обиколки?!? Ако някой има проблем със съня, препоръчвам да си писне формула 1. Безотказно заспиване до 3-4 минути!

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#37] от "karatista":

    Има нещо такова. Някои функции са забранени, но самите компоненти на болидите са пълни с много по-добра електроника и мапинг, сензори има навсякъде. Куп неща могат да се регулират с копчета на волана, и почти всичко се следи на екраните на рейс инженерите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#44] от "yavooor":

    Е, и? Това ли ти е критерия за величие - да изпревариш втория с две обиколки в едно състезание?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#23] от "nww54689327":

    Не само това - по времето на големите пилоти от 90-те - Сена, Прост, Шумахер, Хакинен, а и на пилотите след тях в началото на 2000-те, моторите на колите бяха изравнени, стартовете бяха по-малко и още нещо много важно - освен за смяна на гуми, колите влизаха в бокса и за дозареждане с гориво, когато ставаха не само забавяния, но и много инциденти! Именно през тези години успехът зависеше много от пилота, но също така и от екипа.

  58. 58 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#42] от "Rococo":

    Интересно, никъде не споменават в репортажите как Кими от 16-то място на старта се изстреля до 6-то , при това с една от най-слабите коли!

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#57] от "bek":

    Моторите бяха изравнени едва от 2008, реално от 2009 заради уейвърите за Рено. Периодът на изравнени двигатели излиза 2009-2013 включително. Извън него не е имало никакво изравняване.
    Презарежданията започват през 1994 и действително влиянието на бокса в стратегията се увеличава много, но това става по-скоро в ерата Шумахер. Не знам какво е това "забавяне" при спирането в бокса. Реално можеше да се избира колко презареждания да се правят и колко натоварен с гориво да е болида (натоварен защото има ефект над теглото).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#47] от "Capo":Ти си просто една развалена радиоточка, излишно е да се коментира с теб, особено след това твое излияние:"Това е почти като размяна на фланелки между футболисти. А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем.?!Жалка, комплексарска история...Не ми губи времето повече...
    —цитат от коментар 48 на hamiltonf


    Чета Ви разговора с човека, но изглежда е поредният, който Ви разконспирира :):)
    Хех. не се учудвам-въпреки изхвърлянията Ви на преуспял разбирач от всичко, не сте чак тъй труден, нито касто събеседник, нито като коментатор :)
    И, разбира се, приключвате разговора с някаква водниста реплика, когато вече нямате аргументи :):)

  61. 61 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Не че омаловажавам постижението на Хамилтън, просто се чудя - ако по времето на Шумахер имаше по 20 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?
    —цитат от коментар 1 на dma12587967


    +++
    Бих добавил и свръхдоминиращия болид, който сега имат Мерцедес.
    Мисля, че един Гасли или Перез спокойно могат да станат шампионис колата на Хамилтън :)

  62. 62 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#10] от "zkm24533265":Между другото, Люис получи каските на Сена и Шумахер лично от техните семейства! Какво означава това, всеки мисля, че се досеща, а кога нещо подобно се случвало, не знам наистина...
    —цитат от коментар 19 на hamiltonf


    Добро възпитание, политическа коректност, маркетинг и пи-ар.
    Още въпроси? :)

  63. 63 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#59] от "deutschwagen":

    Под забавяне имам впредвид грешки на механиците-както при смяна на гуми, така и по време на зареждане с гориво, независимо от избраната стратегия. Точно тогава се случваха разливи , запалвания, завличане на маркучи и прочие - все елементи от състезанието, които се явяваха предпоставки за инциденти и като цяло по-голям риск за изпълнение стратегията на отбора и пилота.

  64. 64 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschwagen":

    Уилямс още си пазят в тайна патента за активното окачване от 90те с надеждата някой ден да го върнат в правилата.

  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#63] от "bek":

    Вдига риска, факт. Но и без презареждания ставаха и стават гафове. Да не говорим, че преди 1994, 6 секунди се считаше бърза смяна на гуми.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#64] от "Capo":

    По-вероятно е някой ден да няма вече Уилиямс😃

    Иначе наистина го крият до ден днешен. Което е интересно, предвид какви са били компютрите и електрониката в сравнение с днес.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    Днес Ред Бул смениха за 1.8 сек! Не знам дали има по добро постижение?

    klimentm
  68. 68 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Не съм фен на Хамилтън. Макар, че не е модерно. Не обичам да ме водят за носа.

  69. 69 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Хамилтън просто размаза всички, и спечелили ли титлата тази година може да се каже че минава Шумахер, защото по титли се изравняват, но по всичко останало е много по-напред. Още от първата си година във формулата показа брутална скорост и характер на победител, нещо което не съм виждал друг да прави, наравно с настоящия тогава световен шампион Алонсо загубиха титлата от Райконен с една точка само заради борбата помежду си.

    -voxy
  70. 70 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#69] от "voxy":

    това няма значение! :)
    просто не ни се връзва с ориенталската мачо култура, отделно е черен и трябва да му е гадно, хейта не трябва в никакъв случай да спира

  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#67] от "klimentm":

    Абсолютен рекорд. Само май още чакат официално потвърждение за времето.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#70] от "rgt23626120":

    Абе хейтът идва предимно от самия Хамилтън. Все недоволен като не са съгласни с него, все се кара като нещата не вървят по неговия начин, все е репресиран и дискриминиран. А и си позволява да се кара на колегите му, че не били коментирали нелепата смърт на един надрусан чернокож престъпник зад океана.
    Колкото до качествата му като пилот, тук вече е коментирано, както и много пъти преди това. Темата за рекордите и факторите които влизат в тях също са коментирани. Аз си мисля, че е ориенталкси манталитет именно да се изказваш като всезнайко от последна инстанция без да си запознат с тематиката и да упрекваш другите чуастници, включително де факто в расизъм.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#72] от "deutschwagen"
    търсиш под вола теле.... отново...

  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#73] от "rgt23626120":

    Как? И какво значи "отново"? Май нищо съществено не можеш да кажеш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 37 Неутрално

    нямам време и енергия за безумни спорове...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK